Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Kostadin21 » 03 фев 2012, 10:17

В Петрич не е имало такава зима от доста време,сигурно от 10-тина години!Дизелите се предават,турбота вият,а фиестата е с нов кумулатор :lol:
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

hitar_potar
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 03 фев 2012, 10:59
Модел на автомобила: Форд Ескорт 96'
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от hitar_potar » 03 фев 2012, 11:57

Yamato написа:
diesel1.6 написа: Tрябва да обливаш филтъра непрекъснато за половин час - затова е тънкото маркуче. По-лесно може да е с един сешоар, намерстваш го срещу филтъра и да си духа.
Рзбира се, може да има натрупване на проблеми и това да не ти помогне.
Да речем, че следобеда успея да го разтопя с пистолета. Един познат ми говореше, че можело да влезнело въздух еди къде си, не знам какво си и трябвало двигателя да се обезвъздуши. Това възможен сценарий ли е при моя двигател при условие че вчера припали за 10 секунди преди да умре?

П.П: Близо половин час обдухване с пистолет - без ефект. Изпитвам лафа за циганина и форда през зимата на свой гръб...
Здравейте, нов съм във форума, тъкмо се регистрирах, независимо че имам Фордче от 3 години и кусур... :D
Тааа, и аз съм проблемен - 3 зими подред колата пали без много много замисляне, сега обаче допуснах глупостта да я оставя с много малко нафта, и курец - не пали... В двигателя няма нафта, вероятно филтъра е запушен, въпреки че пропуска мъничко. :( Нялах повечко количество в резервоара, сипах й и газ, но не иска да подкачи до помпата. Модела е Ескорт 1.8 турбо с интеркулер от 96-та. Дръпнаха ме и с друга кола, пали принудително, но гасне. Явно наистина пропуска малко нафта филтъра, но не е достатъчно. Какво бихте ме посъветвали? Нов филтър или тия магии със заливането с вряла вода или нагряването му, та да се разтопи парафина? Това последното за 1-ви път го чувам, но то е просто щото за пръв път имам проблеми с колата.
Благодарско за всеки евентуално даден съвет!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от ЯЛТА » 03 фев 2012, 16:32

Вече е топличкоооо, поне в София. Сменявай филтъра с хубав, обезвъздушаваш, и палиш. Малкото нафта не би трябвало да е причина, просто е студено. А като не ще помпата да си подкачи отвиваш малко тръбичките от дюзите и въртиш докато потече само нафта без въздух,- затягаш ги и палиш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Yamato » 03 фев 2012, 16:49

Днес със зареден акумулатор пак курци :D Утре в жегата сутринта, ако не стане ще се тегли до най-близкия сервиз. Надявам се и най-слчуайните майстори да могат да се оправят с тоя филтър или ако е нещо друго замръзнало и на каша. Възможно ли е тръбите дето идват от резервоара да са замръзнали освен филтъра? Също така май бавно, но славно почва да се преебва акумулатора от толкова опити. Днес 14 часа зареждан, завъртях 5-6 пъти по 4-5 оборота и почна да умира. Н знам дали е нормално да се предава от толко малко. За капак спадна и гумата и цирка е пълен.

Потребителски аватар
DE51RED
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 юни 2011, 23:46
Модел на автомобила: = Performance division =
-- Focus TDCi++ --
Catch me if you can :)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от DE51RED » 03 фев 2012, 22:34

И аз се присъединявам към колегите със зимните проблеми..

В резервоара имаше 3/4 заредено гориво от деня, в който се джаснах край Люлин в началото на годината.. три седмици вися по майстори, тъкмо я оправиха и температурите паднаха. Ставам си аз, паля колата - всичко точно, а е стояла отвън. Загрява 15-на минути, тръгвам из малките улички на Павлово - пак всичко точно. Излизам на околовръстното, вдигам 2700 оборота на трета и хоп - мощността изчезва, лампата за подгряване на свещите започва да мига като проститутките след разклона за Герман а от двигателя започва да се чува тракане все едно с багер се кърти пътна настилка. Ама не угасна.. поне не докато не се свалих от околовръстното, загасна колата, замириса на .. нямам идея какво, всъщност. Упорито обаче решавам, че ще пробвам пак - паля, веднага запалва колата. На първа върви, на втора - придърпва и гасне. Така малко комично изминах двата километра до работата, където горкото съвсем спря. Естествено, оказа се позамръзнала нафта - не бях срещал преди този проблем и симптомите не ми бяха известни. Добре, че през деня се позатопли, вечерта успях да се прибера без проблеми.. оставих колата в гаража три дни докато доставят добавките, които си поръчах - Xenum Complex Diesel и Anti-замръзваща добавка. Покарах малко тази вечер, заредих си MaxxMotion до горе, сипах добавките - колата върви безпроблемно вече.. чудя се само дали да не сменя филтъра напролет, че да не са останали разни мизерии вътре след туй запушване...

Люта зима, мамата си трака.

И благодарение на висенето по студа сутрините успях и да настина :D
They call me "Killer"...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от ЯЛТА » 04 фев 2012, 15:04

DE51RED написа: чудя се само дали да не сменя филтъра напролет, че да не са останали разни мизерии вътре след туй запушване...



:D
Споко, като е топличко времето парафина се разтваря. и си го изгаря двигателя.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Yamato
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 03 юни 2011, 00:48
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI '01 (коНби)
Местоположение: ШОПландия
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Yamato » 04 фев 2012, 18:27

Издърпахме я до един фордовски сервиз, отпушиха тръбите и цъка като часовник. Срещу 30 лв. съботно, естествено, но важното е да работи. :( майстора ми показа в снега зелено-жълтите лайна които са били в нафтата на мангалпетрол. :x

hitar_potar
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 03 фев 2012, 10:59
Модел на автомобила: Форд Ескорт 96'
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от hitar_potar » 06 фев 2012, 03:34

ЯЛТА написа:Вече е топличкоооо, поне в София. Сменявай филтъра с хубав, обезвъздушаваш, и палиш. Малкото нафта не би трябвало да е причина, просто е студено. А като не ще помпата да си подкачи отвиваш малко тръбичките от дюзите и въртиш докато потече само нафта без въздух,- затягаш ги и палиш.
Чучур... Днес я мъчих близо 2 часа. Нов филтър, обезвъздушаване, дадоха ми ток от друго бойно Фордче, и все не запалва. И след всеки опит пълния допреди малко филтър се оказва празен... което ще рече, че отнякъде смуче въздух вместо нафта. Разкарах подгрева на нафтата преди филтъра, утре сутринта като се прибера от работа, ще купя 1 възвратно клапанче (мисля така се казваше) и гумен маркуч, за да свържа с тях маркуча от резервоара към филтъра. Въпросния подгрев бил слабо място, доколкото разбрах, често се случвало да даде фира и да почне да пуска въздух, което прецаквало пътя на нафтата. Ще я обезвъздуша отново така, и се надявам да палне. Ако не, предполагам смуче въздух отнякъде другаде и вече ще удрям на камък... :-/: Някой идея някаква има ли освен моята болна такава с премахването на подгрева? :)
А навънка си вали, валииии... :cry:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Nebhotep » 06 фев 2012, 09:00

Днеска проблем с паленето нямаше, но пък едва излязох от мястото си. По уличката има огромни коловози от сняг, а отдолу е чист лед от миналите студове. Ако не бях вчера сложил на зареждане акумулатора (много градско на къси отсечки му се събраха напоследък), който е 8 годишен днеска нямаше да възпламени... :mrgreen:

hitar_potar
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 03 фев 2012, 10:59
Модел на автомобила: Форд Ескорт 96'
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от hitar_potar » 07 фев 2012, 08:46

Хехе, вчера запали пущинака му с пущинак. И все така продължава да смуче въздух отнякъде - нов филтър, махнат подгрев на нафтата и сменен с маркуч с възвратен клапан, после и още 1 маркуч разкарах и турих нов. Дори и при -10 пали от първия път, но си бачка неравномерно. Ама не ми се мръзне днес да я оглеждам къде би могъл да й е проблема пък сега. То навънка е нещо страшно - виелици, снегове, ледове, чудесии... :-SS:

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от fordmaniac » 08 фев 2012, 08:22

Паленето при тези температури си е изпитание за техниката. Трябва що годе добър двигател, изправна запалителна и горивоподаваща системи и нелош акумулатор. Тогава и -20 не са страшни. Повечето ми клиенти на есен идват за диагностика и профилактика. Хубаво е при много градска експлуатация акумулатора да се зареди 12 часа поне един път през зимата, макар че моя 4 зими не е напускал местото си.
При добра поддръжка на шурея ми колата е кръстена 'дежурен влекач'. Вярно в Пловдив е по-топло, ама Ескорта е 1.1 '85 карбуратор и газ и не пропуска сутрин да запали.
А като куриоз имам клиент с Вектра 1.6 '91, който спука резорвоар и ме помоли да я настроя за каране само на газ. След два дни експерименти се получи компромисна регулировка, която позволи да работи добре и студена и топла само на газ. Кара я всеки ден, дори и в най-големите студове.
Успех с паленето, че пак идва почти -20.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от peterdi_bg » 08 фев 2012, 10:08

И моят ексорт 1.1 `85 пали всеки ден, само че аз нямам газ. Трудно, но пали. Някои дни едва развърта заради гъстото масло, а и стартера трябва да се прегледа. Като стане по-топло...
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
canevplamen
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 24 ное 2006, 10:52
Модел на автомобила: ford escort,1.4mi-1993;Ford Fusion 1.4 tdci-2004
Местоположение: Gorna Oryahovica
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от canevplamen » 08 фев 2012, 20:52

peterdi_bg написа:И моят ексорт 1.1 `85 пали всеки ден, само че аз нямам газ. Трудно, но пали. Някои дни едва развърта заради гъстото масло, а и стартера трябва да се прегледа. Като стане по-топло...
Не знаех ,че има ескорт 1,1 :)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от fordmaniac » 09 фев 2012, 09:09

Охо има и още как . Шурея караше 1.1 '83 КОМБИ !! , а сега е с този. Общо съм имал на поддръжка 7 такива 80-86 . Тромави са, но попаднат ли на кротки хора правят чудни разходи. На шурея Пловдив Бургаз и обратно при 110км/ч дава 6.8 л/100 км на ГАЗ ! Мечта, ама аз не мога да го търпя колко е тромав.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от madboy » 09 фев 2012, 09:19

Я да видим, палят ли днес фордовете у Видин?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от Kostadin21 » 09 фев 2012, 13:18

Не знам за Видин,но у Петрич е 1 градус слънце >:D<:
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

Потребителски аватар
nuHaKoJIaga
потребител
потребител
Мнения: 64
Регистриран: 16 апр 2009, 17:45
Модел на автомобила: Форд Фокус 2001 1.8 tdci 141к.с. 350 Nm
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от nuHaKoJIaga » 10 фев 2012, 02:26

Дотук Фиестата пали при всякакви условия. При -20 преди 1-2 седмици когато беше, запали с 2 различни акумулатора(една от другите ни коли не поиска да запали с втория акумулатор). Стартера попринцип си върти бавничко, та дори да прави 1 оборот на 2-3 секунди пак пали от максимум 2-3 оборот. Но бензина, който има в резервоара явно е много скапан, защото работи отвратително като я запаля студена. Добре, че съм на газ, та превключвам директно и нямам проблеми.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от madboy » 10 фев 2012, 08:56

Kostadin21 написа:Не знам за Видин,но у Петрич е 1 градус слънце >:D<:
Значи, събота и неделя сме на плаж у Петриииич!! >:D<:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
ASRock
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 12 яну 2012, 23:22
Модел на автомобила: Форд Ескорт
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от ASRock » 10 фев 2012, 17:49

Пичове, незнам дали мястото е тук, но искам да ви попитам нещо. Значи, трябва да си купувам акумулатор и ако може да ми предложите нещо, ще съм ви много благодарен. И ако може да е евтинко, че в момента съм в криза. *unknw* Колата ми е Форд Ескорт 1.8 TD. *00147*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Стягайте колите. Студ до -20 градуса от 30.01!

Мнение от ЯЛТА » 10 фев 2012, 18:35

Моят е Силвер Бош 74 ач. със 750 ач. стартов ток, такива параметри трябва да има и твоят. Но не е евтин- моят го взех за 244.48 лв.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта