смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
гичо
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 07 ное 2013, 11:49
Модел на автомобила: escort 1.6 16v
Status: Извън линия

смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Мнение от гичо » 02 яну 2015, 12:15

Здравейте колеги!Преди месец сменях горивният филтър на Фокуса,майстора каза,че за да подкачи нафта трябва да я дърпаме и като ме закачи ме дърпа около километър докато запали.Няма ли по-цивилизован начин да подкачи нафта?Благодаря предварително.

niki85
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Мнение от niki85 » 02 яну 2015, 12:31

Съветът ми е повече да не ходиш при този майстор. Най-цивилизованият начин е да налееш нафта в пластмасова бутилка от 0.5 л и с помощта на спринцовка да напълниш филтъра. От години правя така и не съм имал каквито и да е проблеми. Винаги съм палил от първият път.

гичо
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 07 ное 2013, 11:49
Модел на автомобила: escort 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Мнение от гичо » 02 яну 2015, 21:43

Благодаря колега!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10832
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Мнение от ЯЛТА » 02 яну 2015, 22:46

niki85 написа:Съветът ми е повече да не ходиш при този майстор. Най-цивилизованият начин е да налееш нафта в пластмасова бутилка от 0.5 л и с помощта на спринцовка да напълниш филтъра. От години правя така и не съм имал каквито и да е проблеми. Винаги съм палил от първият път.
Абсолютно подкрепям, послушай колегата. На кола с ангренажен ремък въобще не е препоръчително да се тегли с цел запалване, прескочи ли ремъка отиваш на 2000 лв. ремонт.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

гичо
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 07 ное 2013, 11:49
Модел на автомобила: escort 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Мнение от гичо » 03 яну 2015, 09:28

Благодаря,ще го послушам.И на мен ми се стгори много луда работа това с дърпането.Малко нахално от моя страна но имам още едно питане-маслото го сменям на 10000 - 5-30 на форд и горивният ли се сменя на тези километри?

Потребителски аватар
canevplamen
потребител
потребител
Мнения: 137
Регистриран: 24 ное 2006, 10:52
Модел на автомобила: ford escort,1.4mi-1993;Ford Fusion 1.4 tdci-2004
Местоположение: Gorna Oryahovica
Status: Извън линия

Re: смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Мнение от canevplamen » 03 яну 2015, 12:23

гичо написа:Благодаря,ще го послушам.И на мен ми се стгори много луда работа това с дърпането.Малко нахално от моя страна но имам още едно питане-маслото го сменям на 10000 - 5-30 на форд и горивният ли се сменя на тези километри?
По принцип така трябва,но този филтър(за tdci мотори) никак не е евтин и не е фатално ако го сменяш на 2-3 смени на маслото.Аз лично досега веднъж съм го сменял на 30 К.Проблем е ако зареждаш некачествено гориво(то у нас друго има ли??) и зимата при задръстен филтър и температури под -10-15гр. :?

Потребителски аватар
TZahariev
потребител
потребител
Мнения: 97
Регистриран: 29 юни 2011, 01:14
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Мнение от TZahariev » 15 яну 2015, 22:16

При Фокус 1 1.8 дизелите сервизния му интервал е 30 000 км т.е две смени на маслото, което пак според сервизните теблици е 15 000 км. Доколкото знам и при Фокус 2 сервизната схема в това отношение е същата.

Аз лично маслото го сменям една идея по-често на около 12 000 км и на две смени пак сменям и горивния филтър. А въздушния фултър го сменям още по-често от маслото - на 9 000 км, че в София много се зацапва.
Най-"обичам" сектанти и разбирачи, които побългаряват!

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: смяна на горивен филтър фокус2 1.6TDCI 90ks 2005г.

Мнение от sangals » 17 май 2015, 15:46

Значи колеги,да споделя и аз тука.....да използвам темата де....
Днес сам за първи път в живота си сменях горивен филтър на Мондео 1.8 тд 98 година .
махнах въздушния филтър със все всички пластмаси....издърпва се от гумените тампони под него.....за да се освободи място за работа.Изрязах дъното на височина 3 пръста на бутилка от минерална вода 10 литра и я подложих под филтъра.Развих болта отгоре който е и свалих стария горивен филтър.Изтече около 300 мл нафта в подложената от изрязаната бутилка....почти не капна навън!
Сложих новия гумен пръстен приложен към новия филтър и го монтирах!Първо сложих пръстена на филтъра отдолу и тогава го поставих във алуминиевото дъно на филтъра.НЕ го напълних с нафта,както препоръчват тук колегите с цел да не разливам по двигателя и скоростната кутия.Притегнах с болта добре,НО и внимателно,защото корпусът е цветен метал и да не стане грешка !
напомпах с обезвъздушителя до твърд бутон и стартирах...поработи 5-6 секунди и угасна.повторих 5-6 пъти обезвъздушаването и всеки път стартирах след обезвъздушаването....без да пали !На 7 път като запали излязох от колата и продължих да обезвъздушавам с бутона докато двигателя работи....работеше перфектно 10 минути и го изгасих!Никъде засега не протече....
По обратния ред сложих корпуса на въздушния филтър.

За финал да кажа,че бях лош стопанин и откакто имам колата от 2008 година до сега не бях сменял горивния филтър! На дъното имаше много малко вода- една чаена лъжичка примерно и жълта утайка също една чаена лъжичка!Изминал съм с нея 75 000 километра оттогава.....
После разрязях филтъра за да видя какво става там- филтриращият елемент беше импрегниран със кафява консистенция и мисля,че е бил почти непропусклив!НО никога несъм имал проблеми с горивния филтър,при положение,че колата спи винаги на открито-зиме и лете!
Приоритетно съм зареждал на Лукоил и ОМВ....имам и 100 литра от камиони примерно....и 2-3 зареждания от ШЕЛ !

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта