Защо в България процедурите не са такива

И как да се борим с тях!? Петте секунди преди катастрофата. Това можеше и да не се случи.
Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Защо в България процедурите не са такива

Мнение от peterdi_bg » 16 дек 2014, 15:50

Гледам разни видеоклипове за наказателна отговорност и процедури на органите на реда на пътя по други държави и научавам следното:

В Норвегия глобата зависи от заплатата ти (щото 100 лв за едни е много, за други нищо).

1.0+ промили в Чехия означава незабавен арест и най-вероятно влизане в затвора, забрана за шофиране 10 години и до 1800 евро глоба.
Максимална позволена стойност на дрегера 0.25, което се смята за допустимо отклонение на измерването или резултат от вземане на медикаменти.
Отказване на проба с дрегер води до глоба до 1800 евро и забрана за шофиране до 2 години. Често освен временната забрана за шофиране се отнемат и контролни точки.

Дрегерите дават информация не само за алкохол, но и за възможна употреба на други упойващи вещества, които се установяват с проби от кръв и урина впоследствие.

Застрахователите си търсят от виновния пиян шофьор сумата за щетите не само по превозни средства и хора, но и за тези по увредена инфраструктура.

За неправилно изпреварване книжката се отнема за поне 6 месеца. Глобата е до 350 евро. Ако на изпреварващия му се е наложило да превиши скоростта, за да избегне ПТП, глобите са по-солени отколкото при превишаване на скоростта в друга ситуация.

Мобилни камери в цивилни коли, които се движат по магистралите, мерят скоростта по сравнение между двете превозни средства, както и по изминатото разстояние за единица време. Дори да не успеят да спрат нарушителя, разполагат със запис на ситуацията. Нарушителите се отклоняват на първия изход от магистралата и се спират на паркинг или друго удобно за целта място.

Ако освен констатирано нарушение се установи и употреба на алкохол, всички наказания (глоби, отнемане на книжка, затвор) се увеличават.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от Doin » 16 дек 2014, 15:53

Ех мечти... в София ще се кара спокойно дори и в час пик само месец след Спазването на подобни глоби...

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от Eastbourne » 16 дек 2014, 16:51

Защо в България процедурите не са такива? Ами щото ще вземем да се оправим,а ясно доста хора не искат това. Нещата в България могат да бъдат толкова прости и всеки проблем да се разреши от кучетата, до мангалите, глобите и всичко останало!

Толкова хубава страна сме. Имаме абсолютно всичко като ресурси и е смешно как стандарта на живот е 10 пъти по-нисък в сравнение да речем със скандинавските държави.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от martin1977 » 16 дек 2014, 18:22

Айде пак с глупости почнахме. Тук всички сме Светии. Сигурно на никой не му се е налагало да мине безлюдно селце с повече от 50 или да изпревари Зил с дърва при дълга права отсечка, НО с двойна непрекъсната. Всички да сме по затворите сега. Що не разберете, че точно бабаитите няма да пострадат от такива закони, а обикновените хора. Пример: всички знаем колко и как крадат депутатите у нас...да сте видели депутат в затвора? И едни теми тук се развиват как колите ни вдигали 200+, после същите герои пишем за закони и наказания...абе думи нямам!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от peterdi_bg » 21 дек 2014, 22:35

martin1977 написа:бабаитите няма да пострадат от такива закони, а обикновените хора
Според мен този тип закони би спомогнал бабаитите на пътя поне да са по-малко. Много хора лесно прихващат лошия пример. Разбира се, разни държави - разни нрави. Някои като отидат в чужбина и се чудят как може шофьорите там да са толкова търпеливи. Други обаче констатират, че и там такситата хвърчат с 90 по градските улици, все едно наоколо изобщо не живеят хора. Тъй че изключения винаги се намират.

Моето скромно мнение е следното: аз обикновено не бързам за никъде. Нито се състезавам с часовници, нито искам непременно да съм най-бързия в движението, нито карането като състезател ми носи върховна наслада. Просто обичам да карам спокойно, да ми е готино като пътувам, да използвам възможностите на колата, без непременно да се движа по ръба. Е, не винаги съм бил такъв. Имало е моменти, в които съм се бутал с превишена с риск да спра в тези пред мен (срещу мен), имало е моменти в които съм се качвал на колата с ясното съзнание че съм пил много повече от необходимото. Имало е моменти, в които поради невнимание, разсейване или просто неумение да шофирам съм влизал в конфликтни ситуации. И това се случва. Но нямам задължителната идея в съзнанието си - да съм винаги въпреки правилата, щото те не важат за мен, щото съм някаква по-висша категория над масата от плебеи. Нямам комплекси, които постоянно да ме карат да се изявявам на пътя.

В крайна сметка, за търсачите на силни усещания има достатъчно места, които могат да се използват като писти, както и достатъчно събития, че да се съберат цяла компания и да си направят купона. Иначе изпадаме в риск да направим като онзи троянски младеж, който се учеше да дрифти в града, качи се на тротоара и отнесе бебешка количка.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от kito » 22 дек 2014, 08:51

За мен лично това са пълни глупости!

Колегата горе е прав, че понякога правиш нарушения дори и да не искаш, а в предложените от теб неща има взимано от чужбина като правила, но за мен са доста тъпи.
Първо:
Вчера ходих да минавам технически преглед в Младост. Призля ми, честно ви говоря. Едни мъжаги ми провериха колата, но цялата им работа беше такава, че направо ме достраша като излязох от там, че 99% от барутниците в България минават в подобни сервизи. Винаги съм минавал преглед в гр. Казанлък и по-точно в СБА-то, където са супер професионалисти, но в Младост вчера, ужас. Пред мен мина едно Пунто, което е спорно дали може да се движи по пътищата. Ако ти се падне, някъде, някакъв ей такъв, и трябва да маневрираш за да не се претрепеш заради него и настъпя някоя линия неправомерно или нещо подобно, нямам желание да лежа в затвора.
Второ:
Ако превиша скоростта по времена изпреварване..... Алооооо, огромна част от идиотите в България дават яко газ на таралясника си, когато ги изпреварваш. Говеда има всякакви, навсякъде. Ако тръгна да изпреварвам и ми се случи такова нещо, какво, да лежа в затвора ли????? Мерси.
Трето:
Колегата е прав, че на някой малки участъци има непрекъсната линия, излезе ти някоя каруца, трактор, багер или каквото там се сетиш и какво да направя километрични опашки зад мен, което ще изнерви шофьорите и някой някъде, най-много да катастрофира после.
Четвърто:
Онзи ден пресякох една непрекъсната, защото този пред мен както си караше, стигна кръстовище на което беше с предимство и аз след него, но една кака с чисто ново АУДИ А6, излезе засече го и тоя като скочи на спирачките аз след него и всички след мен. Повярвай ми исках да я убия на място, но междувременно с цел да не се блъснем един в друг, аз и тези след мен се бяхме разпределили кой, къде намери по лентата за движение.
Пето:
Какви са тия глупости за % от заплатата? Какво означава това, че за едни 100 лева са много, за други не. Това е ебати дискриминацията ако искаш да се развиваш и да изкарваш добри пари, защото една грешна стъпка за теб е много по-скъпа от грешна стъпка на друг човек. Не стига, че те цоцат за всякакви данъци и ти взимат заплатата, плащаш по-високи налози за всичко, което си купуваш защото е по-скъпо примерно, ами сега и за глобите да е така. Т.е. ти искаш всичко да е както е сега при циганите например. Циганина вика, нямам пари, няма да плащам ток, а аз да плащам ток и разпределителните дружества да ме цъкат с по-скъп ток, за да си покрият разходите от това, че не си взимат парите от циганите.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от martin1977 » 22 дек 2014, 09:42

Абсолютно точно казано колега! Адмирации! [t1229.gif] За милиони няма закони, за кокошка няма прошка. Много често не законите играят на пътя, а неписаните закони и чувството за отговорност. И понеже манго е безработен и "социално слаб", когато наруши законите /той го прави постоянно/ и с БМВ-то гази хора и закони, няма да го глобим поради липса на доходи. А аз с драгливия Форд ще мина с 60 през безлюдно село и понеже съм "тарикат" и работя и се осигурявам, ще ми вземат половината заплата, а другата половина така или иначе ми взимат под други форми. Обзалагам се, че 80% от луксозните коли се управляват от "социално слаби" хора без документирани доходи. Никакви глоби за горките хора. Аман от закони и законотворци в тази държава.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от kito » 22 дек 2014, 10:28

Ами така де!
Онзи ден карах зад един трошляк дизелак. Къди, канти и едвам се движи, ама тоя плаща 15 лева данък. Аз за Фокуса, който е Евро 4, плащам 150 лв данък, защото е 115 коня.
Къде е Киро на кирия, да караш по-екологична кола?

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от ФордБългария » 22 дек 2014, 11:50

Нямам нищо против да спазвам ограниченията, но да сложат адекватни такива... Е79, двулентов път, ограничение при шел - 60 км/ч... А ако го въведат това, искам да видя на рилския манастир как ще карате с 5 км/ч. Отделно - на завоите сложили прекъсната линия, на правата непрекъсната ?!?! Кой идиот ги мисли тия маркировки...

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от peterdi_bg » 22 дек 2014, 14:50

Ще се съглася, че голяма част от коментарите са напълно основателни. Въпреки, че определено манджата се пресолява. При нас са си други условията и това е единият отговор на въпроса от заглавието. Но поддържам мнението, че правилният начин е да спазваме в голяма степен правилата и при необходимост да се борим за тяхната промяна, а не неспазването да става правило и често да играем на руска рулетка на пътя, щото по навик не обръщаме внимание на еди кой си знак.

Не смятам да коментирам това за депутатите или за циганите, за това си има други по-подходящи теми.

За неадекватните ограничения на скоростта припомням, че ограниченията винаги са калкулирани да вършат работа при най-лоши пътни и атмосферни условия, т.е. спазването им да гарантира относителна безопасност при мъгла, поледица, дъжд, сняг, буря, порой или каквито да е там ограничаващи видимостта и увеличаващи спирачния път явления. Ако няма втори знак (примерно в Сърбия ограничението при сняг и зимни условия за магистралата може да е дори 60!) значи този, който го има, е съобразен с това. Не казвам, че няма и абсурдни знаци за ограничение, просто са доста по-малко отколкото изглежда на пръв поглед.

За маркировката, пътната инфраструктура и прочие пишем тук цели романи, положението е повече от отчайващо. Ми да, безмълвно подминаваме всичките малки неща които виждаме, вместо да заринем пътните агенции със сигнали за обрасли с дървета знаци, невидима маркировка и невъзможни за каране пътища. А ако те не реагират - телевизии достатъчно.

Но така или иначе, говорим си за процедури и наказания. За ГТП-пунктовете уж щяха камери да слагат, незнамсикакво да слагат, но както и да го въртиш всеки приятел може да ти каже място, където "минаваш само по документи".

ОБАЧЕ - оттатък глобата за каране на неизправен автомобил е 700 лева, т.е. повече отколкото струват 1/3 от колите по българските пътища. (Само да вметна, че толкова е и глобата ако паркираш на място за инвалид - а при положение, че тук полицаите го правят, какво изобщо има да се говори.) Тъй че всеки си прави сметка дали трябва да се разчита на подобни пунктове, или сам да следи в какво състояние е автомобилът му и да взима своевременно мерки. И всички знаем, че тук много хора не го правят, дори когато става дума за автобуси и камиони, при които рисковете са по-големи. Нали в крайна сметка смисълът е колите да са ни безопасни, а не просто да си вземем бленувания стикер.

Продължаваме напред.

Чехия - глоба за претоварен камион или автобус до 18 000 евро. Ако карате по магистрала D1/2 ще ви стане ясно какво причиняват тежките тирове дори на бетонна магистрала.
Англия - глоба за пияни водачи до 6000 евро, докато например в Унгария са до 980 евро. Все пак в стандартите има разлика.
Унгария - каране без книжка се санкционира с около 500 евро.

Система за плащане на глобите в Унгария: всяка полицейска кола разполага с POS-терминал и глобата наложена на чуждестранни шофьори се заплаща на място. При отказ за заплащане на глоба може да се стигне и до конфискация на превозното средство. Местните шофьори получават хартиен документ за наложеното наказание и плащат впоследствие. Правилата за борба с корупцията забраняват на унгарските полицаи да разполагат с пари в брой над определен минимум.

Полша - в населените места ограничението нощем е 60 км/ч, а през деня - 50.
Превишаване на нормата за алкохол (0.2) с повече от 0.5 се наказва с до 2 години затвор.

В Австрия 0.8 до 1.2 промила означават глоба до 3700 евро и задължителна консултация с психолог. Ако шофьор застрашава безопасността на движението, полицаите имат право да спрат автомобила от движение с помощта на технически средства, или като отнемат ключовете.

В Германия преминаването на червено може да се санкционира според броя секунди след превключването на светофара.
Липса на зимна течност за чистачки - 40 евро.
Ако шофьор получи санкция "забрана за шофиране" и не предаде книжката си, глобата е до 3780 евро.
Цял списък с глоби за неспазване на дистанция в зависимост от скоростта на автомобила и разстоянието до другото превозно средство.
На младите шофьори не се допуска да управляват с каквито и да е промили, докато за останалите не се санкционира алкохол до 0.5 при положение, че шофират безопасно. При по-големи количества алкохол наказанията могат да включват глоба 1 месечна заплата, до 1 година затвор, 13 месеца без книжка, задължително медицинско-психологично лечение, а ако се предизвика катастрофа - до 5 години затвор, доживотна издръжка за пострадалите.

Във Франция и Германия се налагат санкции до 1500 евро за радар-детектори или навигации, вкл. на телефоните, които предупреждават за положението на полицейските радари.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от kito » 22 дек 2014, 15:17

Бих желал да ми обясниш целия този ценоразпис, които си написал и за който навярно много хора ти благодарят, какво цели?
Не разбирам на къде биеш?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от HACKO » 22 дек 2014, 15:38

kito написа:....
Не разбирам на къде биеш?
Няма да го разбереш, не се мъчи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от kito » 23 дек 2014, 00:23

Защо да не се мъча?

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от S_C » 23 дек 2014, 02:05

Като стигнеш до нещо смислено, дай някоя сламка и на мене, че и аз три пъти го четох и не мога да разбера каква му е идеята...Някакви хиляди евро, некви схеми...ужас. Клипове в нета има хиляди, половин Германия кара с навигации, дето указват местата на радарите, та даже и мобилни приложения има, да обновяват директно точките на база данните от преминалите преди това по трасето коли.В даден момент някой ще пусне на пазара радар-детектор с 3G и Андроид.Въпрос на време.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от kito » 23 дек 2014, 08:53

Чакам Наско да ми разясни малко от малко! :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от HACKO » 23 дек 2014, 12:20

Много е просто ама и двамата няма как да го разберете, докато смятате, че правилата са написани просто ей така, за да има някой да се заяжда с вас и да ви събира пари. Но, това няма да продължава вечно, все някога някой ще прояви политическа воля да сложи нещата в ред и глобите и у нас ще станат като цитираните суми и тогава никой няма да се чуди защо трябва законите да се спазват.
Мене лично ме притеснява този момент, ама вие явно не го осъзнавате.
Между другото, 99% от ограниченията, които на пръв поглед изглеждат безсмислени, има някакво основание да са там. Лошото е, че основанието се вижда от тези, които ходят да гледат ПТП на съответните места.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от kito » 23 дек 2014, 13:48

Чаках, чаках, да прочета нещо смислено, но уви останах разочарован. Благодаря все пак! ;)

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от Doin » 23 дек 2014, 15:45

То с един пост култура на шофиране не се изгражда!
Но виж, ако на някой се случи да му вземат книжката за година и плати заплата глоба определено ще има ефект!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от pepy1 » 23 дек 2014, 20:16

Заради всичките тези цитирани суми, всички "бели хора" - наречени европейци имат култура на шофиране за разлика от нас.А когато отидете да стържете кости и кожа от асвалта след ПТП в БГ, ще разберете какво иска да каже Наско
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Защо в България процедурите не са такива

Мнение от S_C » 23 дек 2014, 22:50

Няма такива правила, дето да ги вземеш от едно място, да ги пренесеш на друго и да чакаш да заработят. Законотворчеството е сложна работа. Това, че в момента е по-близо до преводаческа дейност...то и това няма да е все така.
Като Дания и Норвегия няма да станем, не се притеснявайте. По-вероятно е те да станат като нас. Пътят от нас до тях е бавен. Пътят от тях до нас освен бавен, е и мъчителен.И масово по Европа взеха да го вървят. Наскоро ми разказаха една случка от Белгия-наши тираджии внасят цигари контрабанда и ги продават.Предишни години полицията прави хайки по големите паркинги и събира кашони с цигари. Сега се завъртат, съберат някоя и друга кутия и след работно време, вече без униформа, идват да си пазаруват цигари от българите и румънците. И за Германия съм го чувал същото.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “ЗАСТРАХОВКИ, КАТ и ПТП”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта