Focus 1.6

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
vevs
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 28 ное 2006, 15:43
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Focus 1.6

Мнение от vevs » 03 дек 2006, 13:06

Здравейте,

от скоро (по малко от месец) съм собственик на новия Форд Фокус - бензинов 1.6, 100 к.с. Има нещо което искам да попитам отностно начина на експлоатация на автомобила. До сега съм карал Рено Лагуна 1.8 също бензин и това което ми правеше впечатление е че смяната на предавките обикновенно правих кам 2.5 - 3000 оборота, при макс 6000 оборота. Сега обаче Форда показва макс 8000 оборота на таблото и предположих че смяната може да става към 4000 оборота когато се усеща силата на двигателя. Проблема обаче е че при такова каране разхода на гориво от 5.5 по спецификация отива кам 8.5-9. За това искам да попитам дали тези 3 литра повече са заради момента на превключване или нещо друго - примерно че двигателя е още нов и разни такива.
За всички които ще се посмеят на въпроса ми ще кажа че не съм кой знае какъв спец с колите а и не искам да съм - обичам да се кача и карам а като стане нещо да ида в сервиза :)
Мерси

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 03 дек 2006, 14:20

Причината е и в двете. От една страна при нов двигател, докато се поразработи е завишен разхода. От друга, при динамично каране винаги ще ти харчи повече. Не е препоръчитално обаче първите 500-700 км. да се натоварва двигателя с високи скорости и обороти.
При мен разхода влезе приблизително в норма след около 800-1000 км. /ок.11л. при 10.6 по специф./, преди това даваше 12-12.5/100км. Но и сега като сменям предавките на 3-3500об. ми харчи 12/100.

vevs
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 28 ное 2006, 15:43
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Мнение от vevs » 04 дек 2006, 20:04

мерси за отговора. Аз вече минах кам 3500 км че ми се бяха насъбрали пътувания така че остава да променя начина на каране ако искам да се доближа до 5.5 извънградско :)
Поздрави

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 05 дек 2006, 14:53

колега, аз имам като твоя фокус и трябва да ти кажа, че за мен 5.5/100 разход граничи с невъзможното, минималния разход, които съм постигал на извънградско е 6.1-2

то си зависи как засичаш де, аз лично нулирам разходомера всеки път като тръгвам, може би при по-големи преходи е възможно да се свали някак разхода, понеже се минимализира ефекта от трафика, светофарите при излизането от града и т.н.

също съм забелязал, че когато карам с пуснат темпомат харчи малко повече от тогава, когато аз си натискам газта, ако гониш нисък разход (и си готов да се жертваш) не включвай темпомата

аз имам около 12 000 км и съм много доволен, единствения проблем, които имаше колата е с отдушника на картерните газове, но приложих свинска опашка и всичко е наред

един страничен въпрос, ти имаш ли кора върху главата на двигателя или само при мен е така, отделно знаеш ли дали може да се закупи и дали става от някой от другите двигатели?

П.С. и смяната при 4000 оборота си е граничи с пърформанс карането, аз лично усещам достатъчно мощ още при 2500 оборота, така че рядко сменям след 3000, а до 8000 оборота е разграфен оборотомера, но ограничителя спира подаването на гориво още при 7000 оборота, вероятно при промяна в електрониката може и да може да ги достигне, но там си е в червената зона направо

за съжаление не мога да кажа някакъв реален разход на градско каране, понеже в софия има постоянни задръствания, но лятно време при вечерно каране само (след 8-9) разхода е от порядъка на 8.7-8 :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

vevs
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 28 ное 2006, 15:43
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Мнение от vevs » 05 дек 2006, 16:38

да и аз така засичам, винаги пълня догоре и нулирам. Кой да ти знае че трип компютъра е нещо което го нямам :( а и никой в МФ не ми каза тогава и не обърнах внимание. Но както и да е, другия път ще гледам повече.

Че така де, още не съм стигнал до разход по-малко от 8 но като гледам от какво зависи май няма и да го стигна :)

а за кората, мисля че я имам но ще трябва пак да погледна за да съм по-сигурен в отговора.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 05 дек 2006, 16:47

не е болка за умиране това, че нямаш трип компютър, аз лично много рядко го използвам, в началото когато се интересувах от разход, средна скорост и т.н. го гледах, но напоследък не съм обръщал внимание, пиши за кората, интересува ме :)

иначе разход под 8 градско е невъзможно, дори по каталог е повече от 8.5 май :) за извънградско при 90-100 км/ч на 5та скорост спокойно може да слезеш до 6.5 без да се напрягаш и вманиачаваш :)

имай предвид, че зимата колата харчи повече от колкото през лятото, поне с литър отгоре е, това си е фактор също

в крайна сметка, защо не взе дизел, ако търсиш икономия (макар че икономията е спорна, при началната цена на дизела разликата почва да се избива само при големи километри годишно)
Играчките се променят,
момчетата - не.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от acj » 07 дек 2006, 17:00

vevs написа:... смяната на предавките ... може да става към 4000 оборота когато се усеща силата на двигателя. Проблема обаче е че при такова каране разхода на гориво от 5.5 по спецификация отива кам 8.5-9. За това искам да попитам дали тези 3 литра повече са заради момента на превключване или нещо друго - примерно че двигателя е още нов и разни такива.
...
Приятелю, не се обиждай, но караш тоя автомобил все едно че си откраднал новата кола на най-омразния си враг и искаш да и таковаш такованката. И това на нов двигател, който трябва да се разработи, та да служи вярно по-дълго време.

А защо не пробваш нещо хей така за експеримент. Карай стриктно една седмица с превключване на не повече от 1800-2000 оборота, като ускоряваш много плавно и внимателно, не я изпускай под 1200 об. Дигай плавно скоростта и на дълъг път не 5-та поддържай не повече от 3000-3200 оборота, карай колкото може по-дълго на по-висока предавка и "гали" педала на газта та двигателя да мърка. Засечи от началото на експеримента до края му, например по метода от пълно до пълно на резервоара.

След това дай да видим комбинирания ти разход. Знам че ще са нужни усилия на волята, за да го направиш, но повярвай ми, ще научиш много, а колата ти ще се влюби в теб и ще ти се отблагодари. Това са просто някои правила за икономично каране и добро разработване на нов днигател, нищо повече. При такова каране, изправен стар автомобил на 150 000 ще ти даде под или най-много колкото е разхода в книжката.
Последна промяна от acj на 10 дек 2006, 16:32, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 07 дек 2006, 22:56

acj
колкото и да галиш педала, като се включиш в задръстването разхода си скача.. а и особено зимно време докато загрее и дойде времето да я гасиш пък да не говорим :)

иначе по принцип нежното каране не винаги е удачно, аз лично мисля, че при 1500 оборота мазането не е достатъчно добро, аз лично карам в някакви средни обороти за да съм спокоен, че хем не тормозя двигателя, хем осигурявам правилна работа, а и личното ми удоволствие от шофирането :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 08 дек 2006, 14:19

Някои народи казват в такава ситуация "тейк ит ор лив ит".
Последна промяна от acj на 10 дек 2006, 16:15, променено общо 1 път.

vevs
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 28 ное 2006, 15:43
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Мнение от vevs » 08 дек 2006, 21:57

само да уточня нещо, че май не съм разбран правилно.
крайна сметка, защо не взе дизел, ако търсиш икономия
не съм казал че търся икономия, просто ми стана любопитно защо спецификацията пише 5.5 извънградско пък при мен излиза почти двойно
Приятелю, не се обиждай, но караш тоя автомобил все едно че си откраднал новата кола на най-омразния си враг и искаш да и таковаш такованката. И това на нов двигател, който трябва да се разработи, та да служи вярно по-дълго време.
хич и не се обиждам :) да не забравяме че все пак говорим за мащина а не за жена ми, за какво да я галя и пазя. Малко дупки има по пътищатата че карането ли ще ме оправи. Да сме живи и здрави ний пък автомобилите колкото издържат. Не вярвам някой като си копува нов автомобил и да си мисли - ейй сега как ще си го пзая и ще си го карам 10 години :) ако беше преди 20 години и си купува лада ДА, но за момента малко се съмнявам.
Някои народи казват в такава ситуация "тейк ит ор лив ит", който е умен прави първото, който се мисли за умньо, да направи второто
трябва да си призная че не ми стана ясно що тоя който "лив ит" требва само да се мисли за умньо а да не е. Все пак всеки сам си знае как и дали да се грижи за некакъв си автомобил. Пак ще се повторя че предпочитам да полагам грижи за семейството си отколкото за некви ламарини.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 09 дек 2006, 00:18

...............
Последна промяна от acj на 10 дек 2006, 16:09, променено общо 1 път.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 09 дек 2006, 00:38

BadAngel написа:...
аз лично мисля, че при 1500 оборота мазането не е достатъчно добро....
:?: :shock: :?:
Последна промяна от acj на 10 дек 2006, 16:13, променено общо 2 пъти.

vevs
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 28 ное 2006, 15:43
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Мнение от vevs » 09 дек 2006, 18:18

ей как не ми се влиза в излишни писания ама много ме е яд на хора дето не четат внимателно а само пишат некви работи колкото да са "в играта". Не е никак зле да се замисляш над зададения въпрос и след това да разсъждаваш. Аз никъде не съм написал че искам колата да харчи колкото по спецификация или пък да карам по някакъв икономичен начин - без климатик, да не слушам радио, да не пускам чистачките, да не ползвам ел. стъкла и разни такива.

Това което се опитвам да изясня беше на какво може да се дължи тази разлика понеже си признах че нямам представа от автомобили. Това което ме инресуваше са неща като - зимата харчи повече, 4000 обората са много, т.н. - а не съвети и напътствия кой как да се грижи за купчината ламирана която кара. Та от цялата работа не ми стана ясно какво толкова си се загрижил дали искам да правя икономии или да пазя колата. Май е по-добре да се дават конкретни отговори а не безмислени разсъждения.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 10 дек 2006, 12:12

vevs написа:...предположих че смяната може да става към 4000 оборота когато се усеща силата на двигателя. Проблема обаче е че при такова каране разхода на гориво от 5.5 по спецификация отива кам 8.5-9. За това искам да попитам дали тези 3 литра повече са заради момента на превключване или нещо друго - примерно че двигателя е още нов и разни такива....Мерси
Ето въпроса ти отгоре, а ето и най-опростеия възможен отговор:

Да, основно заради момента на превключване.

Влад ти е дал веднага много добър отговор.

Колкото до квалификацията безсмислени разсъждения, ще си позволя да се цитирам: "Това са просто някои правила за икономично каране и добро разработване на нов днигател, нищо повече."

Времето ми е твърде ценно, за да се занимавам с глупости и празни писания, така че от мен толкова. :lol:

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 10 дек 2006, 19:24

всъщност, ако търсиш факторите, които биха могли да ти вдигнат разхода - обърни внимание на гумите, ако не са достатъчно напомпани разхода също се качва (разбира се не е възможно да се качи с 5 литра, но си е фактор )

аз лично ходих за 8ми декември до благоевград, пътя до там е нов (някаква реконструкция от фар ли де да знам, абе масло е) средния разход по бордовия комп беше 7.0 отиване и връщане заедно с трафика в самата софия и малко надувки по готиния път, така че разхода ти е добре според мен :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

vevs
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 28 ное 2006, 15:43
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Мнение от vevs » 12 дек 2006, 12:38

ок мерси.

а между другото и аз нямам кора на двигателя. Забелязах че има едни шифтове на които най-вероятно е имало такава но някой си я е харесал преди мен.... мизерници :twisted:

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 14 дек 2006, 16:11

не, така си пристигат, без кората отгоре :) никой не я е взимал, явно са си така :) кората е 87 лева в мото пфое, аз лично си поръчах :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
izrotbg
потребител
потребител
Мнения: 284
Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от izrotbg » 22 яну 2009, 13:46

Абе не че сам експерт но това за 500-700лм след което ти се нормализира джигателя и да не се натожаржа до 5 хиляди километра са пълни глупости и остарялости с новите джигатели и т.н. няя такива екстри ... сичко си зависи от карането моят форд харчи градско 12-15 изжънградско мога да го направя 5.5 ама тряя карам с 90-100 ... което не правя но про 120 и среден разход 6л мисля че си е савсем добре а относно оборотите може и до 20 хиляди оборота да са ти показани но това не значи да превключваш на 10 принципно колкото по рано превключваш скоростите тоест подаваш по-малко гас и е на по ниски обороти толкова по-малак разход ще ти даде колата и това е ониерсално за сички коли и двигатели ... ;)
-= JusT Me *** =-
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от HACKO » 22 яну 2009, 16:15

izrotbg написа:Абе не че сам експерт но това за 500-700лм след което ти се нормализира джигателя и да не се натожаржа до 5 хиляди километра са пълни глупости и остарялости с новите джигатели и т.н. няя такива екстри ...
Защо мислиш така, това че сместа се управлява електронно и има един кашон електроника по д-ля не променя със нищо механиката му и физичните сили които действат във него. Всеки собственик на нов а-л ако иска да му служи дълго тряба да се съобразява със тези правила.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
izrotbg
потребител
потребител
Мнения: 284
Регистриран: 06 юни 2008, 14:23
Модел на автомобила: Focus 1.8i 16V Ztec '99 <= мойта шейна
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6

Мнение от izrotbg » 22 яну 2009, 16:23

еми не знам казвам само какви са ми наблюденията ... сички около мене се здобиха по 1 или друг начин с чисто нови автомобили ... а и те като мене "обичам да им се кефят" и не им остават "длъжни" на двигателите ... и до са не сам чул някои да има проблем с него ... а и не само те ми вече и 90% от който и да е било шоу рум ти вадят автомобила и ти показват колко е способен двигателя ти (ако ме разбираш) ... иначе за законите са си така но пак смеските не са като преди ;)
-= JusT Me *** =-
Изображение
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 25 госта