Страница 1 от 1
Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 19 мар 2010, 13:06
от Zidane
Здравейте!
Чета форума често, но никога не съм писал тъй като не съм от най-компетентните на тема "Автомобили".

Научих много полезни неща от това място, които използвах въпреки малкия ми опит. И съм много благодарен на всички.
Дойде времето, в което да се осмеля да пиша. Имам проблем с колата, който за вас сигурно е нищо. Колата ми е Форд Орион, 91 год., 1.8 дизел. Запазена кола, единственият и проблем, че пали със зор. Особено през студените дни. И се питах кога ли няма да мога да я запаля въобще.

Е снощи и това стана, но не в това е проблема. Проблема е, че след 5-6 опита усещам, че акумулатора "заминава". Няколко часа преди това я изкарах от гаража и нямаше проблеми. Но вечерта след като стана по-студено... Може би проблема е, че когато дам на контакт нещо като вентилатор се включва и започва да бучи, така да се каже. Не знам как е включен, не знам как да го изключа. Аа днес колата ми трябва, но ме е страх да пробвам да я запаля, въпреки че е по-топло, за да не изтощя акумулатора изцяло. Какво трябва да правя не знам - да викам някой да ми зареди акумулатора, да ме дръпне...

Не знам.
Надявам се да се абстрахирате от това, че не сте ме "виждали" и да ми предложите решение на проблема. Но дори и да не го направите, аз ще си остана много благодарен на форума и потребителите му.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 19 мар 2010, 13:35
от varby
Включи конт. ключ ,отвори предния капак и виж дали се върти перката на вентилатора.Ако се върти можеш да го изключиш от предпазителя-виж кой е от вътрешната страна накапака на предпазителите.И си провери подгр.свещи.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 19 мар 2010, 13:44
от HACKO
На първо време опитай да заредиш акумулатора, въпреки че Дизела не харчи ток докато работи, ако се кара на къси разстояния и на фарове може просто да иска зареждане. За зареждане на акумулатора е необходимо да стои включен на зарядното поне 15-20 часа. Ако и след това не се оправи или до 10дена пак спре да върти мисли за нов акумулатор. Провери и напрежението на генератора, при зареден акумулатор трябва да е 13.8-14.2V, при включени консуматори (всички възможни), изтощаването може да идва и заради генератора.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 19 мар 2010, 13:55
от Zidane
Благодаря много

Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 24 мар 2010, 14:36
от dizela
Малко късно се включвам по темата, времето вече се затопли, но ... Моя двигател е същия. Миналата година не палеше и на - 5 градуса. Оказа се, че две свещи са изгоряли и ги смених. Акумулатора - нужен ти е силен стартов ток. При мен продължителното въртене не ми помага да запаля. Затова - не се притеснявай и си зареди добре акумулатора, за да ти даде силен ток. За включване на перката - другите колеги са ти дали добър съвет. Поздрави от мен, предполагам, че вече нямаш проблеми с паленето заради високите температури. Ще се радвам да видя снимки на твоята кола и на мотора - много ми е интересно да видя един запазен такъв двигател.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 24 мар 2010, 14:41
от dizela
И още един съвет - подгрявай възможно най-дълго време. Когато дадеш на контакт при студен време, изчакай лампата да угасне, след това има още един период, в които не свети, но свещите продължават да греят. Изчакай, докато чуеш звук от изключването на релето и тогава завърти ключа. Колко подгрявания правеше преди да опиташ да запалиш?
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 26 мар 2010, 12:24
от peterdi_bg
Zidane написа:Може би проблема е, че когато дам на контакт нещо като вентилатор се включва и започва да бучи, така да се каже
Това ще е следващото нещо, с което да се заемеш след като си заредиш акумулатора. Тоя вентилатор е за охлаждане (не вярвам да ти се пускат вентилаторите за духалките в купето). Управлява се от датчик. По принцип се пуска само след като охлаждащата течност на двигателя загрее над определена температура. Не би трябвало да работи постоянно. Да се включва след като дадеш контакт - може, но само ако току що си спрял и още не е изстинал антифриза. Ако датчика се повреди, няма да ти работи нормално (на мен не ми се включваше). Не се махат бушони и не се прекъсват вериги - сменя се датчика или което не е наред, за да работи когато трябва, на градско се включва често и предпазва двигателя от прегряване и всичките гадории, които могат да последват.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 26 мар 2010, 13:21
от nikolovvd
За да пали както трябва да се изпълнят няколко условия.
1. Двигателя трябва да е в изправност - компресията трябва да е в норма, и четирите подгряващи свещи трябва да са в ред. Когато се сменят подгряващите свещи е добре да се сменят и четирите в комплект.
2. Стартера трябва да е в ред - колектор, лагери, четки и т.н. трябва да са чисти и в изправност.
3. Всички ел. връзки трябва да са чисти (без окиси и/или ръжда). Имаш два дебели кабела. Единия е от акумулатора до стартера, а другия е от купето до стартера - респактивно двигателя, защото стартера взема "маса" от двигателя. В тази връзка понякога мястото, в което стартера контактува с двигателя е замърсено и/или омазано и от това намалява тока, който протича в стартера при подаване на контакт. Същите правила важат и за кабелите, които подават тока към подгряващите свещи. Във самия стартер (по-скоро в едно цилиндърче на самия стартер) има един контакт, който всъщност прехвърля тока от силовия кабел идващ от акумулатора към едната четка и от там към намотките на стартера през колекторите. Този контакт също трябва да се почисти. По-скоро кабелните обувки трябва да се лъснат до блясък с финна шкурка - например 200-240.
4. Както вече си разбрал имаш ситема за подгряване. Тя подава ток към подгряващите свещи през едно реле. Контактите на това реле също трябва да се почистят и ревизират за нагар, който ограничавайки тока към свещите, намалява тяхната ефективност.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 26 мар 2010, 16:03
от dizela
Предишния пост определено ще ми е полезен и на мен. Всичките тези клеми и контакти .... луда работа, но от съществено значение.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 23 май 2010, 15:09
от Zidane
В момента нямам мн. време затова по-късно ще отговоря на другите
Dizela, преди да ззапаля правя 3-4 опита... А това с релето не съм го правил все още

По това време имам проблеми само ако не палена 6-7 дни и повече. Ето например сега нямам време, защото я оставих в гаража за 1 седмица и сега познай - не пали!

Сложих зарядното за ооколо 1 час и пак ще пробвам, щото днес трябва да вземам агне за абитуриентска от село и няма как......... Само да не ме остави на село, защото един път така заредих за 1-2 часа и после я закарах някъде и докато не я зареждах 1 ден, стоя на мястото. Надявам се за 60 км да загрее достатъчно за да запали след 15-20 минутен престой. А ако не съм сигурен, няма да я гася въобще

Благодаря за съветите на всички, после ще пусна коментар и до останалите постове и ще кача снимки

Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 23 май 2010, 15:32
от HACKO
Без да се заяждам, искам да уточня, да не пали и да не върти стартера са две коренно различни неща със коренно различни вероятни причини за това.
Ако не върти стартера, винаги може да се запали на бутане или по надолнище.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 25 май 2010, 09:03
от dizela
Наско е напълно прав - да уточним дали стартера върти въобще. Иначе с бутане може да запали разбира се (или по наклон). Иначе - акумулатора ти е слаб при всички случаи и това пречи. За един час не се зарежда напълно и при престой един - два дни отново пада. Остави го поне 3 часа да набере ток и после завърти - при мен пали от раз със силен акумулатор. Зареждането на колата също е много важно да го провериш - нужни са ти поне 14 волта при работещ двигател. Виж си и клемите на акумулатора - моите като не са чисти въобще не завърта стартера. Поздрави
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 13 окт 2010, 03:08
от ива
Аз ли нещо не разбрах или нещо не е написано правилно?

Акумулатор не се ли зарежда толкова часа,колкото е капацитетът му,разделен на ампеража на зарядното устройство?Примерно 100 амперчаса акумулатор при зареждане с 5 амперово зарядно трябва да се зарежда 20 часа.С такива частични зареждания за по 1 час или 3 не се ли скъсява животът на самия акумулатор,а и някой знае ли колко пъти може да се зареди един акумулатор,преди да се наложи да се изхвърли?Едва ли е като на мобилен телефон батерията!

Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 13 окт 2010, 11:00
от HACKO
ива написа:Аз ли нещо не разбрах или нещо не е написано правилно?

Акумулатор не се ли зарежда толкова часа,колкото е капацитетът му,разделен на ампеража на зарядното устройство?Примерно 100 амперчаса акумулатор при зареждане с 5 амперово зарядно трябва да се зарежда 20 часа.С такива частични зареждания за по 1 час или 3 не се ли скъсява животът на самия акумулатор,а и някой знае ли колко пъти може да се зареди един акумулатор,преди да се наложи да се изхвърли?Едва ли е като на мобилен телефон батерията!

Така е, но не съвсем, това е при напълно разреден акумулатор, като тока не трябва да превишава 10% от капацитета. На практика сметките са малко по-сложни, трябва да се премери на колко % е зареден акумулатора, да се изчисли колко трябва да се дозареди и тогава се смята колко часа трябва да се зарежда при 10% от капацитета или със тока, който може да подаде зарядното, но в никакъв случай 2-3 часа не са достатъчни, ако е взел да върти трудно или въобще е отказал. Характерно за оловните акумулатори е, че безпроблемно могат да се дозареждат, за разлика от NiCa или NiMH, обаче пък не търпят да стоят незаредени, дори частично, това предизвиква Сулфатизация на електродите им довежда до спадане на капацитета. До определено време Сулфатизацията е обратима (при зареждане), след това настъпва дълбока Сулфатизация и тогава нищо не помага. При оловните акумулатори честото разреждане и последващо пълно зареждане намаля Сулфатизацията и подобрява работата на акумулатора. Трябва да се внимава обаче да не се презареди или зарядния ток да не превишава много 10те%, също така ако по време на заряда акумулатора загрее доста, трябва да се прекъсне зареждането до охлаждане на акумулатора и след това да се продължи.
Оловните акумулатори се влияят основно от правилната поддръжка, зареждане и поддържане нивото на електролита, отколкото от броя на циклите ( във Фиестата имам акумулатор на Старт Добрич произведен 2002г). При покупка на нов акумулатор е много важно да се гледа датата на производство, особено от големите вериги, защото там са заредени със електролит и може да са стояли дълго на рафта недозаредени. При специализираните сервизи е по-друго, там акумулаторите идват от производителя без електролит и могат да се съхраняват дълго и се заливат непосредствено преди монтажа (продажбата), което е гаранция за добро състояние.
Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 13 окт 2010, 11:15
от Kamazabg
Никой не спомена за подгряващите свещи. Сменени ли са ? Ако са стари може и да е от тях. Колега в началото беше написал, че пали от 3-4 опит ако не се лъжа. Моя съвет е да си прегледаш подгряващите свещи.
Карах Ескорт '93г 1,8D ,който имаше същия проблем

Re: Форд Орион 91 - проблем, може би, с акумулатора?
Публикувано: 22 окт 2010, 21:20
от kEFi
....И все пак, преди да се хвърлите в магазина за следващия акумулатор - проверете как се държи алтернатора!