Focus 1.6

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от focusfocus » 22 яну 2009, 18:03

izrotbg написа:....принципно колкото по рано превключваш скоростите тоест подаваш по-малко газ и е на по-ниски обороти толкова по-малак разход ще ти даде колата и това е ониерсално за сички коли и двигатели ... ;)
Голяма заблуда.

Колкото повече натискаш газта толкова повече гори, ниски обороти голяма предавка се натоварва ДВГ и гори повече.

Трябва мнооого плано да подаваш газ, колата ти да наема бабешки, по надолнища и други пускаш газта оставяш на скорост, където може, разход О л/100 км тогава и така се пести. Ама не е кеф да караш.

hr_georgiev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 04 юни 2008, 19:55
Модел на автомобила: Ford Focus Turnier I, 1.6 SE, 2000г.
Местоположение: Gabrovo
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от hr_georgiev » 30 мар 2009, 13:56

Да попитам и аз нещо, колегите които имат трип комп. Когато сте на 5 предавка и спускате продължително, какво показва компа за моментен разход? Колко е разхода на свободна? Тука може да има варианта - ако колата е в движение и спряла.

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от jvspasov » 30 мар 2009, 14:10

Не съм с Focus но при мен при продължително спускане на скорост над 2000 оборота - 0 l - под 2000 оборота - 2-3, на свободна и спускане 1-2 l, на място варира 0.9-1.1 l/h
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от focusfocus » 30 мар 2009, 17:10

На 5 и спускане продължително= ако колата ускорява гори около 2-3 литр/100 км
Ако забавя скорост и оборотите са високи около 1700 например тогава не гори.
Важи и за 4,3,2 предавка в зависимост от наклона и за 1ва ама такъв наклон едвали има.

М/у другото се усеща кога колата спира подаването на гориво.

Потребителски аватар
izrotbg
потребител
потребител
Мнения: 284
Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от izrotbg » 10 апр 2009, 17:01

focusfocus написа:На 5 и спускане продължително= ако колата ускорява гори около 2-3 литр/100 км
Ако забавя скорост и оборотите са високи около 1700 например тогава не гори.
Важи и за 4,3,2 предавка в зависимост от наклона и за 1ва ама такъв наклон едвали има.

М/у другото се усеща кога колата спира подаването на гориво.
Отиди се разходи малко из Гърция там ти казжам по краибрежните градове главните улици са им супер обаче има едни паралелни на главните които са по склона и ти каам ако тръгнеш нагоре по такава ти задира предната броня а спускаш ли се ти се изка да включиш на задна и така да слизаш така че може да си сигурен че както може да се изпозлва 1-ва за катерене така може и да спускане ;)
-= JusT Me *** =-
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от vargala81 » 12 апр 2009, 00:30

izrotbg написа:
focusfocus написа:На 5 и спускане продължително= ако колата ускорява гори около 2-3 литр/100 км
Ако забавя скорост и оборотите са високи около 1700 например тогава не гори.
Важи и за 4,3,2 предавка в зависимост от наклона и за 1ва ама такъв наклон едвали има.

М/у другото се усеща кога колата спира подаването на гориво.
Отиди се разходи малко из Гърция там ти казжам по краибрежните градове главните улици са им супер обаче има едни паралелни на главните които са по склона и ти каам ако тръгнеш нагоре по такава ти задира предната броня а спускаш ли се ти се изка да включиш на задна и така да слизаш така че може да си сигурен че както може да се изпозлва 1-ва за катерене така може и да спускане ;)
не на празно инструктора ми е казал:на която скорост се изкачваш на същата спускаш :D

Потребителски аватар
izrotbg
потребител
потребител
Мнения: 284
Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от izrotbg » 12 апр 2009, 11:23

мъдър човек ще да е бил твоят инструктор :) :D: >:D<: >:D<: _friends_
-= JusT Me *** =-
Изображение
Изображение
Изображение

Андрей Моев
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 14 юни 2009, 14:32
Модел на автомобила: Ford Focus D
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от Андрей Моев » 20 юни 2009, 18:39

Понеже и аз се возя в един Фокус 1.6, 2007г. , но не ми работи джойстика на борд компютъра...Ходих до един два сервиза и оттам ме препращат директно към МФ...Някой да знае сервиз с прилични цени, където да ми прегледат пациента?
Изображение

Потребителски аватар
Nuclear
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 07 фев 2009, 19:51
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 2000г, бензин
Местоположение: София, кв. Ге(т)о Милев.
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от Nuclear » 06 юли 2009, 14:22

Извинявам се за ламерския въпрос, но ми е чудно, защо оборотомерът на фокуса няма червена зона? Знам че на другите коли това означава, че тези обороти са ужасно вредни за двигателя. Иначе повече от 5500 не съм развивал. Фокусчето е 2000г*, 1.6, бензин.
Последна промяна от Nuclear на 06 юли 2009, 16:45, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от samsung_bg » 06 юли 2009, 14:42

Nuclear написа:Извинявам се за ламерския въпрос, но ми е чудно, защо оборотомерът на фокуса няма червена зона? Знам че на другите коли това означава, че тези обороти са ужасно вредни за двигателя. Иначе повече от 5500 не съм развивал. Фокусчето е 1000г, 1.6, бензин.
И моята Фиеста няма червена зона на оборотомера.

Има си "прекъсвач", за да не се стига до ужасно вредни за двигателя обороти.
Изображение

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от ageorgiev » 20 юли 2009, 21:27

Леле какви "вандали" сте :D

Може ли няколо бързи съвета за разработване на нов бензинов мотор? Живот и здраве в събота ще съм с машинка на 0 или 1-2 км. Моторът е като на колегата 1.6 бензин - 100 к.с.
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от HACKO » 20 юли 2009, 23:12

Разработката е най-важния момент от живота на един автомобил, така че се постарай да я направиш както трябва (ей сега ще ми скочат привържениците че на новите автомобили не им трябва разработка). В най общи линии се постарай поне до 1000км да не я натоварваш повече от 50% (много е трудно да се въздържаш), става въпрос за обороти и брой на хората в колата. След около 3000 се смята че може да се натоварва, обаче двигателя се "отпушва" след 10000 и тогава вече имаш пълна мощност.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от ageorgiev » 26 юли 2009, 20:55

HACKO написа:Разработката е най-важния момент от живота на един автомобил, така че се постарай да я направиш както трябва (ей сега ще ми скочат привържениците че на новите автомобили не им трябва разработка). В най общи линии се постарай поне до 1000км да не я натоварваш повече от 50% (много е трудно да се въздържаш), става въпрос за обороти и брой на хората в колата. След около 3000 се смята че може да се натоварва, обаче двигателя се "отпушва" след 10000 и тогава вече имаш пълна мощност.

_friends_ =D>: *00143*
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от vvasilev » 28 юли 2009, 09:21

Според мен разхода по книжка ще го достигнеш при каране с 90 км. на пета скорост на магистрала с попътен вятър и без климатик. Тогава 100% ще падне под 6 литра, но ти еднва ли ще имаш нерви за това. Освен това колеги моля да имате предвид, че това, с което зареждаме автомобилите си е някакво подобие на горивата, с които са постигнати тези оптимални показатели по книжка.
В България просто няма контрол за качество на горивата-балтията играе здраво или те лъжат в литри или в качество, така, че 5.5/100 става в цивилизованите държави с тяхното гориво, техните пътища, гуми и масла.

Потребителски аватар
izrotbg
потребител
потребител
Мнения: 284
Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от izrotbg » 06 яну 2010, 18:08

samsung_bg написа:
Nuclear написа:Извинявам се за ламерския въпрос, но ми е чудно, защо оборотомерът на фокуса няма червена зона? Знам че на другите коли това означава, че тези обороти са ужасно вредни за двигателя. Иначе повече от 5500 не съм развивал. Фокусчето е 1000г, 1.6, бензин.
И моята Фиеста няма червена зона на оборотомера.

Има си "прекъсвач", за да не се стига до ужасно вредни за двигателя обороти.
Колега мисля че си в грешка нещо, прекъсвача и червената зона не са много еднакжи неща, прекъсвача попринцип служи, зада не ти гръмне двигателя (има голяма вероятност ако се премахме и го надъниш след 30-на секунди в зоната на "прекъсвача" (а дори и тои да си е на мястото) някое бутало да изкочи да ти помаха)) докато червената зона, води до същото след доста по-дълъг период от време и там дори по-скоро би прегрял двигателя и би изхвърлил водата на радиатора (ако си по старателен може и да блокира). Не че разликата е убийствена но блокирал двигател може и да оправиш ... гръмнал ... само за части :)
vvasilev написа:Според мен разхода по книжка ще го достигнеш при каране с 90 км. на пета скорост на магистрала с попътен вятър и без климатик. Тогава 100% ще падне под 6 литра, но ти еднва ли ще имаш нерви за това. Освен това колеги моля да имате предвид, че това, с което зареждаме автомобилите си е някакво подобие на горивата, с които са постигнати тези оптимални показатели по книжка.
В България просто няма контрол за качество на горивата-балтията играе здраво или те лъжат в литри или в качество, така, че 5.5/100 става в цивилизованите държави с тяхното гориво, техните пътища, гуми и масла.


Попринцип си прав, аз ако карам с 80 по магистралата фокуса ми дава разход около 5.5-6 (по книжка извън градко го дават 6-6.5), ако земем фиеста с двигател 1000 к.с. зада постигнеш разхода по книжката ще трябва да караш с 60-70 пак на 5-та ;) кубиците играят голяма роля в разхода също така ;)

П.С. за гумите и маслото, когато искаш икономичност, не мисля че са толкова важни, докато горивото е винаги важно, затова аз карам само с карера 100 от ОМВ, е да малко е по скъп но разхода ми видимо се намалява (а и колата смея да твърдя че работи по-добре с него) :)
Андрей Моев написа:Понеже и аз се возя в един Фокус 1.6, 2007г. , но не ми работи джойстика на борд компютъра...Ходих до един два сервиза и оттам ме препращат директно към МФ...Някой да знае сервиз с прилични цени, където да ми прегледат пациента?
Попринцип знам 1 сервизче в което добре се справиха борд компютъра ми, ако още не си се справил с проблема, драсни 1 лично съобщение да ти обесня каде е сервиза :) даже мисля че имам и телефон техен.
-= JusT Me *** =-
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от debug » 06 яну 2010, 18:29

С червена и без червена зона - каква е разликата? Да можеш да се хвалиш как си вкарал колата в "лютеницата"? Присъствал съм на такъв тинейджърски разговор, точно тоя "термин" се използваше... :lol:
В книжката си пише за всеки двигател максимални допустими обороти на двигателя за продължителен ход и максимални допустими за кратко. Ограничителят пречи на буталата да срещнат клапаните. Сигурно това имате предвид под "гръмнал" двигател, щото той все пак не е бомба :lol: .
Фокусът специално трудно ще го блокирате, ако се вярва на книжката му - при прегряване минава в режим на аварийно охлаждане на двигателя (редува цилиндрите, на които НЕ подава искра - използва сместта за охлаждане) и след това компютърът го гаси. Моят старият претърпя тази процедура при новият си собственик - удар през нощта в изпаднала резервна гума от камион :shock: , разцепен на две радиатор насред нищото и опит да се добере до близкия град. Е, не се е добрал, ама и двигателят не беше прегрян.

Аз лично съм забелязал, че съм по-бърз когато превключвам около максимума на въртящия момент, а не когато цедя колата до дупка. С това, разбира се, преоткрих топлата вода 8)
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
izrotbg
потребител
потребител
Мнения: 284
Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от izrotbg » 06 яну 2010, 18:59

debug написа:С червена и без червена зона - каква е разликата? Да можеш да се хвалиш как си вкарал колата в "лютеницата"? Присъствал съм на такъв тинейджърски разговор, точно тоя "термин" се използваше... :lol:
В книжката си пише за всеки двигател максимални допустими обороти на двигателя за продължителен ход и максимални допустими за кратко. Ограничителят пречи на буталата да срещнат клапаните. Сигурно това имате предвид под "гръмнал" двигател, щото той все пак не е бомба :lol: .
Фокусът специално трудно ще го блокирате, ако се вярва на книжката му - при прегряване минава в режим на аварийно охлаждане на двигателя (редува цилиндрите, на които НЕ подава искра - използва сместта за охлаждане) и след това компютърът го гаси. Моят старият претърпя тази процедура при новият си собственик - удар през нощта в изпаднала резервна гума от камион :shock: , разцепен на две радиатор насред нищото и опит да се добере до близкия град. Е, не се е добрал, ама и двигателят не беше прегрян.

Аз лично съм забелязал, че съм по-бърз когато превключвам около максимума на въртящия момент, а не когато цедя колата до дупка. С това, разбира се, преоткрих топлата вода 8)
Те имат и още доста "лафове" осбенно почне ли да става дума за "най-великата кола" VW Golf. Относно "гърменето", нещо, което ми разбива предният капак и прави повечето неща под него неизползваеми за мене си е чисто гърмене. От ностно аварийното охлаждане, чесно казано за първи път чувам от тебе за такова нещо (което не значи че не съществува а и чесно казано не бих искал да го изпробвам, дали моето фокусче го има като функция) но със сигурност съм виждал и знам поне за няколко случея в които Форд си плюе водата заради прегряване (можеби тази система е в интегрирана в по новите модели).
Относно това че "цедейки" двигателя се набира по-бажно се самнявам да има някой, който да не се сагласи. на 1-ва ми удря прекъсвача на 60 а на 2-ра на 100 но токаго това стане минажат 10-12 секунди, сменям ли предажките в по нормални обороти мисля 4е отмена около 8-9 секунди :)
-= JusT Me *** =-
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от debug » 06 яну 2010, 20:29

izrotbg написа:Относно аварийното охлаждане, чесно казано за първи път чувам от тебе за такова нещо (което не значи че не съществува а и чесно казано не бих искал да го изпробвам, дали моето фокусче го има като функция)...
http://filemojo.com/downloads/Owner-s-m ... 72193.html
Това имах под ръка, но същото го пише в книжката ми на български от 99 година.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
izrotbg
потребител
потребител
Мнения: 284
Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от izrotbg » 19 яну 2010, 12:02

Пробвай да караш от Люлин по панчерево на 1-ва и после ела да пишеш какъв е резултата (само да не кажеш после що не ми каза) или това е невъзможно двигателя ми е дефектен!
-= JusT Me *** =-
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от иво г. иванов » 21 авг 2010, 14:50

Относно разработването на нов двигател НАСКО е напълно прав , само ще допълня , че след около 1000-1500 км. е добре даже-препоръчително да се сменя масло и филтър . Коментарите за икономията на гориво принципно са вярни , но на това влияят десетки фактори . Обективните се манипулират по трудно:няма как да накараш Focus 2.5 ST-166kw/225к.с.да харчи под 9.5 , нали?Субективните фактори са по-важни и по - интересни за колегите-водачи , които искат да си свалят разхода.Не се гордея или изтъквам но 22 г. ми стаж подсказа правила и хитринки за икономия, които вярвам не само аз споделям с вас .1.Важно е не на колко об/мин.превкл. предавка а това да държиш двигателя в обороти. примерно опитайте да се движите с 1700 об. около 3 мин. , после преминете плавно на около 2000-2100об. пак за около 3-4 мин. ,след това на 3000об. и в обратен ред.Ще видите , че не е лесно но се свиква ,а ако приложите наученото при превключване на предавките ето ви няколко гр. гориво в резервоара.2.Плавно боравене с педалите и лоста в натоварения градски трафик:примерно по-голяма дистанция от предния автомобил ви позволява спокойно спиране и тръгване , което от своя страна не натоварва двигателя=икономия.Не забравяйте да поглеждате и в огледалата за обратно виждане.3.Ако шофирате по-често сам, то променете стила си при повече хора или товар-автомобила реагира различно и ще ви бъде благодарен с още някой грам гориво , ако се съобразите с този фактор 4. При спускане на дълга стръмнина не изкл. от скорост.Съвременните автомобили са с директна или индиректна/повишаваща/ последна предавка ( при ръчна ск. кутия )и режима на работа на ел. с-мата.горивната ,предавателната и изпускателна с-ми е съобразен с това и дори дава , често мин. икономия на гориво. 5.Движението при зимни условия също е от огромно значение за по-нисък разход. Ако примерно сте в пряспа не опитвайте веднага да излезете с мръсна газ , продължително и то на 1-ва , а се опитайте да си "разгазите" 60-70 см.напред и назад използвайки тежестта но и инерцията на колата при вкл. на 1-ва и задна.В 80 % от случаите се излиза успешно на 2-ра предавка. 6.В зависимост от пътните усл. опитайте cruiz control.Карайте продължително време с 60 или 90 км/ч примерно 10-15 мин.дори ако пътната обстановка налага или позволява + - 5-10 км/ч амплитуда.Пести гориво ,но при движение в колона изнервя задните. Идват ми на ум и други начини на пестене на гориво но не професионални и не често доказани.Не забравяйте , че от огромно значение е и техническото състояние на вашия автомобил.Извинете , ако това ви се е сторило като суха лекция но на 40 г. предпочитам да съм обикновен и в шофирането,и в изказванията си .Дано пък все на някого да съм помогнал да остави някой и друг лев във фонд:"И аз съм Човек !"
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта