никелиране на елементи
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
никелиране на елементи
по принцип тая услуга я правят във завода на Метал ( за Варна) , но искам сам да си свърша работата (нали знаете за вълка и врата му). доколкото си спомням от часовете по химия и физика правеше се някъв разтвор от химикали потапяше се елемента и се пускаше ток. но какъв бе разтвора, какъв ток трябва да пусна и прочее? някой сеща ли се? кой има 6 по химия
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Ами да ти кажа, зависи какво ще никилираш! Аз лично съм никилирал капака на главата на Голфа ІІІ на баща ми със спрей, лично подбран от мен! Няма да ти кажа колко добре стана! Но ако ще никилираш болтове, или други части върху които има триене, тука вече ни мога да ти помогна!
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
По двайсетинагодишни спомени...май елемента се закача на -, никелова пръчка на +, потапя се в електролит (ама с каква киселинност-незнам)...пуска се ток, а на дъното се отлагаше сол...
Я потърси в Гугъла електролиза или никелиране - може да изскочи нещо. Има доста интересни сайтове и ...доста физици и химици
п.п. виж тук: http://www.tu-sofia.bg/Bul/R&DS/Himia/home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
...и тук: http://www.koroza-karat.com/bg/prepar_bg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
...инфо тук: http://kosmos.pass.as/static/kosmos/1964/06/pg_0031.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Я потърси в Гугъла електролиза или никелиране - може да изскочи нещо. Има доста интересни сайтове и ...доста физици и химици

п.п. виж тук: http://www.tu-sofia.bg/Bul/R&DS/Himia/home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
...и тук: http://www.koroza-karat.com/bg/prepar_bg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
...инфо тук: http://kosmos.pass.as/static/kosmos/1964/06/pg_0031.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
цък.
От сайта на ТУ нищо не разбирам. ама наистина абсолютно нищо.
Сайта на Короза карат го видях още вчера. дори им пуснах мейл ама те само продават препарати (електролитите и др. суровини) в опаковки от по 50-100 кг от сорта на 11 евро на кг. а и плюс това трябва професионална техника за тия препарати. в общи линии така.
продължавам упорито да търся. благодарско за помощта. като намеря нещо ще го постна щото все пак си е полезна инфо.
От сайта на ТУ нищо не разбирам. ама наистина абсолютно нищо.
Сайта на Короза карат го видях още вчера. дори им пуснах мейл ама те само продават препарати (електролитите и др. суровини) в опаковки от по 50-100 кг от сорта на 11 евро на кг. а и плюс това трябва професионална техника за тия препарати. в общи линии така.
продължавам упорито да търся. благодарско за помощта. като намеря нещо ще го постна щото все пак си е полезна инфо.
- V_A_N_K_A_T_A
- потребител
- Мнения: 381
- Регистриран: 03 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Alfa 156 2.0 20V Turbo;Ford Mondeo Turnier 1.8 16V 93'
- Местоположение: Хасково,София-Дървеница
- Контакти:
- Status: Извън линия
Правих го много скоро тоя опит по химия в ТУ,ама тъпа глава,забравил съм как точно ставаше
Все пак виж някъде ТУК май трябва да го има


- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
за Варна цеха им е във фабриката "Янко Костов" това е като завиете покрай Мерцедес шоърума по пресечката и карате около 1 км. отляво има портал влизате там и вече с питане щото е много сложно вътре да се обясни къде е .
Процеса е много елементарен: свързват детайла(задължително метален без други материи по него) със - и го пръскат със пластмасов прах зареден със +. прахта полепва по детайла и след това го вкарват в пещ и го пекат на около 200 градуса. пласмасовия прах се стопява и образува покритие със съответния цвят в който е бил.
Процеса е много елементарен: свързват детайла(задължително метален без други материи по него) със - и го пръскат със пластмасов прах зареден със +. прахта полепва по детайла и след това го вкарват в пещ и го пекат на около 200 градуса. пласмасовия прах се стопява и образува покритие със съответния цвят в който е бил.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
1. ВЪВЕДЕНИЕ
Настояшата инструкция се отнася до нанасянето на полимерно прахово покритие върху детайли и метални конструкции изработени от стоманени материали.
Електро статичният метод за нанасяне на покритието на който е основана работата на инсталацията гарантира дебелина на покривния слой от 70 до 120 микрона.
Електростатичното покритие на метални изделия с полимер се дължи на физичното явление на привличане на разнородните и отблъскване на еднородните товари. Появата на потенциална разлика между две тела с диелектрични свойства се обуславя от :
- Повърхностното съпротивление, което влияе на скоростта на отвеждане на електростатичния товар и на изравняването между различните участъци на повърхността.
- Относителната влажност и температурата на околната среда
- Състоянието на повърхността.
- Характера на контактуването
- Структурата на материала.
- Специфичното електрично съпротивление на пластмасовия прах.
2. ПАРАМЕТРИ НА ЕЛЕКТРОСТАТИЧНОТО ПОЛЕ
Напрежение – U = 35 – 95 kV
При напрежение U < 35 kVсе образува пред детайла мъгла, което е свързано с големи загуби на прах.
Скорост на въздушния поток – W – 1,4 – 1,7 атмосфери.
3. ПАРАМЕТРИ НА ЧАСТИЦИТЕ НА ПЛАСТМАСОВОТО ПОКРИТИЕ
- Плътност на материала – 900 - 2100 кг /м3
- Радиус на частиците 20 - 100 микрона
4. ВИДОВЕ ПОЛИМЕРНИ МАТЕРИАЛИ ИЗПОЛЗВАНИ ЗА ПОКРИТИЯ
- В зависимост от вида на материала и неговото приложение
Епоксидни прахове /ЕР/ - използват се предимно за покрития които ще се експлоатират в закрити помещения
Епокси полиестерни прахове /ЕРР/ - използват се преди всичко за покрития за вътрешна употреба: домакински уреди, шкафове, мебели, обзавеждане. Отчасти се използват за къмпинг мебели.
Полиестерни прахове /РЕ/ - използват се основно за покрития подложени на атмосферни влияния.
- В зависимост от размерите и структурата на праховите бои
Бундеризирани – изпозват се за боядисване на детайли с изисквания за трайност на покритието
Небунденизирани – използват се за боядисване на детайли без изисквания на трайност и качество на покритието – в скрити части на изделията (под тапицерии, в затворени пространства и т.н)
6. ТЕХНОЛОГИЧЕН ПРОЦЕС ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ПОКРИТИЕТО
Работниците обслужващи линията за прахово електростатично боядисване окачват подготвените за боядисване детайли на специализираните подвески, които са закачени на куките на транспортната система. Посредством хода на верижния конвеер детайлите се придвижват автоматично към камерата за автоматично /ръчно/ нанасяне на покритието
Електростатичния метод за получаване на покритието се състои в нанасянето на покритието чрез напръскване на прахообразния материал с помоща на специални пистолети в камерата на които подадената боя се поляризира и чрез въздушна струя се насочва към повърхността на детайлите, които се придвижват от транспортната сиситема и при помоща на създаденото електростатично поле боята полепва равномерно по повърхостта им
За нормалната работа на съоръжението и качествено боядисване е необходимо да се гарантира
- Добър контакт между детайла и подвеската и между подвеската и транспортната система.
- Необходимото напрежение в системата
- Необходимата скорост надвижение на частиците боя към детайла.
- Необходимата скорост на движение на пистолетите.
- Необходимия дебит на подавания в пистолета прах
За автоматичната камера всички тези данни се задават на контролното табло на съоръжението, което автоматично поддържа зададените параметри.
За ръчната камера основно е опита на бояджията
Така боядисаните детайли се придвижват от транспортната система до камерата за изпичане на боята, където се формира покритието. При придвижването си през пеща с предписаната скорост на движение детайла достига необходимата температура от 180 – 200 Со за термореактивно втвърдяване на боята и престоява предписаното време в зоната с температура за изпичането и.
След втвърдяването на покритието, транспортната система извежда детайлите от пеща в зоната за охлаждане, след което работниците свалят готовите детайли като ги поставят в зоните определени за контрол на детайлите след боядисване или в подготвените специализирани палети и поставят новите за следващия цикъл на боядисване.
От горе написанота дано добиете представа за ПРАХОВО ЕЛЕКТРОСТАТИЧНО ПОКРИТИЕ
Настояшата инструкция се отнася до нанасянето на полимерно прахово покритие върху детайли и метални конструкции изработени от стоманени материали.
Електро статичният метод за нанасяне на покритието на който е основана работата на инсталацията гарантира дебелина на покривния слой от 70 до 120 микрона.
Електростатичното покритие на метални изделия с полимер се дължи на физичното явление на привличане на разнородните и отблъскване на еднородните товари. Появата на потенциална разлика между две тела с диелектрични свойства се обуславя от :
- Повърхностното съпротивление, което влияе на скоростта на отвеждане на електростатичния товар и на изравняването между различните участъци на повърхността.
- Относителната влажност и температурата на околната среда
- Състоянието на повърхността.
- Характера на контактуването
- Структурата на материала.
- Специфичното електрично съпротивление на пластмасовия прах.
2. ПАРАМЕТРИ НА ЕЛЕКТРОСТАТИЧНОТО ПОЛЕ
Напрежение – U = 35 – 95 kV
При напрежение U < 35 kVсе образува пред детайла мъгла, което е свързано с големи загуби на прах.
Скорост на въздушния поток – W – 1,4 – 1,7 атмосфери.
3. ПАРАМЕТРИ НА ЧАСТИЦИТЕ НА ПЛАСТМАСОВОТО ПОКРИТИЕ
- Плътност на материала – 900 - 2100 кг /м3
- Радиус на частиците 20 - 100 микрона
4. ВИДОВЕ ПОЛИМЕРНИ МАТЕРИАЛИ ИЗПОЛЗВАНИ ЗА ПОКРИТИЯ
- В зависимост от вида на материала и неговото приложение
Епоксидни прахове /ЕР/ - използват се предимно за покрития които ще се експлоатират в закрити помещения
Епокси полиестерни прахове /ЕРР/ - използват се преди всичко за покрития за вътрешна употреба: домакински уреди, шкафове, мебели, обзавеждане. Отчасти се използват за къмпинг мебели.
Полиестерни прахове /РЕ/ - използват се основно за покрития подложени на атмосферни влияния.
- В зависимост от размерите и структурата на праховите бои
Бундеризирани – изпозват се за боядисване на детайли с изисквания за трайност на покритието
Небунденизирани – използват се за боядисване на детайли без изисквания на трайност и качество на покритието – в скрити части на изделията (под тапицерии, в затворени пространства и т.н)
6. ТЕХНОЛОГИЧЕН ПРОЦЕС ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ПОКРИТИЕТО
Работниците обслужващи линията за прахово електростатично боядисване окачват подготвените за боядисване детайли на специализираните подвески, които са закачени на куките на транспортната система. Посредством хода на верижния конвеер детайлите се придвижват автоматично към камерата за автоматично /ръчно/ нанасяне на покритието
Електростатичния метод за получаване на покритието се състои в нанасянето на покритието чрез напръскване на прахообразния материал с помоща на специални пистолети в камерата на които подадената боя се поляризира и чрез въздушна струя се насочва към повърхността на детайлите, които се придвижват от транспортната сиситема и при помоща на създаденото електростатично поле боята полепва равномерно по повърхостта им
За нормалната работа на съоръжението и качествено боядисване е необходимо да се гарантира
- Добър контакт между детайла и подвеската и между подвеската и транспортната система.
- Необходимото напрежение в системата
- Необходимата скорост надвижение на частиците боя към детайла.
- Необходимата скорост на движение на пистолетите.
- Необходимия дебит на подавания в пистолета прах
За автоматичната камера всички тези данни се задават на контролното табло на съоръжението, което автоматично поддържа зададените параметри.
За ръчната камера основно е опита на бояджията
Така боядисаните детайли се придвижват от транспортната система до камерата за изпичане на боята, където се формира покритието. При придвижването си през пеща с предписаната скорост на движение детайла достига необходимата температура от 180 – 200 Со за термореактивно втвърдяване на боята и престоява предписаното време в зоната с температура за изпичането и.
След втвърдяването на покритието, транспортната система извежда детайлите от пеща в зоната за охлаждане, след което работниците свалят готовите детайли като ги поставят в зоните определени за контрол на детайлите след боядисване или в подготвените специализирани палети и поставят новите за следващия цикъл на боядисване.
От горе написанота дано добиете представа за ПРАХОВО ЕЛЕКТРОСТАТИЧНО ПОКРИТИЕ
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта