С какво се промива охладителната система?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
maikalllll
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 07 сеп 2006, 22:25
Модел на автомобила: FORD mondeo 1.8 tdi 95 год.
Status: Извън линия

попаднах на това

Мнение от maikalllll » 10 окт 2007, 21:35

колега докато се рових попаднах на това http://tco.data.bg/ford/TIS/ford.tis.ja ... nglish.iso" onclick="window.open(this.href);return false; , изтегли си го и го инсталирай има интересни неща и най вече от къде и как се управляват тези клапи , доколкото си спомням се намират някъде под волана но трябва да поровиш малко за да разбереш , програмата е на няколко езика ,ако си наясно с някои от тях ............ ще ти бъде полезна !!!

maikalllll
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 07 сеп 2006, 22:25
Модел на автомобила: FORD mondeo 1.8 tdi 95 год.
Status: Извън линия

попаднах на това

Мнение от maikalllll » 10 окт 2007, 21:36

колега докато се рових попаднах на това http://tco.data.bg/ford/TIS/ford.tis.ja ... nglish.iso" onclick="window.open(this.href);return false; , изтегли си го и го инсталирай има интересни неща и най вече от къде и как се управляват тези клапи , доколкото си спомням се намират някъде под волана но трябва да поровиш малко за да разбереш , програмата е на няколко езика ,ако си наясно с някои от тях ............ ще ти бъде полезна !!!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 10 окт 2007, 22:37

Бе то имаше някъде подобна тема, ама да се запиша и тук.
Котлен камък в радиатора няма. Дори и с най-варовитата вода да го напълниш, в 7 л я има, я няма 50-100 мг карбонати. Проблем ще е ако сменяваш водата в охладителната с-ма всяка вечер или доливаш по 1 л всеки ден :)
"Пералнята живее по-дълго с "Calgon", но за радиаторите не важи
Боклуците в радиаторите са главно железни окиси, които, се натрупват дори при използване на най-качествен антифриз ( макар и по-бавно ).
Аз лично съм твърдо "за" каране само с антифриз и при нужда промиване с купешки препарати.

Потребителски аватар
ива
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 27 яну 2008, 14:45
Модел на автомобила: форд ескорт94 1.6 16v хечбек
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от ива » 31 яну 2008, 23:19

колеги,според мен изходът е само един-в радиатора не трябва да влиза нещо-червен,зелен син или какъвто и да било антифриз,който не е бил разреден с ДЕСТИЛИРАНА вода собственоръчно!Тази вода се купува от магазини за продажба на химикали,или още по-добре от болница-aqwa destylata.Винаги съм го правил и радиаторът на колата ми е оригиналния-85 год. като никога не съм правил никакви ремонти по него,както и не съм имал проблеми с парното.Завършил съм химия и все още помня някои неща.Надявам се да съм бил полезен.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 01 фев 2008, 11:45

Кое е това нещо, дето го има в 5 литра бистра чешмяна вода, което ще запуши радиатора?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 01 фев 2008, 12:12

аз за всеки случай бих си сложил дестилирана вода, въпреки че досега само чешмяна слагам :lol: тия гадни утайки не знам от какво са но си мислех че е от водата. също така и на железните части където влизат маркучи също стават едни ла*на дето нямат чистене :?

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 02 фев 2008, 13:29

ива написа:...aqwa destylata...
aqua destillata
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 02 фев 2008, 23:22

аз съм си промивал радиаторите на колите с оцет /но само оцет не 2 към 1/и с цвик.Трябва да ви кажа че оцета не върши кой знае каква работа но цвика се сипва и караш колата една седмица и оставате очаровани защото системата става почти нова.Това го разбрах преди 5 години един майстор ми го каза за промивка на системата защото ми течеше радиатора на един Форд XR3i и бях сипвал какви ли не добавки да го запушат и като дойде зимата нанайси парно.Лятото си оправих радиатора но не посмях да сипя цвик в системата и си направих експеримент на баща ли на ладата.След една седмица каране всеки ден с цвика,като свалих капачката на радиатора на ладата питите бяха станали като нови при положение че преди това се виждаше че има котлен камък и ръжда и нещо като грес.Промих си и моя форд и след това не съм имал никакви проблеми с загряването на градско каране и с парното през зимата.Баща ми си я има още ладата и антифриза е чист както си го е сипал.Цената на цвика е 10ст. за един литър.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 03 фев 2008, 10:00

а какво е цвик :roll: и откъде се купува

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 03 фев 2008, 18:47

от някоя мандра кадето правят сирене

XC^^The_Devil^^
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 05 мар 2007, 20:56
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.6 16v Zetec 96г.
Шкода 120л 1.2 8v OHV - Cervenka
Местоположение: пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re:

Мнение от XC^^The_Devil^^ » 31 мар 2008, 15:51

cocoff написа:Бе то имаше някъде подобна тема, ама да се запиша и тук.
Котлен камък в радиатора няма. Дори и с най-варовитата вода да го напълниш, в 7 л я има, я няма 50-100 мг карбонати. Проблем ще е ако сменяваш водата в охладителната с-ма всяка вечер или доливаш по 1 л всеки ден :)
"Пералнята живее по-дълго с "Calgon", но за радиаторите не важи
Боклуците в радиаторите са главно железни окиси, които, се натрупват дори при използване на най-качествен антифриз ( макар и по-бавно ).
Аз лично съм твърдо "за" каране само с антифриз и при нужда промиване с купешки препарати.
не съм съгласен че калгона не помага. имам и шкода 120 л 86г която я купих буквално за път към надин. вложих много средства ~4500лв повече от колкото купих ескорта миналата седмица, и в процеса на въстановяване както повечето знаят тези шкоди са с 12 л охладителна течност, и със сигурност за тези 21 години нее праевена никога такава промивка защото предишния собственик бяха мондари и половина (Да закърпят праговете с бетон е такова чудо не бях виждал) налях в сиситемата вода със 100~200г калгон пускам да върти двигателя загрява колата до работна температура гася и лягам от долу да източвам няма да казвам какво просто изтече след първата промивка бедна ми е фантазията да го обясня. така още 3-4 пъти по този начин промих докато не взе да тече чиста вода и резулата беше отзад сипа син антифриз отпред дето е кранчето за обезвъздушаване тече пак син а преди беше отзад син от пред ръждив вече беше станал. това беше миналата година янурари за 2007 имам навъртяни 10000км с шкодата и след тях отново продължава антифриза да си е син верно малко по тъмничък но си е син. като взех ескората миналата седмица гледам е син антифриза него знам на колко време е ама като реша да го сменям сигурно ще е преди зимния сезон ще направя и на него една такава промивка. пробваите да видите резулатата няма на какво да навредите тай като калгона не поврежда гумените съединия

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: С какво се промива охладителната система?

Мнение от schrack » 08 апр 2008, 09:32

Още ли дъвчете тази тема :shock: и като ви слушам колко препарата изброихте.....................ми то кой остана още.
Препарата който промива охладителната система на 100% е КИСЛОЛ
И запомнете че при пъвата промивка има риск да протече от някаде (радиатор или ламаринена траба) но след това ще знаете че системата ви е надеждна и няма да текне пак защото няма да има от каде....!
Това вече го практикувам години наред, на мой коли и на други коли
Не ми се обиснява каква е процедурата със промиването, такаче се поровете малко във форума и вижте каде се е говорило :0):

Потребителски аватар
b2d
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Re: С какво се промива охладителната система?

Мнение от b2d » 08 апр 2008, 23:22

Да спомена как един колега отстрани проблема и каза, че е задухало така все едно сега излиза от завода, сипал е при антифриза една бутилка Меглио и е карал така 1-2дни като е пускал системата да върти, казали са му, че може да кара с меглиото заедно с антифриза до другата смяна, той е карал и в миносуви темп. но след това си е сипал нов антифриз. Та за това знам 100% че действа и е евтин вариянт 3-4лв.
Изображение
Изображение

agent
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 16 фев 2009, 11:04
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re:

Мнение от agent » 24 дек 2012, 17:10

krava_i_pile написа:о да борба с варовика с вода няма как да стане. Може би някой с по-широки знания по химия ще предложи някаква добавка към циркулиращата вода?
И да наистина зависи от водата, която се сипва. Но за мен сега докато е още прилично откъм градуси, авторът на темата да пробва мощно с вода по 2 пъти на ден и надуто парно. Това е най-лесното за начало, след това май ще трябва да разглабя :roll:

Аз проблеми с парното нямам но ми се прецака водната помпа и отдавна мослех да,си сменя антифриза че,е доста мътен. Мисълта ми е,дали да промия системата. Cамо че ако чплзвам препарат дали нама да,бера ядове ако парче от котления камукжми запуши парбото.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: С какво се промива охладителната система?

Мнение от S_C » 24 дек 2012, 18:07

Объркали сте ги двата щата в тая иначе стара тема.Дестилирана вода е само за медицински цели.Скъпа е,защото трябва да се изпари,пък има няколко нива филтри и т.н.
Тази по бензиностанциите е дейонизирана-с обратна осмоза или т.нар RO-цикъл.
Няма никаква причина да сипвате ни едната,ни другата в охладителната система.Даже дейонизираната е по-вредна за метала при висока температура-започва да си търси йони за поглъщане.Паралелно с това дърпа и въглероден двуокис.
Да приемем,че подменята охладителната течност по предписание, което е през две години.
За 20 години са 10 смени.При 5 литрова система и ако допуснем,че смесването антифриза е 2:1,това са общо 50 литра течност, от която 2/3 части вода и 1/3 част антифриз.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: С какво се промива охладителната система?

Мнение от ЯЛТА » 25 дек 2012, 10:52

Най добре е пак с антифриз, защото влезне ли само вода по системата, веднага хваща и ръжда.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re:

Мнение от pelteka » 05 фев 2013, 12:31

debug написа:А как действа препарата на гумените съединения и уплътнения?
Аз препоръчвам препарат за почистване на кафе машини.Кафе машината работи при температура 85 градуса и налягане около 2 бара.Температурата е доста сходна с тази на колите,а налягането при колите е доста по малко.На всичкото отгоре на опаковката пишеше че е съвместим с хранителни продукти.Препарата се казва zekol.Ползвам го редовно за кафе машината и съм много доволен.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта