никелиране на елементи

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

никелиране на елементи

Мнение от jack71 » 10 яну 2006, 10:47

по принцип тая услуга я правят във завода на Метал ( за Варна) , но искам сам да си свърша работата (нали знаете за вълка и врата му). доколкото си спомням от часовете по химия и физика правеше се някъв разтвор от химикали потапяше се елемента и се пускаше ток. но какъв бе разтвора, какъв ток трябва да пусна и прочее? някой сеща ли се? кой има 6 по химия

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 10 яну 2006, 20:30

Ами да ти кажа, зависи какво ще никилираш! Аз лично съм никилирал капака на главата на Голфа ІІІ на баща ми със спрей, лично подбран от мен! Няма да ти кажа колко добре стана! Но ако ще никилираш болтове, или други части върху които има триене, тука вече ни мога да ти помогна!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 11 яну 2006, 10:27

ти си го боядисал със спрей никелов ефект. аз имам в предвид истинско никелиране. вчера ходих в метал и ми казаха че са си сменили линията и никелирали само някакъв сачинен метал. къде мога да отида във варна за никелиране?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 11 яну 2006, 16:06

По двайсетинагодишни спомени...май елемента се закача на -, никелова пръчка на +, потапя се в електролит (ама с каква киселинност-незнам)...пуска се ток, а на дъното се отлагаше сол...
Я потърси в Гугъла електролиза или никелиране - може да изскочи нещо. Има доста интересни сайтове и ...доста физици и химици :wink:

п.п. виж тук: http://www.tu-sofia.bg/Bul/R&DS/Himia/home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
...и тук: http://www.koroza-karat.com/bg/prepar_bg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
...инфо тук: http://kosmos.pass.as/static/kosmos/1964/06/pg_0031.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 12 яну 2006, 10:25

цък.
От сайта на ТУ нищо не разбирам. ама наистина абсолютно нищо.
Сайта на Короза карат го видях още вчера. дори им пуснах мейл ама те само продават препарати (електролитите и др. суровини) в опаковки от по 50-100 кг от сорта на 11 евро на кг. а и плюс това трябва професионална техника за тия препарати. в общи линии така.
продължавам упорито да търся. благодарско за помощта. като намеря нещо ще го постна щото все пак си е полезна инфо.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 12 яну 2006, 11:33

отиди в МЕИ - там имат всякъкви лаборатории и цехове - все някой ще се занимава с това

Потребителски аватар
V_A_N_K_A_T_A
потребител
потребител
Мнения: 381
Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
Местоположение: Хасково,София-Дървеница
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от V_A_N_K_A_T_A » 12 яну 2006, 12:32

Правих го много скоро тоя опит по химия в ТУ,ама тъпа глава,забравил съм как точно ставаше :oops: :( Все пак виж някъде ТУК май трябва да го има

Потребителски аватар
sashocos
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 22 авг 2005, 15:11
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от sashocos » 22 фев 2006, 02:34

Ами все си мисля че поне 2 бона ще ти трябват за да реализираш идеята ,и втро трябва ти никел!?

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 22 фев 2006, 13:36

проблема е решен: прахово боядисване с никел имитация. е не е оригинал ама не можеш позна. 15лв / м3 и няма сваляне. поне не е като спрейчетата.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 22 фев 2006, 14:28

Къде го правят това с праховото?

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 22 фев 2006, 16:18

наистина опиши по-подробно !!!! :wink:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 фев 2006, 13:57

Малко допълнителни източницитук и тук :D

Тук нещо подобно
http://fishki.net/comment.php?id=8277
Последна промяна от cossy на 09 мар 2006, 18:53, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 24 фев 2006, 10:26

за Варна цеха им е във фабриката "Янко Костов" това е като завиете покрай Мерцедес шоърума по пресечката и карате около 1 км. отляво има портал влизате там и вече с питане щото е много сложно вътре да се обясни къде е .
Процеса е много елементарен: свързват детайла(задължително метален без други материи по него) със - и го пръскат със пластмасов прах зареден със +. прахта полепва по детайла и след това го вкарват в пещ и го пекат на около 200 градуса. пласмасовия прах се стопява и образува покритие със съответния цвят в който е бил.

Потребителски аватар
technik
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от technik » 18 сеп 2006, 01:17

Абе аз имах някаде в нас една книжка за това как се прави тази процедура в домашни условия. Ще я потърся ако не забравя и ще пиша хихи :)

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от penataa » 18 сеп 2006, 09:58

technik написа:Абе аз имах някаде в нас една книжка за това как се прави тази процедура в домашни условия. Ще я потърся ако не забравя и ще пиша хихи :)
В ТУ преди 10 години го правихме с чушкопек и птахосмукачка подобно покритие иначе прахово под път иу над път :D

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 18 сеп 2006, 11:50

1. ВЪВЕДЕНИЕ
Настояшата инструкция се отнася до нанасянето на полимерно прахово покритие върху детайли и метални конструкции изработени от стоманени материали.
Електро статичният метод за нанасяне на покритието на който е основана работата на инсталацията гарантира дебелина на покривния слой от 70 до 120 микрона.
Електростатичното покритие на метални изделия с полимер се дължи на физичното явление на привличане на разнородните и отблъскване на еднородните товари. Появата на потенциална разлика между две тела с диелектрични свойства се обуславя от :
- Повърхностното съпротивление, което влияе на скоростта на отвеждане на електростатичния товар и на изравняването между различните участъци на повърхността.
- Относителната влажност и температурата на околната среда
- Състоянието на повърхността.
- Характера на контактуването
- Структурата на материала.
- Специфичното електрично съпротивление на пластмасовия прах.

2. ПАРАМЕТРИ НА ЕЛЕКТРОСТАТИЧНОТО ПОЛЕ
Напрежение – U = 35 – 95 kV
При напрежение U < 35 kVсе образува пред детайла мъгла, което е свързано с големи загуби на прах.
Скорост на въздушния поток – W – 1,4 – 1,7 атмосфери.

3. ПАРАМЕТРИ НА ЧАСТИЦИТЕ НА ПЛАСТМАСОВОТО ПОКРИТИЕ
- Плътност на материала – 900 - 2100 кг /м3
- Радиус на частиците 20 - 100 микрона

4. ВИДОВЕ ПОЛИМЕРНИ МАТЕРИАЛИ ИЗПОЛЗВАНИ ЗА ПОКРИТИЯ
- В зависимост от вида на материала и неговото приложение
Епоксидни прахове /ЕР/ - използват се предимно за покрития които ще се експлоатират в закрити помещения
Епокси полиестерни прахове /ЕРР/ - използват се преди всичко за покрития за вътрешна употреба: домакински уреди, шкафове, мебели, обзавеждане. Отчасти се използват за къмпинг мебели.
Полиестерни прахове /РЕ/ - използват се основно за покрития подложени на атмосферни влияния.
- В зависимост от размерите и структурата на праховите бои
Бундеризирани – изпозват се за боядисване на детайли с изисквания за трайност на покритието
Небунденизирани – използват се за боядисване на детайли без изисквания на трайност и качество на покритието – в скрити части на изделията (под тапицерии, в затворени пространства и т.н)

6. ТЕХНОЛОГИЧЕН ПРОЦЕС ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ПОКРИТИЕТО
Работниците обслужващи линията за прахово електростатично боядисване окачват подготвените за боядисване детайли на специализираните подвески, които са закачени на куките на транспортната система. Посредством хода на верижния конвеер детайлите се придвижват автоматично към камерата за автоматично /ръчно/ нанасяне на покритието
Електростатичния метод за получаване на покритието се състои в нанасянето на покритието чрез напръскване на прахообразния материал с помоща на специални пистолети в камерата на които подадената боя се поляризира и чрез въздушна струя се насочва към повърхността на детайлите, които се придвижват от транспортната сиситема и при помоща на създаденото електростатично поле боята полепва равномерно по повърхостта им
За нормалната работа на съоръжението и качествено боядисване е необходимо да се гарантира
- Добър контакт между детайла и подвеската и между подвеската и транспортната система.
- Необходимото напрежение в системата
- Необходимата скорост надвижение на частиците боя към детайла.
- Необходимата скорост на движение на пистолетите.
- Необходимия дебит на подавания в пистолета прах
За автоматичната камера всички тези данни се задават на контролното табло на съоръжението, което автоматично поддържа зададените параметри.
За ръчната камера основно е опита на бояджията
Така боядисаните детайли се придвижват от транспортната система до камерата за изпичане на боята, където се формира покритието. При придвижването си през пеща с предписаната скорост на движение детайла достига необходимата температура от 180 – 200 Со за термореактивно втвърдяване на боята и престоява предписаното време в зоната с температура за изпичането и.
След втвърдяването на покритието, транспортната система извежда детайлите от пеща в зоната за охлаждане, след което работниците свалят готовите детайли като ги поставят в зоните определени за контрол на детайлите след боядисване или в подготвените специализирани палети и поставят новите за следващия цикъл на боядисване.


От горе написанота дано добиете представа за ПРАХОВО ЕЛЕКТРОСТАТИЧНО ПОКРИТИЕ

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта