Страница 1 от 1

Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 26 фев 2021, 17:38
от Pandicha
Привет, някъде по форума споделих че се появи едно предупреждение Engine Malfunction Ford Kuga 1 дизел, 165 коня. Закарах колата в Мотопфое Люлин, казаха, че не е успял да се регенерира филтъра, но датчика бил у ред. И днес пак се появи това съобщение, като колата е на дълъг път. Сега се чудя дали да купя нов филтър 1300 лв или да мина на другия вариант да го премахна срещу половината сума? Та моля който се е сблъскал с подобен проблем да даде съвет, както и д посочите читава фирма, която да го премахне?

Re: Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 26 фев 2021, 18:07
от pepy1
Добре де, датчика работи , а защо не регенерира? Какво ти казаха, къде е проблема, защо не го отстраниха? Попринцип това за физическото и софтуерното премахване е нож с 2 остриета! Някои "майстори" така гоправят, че после хем не върви, хем пуши, хем си изхвърлил едни пари на вятъра. Виждал съм при голф комби/ни е кола, ни е нищо/ как са я прецакали за точно 650 лв. Аз на твое място, ако ще карам повече години колата, бих купил ново. Но защо са ти предложили да ти сменят всичко , след като уж работи?

Re: Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 26 фев 2021, 18:35
от Pandicha
Ами, гледаха я и казаха че било наред, и трябвало да се кара макс извънградско, миналата седмица газ до СЗ и Обратно по лош повод, никакъв проблем , колата върви, като пушка, днес щерката заби към СЗ отново и към пловдив пак е светнала лампата Engine malfunction. А на тез от Фодр мога ли на всяко святкане да им ръся по 70 кинта? Лошото е че по разни форуми на Куга в европа, чета, че и след смяна на филтъра с нов пак дава същите проблематики. За мен не е проблем да купя нов филтър, 1300 лева не са кой знае какви пари, въпроса е дали ще е решение на проблема?

Re: Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 26 фев 2021, 18:51
от ЯЛТА
За да ни иска да се регенерира, трябва да има проблем, и той трябва да се локализира и отстрани. Няма как да не може, и да няма проблем. Не знам какъв е принципа на регенерация, но нещо не е наред. Аз бих и имейл написал до завода в Кьолн с въпрос относно проблема.

Re: Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 26 фев 2021, 18:55
от pepy1
Обади им се по телефона и искай час, да си свършат работата за парите които са взели, не да им даваш други! И аз съм имал горчив опит с ляолинци. Живея в Младост, но не ме приеха, тъй като в Люлин били по-големи "специалисти". Да, ама стоя 3 дни там и нищо, за мен обаче -80 лв. А и репатрака до Люлин платих, а до Мадост дет се вика можеше да я бутам :D Синът ми има нещо такова със фабията, ще го питам за какво става дума и ще пиша.

Re: Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 26 фев 2021, 20:16
от fordmaniac
Мото Пфое нямат какво да му направят, Пепи. Те са направили диагностика и толкоз. Ако сменят DPF , вече е друго. DPF има няколко датчика, не един и регенерирането се спира по няколко условия.
При малко повече километри колата вдига количествата сажди и бързо задръства и нов DPF. Писал съм viewtopic.php?f=9&t=80041&p=577064&hilit=dpf#p577064
Поздрави.

Re: Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 26 фев 2021, 23:04
от OgiDogi
При GM след 2010 година, ако има грешка за изгоряла подгряваща свещ или друга по-сериозна неизправност по пряко участващи в горивния процес елементи, не се стартира процес на регенерация на филтъра за твърди частици. Също и елементи по охлаждането на двигателя - датчици, релета за степени или вентилатори.

Идва Шевролет Лачети 2.0 със светеща лампа, записана грешка за ниска ефективност на филтъра и изгоряла подгряваща свещ на един от цилиндрите. Изчиствам грешките, паля и секунди след това колата почва регенерация на място - на топъл двигател не прави проверка за изгорели свещи, всички останали условия са налице. Същото се получава и при Опел Инсигния.

Re: Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 27 фев 2021, 09:57
от pepy1
Първо за МП, взимат едни пари за диагностика, казват че всичко е наред, но се оказва че не е точно така. Има нещо, което са открили и не му казват или не са открили - и в двата случая това си е гаф. Разговарях със сина ми, той каза че когато са му правили нещо по кабелите в двигателния отсек, е имало някакво стопяване . Накратко проблем с част от инсталацията. След решаването на този му проблем, вече всичко си работи както трябва 7-8 месеца. Не съм сигурен обаче, че при теб е така. Ако искаш отиди при човека на фордманиака, щом до сега не са имали проблеми клиентите му и свърши тази работа, все пак е по-ефтиния вариант! :D

Re: Премахване на DPF филтър физически и софтуерно

Публикувано: 01 мар 2021, 10:17
от Pandicha
Мерси за коментарите колеги, утре ще я закачат на компютър да видим какъв е проблема. Ситуацията обаче е доста странна. Значи щерката тръгва на дълъг път София СЗ, спира два пъти за почивка - кафе, ала бала, и след второто спиране се появява Engin Malfunction, без да се включва малкото правоъгълниче за грешка, колата върви без проблем, намаляне на мощност и др. Тръгвайки от СЗ още при палене на мотора няма следа от съобщението Engin Malfunction??? Някъде около Пловдив таз гад отново светва :oops: :oops: и пак няма проблем с мощност, температури и т.н. Прибра се, гаси колата, слизам да видя каква е хавата и пак никаква следа от съобщението Engin Malfunction??? Това е доста озадачаващо. Четох, че при прекъсване на регенерация, колата минава в авариен режим, няма мощност и компа ограничава скоростта до 80 км/час. Инак МП наистина май само вземат едни пари за диагностика, за това вчера си поръчах Един Форскан ELM327 поне да знам за какво иде реч.