Страница 1 от 1

смяна на двигател - процедури?

Публикувано: 19 май 2013, 20:55
от opex
Ескорта, който карам е 1997 1.8 16v 115к.с. и двигателя все още е идеален.
Ще слагам друг двигател обаче, който ще развивам, отделно с окачване, спирачки и т.н. Двигателя ще е от Мондео 2.0 131-136к.с. Де факто ще използвам само блока, но това няма никакво значение, тъй като номера на двигателя е на него и какво друго е сложено по него няма значение.
Въпроса е какви са процедурите в КАТ, като се имат предвид следните няколко променливи и под-променливи:
1. Твърди се, че ако двигател с по-висока мощност от стария се слага на същото купе трябва да се мине Технотест. Обаче:
1.1. същият двигател като моя го има във вариант 131к.с.
1.2. монтира се и RS2000, който е 150к.с.
Т.е. трябва ли да минавам Технотест по тази точка.
2. За да се регистрира новия двигател в мойта кола се искат документи, част от които е копие от големия талон на донорската кола, че е бракувана. Дали е така?
Защото въпроса е какво се случва когато трябва да продам моя оригинален двигател след като колата ми не е бракувана, какъв документ се дава?
Има ли някой, който въобще е правил тези неща и е запознат, защото до сега чета из нета и се изказват само теоретици, а на практика какво става всеки се усуква...

Re: смяна на двигател - процедури?

Публикувано: 19 май 2013, 21:40
от S_C
Минаваш Технотест (или ДЕКРА ако още работят) задължително.Освен,че минаваш, трябва да обясниш и какво си правил. В смисъл, минаването не е само "минаване". Сумата е четирицифрена.Нещата са направени така, че много да се замислиш дали си заслужава.
Лошото на "незаконния" двигател е ако направиш ПТП някъде и ченгетата се сетят да ти погледнат двигателя.
Още по-лошо е ако влезеш за нещо в КАТ с подобна кола-директно оставаш и без двата талона.То и в горния случай пак оставаш без тях.

Re: смяна на двигател - процедури?

Публикувано: 19 май 2013, 22:13
от opex
Ти направо ми каза, че в България подобни неща не се правят.. Всеки ден се сменят двигатели и т.н. дали наложително за ремонт дали за тунинг и т.н. и то индивидуално и не-професионално..
На бмв редовно се взимат 316 318 320 и се махат моторите и се слага 2.5 2.8, на голфове също и т.н.
(сега отговора сигурно ще е "ми хОди питай тях тогава" ...)

Re: смяна на двигател - процедури?

Публикувано: 19 май 2013, 23:07
от S_C
Правят се. Двигател се слага от всичко на всичко. Има един Трабант с VR6 даже.
Технотест бяха години наред монополист, около 2007-а пуснаха ДЕКРА да работи, уж временно и предимно за тежкотоварните...но не знам дали не са се изнесли вече от БГ. Имат сайт, пиши им и ги питай какво правят и колко струва.
Знам хора, дето са минавали процедурата по изменение на консрукция при тях, но отдавна, още като започнаха да работят тук.Не ми е актуална информацията към днешна дата.
Става и винаги е ставало.Но скъпо и бавно.

Re: смяна на двигател - процедури?

Публикувано: 19 май 2013, 23:10
от opex
Е добре :lol: Аз за това по-долу писах ако може да кажат хора, които са го правили..скоро по възможност:)

Re: смяна на двигател - процедури?

Публикувано: 20 май 2013, 12:02
от HACKO
Допреди 1-2г беше достатъчно да имаш двигател с документи, слагаш го отиваш в КАТ показваш документите, сверяват номерата и ти издават нов талон със променения д-л. След това го модифицирай колкото си искаш. Сега има промяна и винаги се минава Технотест, дори и да сложиш същия д-л, както оргиналния.
На твърдението ти, че всеки ден се сменят двигатели, да така е, но не се регистрират, карат се така със всички рискове които S_C ти описа.