антифриз

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Антифриз

Мнение от ru2sf » 24 ное 2006, 13:22

Зелен антифриз има в бензиностанциите на Петрол и Лукойл-Петрол за 5,35лв за литър концентрат.Син антифриз има в Лукойл за 5,30лв за литър концентрат.
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 24 ное 2006, 13:53

а жълтия към коя група спада на червените или на сините .Щото моя е жълт :?:

dreidrei
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 26 юли 2006, 15:11
Модел на автомобила: притежавал Ескорт 1.8TD ENDURA-DE, 66kW, '98г, хечбек, Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dreidrei » 24 ное 2006, 14:22

абе това с цветовете е вяла работа. Аз сега съм с лилав :)
Въпреки, че би трябвало да има стандарт (кой с какъв цвят да е) май не се спазва много-много.
На мен ми казаха следния трик - за да се разбере дали може два различни антифриза да се смесят може да се направи тест - смесете малко количество от двата, ако се смесят (и стане хомогенна смес) - всичко е наред, иначе се "пресичали" ставали на парцали. Някой химик нека потвърди тоя тест за по-голяма сигурност ;)

Потребителски аватар
WarKiller
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от WarKiller » 19 дек 2006, 11:33

Аз да питам друго ...
Днес си наливах нов антифриз от Лукойл и чак малко се поолях, защото надвиших границата максимум. :roll:
Смисъл доста под ръба на резервоарчето, но на около 2 сантиметра над максимум ...
Има ли някаква опасност при това положение?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 19 дек 2006, 12:14

Източи си го с една спринцовка ;)
Изображение

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 19 дек 2006, 22:36

Тука масово се говори колко бил добър лукойлския антифриз. Днес от една лукойлска бензиностанция си купих антифриз с марка Петрол (бяла туба и етикет), концентрат -70°С, като на етикета пише "произведено от Приста Ойл АД - Русе" (цената беше към 5,30лв/л). Това ли е лукойлският антифриз или нещо съм в голяма грешка?
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 19 дек 2006, 22:39

Чак опасно не е, стане ли прекалено голямо налягането /това важи по - скоро за лятото/ то ще се освободи през предпазния клапан в капачката на разширителния съд! Опасно е ако нямаш достатъчно охл. течност - много хора нарочно оставят радиаторите си ло-празни, че да загрявали по-бързо, но това обикновенно води до криви глави: а как да им обясниш, че без вода няма парно! Единствено може би ще се отрази на силата на парното, но пак няма да е много тъй-като увеличението е в рамките на 200 - 300мл.

Мой съвет дишай спокойно и си карай /още повече, че обикновенно при голяма част от нашите "нови" автомобили като сложиш нов антифриз, то той започва да се прокрадва през съединенията/ и евентуална загуба на течност ще уравновеси нещата!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 19 дек 2006, 22:42

Да това е! има го и в туби с търговска марка "Лук ойл", но иначе е индентичен и пробвано във фризера дава отлични резултати!

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ru2sf » 20 дек 2006, 11:30

Това, че си малко над максимума не е проблем.Като покараш малко той ще спадне.
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

SteelDragon
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 ное 2006, 16:55
Модел на автомобила: Ford Escort Mk5b
Status: Извън линия

Мнение от SteelDragon » 21 дек 2006, 22:10

Хора, както видите карам ескорт 93-та. От скоро се грижа за него - преди беше на баща ми и не знам кво му е правил. Та сега в казанчето което предполагам е за антифриз (едно такова в ляво с голяма жълта капачка) е пълно с гадна ръждива вода. Пълно е до горе. Моля кажете как да източа цялата система. Знам че на радиатора отдолу би трябвало да има пробка, но не знам къде да я търся. Ако може да ми кажете откъм къде да погледна и с кво да я отвътря. Също така колата е много зле поддържана и е възможно да е много клеясала и ако има алтернативно решение моля кажете. Снятам да налея 80% антифриз за всеки случай.не ми е за 3-те кинта.
П.С. ако може някой да ми каже и как се сменя крушката на фара на ескорта ще е благодат. Аре Благодаря предварително и весели празници.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 22 дек 2006, 09:27

На моя радиатор няма пробка за източване (или не съм я търсил сериозно). Източвам през най-ниско разположения маркуч.

Крушка на фар:
Внимателно изтегляш назад гуменото маншонче
На самата букса има една скобичка, която се отпуска чрез стискане. Ако фара ти е ляв е доста неудобно, особено ако е позаяла малко.
След като освободи - буксата се изважда.
Внимателно сменяш крушката без да и пипаш стъклената част. Захващането и за буксата е лабаво, почти нищо не прикрепя....
После в обратен ред. Възможно е да съм пропуснал нещо, ама не е голяма философия :wink:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 22 дек 2006, 11:58

SteelDragon написа:...
Maй не си чел цялата тема :!: Максималното съотношение антифриз вода е 1:1, дефакто 50% антифриз на 50% вода. 80%антифриз и като нищо ще си прегрееш двигателя :idea:
Последна промяна от cossy на 24 дек 2006, 16:46, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 22 дек 2006, 23:32

Веднъж появили се ръждата - остава за винаги /пробвано/! Но това не е толкова страшно/ако се изключи визията/, промий системата, сложи си нов антифриз в препоръчаното по-горе съотношение /освен това ако е повече антифриза спрямо водата се получава много тънка смес и започва да се приплъзва през гумените съединения, колкото и да ги стягаш/.
Кофтито е, че обикновенно се скъсява живота на водната помпа, но няма начин!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 23 дек 2006, 00:04

chains написа:Веднъж появили се ръждата - остава за винаги /пробвано/!
Тука не си прав ...
.... мързи ме да пишем ... :)
Нека си спази процедурите и да сипе КАЧЕСТВЕН антифриз и тогава ще говорим.
Ако не жали пари напролет пак да го направи и преди зима пак и тогава ще говорим. :)

SteelDragon
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 ное 2006, 16:55
Модел на автомобила: Ford Escort Mk5b
Status: Извън линия

Мнение от SteelDragon » 23 дек 2006, 12:35

Мерси много. Аз мислех че антифриза е само да не замръзва.

Потребителски аватар
ru2sf
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 07 окт 2005, 11:15
Модел на автомобила: FordFiesta 1,3i 93г
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ru2sf » 27 дек 2006, 17:28

Както ти казаха колегите, източването става като овиеш маркуча от радиатора.Някъде по постовете беше указано как се прави смяната на антифриза.Ако обаче не си сигурен дали ще се справиш(както аз направих) отиди в сервиз и за 30лв заедно с антофриза и обезвъздушаването ще си решиш проблема.Ако си от София, пак в постовете съм препоръчал сервиз с много точни техници,които се грижат за мойта Фиестичка
Никой не се ражда знаещ!
БОГ направи хората различни - КОЛТ ги направи равни
ru2sf

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

антифриз

Мнение от tata1971 » 28 дек 2006, 18:17

Добре че съм с антифриз.Вчера гледам един приятел полива с чайника колата и п..а ама п..а.Нейсе отиде и си купи антифриз след като размрази системата.Май му няма нищо засега на колата/в смисъл пукната глава или цилиндров блок/
Наесен с песен в К1.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта