смяна от 15W40 на10W40?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

смяна от 15W40 на10W40?

Мнение от форд мк2 » 06 ное 2006, 10:32

то това за някои сигурно е елементарен въпрос обаче досега не ми се е налагало да минавам на полу-синтетиката. :P
та ме интересува след като си източа старото 15W40 трябва ли да промия мотора за да налея новото 10W40 на моя дизел???
Be happy

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 06 ное 2006, 11:33

Хубаво е, но не е задължително.
Точно поради тази причина, не се препоръчва честата смяна на производителя и на вида масло.

:twisted:

monov
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от monov » 17 ное 2006, 17:30

аз ще правя тази операция в неделя и ще пиша какъв е резултатът :)
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА :D

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 17 ное 2006, 22:19

Наскоро проведох тази манипулация, само че минах от 10W/40 към 5W/30 (пълна синтетика), без промивка. И старото, и новото масло обаче е от МП и с етикет "Ford Formula", а там ми казаха, че двата типа масло са съвместими и не е необходимо промиване на двигателя.
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

monov
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от monov » 19 ное 2006, 22:11

От днеска съм с 10W40 и трябва да кажа, че съм много доволен :) шумът на двигателя намаля
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА :D

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 21 ное 2006, 14:54

аз мислех да я правя тази операция но едно нещо ме отказа!
факта че ми тече семерингa на коляновия вал и доливам на 7000 км по кило двеста - триста 15W40 (смяната му засега не я обмислям въобще щото няма как да се бръкне на фиестата)
а ако сложа 10W40 представяте ли си по колко ще доливам :cry:
едно ме успокоява - не сте ли забелязали че вече е факт глобалното затопляне :P
Be happy

leketo_84
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 11 мар 2007, 23:16
Модел на автомобила: eskort 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: смяна от 15W40 на10W40?

Мнение от leketo_84 » 11 мар 2007, 23:20

are ve
Прикачени файлове
Picture 170.jpg

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: смяна от 15W40 на10W40?

Мнение от paci » 11 мар 2007, 23:41

leketo_84 написа:are ve
???!!??? *00147* *072*

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна от 15W40 на10W40?

Мнение от Peter_CLX » 13 мар 2007, 19:25

paci написа:
leketo_84 написа:are ve
???!!??? *00147* *072*
Колегата просто иска да си покаже колата, ама не е могъл да уцели правилния раздел...

...или пък дава задълбочено обосновано мнение на въпроса, зададен по-горе -
форд мк2 написа:...не сте ли забелязали че вече е факт глобалното затопляне...
:D
Announcement

Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.

Sincerely,
God.

knockknock
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 10 май 2007, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Мнение от knockknock » 27 юни 2007, 09:22

Колеги, здравейте! Имам нужда от съвет! Купих си Ескорт 1.8 Zetec 115 h.p. 1997 год. и четох доста за подходящото двигателно масло за този тип двигател. Навсякъде чета за 5W30. Вие какжо ще ме посъветвате?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 27 юни 2007, 11:07

knockknock написа:Колеги, здравейте! Имам нужда от съвет! Купих си Ескорт 1.8 Zetec 115 h.p. 1997 год. и четох доста за подходящото двигателно масло за този тип двигател. Навсякъде чета за 5W30. Вие какжо ще ме посъветвате?
Същото!

knockknock
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 10 май 2007, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Мнение от knockknock » 27 юни 2007, 22:50

ок! мерси! На мен ми се струваше малко тънко това масло и за това питам,но щом е така! :D

Потребителски аватар
menemenema
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 юли 2007, 11:22
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetec
Status: Извън линия

Мнение от menemenema » 20 юли 2007, 13:12

Аз пък си мисля че все пак на кола над 10 години изминала 100 000 най и отива castrol gtx 15w 40 nigh mileage

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 20 юли 2007, 13:43

menemenema написа:Аз пък си мисля че все пак на кола над 10 години изминала 100 000 най и отива castrol gtx 15w 40 nigh mileage
Да бе! Направо рече и отсече! Почвам да хвърлям боб! Случайно да си чувал за хидравличен повдигач и има ли туй чудо почва у нас?

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 20 юли 2007, 14:09

Като е тръгнала темата, само да ви споделя, че е добре като се сменя маслото, преди да се източи, да се добави 200-300 гр. бензинец, да поработи мотора 1 мин., и да се източва. Така маслото се разрежда, и нищо не остава. Направо като промивка.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 16:09

Купих предишния форд (Ескорт 1,3 '87 ) от човек с който сме добри приятели вече 16 години и мога да му имам доверие.
Беше сменил маслото преди 2000 км. като беше сипал Castrol GTX 15W40
НО!
5л. туба внесен от човек от Германия. Пиша "човек" защото не е купено от магазин а човека вкарва коли и прави ремонти от време на време с/у някой лев и що да не внесе масло щом може и му е изгодно да изкара някой лев.
До момента на смяната бях доволен или по-точно нямах наблюдения или мнение но щом сипах следващото вече разбрах колко добре е било с Castrola.
Като дойде време за смяна търсих пак такова масло от нашия пазар.
1-во намерих 15W50 и нали си бях новобранец и незнаех кво значат цифрите и се отказах.
Убедиха ме допълнително да не купувам Кастрола.
Взех Statoil - е те тука вече глей ко стаа :x
Едвам с доливане го докарах до 5000 км пробег. Смених гумички на клапаните за всеки случай ... при един цървул който пък съвсем ме отчая. Направо си помислих че мотора е мъртвец. Оказа се че майстора е тъпанар и маслото е калпаво. Върнах му колата за рекламация и си платих допълнително - оправи си простотийте НО ПОВЕЧЕ ТАМ НЕ ХОДЯ.
Смених маслото с BP visco 2000 и всичко заспа.
Преди да купя ВР-то пак се оглеждах за Castrol и видях тази нова разработка high mileage обаче пак ме отказаха.
Все разправям че съм бил доволен от Castrola обаче хората си се напъват че тва масло на нашия пазар не е същото.
Това "high mileage" трябва да означава, че има добаваки за стари и изморени мотори - маслото мисля, че е минерално.
Такаа:
Сети се щом е на по-ниска цена от синтетиката колко е добро.
И друг път съм питал но все не сварвам да питам майстор или некой друг разбирач щом препоръчват минерално масло на стар мотор това с какво ще помогне. Ако ще удължи агонията то защо тогава не се сипва такова и на нови ? Нали ще съхрани стария начи трябва да удължи живота на новия ?
Лични наблюдения м/у минерално и синтетика нямам. Така че всичко е в главата ми. Практика нямам! Ако някой има нека сподели.
В момента на Фиестата съм с 10W40 FORD FORMULA XR+ което също мисля, че е минерално.
Не го бара! Както съм го налял една капка не съм долял. Тези дни идва време за смяна само пари чакам :) Мисля да сипя 5W40 от МП и евентуално ако има разлика ще я споделя.

Потребителски аватар
menemenema
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 юли 2007, 11:22
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetec
Status: Извън линия

Мнение от menemenema » 20 юли 2007, 19:05

Не знам гъсто ли е рядко ли е 15в40 единствените критерии по които мога да разбера доколко маслото е добро е дали ми тракат клапаните и мотора да работи гладко,без вибрации,да не пуши, и т.н. Е нямам тези проблеми. Може пък да съм попаднал на читава партида.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 23 юли 2007, 13:18

menemenema написа:Не знам гъсто ли е рядко ли е 15в40 единствените критерии по които мога да разбера доколко маслото е добро е дали ми тракат клапаните и мотора да работи гладко,без вибрации,да не пуши, и т.н. Е нямам тези проблеми. Може пък да съм попаднал на читава партида.
Пусни и едно писмо до централата на Форд, че инжинерите да знаят какво масло трябва да се сипва на ЗЕТЕК моторите, защото те "смотаняците" са решили да слагат 5 на 30 - а бе немска му работа, нищо не разбират тея хора, а само пръскат милиони евро за тестове и други щуротии.

Ford-Werke GmbH

Postanschrift:
Ford-Werke GmbH Kundenzentrum
Postfach 71 02 65
50742 Köln

Ford-Werke GmbH Kundenzentrum
Henry-Ford-Str. 1
50725 Köln

Tel.: 0221 903-3333 (Mo–Fr: 7:30 bis 17:00 Uhr)
Fax: 0221 903-2869


:twisted:

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

за маслата

Мнение от ivo_63 » 07 авг 2007, 11:18

ами форда ми е дизел - смених 15х40 с 10х40 - елате да видите ква пушилка правя сега ! майстора каза , че като за форд мотора ми е перфектен.Ама страх - викам умре форда - бегам да меря компресия - 28.5 - това добре ли е , щото пуши яко сега

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: за маслата

Мнение от paci » 07 авг 2007, 13:53

Каква марка е маслото?
Горе съм писал, че съм имал ядове с едно 15W40.
Да нямаш някакви други ядове?
Калпава нафта!
Нещо друго по помпи, али-бали, не ги знам дизелите само съм чел тук във форума.
На какво мирашт изгорелите газове ?

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта