Какви са ни правата, ако ни спре полицай на пътя
-
- потребител
- Мнения: 70
- Регистриран: 26 ное 2004, 15:18
- Модел на автомобила: Mondeo turnier 1.6 16V - 1994г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Какви са ни правата, ако ни спре полицай на пътя
Източник - http://www.segabg.com

Време е шофьорите да спрат да се паникьосват, когато служители на МВР им размахат стоп-палката. Законът дава на катаджиите много правомощия, но и те трябва да спазват куп правила
Едва ли има шофьор, който да не се е паникьосвал поне веднъж през живота си, когато види пред очите си размаханата стоп-палка, на която пише "МВР". И как иначе. Самата ситуация поражда усещането, че човек е извършил нещо нередно, че го грози поне глоба или че го очаква мънкането на съответния полицай "колко животът е труден и скъп", че ще има разправия. Играта на "котка и мишка" между шофьорите и катаджиите е от години и вече има трайно установена практика - водачите се предупреждават с присветване на фаровете за това, че наблизо има полицейска кола с радар, споровете на пътя лесно се решават с някоя-друга банкнота, а униформени зорко пазят до напълно нелогични пътни знаци, където нарушенията са почти неизбежни. Често служителите на МВР дежурят на пътя с коли с частни номера и проверяват шофьорите абсолютно неправомерно, използвайки страха им. Продължават и грабежите на пътя от хора, облечени с полицейски униформи, разполагащи с полицейски лампи, стоп-палки, светлоотразителни жилетки, които могат да се купят на всеки голям битак, въпреки че бяха предвидени солени глоби, включително и за магазини, в които се продават такива атрибути.
Затова е необходимо шофьорите да са наясно с правата си на пътя и със задълженията на служителите на МВР, които имат право да ги спират.
Естествено най-напред трябва да се изясни въпросът
кой точно има право да спира на пътя
Проблемът не е никак маловажен. Новият шеф на КАТ полк. Алекси Стратиев обяви в интервю пред "Сега", че хората оставали с погрешното впечатление, че най-често на пътя пари вземали катаджиите. Според него това не е вярно поне по 2 причини - нощем по пътищата няма служители на КАТ, защото не достигат хора, а на магистралите дежури магистрална полиция. Главният секретар на МВР ген. Бойко Борисов също обърна внимание на този въпрос. Той специално разясни, че на 15 февруари 2002 г. е издал заповед единствено пътни полицаи с бяла фуражка и електрикова жълтозелена светлоотразителна жилетка може да спира автомобили на пътя и да констатира нарушения на правилата за движение. После обаче се оказа, че и други служби в МВР могат да спират коли - например при акции и заградителни мероприятия. Те обаче не могат да санкционират по Закона за движение по пътищата. Ако констатират нарушение, трябва да извикат катаджии.
Това означава, че нито един
друг вид полицай няма право да твърди, че ще напише фиш
или че ще издаде акт по Закона за движение по пътищата (ЗДвП). Нещо, което като практика не е така.
Справка в закона сочи, че само определени от министъра на вътрешните работи служби имат право да спират пътните превозни средства, да проверяват документите за самоличност и свидетелствата за правоуправление. По всички нормативни документи това е само Национална служба "Полиция" и конкретно нейното направление "Пътна полиция - КАТ".
Опитите да се въведе някакъв ред сред униформените по пътищата са от години. Идеите са най-различни - по шосетата да бъдат изкарани само белите полицейски "Опел Астра", да има отделни униформи за пътните полицаи, светлоотразителни жилетки. Досега обаче това не е дало особен резултат.
Наскоро бившият министър на вътрешните работи Богомил Бонев напълно основателно попита защо ръководството на МВР не издаде отново заповед шофьорите да не бъдат спирани безпричинно освен при специализирана полицейска акция. Той попита и защо трябва да стоят ограниченията на входно-изходните пътища на градовете и по магистрала трябва да се кара с 40 км в час през полицейското КПП сякаш "всички да минават на парад пред полицая". Наистина няма никакво логично обяснение на тези факти.
Друг е въпросът, че по закон
и КАТ нямат право да спират, когато и както си поискат
Пътните полицаи трябва да вдигат стоп-палката само ако има нарушение на ЗДвП - превишена скорост, минаване на червено, говорене по мобилен телефон, непоставен колан и т. н.
МВР и в частност КАТ обаче са си намерили една "широка врата" в закона, която наричат изключение. Така по изключение и без нарушение на ЗДвП може да бъде спрян водач, когато е разпоредена операция - например за проверка на застраховката "Гражданска отговорност", или за техническата изправност на автомобилите, или за фарове, или за изтрити гуми и т. н. В общи линии всяка седмица се прави подобна акция, което направо обезсмисля твърдението, че е по изключение. Тук обаче водачите могат да поискат от спрелия ги полицай да им покаже заповедта за операцията.
Необходимо е да се знае, че при всяко спиране полицаят не трябва да се представи примерно със сдъвкано "серж. Иванов", а е длъжен да покаже задължително отличителен знак или служебна карта. Нормата е записана в чл. 170, ал. 3 от ЗДвП и е задължителна. Ако не го направи, с пълно основание шофьорът може да откаже да му даде документите си за проверка.
Неприятното е, че законът в общи линии позволява на всякакви полицаи и по всякакъв начин да спират коли. Така в него е отбелязано, че "при спиране на пътно превозно средство за проверка или за оказване на съдействие служителят подава своевременно ясен сигнал със стоп-палка". Веднага след това е записано, че "през нощта сигналът за спиране може да бъде подаден и с описваща полукръг червена светлина". Там е заложено, че "униформен полицай може да спира пътните превозни средства и чрез подаване на сигнал само с ръка", както и че такъв сигнал "може да бъде подаден и от движещ се полицейски автомобил или мотоциклет". Така че човек
никога не може да разбере предварително кой и защо го спира
Както и дали въпросните полицаи не са фалшиви.
Но законът си е закон. Важно е да се знае, че според чл. 6, ал. 2 от ЗДвП водачите са длъжни да "изпълняват разпорежданията на лицата, упълномощени да регулират или контролират движението по пътищата, независимо от светлинните сигнали, пътните знаци, маркировките по пътя и правилата за движение". Безспорно безумен текст, който обаче е действащ. Пълен абсурд е да вмениш на шофьор да наруши правилата на движение само защото полицаят Х му е вдигнал стоп-палката.
Законът предвижда и изключително тежки санкции. Според чл. 175 водач може да се прости до 6 месеца с книжката си плюс глоба до 200 лв., ако откаже да изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на движението или наруши задълженията си като участник в пътнотранспортно произшествие. На практика всеки катаджия може да напише акт за неизпълнение на нареждане, ако не успее да открие друго. И ако това не е вратичка за корупция...
Много важно е водачите да знаят, че
най-добре е да записват всичките си забележки в актовете,
които им съставя КАТ. Те задължително трябва да се обсъдят от съответния полицейски шеф при издаването и подписването на наказателното постановление, както и от съдията при евентуална съдебна атака срещу акта. Без тези забележки делото е почти обречено, защото обикновено полицаите са двама и единият пише, а другият се води свидетел. Нещо, което също е много спорно, но такъв е законът.
Трябва да се знае, че един акт може да се "събори" в съда дори и за една правописна грешка, за сбъркана алинея или член от закона. Изобщо не се притеснявайте. Ако смятате, че сте прави, откажете да подпишете и да платите доброволно фиш, макар че след това ще ви издадат акт.
Никой не трябва да се притеснява и да иска всички подробности при вземането на алкохолна проба или при твърдение на съответния пътен полицай, че с радар е установено превишаване на скорост. Особено ако водачът е убеден в правотата си. Често полицаите се възползват от това, че водачите не познават законите и си измислят всякакви нарушения. Затова шофьорите предпочитат да "бутнат" някой лев и да се отърват, независимо че в действителност не са направили нищо. Най-добрият вариант на поведение в случая е винаги да се разпитва подробно - какво е нарушението, какво е законовото основание за спиране, каква е санкцията.
Крайно време е шофьорите, които смятат, че са спирани неправилно, да разберат, че всъщност и те имат достатъчно възможности да търсят правата си, а не да си "плащат" и после да псуват. Спирането на пътя от полицай е система от правила, която дава достатъчно възможности на водачите да се защитят от корумпирани полицаи.
---------------
Какви са по закон правомощията на КАТ?
Законът за движение по пътищата посочва какви са правомощията на пътните полицаи.
Според чл. 165, ал. 2 те имат право:
1. да спират пътните превозни средства, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, както и всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз;
2. да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи;
3. да не допускат управлението на моторно превозно средство от водач, който е под въздействието на алкохол или на друго упойващо вещество;
4. да не допускат движение на пътно превозно средство, което има повреда или неизправност;
5. да отвеждат в поделенията на МВР участници в пътнотранспортно произшествие, когато това е необходимо за разследване на произшествието.



Време е шофьорите да спрат да се паникьосват, когато служители на МВР им размахат стоп-палката. Законът дава на катаджиите много правомощия, но и те трябва да спазват куп правила
Едва ли има шофьор, който да не се е паникьосвал поне веднъж през живота си, когато види пред очите си размаханата стоп-палка, на която пише "МВР". И как иначе. Самата ситуация поражда усещането, че човек е извършил нещо нередно, че го грози поне глоба или че го очаква мънкането на съответния полицай "колко животът е труден и скъп", че ще има разправия. Играта на "котка и мишка" между шофьорите и катаджиите е от години и вече има трайно установена практика - водачите се предупреждават с присветване на фаровете за това, че наблизо има полицейска кола с радар, споровете на пътя лесно се решават с някоя-друга банкнота, а униформени зорко пазят до напълно нелогични пътни знаци, където нарушенията са почти неизбежни. Често служителите на МВР дежурят на пътя с коли с частни номера и проверяват шофьорите абсолютно неправомерно, използвайки страха им. Продължават и грабежите на пътя от хора, облечени с полицейски униформи, разполагащи с полицейски лампи, стоп-палки, светлоотразителни жилетки, които могат да се купят на всеки голям битак, въпреки че бяха предвидени солени глоби, включително и за магазини, в които се продават такива атрибути.
Затова е необходимо шофьорите да са наясно с правата си на пътя и със задълженията на служителите на МВР, които имат право да ги спират.
Естествено най-напред трябва да се изясни въпросът
кой точно има право да спира на пътя
Проблемът не е никак маловажен. Новият шеф на КАТ полк. Алекси Стратиев обяви в интервю пред "Сега", че хората оставали с погрешното впечатление, че най-често на пътя пари вземали катаджиите. Според него това не е вярно поне по 2 причини - нощем по пътищата няма служители на КАТ, защото не достигат хора, а на магистралите дежури магистрална полиция. Главният секретар на МВР ген. Бойко Борисов също обърна внимание на този въпрос. Той специално разясни, че на 15 февруари 2002 г. е издал заповед единствено пътни полицаи с бяла фуражка и електрикова жълтозелена светлоотразителна жилетка може да спира автомобили на пътя и да констатира нарушения на правилата за движение. После обаче се оказа, че и други служби в МВР могат да спират коли - например при акции и заградителни мероприятия. Те обаче не могат да санкционират по Закона за движение по пътищата. Ако констатират нарушение, трябва да извикат катаджии.
Това означава, че нито един
друг вид полицай няма право да твърди, че ще напише фиш
или че ще издаде акт по Закона за движение по пътищата (ЗДвП). Нещо, което като практика не е така.
Справка в закона сочи, че само определени от министъра на вътрешните работи служби имат право да спират пътните превозни средства, да проверяват документите за самоличност и свидетелствата за правоуправление. По всички нормативни документи това е само Национална служба "Полиция" и конкретно нейното направление "Пътна полиция - КАТ".
Опитите да се въведе някакъв ред сред униформените по пътищата са от години. Идеите са най-различни - по шосетата да бъдат изкарани само белите полицейски "Опел Астра", да има отделни униформи за пътните полицаи, светлоотразителни жилетки. Досега обаче това не е дало особен резултат.
Наскоро бившият министър на вътрешните работи Богомил Бонев напълно основателно попита защо ръководството на МВР не издаде отново заповед шофьорите да не бъдат спирани безпричинно освен при специализирана полицейска акция. Той попита и защо трябва да стоят ограниченията на входно-изходните пътища на градовете и по магистрала трябва да се кара с 40 км в час през полицейското КПП сякаш "всички да минават на парад пред полицая". Наистина няма никакво логично обяснение на тези факти.
Друг е въпросът, че по закон
и КАТ нямат право да спират, когато и както си поискат
Пътните полицаи трябва да вдигат стоп-палката само ако има нарушение на ЗДвП - превишена скорост, минаване на червено, говорене по мобилен телефон, непоставен колан и т. н.
МВР и в частност КАТ обаче са си намерили една "широка врата" в закона, която наричат изключение. Така по изключение и без нарушение на ЗДвП може да бъде спрян водач, когато е разпоредена операция - например за проверка на застраховката "Гражданска отговорност", или за техническата изправност на автомобилите, или за фарове, или за изтрити гуми и т. н. В общи линии всяка седмица се прави подобна акция, което направо обезсмисля твърдението, че е по изключение. Тук обаче водачите могат да поискат от спрелия ги полицай да им покаже заповедта за операцията.
Необходимо е да се знае, че при всяко спиране полицаят не трябва да се представи примерно със сдъвкано "серж. Иванов", а е длъжен да покаже задължително отличителен знак или служебна карта. Нормата е записана в чл. 170, ал. 3 от ЗДвП и е задължителна. Ако не го направи, с пълно основание шофьорът може да откаже да му даде документите си за проверка.
Неприятното е, че законът в общи линии позволява на всякакви полицаи и по всякакъв начин да спират коли. Така в него е отбелязано, че "при спиране на пътно превозно средство за проверка или за оказване на съдействие служителят подава своевременно ясен сигнал със стоп-палка". Веднага след това е записано, че "през нощта сигналът за спиране може да бъде подаден и с описваща полукръг червена светлина". Там е заложено, че "униформен полицай може да спира пътните превозни средства и чрез подаване на сигнал само с ръка", както и че такъв сигнал "може да бъде подаден и от движещ се полицейски автомобил или мотоциклет". Така че човек
никога не може да разбере предварително кой и защо го спира
Както и дали въпросните полицаи не са фалшиви.
Но законът си е закон. Важно е да се знае, че според чл. 6, ал. 2 от ЗДвП водачите са длъжни да "изпълняват разпорежданията на лицата, упълномощени да регулират или контролират движението по пътищата, независимо от светлинните сигнали, пътните знаци, маркировките по пътя и правилата за движение". Безспорно безумен текст, който обаче е действащ. Пълен абсурд е да вмениш на шофьор да наруши правилата на движение само защото полицаят Х му е вдигнал стоп-палката.
Законът предвижда и изключително тежки санкции. Според чл. 175 водач може да се прости до 6 месеца с книжката си плюс глоба до 200 лв., ако откаже да изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на движението или наруши задълженията си като участник в пътнотранспортно произшествие. На практика всеки катаджия може да напише акт за неизпълнение на нареждане, ако не успее да открие друго. И ако това не е вратичка за корупция...
Много важно е водачите да знаят, че
най-добре е да записват всичките си забележки в актовете,
които им съставя КАТ. Те задължително трябва да се обсъдят от съответния полицейски шеф при издаването и подписването на наказателното постановление, както и от съдията при евентуална съдебна атака срещу акта. Без тези забележки делото е почти обречено, защото обикновено полицаите са двама и единият пише, а другият се води свидетел. Нещо, което също е много спорно, но такъв е законът.
Трябва да се знае, че един акт може да се "събори" в съда дори и за една правописна грешка, за сбъркана алинея или член от закона. Изобщо не се притеснявайте. Ако смятате, че сте прави, откажете да подпишете и да платите доброволно фиш, макар че след това ще ви издадат акт.
Никой не трябва да се притеснява и да иска всички подробности при вземането на алкохолна проба или при твърдение на съответния пътен полицай, че с радар е установено превишаване на скорост. Особено ако водачът е убеден в правотата си. Често полицаите се възползват от това, че водачите не познават законите и си измислят всякакви нарушения. Затова шофьорите предпочитат да "бутнат" някой лев и да се отърват, независимо че в действителност не са направили нищо. Най-добрият вариант на поведение в случая е винаги да се разпитва подробно - какво е нарушението, какво е законовото основание за спиране, каква е санкцията.
Крайно време е шофьорите, които смятат, че са спирани неправилно, да разберат, че всъщност и те имат достатъчно възможности да търсят правата си, а не да си "плащат" и после да псуват. Спирането на пътя от полицай е система от правила, която дава достатъчно възможности на водачите да се защитят от корумпирани полицаи.
---------------
Какви са по закон правомощията на КАТ?
Законът за движение по пътищата посочва какви са правомощията на пътните полицаи.
Според чл. 165, ал. 2 те имат право:
1. да спират пътните превозни средства, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, както и всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз;
2. да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи;
3. да не допускат управлението на моторно превозно средство от водач, който е под въздействието на алкохол или на друго упойващо вещество;
4. да не допускат движение на пътно превозно средство, което има повреда или неизправност;
5. да отвеждат в поделенията на МВР участници в пътнотранспортно произшествие, когато това е необходимо за разследване на произшествието.

- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Kak da se izmyknem
Izwinete, nqma kirilica na kompa, ne wijdam nikyde na site-a
Kak se otyrwawam,
Spirat me sam na whoda na Sliven, normalno karane, kysi swetlini prez denq, kolan, telefona chinno slojen na tabloto, normalna skorost, pochwa da se zaqjda... gledah go malko, nishto ne mu kazwah
Po edno wreme bryknah w jabkata, izwadih tefterche, himikal, pitam go kak se kazwate, kakyw rank ste?
Onq me gleda... mynka
Kaza si imenata, pita me shto gi zapiswate
Kazah mu da znam kogo da tyrsq ako ima uslojneniq
Samo mi pogledna dokumentite i mi pojela priqten pyt
Uspeh kolegi!
Kak se otyrwawam,
Spirat me sam na whoda na Sliven, normalno karane, kysi swetlini prez denq, kolan, telefona chinno slojen na tabloto, normalna skorost, pochwa da se zaqjda... gledah go malko, nishto ne mu kazwah
Po edno wreme bryknah w jabkata, izwadih tefterche, himikal, pitam go kak se kazwate, kakyw rank ste?
Onq me gleda... mynka
Kaza si imenata, pita me shto gi zapiswate
Kazah mu da znam kogo da tyrsq ako ima uslojneniq
Samo mi pogledna dokumentite i mi pojela priqten pyt
Uspeh kolegi!
- Паци
- потребител
- Мнения: 113
- Регистриран: 20 мар 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16V Zetec S 90Hp
- Status: Извън линия
Re: Kak da se izmyknem
Хех админче
Дали някой от старите се светнаха вече кой си
====================================
Извинете, няма кирилица на компа, не виждам никъде на сайт-а
Как се отървавам,
Спират ме сам на входа на Сливен, нормално каране, къси светлини през деня, колан, телефона чинно сложен на таблото, нормална скорост, почва да се заяжда... гледах го малко, нищо не му казвах
По едно време бръкнах в жабката, извадих тефтерче, химикал, питам го как се казвате, какъв ранк сте?
Оня ме гледа... мънка
Каза си имената, пита ме що ги записвате
Казах му да знам кого да търся ако има усложнения
Само ми погледна документите и ми пожела приятен път
Успех колеги!

Дали някой от старите се светнаха вече кой си


====================================
Извинете, няма кирилица на компа, не виждам никъде на сайт-а
Как се отървавам,
Спират ме сам на входа на Сливен, нормално каране, къси светлини през деня, колан, телефона чинно сложен на таблото, нормална скорост, почва да се заяжда... гледах го малко, нищо не му казвах
По едно време бръкнах в жабката, извадих тефтерче, химикал, питам го как се казвате, какъв ранк сте?
Оня ме гледа... мънка
Каза си имената, пита ме що ги записвате
Казах му да знам кого да търся ако има усложнения
Само ми погледна документите и ми пожела приятен път
Успех колеги!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Нещо не ми е ясно би ли ми го обяснил някой?
Примерно ме гепи полицая с превишена скорост.Обаче според мен и моя километраж аз съм карал с нормална скорост.Как ще докаже той с колко съм карал аз.И дали показанието от радара е засякало моето движение или примерно на предния автомобил?
И второ:Ако съм минал на жълт светофар,и след кръстовището ме спре КАТ(както ми се е случвало вече веднъж),полицая иска да ми пише акт за преминаване на червен светофар.Обаче аз съм минал на жълт-тоест в кръстовището съм влязъл на жълт светофар .В правилника пише че разрешено е преминаването през кръстовище при зелен светофар или при жълт-в случайте когато не може да се спре безопасно.Е кажете сега как да постъпя като ми напишат такъв акт.
Примерно ме гепи полицая с превишена скорост.Обаче според мен и моя километраж аз съм карал с нормална скорост.Как ще докаже той с колко съм карал аз.И дали показанието от радара е засякало моето движение или примерно на предния автомобил?
И второ:Ако съм минал на жълт светофар,и след кръстовището ме спре КАТ(както ми се е случвало вече веднъж),полицая иска да ми пише акт за преминаване на червен светофар.Обаче аз съм минал на жълт-тоест в кръстовището съм влязъл на жълт светофар .В правилника пише че разрешено е преминаването през кръстовище при зелен светофар или при жълт-в случайте когато не може да се спре безопасно.Е кажете сега как да постъпя като ми напишат такъв акт.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Когато не си сам е лесно. Преди да се подпишеш на акта, а това става на две места, има 4-5 реда да опишеш, с какво не си съгласен и посочваш пътуващите с теб за свидетели. От тук нататък следва обжалване на акта в съда. Лошото е ако си в друго населено място и ще трябва да се явяваш на съд в друго населено място. При 200-300 км това си е набутвация за адвокат и пътни разходи, така че по-добре ако сумата е стотина лева примири се. Но ако си направил тази сметка предварително можеш да ги клъвнеш с следния текст в обясненията ти:
Бе осъществен състава на чл.301 ал.1 от НК!
Друго важно нещо специално за радарите на полицията е следното:
Работят в два режима на 100 и 300 метра, т.е. ако на кръстовище има ограничение 60км и полицая е на 100 м от кръстовището, а радара е настроен на 300 м, то тогава ще те засече преди да си намалил скоростта.
Освен това на самия уред се изобразява, и времето в което е засечено нарушението. Огледай обаче самия радар за лепетка от метрологичен контрол или направо попитай, кога е бил на проверка в метрологията. По принцип всеки месец трябва да ги проверяват, но според Закона за измерванията от 1.03.2006 има вратичка -"Периодичността на проверките по ал. 2 се определя със заповед на председателя на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор, която се обнародва в "Държавен вестник" и се обявява в официалния бюлетин на агенцията."
Иди го търси.
Бе осъществен състава на чл.301 ал.1 от НК!
Друго важно нещо специално за радарите на полицията е следното:
Работят в два режима на 100 и 300 метра, т.е. ако на кръстовище има ограничение 60км и полицая е на 100 м от кръстовището, а радара е настроен на 300 м, то тогава ще те засече преди да си намалил скоростта.
Освен това на самия уред се изобразява, и времето в което е засечено нарушението. Огледай обаче самия радар за лепетка от метрологичен контрол или направо попитай, кога е бил на проверка в метрологията. По принцип всеки месец трябва да ги проверяват, но според Закона за измерванията от 1.03.2006 има вратичка -"Периодичността на проверките по ал. 2 се определя със заповед на председателя на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор, която се обнародва в "Държавен вестник" и се обявява в официалния бюлетин на агенцията."
Иди го търси.
- samorasliche
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 19 апр 2006, 15:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX benzin
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Чл. 301. (1) (Изм., ДВ, бр. 51 от 2000 г., бр. 92 от 2002 г.) Длъжностно лице, което поиска или приеме дар или каквато и да е облага, която не му се следва, или приеме предложение или обещание за дар или облага, за да извърши или да не извърши действие по служба или загдето е извършило или не е извършило такова действие, се наказва за подкуп с лишаване от свобода до шест години и глоба до пет хиляди лева.
(2) (Изм., ДВ, бр. 51 от 2000 г., бр. 92 от 2002 г.) Ако длъжностното лице е извършило някое от деянията по ал. 1, за да наруши или загдето е нарушило службата си, когато това нарушение не съставлява престъпление, наказанието е лишаване от свобода до осем години и глоба до десет хиляди лева.
(3) (Изм., ДВ, бр. 95 от 1975 г., бр. 51 от 2000 г., бр. 92 от 2002 г.) Ако длъжностното лице е извършило някое от деянията по ал. 1, за да извърши или загдето е извършило друго престъпление във връзка със службата, наказанието е лишаване от свобода до десет години и глоба до петнадесет хиляди лева.
(4) (Изм., ДВ, бр. 89 от 1986 г.) В случаите по предходните алинеи съдът постановява и лишаване от право по чл. 37, точки 6 и 7.
(5) (Нова, ДВ, бр. 92 от 2002 г.) Наказанието по ал. 1 се налага и на чуждо длъжностно лице, което поиска или приеме подкуп или приеме предложение или обещание за подкуп.
Не можах да разбера обаче каква беше връзката с чл.301?Защото ако не е поискал тогава какво?
(2) (Изм., ДВ, бр. 51 от 2000 г., бр. 92 от 2002 г.) Ако длъжностното лице е извършило някое от деянията по ал. 1, за да наруши или загдето е нарушило службата си, когато това нарушение не съставлява престъпление, наказанието е лишаване от свобода до осем години и глоба до десет хиляди лева.
(3) (Изм., ДВ, бр. 95 от 1975 г., бр. 51 от 2000 г., бр. 92 от 2002 г.) Ако длъжностното лице е извършило някое от деянията по ал. 1, за да извърши или загдето е извършило друго престъпление във връзка със службата, наказанието е лишаване от свобода до десет години и глоба до петнадесет хиляди лева.
(4) (Изм., ДВ, бр. 89 от 1986 г.) В случаите по предходните алинеи съдът постановява и лишаване от право по чл. 37, точки 6 и 7.
(5) (Нова, ДВ, бр. 92 от 2002 г.) Наказанието по ал. 1 се налага и на чуждо длъжностно лице, което поиска или приеме подкуп или приеме предложение или обещание за подкуп.
Не можах да разбера обаче каква беше връзката с чл.301?Защото ако не е поискал тогава какво?
- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
Re: Какви са ни правата, ако ни спре полицай на пътя
ако ме спре автомобил на СОД (белите vw polo) тогава какви са ми правата, не трябва ли да изчакам някой от КАТ да дойде, а те само документите да ми проверят. виждал съм ги в дървеница в софия да стоят често и спират, последния път ги видях в студентски град, преследваха едно рено клио с две девойки, и както всички полицейски коли с пусната лампа, но нямат сирена и бибиткаха със смешната си изтрадала свирка и махаха, в крайна сметка ги спряха

- licho
- потребител
- Мнения: 505
- Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати - Status: Извън линия
по правилник има право да те спре само служител на КАТ за нарушение или за нещо свързано по движението, организацията и т.н.mrdds написа:ем по правилник нямат право,ама като има хора дето им се вързват.На частните сотаджий не им разрешават даже да слагат сирени и лампи.Само общинска охрна-СОД съм виждал да имат.
служителите на СОД са служители и на МВР тоест това е сигнало охранителна дейност. те наистина имат право да спират за проверка на документи, и какво возиш в багажника както и всеки униформен полицай. въпроса е в момента какво е положението, сменяхе се шефове на служби министерства и всеки казва нещо различно, един път само кат спира, друг път всички. много е особено положението. а и като ги гледам как правят нарушения в града.... а трябва да дават пример.
застанете пред строителния техникум и вижте колко служебни коли минават през трамвайните линии и рядко ще видите със специален режим на движение (разбирай и сирени и лампи пуснати )
аз говоря за СОД ( Сигнално охранителна дейност) което е различно от СОТ (Сигнално охранителна техника) има разлика между двете, макар че много хора си мислят че е едно и също, като дейност да.
Последна промяна от licho на 26 юни 2006, 20:52, променено общо 1 път.

-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Принципно всички униформени полицаи, дори неуниформени след легитимация могат да ни спират...Една алинея в законЯ има дава право - "при извънредни ситуации или специализирани акции" (може и да не съм точен)
Но САМО КАТ може да ни санкционира като водачи на МПС, само КАТ може да ти проверява засртарховка, свидетелство за правоуправление...
Само служител на КАТ може да съставя актове за административно нарушение
...всички други органи на полицията могат най-много да ти проверят багажника за оръжие и документите за самоличност(не само на водача)
----------------
Тези в белите фоксвагенчета не са СОД....баш полицаи са си, но не зная дали от КАТ!
Но САМО КАТ може да ни санкционира като водачи на МПС, само КАТ може да ти проверява засртарховка, свидетелство за правоуправление...
Само служител на КАТ може да съставя актове за административно нарушение
...всички други органи на полицията могат най-много да ти проверят багажника за оръжие и документите за самоличност(не само на водача)
----------------
Тези в белите фоксвагенчета не са СОД....баш полицаи са си, но не зная дали от КАТ!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта