Странно поведение след смяна на термостат

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 02 яну 2014, 23:36

След промивка на системата и нов антифриз смених и термостата с нов понеже от около 2 месеца стрелката за температурата на двигателя не стои, както подобава в средата(вертикално). До сега съм сменил 3 термостата, този е четвъртия и реших че след 3 години вярна служба е решил да излезе в пенсия.......
Купих термостат MAHLE за да съм сигурен че няма да имам проблеми, но още от първите дни започнаха ядовете. Понякога загрява и държи стрелката където трябва, друг път като загрее и изстива и я връща в началото на "NORMAL'' или пък не може да загрее повече от "N". При това положение като пипна маркуча след термостата към радиатора е горещ, което е признак че е отворен а стрелката е на "N" и не отива между RM. Според мен датчика за температурата отчита точно, както и самия уред на таблото защото както и преди ако успее да стигне до L се включва вентилатора за охлаждане на радиатора. Това което се случва си мисля е че термостата заклинва някъде след като отвори и не може да се затвори за да поддържа температурата и това заклинване понякога се осовобождава и тогава работи нормално. Понеже си пазя старите термостати си направих експеримента да ги сложа във вода на котлона и да ги проверя какво правят. Еми и трите започват да отварят към 88 градуса и се отварят на цяло като заври водата или 100 градуса, както си е по учебник. След изстиване веднага започват да се затварят до край. Вярно има следи и по трите от заклинване но явно това не може да спре хода и си работят. Питам се дали когато отвори вече монтиран в кожуха на охладителната система термостата не опира някъде в стените на корпуса и за това да задържа?! Някакви идеи?
Забравих да кажа че и разхода ми се завиши доста - около 14.5 газ в града и поне 2 бензин прави 16.5/100 км колкото показва и трипа.

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от gorskiq » 03 яну 2014, 00:02

След изминати 77 000 км. термостата на моята също се предаде и го смених с нов, отново на Motorcraft /41 лв.+6 лв. за гуменото уплътнение/.Работи перфектно и понеже всяка сутрин минавам по един и същи маршрут за работа забелязвам, че колата прехвърля на газ по-рано. Мой колега с мондео смени 3 различни термостата по 15-тина лв., докато разбра че трябва да си купи оригинален. Според мен там ти е проблема.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 03 яну 2014, 00:14

Вероятно имаш право колега. Последния беше на VERNET - френски за 16 лв и го карах 3 години без ядове и от 2 месеца се започна. За това реших да го сменя с по скъп и хубав и ми предложиха MAHLE - немски за 30 лв. Но явно не става и може би трябва да взема Моторкрафт.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от S_C » 03 яну 2014, 02:17

От сега ти казвам, че грешиш и проблема е в уреда. Тези грешки започва да ги дава малко преди термоелемента вътре съвсем да умре.
Заклинил и заяждащ термостат...не е сериозно това.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 03 яну 2014, 10:22

Колега и твоето предположение ми дойде на ум. Точно затова описах подробно ситуацията. Има ли начин да разбера дали е от датчика, може ли да се замери с мултицет и какво трябва да покаже? _friends_

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от S_C » 03 яну 2014, 12:39

То ако стигнеш до него за да го мериш, по-добре направо го смени...Разглабя се половината кола заради тоя глупав датчик.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от by_cec » 03 яну 2014, 13:40

Я огледай куплунга и кабелите от датчика. Да не се окаже, че докато си сменял термостата, някой от проводниците се е скъсал вътре в изилацията и от време на време откача. Съпротивлението на датчика го има при няколко температури в аутодатата.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 03 яну 2014, 15:31

Датчика за уреда на таблото се намира под термостата ако не бъркам и буксата се вижда и я извадих за да я пръсна с ВД40. Кабелите видимо са здрави, но понеже буксата е надолу не може да се измери на място с мултицет и трябва да се развие. Това обаче вероятно ще предизвика теч на антифриз..........
Дори след напръскване уреда отчита че маркуча към радиатора се нагрява като стрелката стигне още N, а не както беше преди между RM.

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от by_cec » 03 яну 2014, 15:48

Когато аз имах съмнения за термостата, си направих експеримент като смачках маркуча от термостата м/у две трупчета и с дърводелска стяга от по-малките. Двигатела загря за същото време, така че реших да не пипам термостата. Можеш по същия начин да провериш уреда. Аз клоня към термостат.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 03 яну 2014, 16:52

Ще опитам първо с мултицет да измеря температурата на двигателя, като сложа сондата върху резбата на датчика за таблото и да видя на колко градуса става горещ маркуча, така и ще сравня с показанията на таблото при определени градуси къде се намира стрелката! Смятам че това ще бъде точна диагностика, както за състоянието на термостата, така и за термодатчика(уреда).
Така вече всички собственици на мондео като моето ще знаят всяка буква от скалата "NORMAL" на колко градуса съответства!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от Didibao » 03 яну 2014, 18:41

Аз ги знам, но и моята си седи на N все, в края на N ми отваря термостата а на А ми пуска перката, все да го гледам що е така обаче нямам време.
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 04 яну 2014, 19:37

Колеги някой ако има такъв мултицет с термодвойка или подходящ термометър нека да направи въпросното замерване да видим при него какво показва. Моя мултицет няма такава функция, а на магазина са по 30 лв, така че ще търся някой да ми услужи за пробата или пък да си купя дигитален термометър с диапазон поне до 120 градуса. Днес пробвах с дигитален термометър от тези които ги продават в автоаксесоарите(с възможност за измерване на вътрешна и външна температура), но при 70 градуса спира да отчита(като гледах до толкова са му възможностите). Сложих сондата върху тялото на горния датчик( за ЕКУ-то) и я стегнах с миша опашка за по-добър контакт и стрелката на уреда на таблото стигна "О" при 70 градуса по термометъра. Сложих сондата и на въздуховода към стъклото над жабката на таблото и при настройки на климатроника на вентилатора на макс, на температурата на макс и да духа към стъклото и краката стигна някъде до 60 градуса, т.е. въздуха се усещаше много горещ. Ако имам проблем с термостата може ли парното да е толкова силно?!
Ако не ви мързи и ви е интересно направете тестове и на вашата кола за температурата на парното, тази на двигателя и къде се намира стрелката на уреда при определени градуси и да сравняваме показанията......... _friends_

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от Didibao » 04 яну 2014, 20:54

Днес бурмих точно тоя проблем при мен, от известно време спря да отчита и седеше в началото, а за термостата съм сигурен, че работи защото температурите на мотора ги гледах през газовия инжекцион и всичко е точно, а и го замерих с безконтактен термометър имам такъв под ръка, та реших, че датчика е сдал багажа, а имах още един чисто нов бях го вземал преди време за един тест, та сложих новия и тогава забелязах, че кабелите точно след буксата почти се бяха прекосили, оправих ги и сега вече си ми влиза в нормал колата като загрее, впрочем седи между NO.

Ето какво друго открих по схема единия край на буксата трябва да е чиста маса, дефакто може да провериш с мултицет съпротивлението между единия пин на буксата и масата на акумулатора съпротивлението ти трябва да е 0.

На другия пин на датчика трябва да имаш според мен 5V, незнайно защо на моя излиза 6,28V и смятам, че от там ми идва и грешката в показанията и ми отчита малко по малко, датчика го мерих сутринта на студен мотор 2кОм беше новия стария около 1,8кОм това при температура около 4-5 градуса, нагрях стария датчик с запалка и съпротивлението му започна да пада линейно до 100 ома можеше и още но не ми се занимаваше оставих го да изстива после, нямам му характеристиките колко трябва да е и при какви температури но и двата работят при мен.

Сега по твоя проблем измери стойностите за които съм писал на буксата, а ако искаш да си видиш точно температурата на мотора вземи си един USB преходин към Tx Rx сваляш си софта за газовата и си гледаш температурата без проблем срещу 5лв, толкова струва прочутия кабел за ГИ.

За мен проблема ти е в инсталацията на колата, изолацията на кабелите се пука и става страшно, преди няколко години свалих цялата ми моторна инсталация и я оправих та за сега нямам проблем проблем с нея.
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 04 яну 2014, 21:12

Благодаря за жокера, ще замеря още утре буксата да видя какво е положението. Както казваш започвам да се съмнявам в ел. инсталацията, тъй като особенно зимата имам проблеми с централното заключване. В момента не ми се отключва шофьорската врата от дистанционното(съответно не мога да заключа без преди това да съм завъртял с ключа в патрона), понякога като завъртя с ключа заключва всички врати, понякога само шофьорската(странна работа). На няколко пъти се случва да не мога да си отворя и багажника по никакъв начин(нито от дистанционното, нито механично с ключа)........
Явно ел. инсталацията е голям проблем при тея коли!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от S_C » 04 яну 2014, 21:19

Ако до сега не си правил инсталацията в моторния отсек, направо мини през някоя морга и си наскуби няколко метра разноцветни кабели.Със сигурност ще ти трябват.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 05 яну 2014, 17:01

Нищо не е пипано до сега по ел. инсталацията така че е възможно да ме очакват големи изненади там.
И така днес първата ми работа беше да разкача буксата към датчика и да замеря веригата. Резултата е 0.1 ома на единия проводник към масата на акумулатора и 6 волта на другия при подаване на контакт, т.е. съвсем нормално. Реших да направя още веднъж обезвъздушаване на системата, тъй като имах съмнения че при смяната на термостата не я свършихме добре тая работа. За целта парното на макс и капачката на казанчето се маха. Еми държа се съвсем нормално този път! Навън беше 2 градуса над нулата по трип компа, а вътре дигиталния преносим термометър показваше 3-4 градуса. При работа на празен ход прехвърли на газ на 4-та минута, като преди това леко започна да духа парното и оборотите паднаха до 1100, а стрелката на уреда все още беше преди белия сектор. На 10-та минута сондата поставена на въздуховода на стъклото над жабката показваше 33 градуса, в купето беше станало 9 градуса, оборотите бяха 1000, а стрелката в средата на белия сектор. На 20-та минута парното беше на 46 градуса, в купето стана 19 градуса, оборотите 900, а стрелката влезе в началото на сектор "NORMAL". Маркуча към радиатора беше студен до този момент и стана горещ, т.е. термостата отвори на 28 минута, като парното беше на 60 градуса, в купето 26 градуса, а стрелката закова между "RM". Докато чакам да протече гореща вода от тънкия маркуч над термостата в казанчето( през цялото време докато не отвори термостата водата вътре беше студена) за да съм сигурен че съм обезвъздушил парното вече духаше с 68 градуса, а в купето стана лято(29 градуса). Затворих капачката и тръгнах да я поразходя в гарада, като си намалих парното на 20 градуса че не се издържаше вече :D и стрелката си стоеше през цялото пътуване вертикална! В момента излиза че проблем няма............... >:D<:

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от Didibao » 05 яну 2014, 18:45

Този уред за температурата има много странно поведение при мен винаги е между NO, още не мога да разбера защо има такива аномалии, иначе си работи коректно.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от didon80 » 06 фев 2014, 21:26

Да допълня че при пътуване Сливен - София по магистралата при 120 км/ч през цялото време стрелката беше вертикална и не помръдна (между R-M), а на връщане по същия маршрут и същата скорост беше малко преди N през цялото пътуване! На какво се дължи това!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от DigiPro » 07 фев 2014, 16:04

didon80 написа:Да допълня че при пътуване Сливен - София по магистралата при 120 км/ч през цялото време стрелката беше вертикална и не помръдна (между R-M), а на връщане по същия маршрут и същата скорост беше малко преди N през цялото пътуване! На какво се дължи това!
Предполагам, че Сливен се намира на по-малка надморска височина от София и на отиване караш по баири предимно, а на връщане са предимно спускания.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Странно поведение след смяна на термостат

Мнение от dimkar » 07 фев 2014, 17:50

Това въобще не би трябвало да оказва влияние.

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта