Малко предистория:
Колата е англичанка, с десен волан, кара се в Англия . Фокус 2 с газов инжекцион. Навъртяла е повече от 40 000 кМ. и дойде при мен лошо работеща. Обясних, че е закъснял с регулировката, Всичко сочеше към намалени хлабини на клапаните. Регулирах ги и колата заработи добре. Замина си в Англия. ЧУХМЕ СЕ по телефонаи се похвали, че върви нормално, разход паднал... ТОВА КАТО СЕ ПРИБРА В АНГЛИЯ< МИНАЛ ЦЯЛА ЕВРОПА И ТЕСТВАЛ КОЛАТА !!!
Малко разяснение:
Като се кара, без да се регулират навреме клапаните има последствия. Ще цитирам два случая.
Единият е в Испания и нямам нищо общо с него. За съжаление снимките са се загубили, че беше много подробен, но километрите са подобни:
viewtopic.php?f=23&t=72987&hilit=%D0%BA ... 40#p563231
Другият е едно Мондео. С много ниски хлабини, регулирах ги, но имаха последствия вече:
viewtopic.php?f=23&t=48236&p=558259&hil ... B8#p558259
Когато хлабините паднат много под номиналните, при работа клапана почва да не ляга плътно в клапанното легло и покрай него протичат нагорещени газове . Това довежда до нагаряне, ерозийно износване и в последствие до изгаряне на клапана.
Всичко идва от газта като гориво. Тя е с различна енергийност, различно октаново число и различна скорост на горене.
За да работи идеално един двигател на газ, трябва да се променят горивните и авансовите карти. Но това може да се направи в заводски условия.
Заради това несъответствие на работата на бензин и газ, повечето производители на автомобили, ако сложиш газова на гаранционен автомобил, автоматично го лишават от гаранция.
Направил съм доста мотори Форд , а и други марки и препоръчвам реглаж на 20 000 кМ. за да се запазят клапаните и леглата им. Това казах и на него.
F Focus , да попитам, ти четели внимателно какво е написал, щото ми се струва, че четеш между редовете и ти избива злобата.
shodan написа: ↑19 окт 2020, 23:02
двигателят на Мазда пълен кашкавал, не става за нищо на газ, защото няма хидравлични повдигачи, с други думи Форд и от това са спестили. Не си слагайте газ на такива двигатели, защото според "майстор" Митко на всеки 20 хиляди км си правиш реглаж на клапани. Точно такова нещо вече трябваше да направя, защото бях изминал около 40 хиляди откак сложих газчицата. Даже "майстор" Митко очите му станаха на понички като чу колко съм изминал
.
Хем боклук двигателя и не става на газ, Учудих се, че е минал 40 000 кМ. и никой не е продумал за реглаж, след като ВЕЧЕ работи доста лошо.
Пак да поясня , на газ хлабините намаляват, тази беше с 3 пъти по-малки от номинала. Тръгна си добре работеща като резултат от реглажа на клапаните. Това става с увеличаване на хлабините до предписаните от завода, за да се получат и нормалните фази на газоразпределение.
shodan написа: ↑19 окт 2020, 23:02
Каза ми че е нямало начин как да не ми се разбият нещата, особено голямо е било натягането при 2-ри цилиндър, а и като цяло е направил всичко калпаво! Натягането ми каза човека, че е направено с цел колата да работи по тихо и да няма това тракане на клапаните, които всички знаем, с други думи маркетингов трик.
Така че някакви "маркетингови трикове " за по-тих мотор с " натягане " на клапани, при положение, че колата е с намалени хлабини и работи лошо са невъзможни. А тракащи клапани на Форд - Мазда мотора???
След реглажа е минал 20 000 кМ., при което нормално е да паднат хлабините. И затова приятеля му ги е намерил " натегнати " . А след другите 40 000 се е получило прегаряне на някой от тях. Обясних го по горе.
За гарнитурата на капака на клапаните не знам какво да кажа какво се е случило. Както му казах, може да се е случило нещо по моя грешка.
Ако някой е виждал тази гарнитура на Дуратек, няма да приеме на сериозно думите
shodan написа: ↑19 окт 2020, 23:02
моя човек и той ми отговори на въпроса защо ми тече гарнитурата, каза ми че това е същата гарнитура, която той ми бил сложил година по рано
. Нито марка нито номер може да се види по нея, та да си я познае.
F Focus написа: ↑21 дек 2021, 13:06
И защо 40 000км. на газ да са "геройски"?!
Защото след такива километри се стига до хлабини под 0.10 и трудно се спасява от изгорели клапани и ремонт глава. Обикновено предлагам да пробваме с реглаж, ако заработи добре е хубаво, ако не , сваля се глава. Така се увеличава живота и ако се регулира на следващите 20 000 може да кара, ако не ...
Както съм писал в темата за прегорели клапани, никой не му се вярва, докато не изгорят.