Страница 1 от 2
Кои са факторите влияещи на разхода на гориво????
Публикувано: 18 авг 2006, 16:05
от kalin_kalinov
Здрявейте фенове
Бих искал да запитам знаещите колеги да изброят факторите и да ги степенуват по важност влияещи на разхода на гориво.Предполагам тази информация ще е важна за всички????
Предварително благодаря!!
Публикувано: 18 авг 2006, 16:24
от mrdds
http://www.clubford.org/portal/content/view/82/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
11 съвета как да пестим гориво.Колега,не обръщаш внимание на сайта,а само на форума му

Публикувано: 18 авг 2006, 16:30
от paci
По книга на моята и дават градско 9.5.
За момента успявам да постигна 7,2.
Но как не мога да обясня.
Когато я купувахме много обикаляхме с един познат (Ершо, писал е тук).
Кара Мицубиши Колт 2000 година модел.
Ровнах и видях за Митсубишито разход 9+. Питах го колко гори и той каза около 7.
Уа

вика тоя е яко заблуден.
Обаче го наблюдадвах как кара и пробвах след като купих моята и се получи
Обаче с думи няма да мога да го опиша.
Той е се е учил като си карал BMW-то и гледал икономайзера (дали така се наричше).
Темата обаче ми се струва, че не е за тук. По-късно може да я преместя
Публикувано: 18 авг 2006, 16:49
от kalin_kalinov
Интересно ще е да научим как се е справил с икономията и при това е имал и хубава возия.Аз не съм шофьор тип Шуми ама напоследък колата ми ми се струва доста спъната, та затова исках да разбера и кои са факторите влияещи на икономията и мощността на двигателя.
Публикувано: 18 авг 2006, 19:58
от paci
kalin_kalinov написа:исках да разбера и кои са факторите влияещи на икономията и мощността на двигателя.
Баси въпроса ?!?
Естественно, че ако не е наред захранен с кофти гориво няма да ти е комфортно нито за джоба нито на сърцето с динамиката.
Относно карането :
Основно всичко се върти до каране в ниски обороти.
Но не да караш на 5-та с 20 и да натскаш пеедала и да очакваш, че като не ускорява или ускорява бавно не ти гори и не го тормозиш.
Трябва го усетиш.
На 2000 оборота превключвам и гледам да върви нормално без да се мъчи с 1500.
Това естественно като съм сам.
На мойта въшка с мотор като на твоя ......
Твоя незнам дали ще се справи и колко ще е икономичен.
Обаче по книга не става.
Аз като ти го напиша и ти механично се опитваш да действаш няма да стане

Щото има места на който ще се справи на 5-та но катеря на 4-та с 2000 оборота.
Сега като ти напиша и плавно ускорение не значи че 1 час на 1-ва трябва да се изнасяш от кръстовище
Ако съм ставал за даскал сигурно нямаше да съм толкова умен

Публикувано: 18 авг 2006, 20:19
от pepy1
Разумна скорост + качествено гориво и масло= икономично шофиране!
Поддържане на изправна горивна и запалителна система.
Не мъчете автомобила, а използвайте неговите възможности
както казват в една реклама "всичко е от значение "
Публикувано: 18 авг 2006, 21:37
от sashos
за а ти я икономична колата подьржай 2000-2200об.(но трябва да понасяш обиди)
Публикувано: 08 сеп 2006, 18:58
от Димитар
1.Начин на каране.2.Изправен автомобил,запалителна система,изпускателна с-ма.3.За дезел-демонтаж на катализатора,изключване на с-мата за рецеркулацияна изгорелите газове.
Публикувано: 09 сеп 2006, 10:05
от mrdds
sashos написа:за а ти я икономична колата подьржай 2000-2200об.(но трябва да понасяш обиди)
кви обиди бре колега?Ако имаш предвид псувните за бавнодвижещи се, мога да ти кажа че аз на 2200об на 5-та карам със 120км/ч
Публикувано: 09 сеп 2006, 13:29
от valboy
paci написа:По книга на моята и дават градско 9.5.
За момента успявам да постигна 7,2.
Но как не мога да обясня.

Ае, според теб какви са им критерийте по тая книга за градско? Плевен дали попада към тях?

Публикувано: 09 сеп 2006, 15:54
от paci
valboy написа: 
Ае, според теб какви са им критерийте по тая книга за градско? Плевен дали попада към тях?

Глей кво се правиш нааа ...
Тръгни-спри-работа на място
Публикувано: 23 сеп 2006, 04:26
от technik
За мен тайната на икономичното каране е бързо ускоряване с много газ и достигане до максимална предавка. Карането на 5-та предавка е много добре за икономията на гориво, все пак разхода се определя от изминатото разтояние с определено количество гориво. Каране в оборотите малко преди максималния въртящ момент и най-вече карането по инерция по надолнище или дълги прави отсечки ще ви спестят много гориво дори до 50% (изпитал съм го). Доказано е, че колата харчи най-малко при скорост от 90км/ч и най-висока предавка.
Публикувано: 07 яну 2007, 23:59
от Anton Tonchev
най-икономично се кара до 2200-2500no не по-малко от 1700!!!при колите с инжекция,компа спира подаването на гориво при пусната gas/спиране на скорост/над 1500 оборотаако сте имали възможност да карате автоматик/които са му наредскоростите/ще ви направи впечатление че при НОРМАЛНОускорение сменява на около 2000-2200 оборотаза, 5000куб.МБ дори и на 1800-2000,но там вече става въпрос за АВТОМОБИЛИ

Публикувано: 08 яну 2007, 09:18
от cenzor
Anton Tonchev написа:най-икономично се кара до 2200-2500no не по-малко от 1700!!!при колите с инжекция,компа спира подаването на гориво при пусната gas/спиране на скорост/над 1500 оборота
Тоест да разбирам, че карането с 1000-1500 оборота не е препоръчително ?

Публикувано: 08 яну 2007, 10:27
от nikolovvd
Според мен е важно и да си отваряме очите и да мислим. Какво имам впредвид.
Когото наближавам светофар и нямам видимост гледам дали идват отсреща автомобили и тяхното количество. Това ми дава информация за цвета на светлината - червена или зелена.
Когато имам видимост предприемам съответните действия - да го достигна по инерция с възможно най-малко спирачки, ако е червено или да си карам.
Вече има и таймери по кръстовищата, показващи колко време остава до червеното или зеленото, което допълнително помага.
При потегляне гледам, колкото е възможно по-бързо да достигна до 4-та скорост, която е оптимална за града.
При извън градско каране се опитвам да поддържам 90 км/ч на 5-та дори и по магистрала (затова и жената често ме овиква, че съм карал бавно). На дълги преходи пътувам нощно време (натоварването по пътищата е по-малко) и в населените места карам с 50-55 км/ч на 5-та, което ми помага да се вмествам в разход 5.8-6.2 L/100км.
Публикувано: 08 яну 2007, 11:36
от Gate
[quote]Тоест да разбирам, че карането с 1000-1500 оборота не е препоръчително ? [quote]
Ами не е ,то това си е жив тормоз за двг-то и скоростите!А nikolovvd карането на 5 със 50км/ч дори и при такъв двигател мисля,че не е много рационално!Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и(аз на по малко от 80 не я включвам,дълги скорости

)!
Иначе тайната според мен се крие в изправни с-ми.на автомобила,подържане на оптимални обороти на работа на двг.- то ,не си мислете ,че при 1500 об. автомобила ви е по икономичен отколкото при 2000,защото икономията не идва само от оборотите на двг.-то ,ами е съвкупност от доста елементи:скорости,гуми,вятър,вид на двг.-то и тн.Плавно ускоренние.При смяна на предавки да няма сериозна разлика в оборотите ,абе с две думи двигателя да пее скороста да е нормална и тва е

.Като видя някой да си мъчи колицата мен чак ме заболява

Публикувано: 08 яну 2007, 13:24
от red
ами спокойното каране с 80-90 е най-сигурното средство за малък разход извън града. (без резки изпреварвания ). ако имате нерви за това.
Аз си направих този експеримент - София-Варна. 37л.газ за 420км извън градско + още 35км във Варна.
Да не смятате 8.1/100 газ
Такова каране ми качи почти 1и1/2 часа отгоре над обичайното+ебати скуката+реална възможност да направиш беля на пътя, защото няма как да се съсредоточиш
При нормално каране трябва да сложа 8-10л. отгоре.
Публикувано: 08 яну 2007, 13:24
от red
ами спокойното каране с 80-90 е най-сигурното средство за малък разход извън града. (без резки изпреварвания ). ако имате нерви за това.
Аз си направих този експеримент - София-Варна. 37л.газ за 420км извън градско + още 35км във Варна.
Да не смятате 8.1/100 газ
Такова каране ми качи почти 1и1/2 часа отгоре над обичайното+ебати скуката+реална възможност да направиш беля на пътя, защото няма как да се съсредоточиш
При нормално каране трябва да сложа 8-10л. отгоре.
Публикувано: 08 яну 2007, 14:17
от nikolovvd
Gate, разискванията по темата са само и единствено при напълно изправен автомобил. В противен случай си говорим празни приказки.
В оригиналната книжка на Скорпиото на 5-та ми дават от 52 до 198 км/ч, ако не греша. За по-сигурно утре ще я сканирам и ще пратя копие.
Публикувано: 08 яну 2007, 15:50
от mrdds
Gate написа:
Да речем мойта скоростна кутия не е препоръчително да се кара на 5 с по малко от 60 защото има предпоставки за пръсването и.....
би ли обяснил защо?
На мен ми е много странно защо при 1000об.ще се пръсне а при 8000 няма??
