Нова наредба от 15.02.2008
-
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нова наредба от 15.02.2008
Новата наредба за контролните точки на шофьорите, станала известна още по време на изготвянето си със сериозната санкция, която предвижда за използването на антирадари, влиза в сила от 15 февруари - месец след като беше обнародвана в Държавен вестник.
Само ден след Трифон Зарезан, любителите на виното ще трябва да са много внимателни с консумацията на алкохол преди шофиране, защото документът за пръв път предвижда на почерпените водачи да се отнемат точки. Досега това не се правеше, тъй като се смяташе, че останалите наказания - глоби, взимане на книжката, съд, са достатъчни.
Новата наредба запазва положението, че всеки шофьор, независимо дали е "стар" или "млад", разполага с актив от 39 контролни точки. Този, който ги изгуби, губи и правоспособността си за управление на МПС и е задължен от върне книжката си в съответната служба на МВР.
Законът предвижда два начина за попълване на актива от точки, ако той започне да се изпразва. Евиният вариант е чрез допълнителен изпит - така могат да се възстановят максимум 13 точки на година, а другият е автоматичен: ако водачът в продължение на две години няма нарушения, максималният размер от 39 т. му се възстановява директно.
Новата наредба (Iз-1959 от 27 декември 2007 г.) предвижда най-голям брой точки - 13, да се отнемат на шофьор, повторно хванат да шофира с концентрация на алкохол в кръвта между 0,5 и 1,2 промила.
При първо нарушение от този тип се отнемат 10 т., а при отказ за извършване на проверка за употреба на алкохол или упойващи вещества - 12 т.
Никоя от тези санкции не съществуваше в старата наредба (I-139 от 16 септември 2002 г.) Новият документ въвежда и отнемане на 6 контролни точки за водач, който шофира без да притежава книжка.
Наредбата, която влиза в сила тази седмица, променя и строгостта на някои наказания. Вече ще се отнемат само пет точки за неспазване на сигналите на пътните светофари, предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, както и правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване и заобикаляне, ако от това се създава непосредствена опасност за движението.
По все още действащия режим за неспазване на сигнал на светофар се отнемат 10 т., за несъобразяване с пътните знаци и маркировката - 4 т., а за нарушаване на правилата за предимството, разминаването, изпреварването и заобикалянето - 6 т.
Новият документ обаче въвежда известна диференциация на наказанията в някои специални случаи: макар за неспазване на сигнал на светофар да се отнемат 5 т., при преминаване на "сигнал, който не разрешава преминаването" санкцията е 8 т. За несъобразяване с пътните знаци, санкцията също е 5 т., но ако това е знак "Спри! Пропусни движещите се с предимство" наказанието е 7 т.
По-леките санкции от основната (5 т.) са предвидени, ако водач навлезе в улица при знак, забраняващ това (или движение в обратната посока в еднопосочен път) - 4 т., както и при неправилно изпреварване, ако при това не е настъпила непосредствена опасност за движението - 4 т.
Новият документ намалява и броя точки, който се отнема при неправилно преминаване през пешеходна пътека - от 10 на 8 точки, но същевременно от 6 на 8 т. се увеличава броят на отнеманите точки при неправилно преминаване покрай спирка на превозно средство от градския транспорт или покрай спиращ или спрял автобус.
Променен е броят на точките, който се отнема при шофиране с превишена скорост: ако превишението е между 21 и 30 км/ч вече ще се отнемат 3 т. (вместо 2 т.), от 31 до 40 км/ч - 7 т. (вм. 6), от 41 до 50 км/ч - 10 т. (вм. 12), над 51 км/ч - 12 т. (вм. 16). При повторно нарушение със скорост над 31 км/ч ще се отнемат 13 т.
За непоставен предпазен колан или каска от 15 февруари вече ще се отнемат 8 точки, вместо 10, както беше досега. За престрояване или паркиране като втори ред в активната лента за движение ще се взимат 6 вместо досегашните четири токи. Четири, вместо три, точки ще се отнемат и на водач, виновен за причиняването на пътно-транспортно произшествие.
Цели 10 точки ще се отнемат, ако контролните органи открият, че проверяваният водач разполага с антирадар, който текстът на наредбата дефинира като "устройство смущаващо действието на уредите, използвани за измерване на скоростта на движение на МПС".
Както и по времето на изготвянето на наредбата, тази разпоредба предизвика сред автомобилистите много полемики, храна за които даваше и склонността на някои меди да не правят разлика между антирадар и радар-детектор.
Страхът на доста автомобилисти е, че и самите контролни органи не винаги ще са склонни да правят тази разлика.
По въпроса обаче се произнесе и самият министър на вътрешните работи Румен Петков, който призна в парламента, че наказуема е употребата на активно устройства - антирадари, които именно се смущава действоието на измерителните уреди, с които разполагат контролните органи.
Такива устройства са забранени за продажба у нас, за разлика от радар-детекторите, които се продават свободно в магазинната мрежа, при това на умерена цена. Тяхната функция е да предупреждават водача дали в участъка пред него има контрол с радарни устройства, който по традиция у нас е "скрит".
Неизменено по новата наредба остава санкционирането при неправилна употреба на светлините, престой или паркиране - 5 т., както и при използване на GSM без устройство "свободни ръце" - 6 т.
В наредбата обаче отпадат текстве, които предвиждаха отнемане на контролни точки:
- за управление на спряно от движение МПС;
- за разхвърляне, разпиляване или оставяне на пътя на предмети и вещества, които създават опасност за движението; ю
- когато не се даде път на автомобил със специален режим на движение;
- за шофиране на автомобил с износени или разкъсани гуми;
- неправилен превоз на хора и товари.
http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1159726
Само ден след Трифон Зарезан, любителите на виното ще трябва да са много внимателни с консумацията на алкохол преди шофиране, защото документът за пръв път предвижда на почерпените водачи да се отнемат точки. Досега това не се правеше, тъй като се смяташе, че останалите наказания - глоби, взимане на книжката, съд, са достатъчни.
Новата наредба запазва положението, че всеки шофьор, независимо дали е "стар" или "млад", разполага с актив от 39 контролни точки. Този, който ги изгуби, губи и правоспособността си за управление на МПС и е задължен от върне книжката си в съответната служба на МВР.
Законът предвижда два начина за попълване на актива от точки, ако той започне да се изпразва. Евиният вариант е чрез допълнителен изпит - така могат да се възстановят максимум 13 точки на година, а другият е автоматичен: ако водачът в продължение на две години няма нарушения, максималният размер от 39 т. му се възстановява директно.
Новата наредба (Iз-1959 от 27 декември 2007 г.) предвижда най-голям брой точки - 13, да се отнемат на шофьор, повторно хванат да шофира с концентрация на алкохол в кръвта между 0,5 и 1,2 промила.
При първо нарушение от този тип се отнемат 10 т., а при отказ за извършване на проверка за употреба на алкохол или упойващи вещества - 12 т.
Никоя от тези санкции не съществуваше в старата наредба (I-139 от 16 септември 2002 г.) Новият документ въвежда и отнемане на 6 контролни точки за водач, който шофира без да притежава книжка.
Наредбата, която влиза в сила тази седмица, променя и строгостта на някои наказания. Вече ще се отнемат само пет точки за неспазване на сигналите на пътните светофари, предписанието на пътните знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, както и правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване и заобикаляне, ако от това се създава непосредствена опасност за движението.
По все още действащия режим за неспазване на сигнал на светофар се отнемат 10 т., за несъобразяване с пътните знаци и маркировката - 4 т., а за нарушаване на правилата за предимството, разминаването, изпреварването и заобикалянето - 6 т.
Новият документ обаче въвежда известна диференциация на наказанията в някои специални случаи: макар за неспазване на сигнал на светофар да се отнемат 5 т., при преминаване на "сигнал, който не разрешава преминаването" санкцията е 8 т. За несъобразяване с пътните знаци, санкцията също е 5 т., но ако това е знак "Спри! Пропусни движещите се с предимство" наказанието е 7 т.
По-леките санкции от основната (5 т.) са предвидени, ако водач навлезе в улица при знак, забраняващ това (или движение в обратната посока в еднопосочен път) - 4 т., както и при неправилно изпреварване, ако при това не е настъпила непосредствена опасност за движението - 4 т.
Новият документ намалява и броя точки, който се отнема при неправилно преминаване през пешеходна пътека - от 10 на 8 точки, но същевременно от 6 на 8 т. се увеличава броят на отнеманите точки при неправилно преминаване покрай спирка на превозно средство от градския транспорт или покрай спиращ или спрял автобус.
Променен е броят на точките, който се отнема при шофиране с превишена скорост: ако превишението е между 21 и 30 км/ч вече ще се отнемат 3 т. (вместо 2 т.), от 31 до 40 км/ч - 7 т. (вм. 6), от 41 до 50 км/ч - 10 т. (вм. 12), над 51 км/ч - 12 т. (вм. 16). При повторно нарушение със скорост над 31 км/ч ще се отнемат 13 т.
За непоставен предпазен колан или каска от 15 февруари вече ще се отнемат 8 точки, вместо 10, както беше досега. За престрояване или паркиране като втори ред в активната лента за движение ще се взимат 6 вместо досегашните четири токи. Четири, вместо три, точки ще се отнемат и на водач, виновен за причиняването на пътно-транспортно произшествие.
Цели 10 точки ще се отнемат, ако контролните органи открият, че проверяваният водач разполага с антирадар, който текстът на наредбата дефинира като "устройство смущаващо действието на уредите, използвани за измерване на скоростта на движение на МПС".
Както и по времето на изготвянето на наредбата, тази разпоредба предизвика сред автомобилистите много полемики, храна за които даваше и склонността на някои меди да не правят разлика между антирадар и радар-детектор.
Страхът на доста автомобилисти е, че и самите контролни органи не винаги ще са склонни да правят тази разлика.
По въпроса обаче се произнесе и самият министър на вътрешните работи Румен Петков, който призна в парламента, че наказуема е употребата на активно устройства - антирадари, които именно се смущава действоието на измерителните уреди, с които разполагат контролните органи.
Такива устройства са забранени за продажба у нас, за разлика от радар-детекторите, които се продават свободно в магазинната мрежа, при това на умерена цена. Тяхната функция е да предупреждават водача дали в участъка пред него има контрол с радарни устройства, който по традиция у нас е "скрит".
Неизменено по новата наредба остава санкционирането при неправилна употреба на светлините, престой или паркиране - 5 т., както и при използване на GSM без устройство "свободни ръце" - 6 т.
В наредбата обаче отпадат текстве, които предвиждаха отнемане на контролни точки:
- за управление на спряно от движение МПС;
- за разхвърляне, разпиляване или оставяне на пътя на предмети и вещества, които създават опасност за движението; ю
- когато не се даде път на автомобил със специален режим на движение;
- за шофиране на автомобил с износени или разкъсани гуми;
- неправилен превоз на хора и товари.
http://netinfo.bg/?tid=40&oid=1159726
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- jojo
- потребител
- Мнения: 610
- Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
- Модел на автомобила: sierra
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
тея в това правителство определено им липсва всякакъв акъл.
сега просто всеки 5 ти ще се представя за слъжител в органите на министерството на вътрешните работи.
а такива като мен ще трябва вече в града да караме с 40км/ч,винаги с колан,да спазваме всички знаци(за маркировка,там където не си личи,какво ще ми кажат,добре че си знаем улиците и ние та
_).
макар да не забравяме ,че живеем в България и всичко е абсурд.
иначе някой точки .принципно могат да бъдат полезни и съм съгласен и аз с тях,но това поне за големите градове и особенно хаоса в София е поредната касичка за министрите,директорите и на последно място за катаджийте.
просто в България няма корупция-
![*00110* *00110*](./images/smilies/00110.gif)
сега просто всеки 5 ти ще се представя за слъжител в органите на министерството на вътрешните работи.
а такива като мен ще трябва вече в града да караме с 40км/ч,винаги с колан,да спазваме всички знаци(за маркировка,там където не си личи,какво ще ми кажат,добре че си знаем улиците и ние та
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
макар да не забравяме ,че живеем в България и всичко е абсурд.
![sleepy |-|:](./images/smilies/28.gif)
просто в България няма корупция-
![*00135* *00135*](./images/smilies/00135.gif)
![:censur: :censur:](./images/smilies/189.gif)
![*00110* *00110*](./images/smilies/00110.gif)
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари
-
- потребител
- Мнения: 504
- Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
- Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Текста на наредбата е в темата отгоре http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6283" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Говорейки за новата наредба...
Това с антирадарите ми е интересно дали ще излезе извън контрол.
Как КАТ правят разликата м/у типовете устройства. Имат списък с радар детектори и търсят по него модела ли? Проверяват на място начина на работа на устройството? Какво правят?
Работата усещам ще стане "... ти ходи обяснявай че нямаш сестра".
Ако почнат за Snooper и Cobra и темподобни да пишат актове ще се изпоосъдим.
Актуализирани данъци, винетки + тол такси... Каско + гражданска... кво стаа в таа държавичка бре.
Моля обяснете ми логиката на коли >20 години и малко коне (руски машини) да плащат адски ниски данъци, докато коли около 2000 година с 4 катализатора да плащат адските цифри? На базата на какво се калкулира? Как така един 2.3 Мерц става акцизен при положение, че е поне 50% с по-малки емисии от моя Форд.
Как така можеш да имаш 2 едновременни застраховки на колата (гражданска и каско).
Как така се плаща винетка, а върху това Тол такса? Тогава защо плащам данък. Не е ли той източникът на активите, които ще покриват поддръжката на пътната мрежа (+междуградската, понеже тя се разделя м/у общините). Ако е едно от двете , супер, но двете едновременно ми идват прекалено да ги осъзная.
Има ли нещо за което не ме цакат двойно? Аз ли съм прост? Мразя тарикати, а държавченцето ни клати в наклонена поза.
Това с антирадарите ми е интересно дали ще излезе извън контрол.
Как КАТ правят разликата м/у типовете устройства. Имат списък с радар детектори и търсят по него модела ли? Проверяват на място начина на работа на устройството? Какво правят?
Работата усещам ще стане "... ти ходи обяснявай че нямаш сестра".
Ако почнат за Snooper и Cobra и темподобни да пишат актове ще се изпоосъдим.
Актуализирани данъци, винетки + тол такси... Каско + гражданска... кво стаа в таа държавичка бре.
Моля обяснете ми логиката на коли >20 години и малко коне (руски машини) да плащат адски ниски данъци, докато коли около 2000 година с 4 катализатора да плащат адските цифри? На базата на какво се калкулира? Как така един 2.3 Мерц става акцизен при положение, че е поне 50% с по-малки емисии от моя Форд.
Как така можеш да имаш 2 едновременни застраховки на колата (гражданска и каско).
Как така се плаща винетка, а върху това Тол такса? Тогава защо плащам данък. Не е ли той източникът на активите, които ще покриват поддръжката на пътната мрежа (+междуградската, понеже тя се разделя м/у общините). Ако е едно от двете , супер, но двете едновременно ми идват прекалено да ги осъзная.
Има ли нещо за което не ме цакат двойно? Аз ли съм прост? Мразя тарикати, а държавченцето ни клати в наклонена поза.
![Изображение](http://users.skynet.be/fa360273/ubars/5/326.gif)
![Изображение](http://users.skynet.be/fa360273/ubars/1/2359.png)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта