Гражданска отговорност 2006
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Гражданска отговорност 2006
Срокът на “Гражданска отговорност” ще бъде 1 година, но ще може да се плаща разсрочено. Сключването й за по-кратък период, но не по-малко от 30 дни ще се допуска, когато моторното превозно средство е с временна или транзитна регистрация;при наличието на гранична застраховка; на застраховка от фирми, извършващи внос и продажба на моторни превозни средства; на бавно движещи се МПС и на самоходни машини.
Цялото семейство може да кара кола с една застраховка "Гражданска отговорност". Дори собственикът на автомобила да го даде на приятел, застраховката си действа. Това следва от определение на Върховния административен съд, според което не се изисква писмено пълномощно при даване на колата на роднина или приятел.
Стикерите за задължителната за транспортните средства застраховка "Гражданска отговорност" ще станат задължителни от началото на 2006 г., като на тях ще бъде отбелязвано до коя дата е платена полицата.
Освен това в приетия на второ четене от Комисия по финансов надзор проект на Кодекс за застраховането е предвидено застрахователите да издават унифицирани полици по тази застраховка.
Ето и таблица с очаквани цени на застраховката:
Тип МПС 2005 г. 2006 г.
Леки автомобили:
До 1800 см3 110,00 лв. 212,00 лв.
До 2500 см3 149,00 лв. 288,00 лв.
Над 2500 см3 321,00 лв. 621,00 лв.
Мотопеди и мотоциклети 35,00 лв. 67,00 лв.
Товарни автомобили
До 3,5 т 180,00 лв. 347,00 лв.
От 3,5 т до 20 т 359,00 лв. 694,00 лв.
Покриват:
Имуществени вреди 140 000 лв. 200 000 лв.
Неимуществени вреди
за едно лице 400 000 лв. 700 000 лв.
за две и повече лица 480 000 лв. 1 000 000 лв.
А ето и основните моменти предвидени в проекта на Кодекса за застраховането, съобщени от Агенция “Фокус”:
Министерски съвет одобри проект на Кодекс за застраховането, според който моторните превозни средства без застраховка “Гражданска отговорност” ще бъдат спирани от движение от полицията.
Кодексът трябва да влезе в сила от 1 януари 2006 г. Приемането му е свързано с ангажиментите към ЕС за хармонизиране на българското законодателство.
Проектът гласи още, че собствениците на нередовни коли ще бъдат глобявани от 100 до 500 лв., ако са физически лица, а за повторно нарушение санкцията скача на 200 до 1000 лв. За фирми глобата е от 500 до 5000 лв. и се удвоява при повторно нарушение.
Автомобилите без валидна застраховка ще бъдат спирани от движение от полицията
Моторните превозни средства без валидна задължителна застраховка “Гражданска отговорност” ще бъдат спирани от движение от полицията. Това предвижда приетият от правителството проект на Кодекс за застраховането. В него е обединена цялостната правна уредба на застрахователната дейност. С утвърждаването му страната ни изпълнява поетите ангажименти за хармонизиране на законодателството с правото на Европейския съюз в областта на застраховането. Целта е осигуряването на по-голяма ефективност на предварителния и текущия надзор и по-пълна защита на интересите на гражданите. Това съобщиха от правителствената информационна служба.
Застраховката “Гражданска отговорност” ще е задължителна за всички автомобили с български регистрационен номер. Предвижда се създаването на Информационен център към Гаранционния фонд. До 20-то число на всеки месец той ще подава на МВР справка с индивидуализирана информация за валидните полици. Въз основа на това полицаите ще могат да санкционират шофьорите, които управляват автомобилите си без застраховка.
Нов момент в застраховката “Гражданска отговорност” е въвеждането на принципа на “единната премия”. Въз основа на един застрахователен договор и една застрахователна премия застрахователят ще покрива отговорността на застрахования автомобилист у нас, в целия Европейския съюз и в страните, с които Общността има съответните споразумения. Това ще влезе в сила от датата на присъединяването на България към ЕС и е в съответствие с постигнатите споразумения при затварянето на глава 3 “Свободно предоставяне на услуги”.
В Кодекса за застраховане е посочено, че задължителни са застраховките “Гражданска отговорност” за автомобилистите; “Злополука” за пътниците в превозните средства за обществен превоз; други застраховки, които са установени със закон или с международен договор.
Освен спиране от движение на автомобила шофьорите без “Гражданска отговорност” ще бъдат глобявани между 100 лв. и 500 лв., а за юридическите лица – имуществена санкцията от 500 до 5 000 лв. При повторно нарушение на разпоредбите глобата за физическите лица ще бъде от 200 до 1 000 лв., а за юридическите – от 1 000 до 10 000 лв. Същите санкции ще се налагат и за лицата без задължителната застраховка “Злополука”.
С Кодекса за застраховането се въвеждат привила за защита на потребителите при завеждането на претенции при застрахователите, процедури за изискването на допълнителни документи, както и се съкращават сроковете при изплащането на обезщетенията.
Предвижда се въвеждането на т.нар. “единен паспорт” за извършване на застрахователна дейност, както и на дейността по застрахователно и презастрахователно посредничество. Обезпечена е и възможността за осъществяване на трансграничен надзор върху тях.
В Кодекса за застраховането подробно са уредени преобразуването, ликвидацията и несъстоятелността на застрахователите. Конкретизирано е мястото на надзорните органи и са предвидени механизми за защита на потребителите на застрахователни услуги. Усъвършенствана е досегашната правна уредба на квестора, ликвидатора и синдика. Детайлно са разписани нормите, които уреждат държавния застрахователен надзор, лицензионните производства и производствата по издаване на одобрения от компетентния надзорен орган.
Комисията за финансов надзор ще отнема лиценза на застрахователя в следните случаи:когато не спазва изискванията за платежоспособност и в установените срокове не изпълни плановете за възстановяване на платежоспособността; когато неправомерно отказва плащане, покрива със закъснение или частично изисквани и ликвидни задължения по застрахователните договори; когато грубо нарушава правата на застрахованите;когато застрахователят престане да извършва дейността си за повече от 6 месеца;когато извършва друга търговска дейност, извън тази, за която е получил лиценз и т.н.
С приемането на Кодекса за застраховането се предлага отмяна на Закона за застраховането, изменения и допълнения в Закона за Комисията за финансов надзор, които се отнасят до информацията, която представлява професионална тайна, а също така до условията, при които тя може да бъде разкривана.
Цялото семейство може да кара кола с една застраховка "Гражданска отговорност". Дори собственикът на автомобила да го даде на приятел, застраховката си действа. Това следва от определение на Върховния административен съд, според което не се изисква писмено пълномощно при даване на колата на роднина или приятел.
Стикерите за задължителната за транспортните средства застраховка "Гражданска отговорност" ще станат задължителни от началото на 2006 г., като на тях ще бъде отбелязвано до коя дата е платена полицата.
Освен това в приетия на второ четене от Комисия по финансов надзор проект на Кодекс за застраховането е предвидено застрахователите да издават унифицирани полици по тази застраховка.
Ето и таблица с очаквани цени на застраховката:
Тип МПС 2005 г. 2006 г.
Леки автомобили:
До 1800 см3 110,00 лв. 212,00 лв.
До 2500 см3 149,00 лв. 288,00 лв.
Над 2500 см3 321,00 лв. 621,00 лв.
Мотопеди и мотоциклети 35,00 лв. 67,00 лв.
Товарни автомобили
До 3,5 т 180,00 лв. 347,00 лв.
От 3,5 т до 20 т 359,00 лв. 694,00 лв.
Покриват:
Имуществени вреди 140 000 лв. 200 000 лв.
Неимуществени вреди
за едно лице 400 000 лв. 700 000 лв.
за две и повече лица 480 000 лв. 1 000 000 лв.
А ето и основните моменти предвидени в проекта на Кодекса за застраховането, съобщени от Агенция “Фокус”:
Министерски съвет одобри проект на Кодекс за застраховането, според който моторните превозни средства без застраховка “Гражданска отговорност” ще бъдат спирани от движение от полицията.
Кодексът трябва да влезе в сила от 1 януари 2006 г. Приемането му е свързано с ангажиментите към ЕС за хармонизиране на българското законодателство.
Проектът гласи още, че собствениците на нередовни коли ще бъдат глобявани от 100 до 500 лв., ако са физически лица, а за повторно нарушение санкцията скача на 200 до 1000 лв. За фирми глобата е от 500 до 5000 лв. и се удвоява при повторно нарушение.
Автомобилите без валидна застраховка ще бъдат спирани от движение от полицията
Моторните превозни средства без валидна задължителна застраховка “Гражданска отговорност” ще бъдат спирани от движение от полицията. Това предвижда приетият от правителството проект на Кодекс за застраховането. В него е обединена цялостната правна уредба на застрахователната дейност. С утвърждаването му страната ни изпълнява поетите ангажименти за хармонизиране на законодателството с правото на Европейския съюз в областта на застраховането. Целта е осигуряването на по-голяма ефективност на предварителния и текущия надзор и по-пълна защита на интересите на гражданите. Това съобщиха от правителствената информационна служба.
Застраховката “Гражданска отговорност” ще е задължителна за всички автомобили с български регистрационен номер. Предвижда се създаването на Информационен център към Гаранционния фонд. До 20-то число на всеки месец той ще подава на МВР справка с индивидуализирана информация за валидните полици. Въз основа на това полицаите ще могат да санкционират шофьорите, които управляват автомобилите си без застраховка.
Нов момент в застраховката “Гражданска отговорност” е въвеждането на принципа на “единната премия”. Въз основа на един застрахователен договор и една застрахователна премия застрахователят ще покрива отговорността на застрахования автомобилист у нас, в целия Европейския съюз и в страните, с които Общността има съответните споразумения. Това ще влезе в сила от датата на присъединяването на България към ЕС и е в съответствие с постигнатите споразумения при затварянето на глава 3 “Свободно предоставяне на услуги”.
В Кодекса за застраховане е посочено, че задължителни са застраховките “Гражданска отговорност” за автомобилистите; “Злополука” за пътниците в превозните средства за обществен превоз; други застраховки, които са установени със закон или с международен договор.
Освен спиране от движение на автомобила шофьорите без “Гражданска отговорност” ще бъдат глобявани между 100 лв. и 500 лв., а за юридическите лица – имуществена санкцията от 500 до 5 000 лв. При повторно нарушение на разпоредбите глобата за физическите лица ще бъде от 200 до 1 000 лв., а за юридическите – от 1 000 до 10 000 лв. Същите санкции ще се налагат и за лицата без задължителната застраховка “Злополука”.
С Кодекса за застраховането се въвеждат привила за защита на потребителите при завеждането на претенции при застрахователите, процедури за изискването на допълнителни документи, както и се съкращават сроковете при изплащането на обезщетенията.
Предвижда се въвеждането на т.нар. “единен паспорт” за извършване на застрахователна дейност, както и на дейността по застрахователно и презастрахователно посредничество. Обезпечена е и възможността за осъществяване на трансграничен надзор върху тях.
В Кодекса за застраховането подробно са уредени преобразуването, ликвидацията и несъстоятелността на застрахователите. Конкретизирано е мястото на надзорните органи и са предвидени механизми за защита на потребителите на застрахователни услуги. Усъвършенствана е досегашната правна уредба на квестора, ликвидатора и синдика. Детайлно са разписани нормите, които уреждат държавния застрахователен надзор, лицензионните производства и производствата по издаване на одобрения от компетентния надзорен орган.
Комисията за финансов надзор ще отнема лиценза на застрахователя в следните случаи:когато не спазва изискванията за платежоспособност и в установените срокове не изпълни плановете за възстановяване на платежоспособността; когато неправомерно отказва плащане, покрива със закъснение или частично изисквани и ликвидни задължения по застрахователните договори; когато грубо нарушава правата на застрахованите;когато застрахователят престане да извършва дейността си за повече от 6 месеца;когато извършва друга търговска дейност, извън тази, за която е получил лиценз и т.н.
С приемането на Кодекса за застраховането се предлага отмяна на Закона за застраховането, изменения и допълнения в Закона за Комисията за финансов надзор, които се отнасят до информацията, която представлява професионална тайна, а също така до условията, при които тя може да бъде разкривана.
Последна промяна от Brock на 22 ное 2005, 11:48, променено общо 1 път.
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
По принцип нарушението е да управляваш без Гражданска Отговорност.Така че само за притежание на на МПС без такава н.п. /въпреки, че в БГ никога не се знае
/.Идеята е , че ще те спрат от движение принудитално ако нямаш /май се говореше нещо и за отнемане на номера/.За да я пуснеш обаче не се знае как.Дали само като й платиш ГО или ще трябва да минеш и на преглед 


Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 02:23, променено общо 1 път.
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз така мисля, че ще направят прецакването.Ако не искаш главоболия после, плащай ГО, нищо,че мислиш да не я каряш и година примерно.Polly написа:За пускане в движение по стандартната процедура, включваща минаването на преглед.
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 02:22, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
при мен казуса е друг - старата кола я "продадох" с генерално пълномощно и все още е юридически моя. всъщност беше бартер автокъща за по-нова и човека естествено не искаше да му я прехвърляме, понеже е за продаване. та сега, ако не я е продал още може да има санкции за мен - той едва ли ще и плати ГО. и понеже слушах, че щели да глобяват "задочно" т.е. караш-не караш ако нямаш ГО - глоба, реших да питам дали тази процедура е вече в сила или е само проект.
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нищо още не е влезло в сила, всичко си е постарому /доколкото знам/. Нека го гласуват и ще видим как ще е точно.racer11 написа:никой ли не знае бре хора?
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 02:17, променено общо 1 път.
- vlad
- потребител
- Мнения: 646
- Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ми не.Но със сигурност ще го кометират и по медииге, че е гласувано и от кога влиза в сила.Трябва да е скоро.
Последна промяна от vlad на 17 дек 2005, 02:17, променено общо 1 път.
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Няма нищо за решаване, което да е пречка за сключване на ГО.lexus написа:Утре на 25.11 ми изтича ГО и трябва да си правя нова. Вие какво ще ми препоръчате да изчакам да се реши проблема и да вземат решение или да я правя сега? Сега още на старите цени ли ще са? И ако ме спрат мога ли да се управдая с нерешения все още проблем


- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Явно не е точно така.
Имам полица за ГО от конкретна дата и месец през 2005г до конкрета дата и месец през 2006 г. и зелен стикер на стъклото, който е за едногодишните полици.
Отделно е и автокаското, за същия период и няма как да съм се заблудила, т.е. има две различни застраховки и съответно полици.

Имам полица за ГО от конкретна дата и месец през 2005г до конкрета дата и месец през 2006 г. и зелен стикер на стъклото, който е за едногодишните полици.
Отделно е и автокаското, за същия период и няма как да съм се заблудила, т.е. има две различни застраховки и съответно полици.

Последна промяна от Polly на 08 дек 2005, 14:22, променено общо 1 път.
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Освен да сканирам талона и полицата и да ги сложа тук за какъв срок са:-)Нито е разсрочена, нито е до края на годината ( 2005 г.). Срока е една година от определена до определена дата.cossy написа:Гражданската е винаго от началото на годината до края и, независимо от датата на сключване, освен ако не е нещо разсрочена или и аз ненам кфо...

След като в КАТ не я обявиха за незаконна и не ме върнаха всичко и е наред

Отделно разсрочено може да бъде само автокаското, ГО или е за срок от 1г. или за тримесичие.
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
http://dnes.dir.bg/LISTS/BASICPLACE-DNE ... 864683.php" onclick="window.open(this.href);return false;
- madmaximus
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:48
- Модел на автомобила: Escort 1.3 '87
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
ВЪПРОС
Колеги ЧНГ,
Възникана в мен един въпрос и бих искал да ви питам?
Чувам от тук от там, че застраховката "гражданска отговорност" била задължителна за всички автомобили в движение.Дори и да не караш автомобила пак трябвало да платиш. Който не искал да плаща ГО трябвало да си спре колата от движение в КАТ.
Питам дали някой е запознат с тая работа , щото е много неприятана
помагайте!
Възникана в мен един въпрос и бих искал да ви питам?
Чувам от тук от там, че застраховката "гражданска отговорност" била задължителна за всички автомобили в движение.Дори и да не караш автомобила пак трябвало да платиш. Който не искал да плаща ГО трябвало да си спре колата от движение в КАТ.
Питам дали някой е запознат с тая работа , щото е много неприятана

помагайте!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта