Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
- addic7ed
- потребител
- Мнения: 285
- Регистриран: 20 юни 2008, 18:24
- Модел на автомобила: Mondeo
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Привет, ето едно полезно инфо за това как да спреме досадните пищялки за колана. СТАТИЯТА Е С ЦЕЛ информиране за спиране на напомнящия сигнал, а НЕ КАРАНЕТО БЕЗ КОЛАН ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ!!! Аз лично го пробвах на Мондеото ми и се получи и съм радостен, защото завдски е нагласено на 10 или 15км в час и още не съм тръгнал и почва да пищи, тази процедура знам, че е валидна за всички Мондеота след 4 февруари 2002 година.
Преди да започнете процедурата, се уверете, че: е вдигната ръчната спирачка, скоростния лост е на P-parking за тези с автоматични скорости или неутрална за ръчни скорости, запалването е изключено, всички врати са затворени (и вие сте в колата), всички предпазни колани са разкопчани и фаровете са изключени.
Мондео МК3 след 2002ра до 2007
1. Завъртете ключа за запалване в позиция II. (На "контакт", без стартиране на двигателя).
2. Изчакайте, докато индикаторът за колана на таблото се изключи. (Приблизително 1 минута). Забележка: Следващите три стъпки трябва да бъдат завършени в рамките на 60 секунди или процедурата трябва да се повтари.
3. Откопчайте и закопчайте колана 3 пъти, като накрая трябва да остане разкопчан - просто го щраквате и го освобождавате 3 пъти подред, не е нужно да го връщате догоре, може дори да си го издърпате повече, за да е по-свободен.
4. Включвате фаровете и след това ги изключвате, без забавяне.
5. Откопчайте и закопчайте колана 3 пъти отоново, като накрая трябва да остане разкопчан . След тази стъпка индикатора на таблото за коланите ще свети 3 секунди.
6. В рамките на следващите седем секунди след изгасване на индикатора за коланите, трябва да откопчаете разкопчаете колана още веднъж. Това ще позволи да спрете пищялката ако е била задействана, или да я пуснете ако е била спряна.
Ако видите индикатора за колани на таблото да примигне 4 пъти в секунда за около 3 секунди, това потвърждава, че те са изключени.
Следната последователност ще потвърди, че пищялките за колани са включени:
1. Индикатора на таблото ще мига четири пъти в секунда в продължение на три секунди.
2. Три секунди индикатора ще е изключен изключва.
3. Индикатора мига четири пъти в секунда в продължение на три секунди отново.
След потвърждение, деактивиране / активиране на процедурата - тя е изпълнена
* Ако колата ви няма индикатор за коланите на таблото то може да ползвате индикатора за SRS Airbagа.
* Ако индикатора за колан, обикновенно не свети докато не си в движение, се процедира както по-горе, без да се чака в началото индикатора за колан да се включва (в този случай, след втората серия щракане с колана , индикаторът ще мига няколко пъти, вместо да бъде осветен за 3 секунди)
В следната таблица са специалните превозни средства, с които тази процедура е била изпробвана и дава допълнителна информация.
Година Двигател Модел Допълнителна информация
2004 Duratorq TDCi 2,0 Бележка 2 се прилага
2002 Duratorq TDCi 2,0 Бележка 2 се прилага
2002 Duratorq 2,0 Ghia X
2003 Duratec 1.8
Мондео Мк4 2007г до сега:
1.Дърпате ръчната спирачка.
2. Скоростния лост на P (парк) - за моделите с автоматични скорости или в неутрално положение - за тези с ръчни скорости.
3. ключа за запалване в положение 0. - изгасен
4. Заключване отвътре на вратите през шофьорската врата
5. Откопчаване на щофьорския волан.
След това:
1. Завъртете ключа за запалване в позиция II. (Без стартиране на двигателя).
2. След изгасване на сигнала за коланите на таблото - приблизително 10 секунди.
3. Останалите стъпки трябва да бъдат завършени в рамките на 60 секунди или процедурата се повтаря.
4. Откопчайте и закопчайте колана, девет пъти, като накрая трябва да остане разкопчан - просто го щраквате и го освобождавате 3 пъти подред, не е нужно да го връщате догоре, може дори да си го издърпате повече, за да е по-свободен.
5. Индикатора за коланите ще присветне три пъти , за да потвърди че функцията е дезактивирана.
6. За да активирате функцията наново, повторете стъпки от 1 до 5.
Това е от мен, дано е било полезно за повечето и споделяти резултати ако го тествате.
Преди да започнете процедурата, се уверете, че: е вдигната ръчната спирачка, скоростния лост е на P-parking за тези с автоматични скорости или неутрална за ръчни скорости, запалването е изключено, всички врати са затворени (и вие сте в колата), всички предпазни колани са разкопчани и фаровете са изключени.
Мондео МК3 след 2002ра до 2007
1. Завъртете ключа за запалване в позиция II. (На "контакт", без стартиране на двигателя).
2. Изчакайте, докато индикаторът за колана на таблото се изключи. (Приблизително 1 минута). Забележка: Следващите три стъпки трябва да бъдат завършени в рамките на 60 секунди или процедурата трябва да се повтари.
3. Откопчайте и закопчайте колана 3 пъти, като накрая трябва да остане разкопчан - просто го щраквате и го освобождавате 3 пъти подред, не е нужно да го връщате догоре, може дори да си го издърпате повече, за да е по-свободен.
4. Включвате фаровете и след това ги изключвате, без забавяне.
5. Откопчайте и закопчайте колана 3 пъти отоново, като накрая трябва да остане разкопчан . След тази стъпка индикатора на таблото за коланите ще свети 3 секунди.
6. В рамките на следващите седем секунди след изгасване на индикатора за коланите, трябва да откопчаете разкопчаете колана още веднъж. Това ще позволи да спрете пищялката ако е била задействана, или да я пуснете ако е била спряна.
Ако видите индикатора за колани на таблото да примигне 4 пъти в секунда за около 3 секунди, това потвърждава, че те са изключени.
Следната последователност ще потвърди, че пищялките за колани са включени:
1. Индикатора на таблото ще мига четири пъти в секунда в продължение на три секунди.
2. Три секунди индикатора ще е изключен изключва.
3. Индикатора мига четири пъти в секунда в продължение на три секунди отново.
След потвърждение, деактивиране / активиране на процедурата - тя е изпълнена
* Ако колата ви няма индикатор за коланите на таблото то може да ползвате индикатора за SRS Airbagа.
* Ако индикатора за колан, обикновенно не свети докато не си в движение, се процедира както по-горе, без да се чака в началото индикатора за колан да се включва (в този случай, след втората серия щракане с колана , индикаторът ще мига няколко пъти, вместо да бъде осветен за 3 секунди)
В следната таблица са специалните превозни средства, с които тази процедура е била изпробвана и дава допълнителна информация.
Година Двигател Модел Допълнителна информация
2004 Duratorq TDCi 2,0 Бележка 2 се прилага
2002 Duratorq TDCi 2,0 Бележка 2 се прилага
2002 Duratorq 2,0 Ghia X
2003 Duratec 1.8
Мондео Мк4 2007г до сега:
1.Дърпате ръчната спирачка.
2. Скоростния лост на P (парк) - за моделите с автоматични скорости или в неутрално положение - за тези с ръчни скорости.
3. ключа за запалване в положение 0. - изгасен
4. Заключване отвътре на вратите през шофьорската врата
5. Откопчаване на щофьорския волан.
След това:
1. Завъртете ключа за запалване в позиция II. (Без стартиране на двигателя).
2. След изгасване на сигнала за коланите на таблото - приблизително 10 секунди.
3. Останалите стъпки трябва да бъдат завършени в рамките на 60 секунди или процедурата се повтаря.
4. Откопчайте и закопчайте колана, девет пъти, като накрая трябва да остане разкопчан - просто го щраквате и го освобождавате 3 пъти подред, не е нужно да го връщате догоре, може дори да си го издърпате повече, за да е по-свободен.
5. Индикатора за коланите ще присветне три пъти , за да потвърди че функцията е дезактивирана.
6. За да активирате функцията наново, повторете стъпки от 1 до 5.
Това е от мен, дано е било полезно за повечето и споделяти резултати ако го тествате.

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Пък който го мързи да прави фокуси с колана за откопчаване и закопчаване и фарове и т.н. - да дойде на Фордовката и ще му го изключа с IDS-а 
Супер статия, браво за превода, по мондеотата има много врътки с комбинации, особено за диагностика на някой елемент/контур.

Супер статия, браво за превода, по мондеотата има много врътки с комбинации, особено за диагностика на някой елемент/контур.
- addic7ed
- потребител
- Мнения: 285
- Регистриран: 20 юни 2008, 18:24
- Модел на автомобила: Mondeo
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Да, по принцип може да се изключи и от компютъра предполагам. Аз лично съм голям привърженик на такъв вид модификации с различни схеми и т.н просто ми гот в края. Иначе аз до сега няколко пъти бях в МП, за да направят диагностики а у, и не се бях сетил да ги помоля при проверките да го изключат това, та за това сега откопчавах и закопчавах и се справих още от първия път/че ако трябваше още 9 пъти да се закопчавам щях да му тегля една, може би.
А да те питам имаш ли яснота за автоматичното заключване след потегляне, казаха ми че го нямам модула, за да го активират. Но ме интересува какъв модул точно трябав да си набавя, за да го имам това нещо, аз лично го намирам за необходимост.

Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Хм, много странно, предполагам, че трябва просто да се активира от IDS-а. Не е в мен в момента, трябва да погледна как се казва модула (там са с едни съкращения, където така и не ги научих кое какво е) и ровя по меюълите всеки път. Ще погледна и ще ти кажа (ще тествам на моята кола, при мен също не се заключват в момента). Като ми остане време трябва да пусна и моментния разход да го има на трип-компютъра, не само средния. Ще отворя една нова тема като го намеря.
- addic7ed
- потребител
- Мнения: 285
- Регистриран: 20 юни 2008, 18:24
- Модел на автомобила: Mondeo
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Ехааа човече, ти колко благинки имаш в "торбата" с този IDS. Това с моментния и аз много държа на него, чакам темичката - ще е много полезна.



Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
По просто, отивате в Горублянски магазин за автоаксесоари и си купувате НАСТАВКА за колани, завирате я в женското гнездо, и всичко утихва, мисля 7 лв. беше.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- amplified
- потребител
- Мнения: 465
- Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
- Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
- Местоположение: Бургас-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Или по-просто караме с колани, или по-просто вършим описаните процедури, които отнемат 15 до 30 секунди. На всичкото отгоре са безплатни.ЯЛТА написа:По просто, отивате в Горублянски магазин за автоаксесоари и си купувате НАСТАВКА за колани, завирате я в женското гнездо, и всичко утихва, мисля 7 лв. беше.
Това съм го деактивирал, защото като се паркира е отвратително, а не да се разкарвам без колан.
- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Автоматичното заключване се предлагаше в началото, но после форд го махнаха заради някакви съображения за сигурност. Функцията предполагам може да се активира ако някъде има по стар софтуер за IDS-a. На новия е махнат като опция коятто може да се пипа.addic7ed написа:Да, по принцип може да се изключи и от компютъра предполагам. Аз лично съм голям привърженик на такъв вид модификации с различни схеми и т.н просто ми гот в края. Иначе аз до сега няколко пъти бях в МП, за да направят диагностики а у, и не се бях сетил да ги помоля при проверките да го изключат това, та за това сега откопчавах и закопчавах и се справих още от първия път/че ако трябваше още 9 пъти да се закопчавам щях да му тегля една, може би.А да те питам имаш ли яснота за автоматичното заключване след потегляне, казаха ми че го нямам модула, за да го активират. Но ме интересува какъв модул точно трябав да си набавя, за да го имам това нещо, аз лично го намирам за необходимост.
- addic7ed
- потребител
- Мнения: 285
- Регистриран: 20 юни 2008, 18:24
- Модел на автомобила: Mondeo
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Ами то мойто май се приема за от първите защото е Август 2007ма, а някаква идея къде би могло да има по-стар софтуер на IDSа
Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Тъъъй, днеска си поиграх с IDS-а и я направих американка 
Даваш на контакт и почва да дрънка за колана - около 6 бавни дрънвания, след което остава само червеният символ с човечето с колана. Следващото беше и изключването на пищялката за над 5 км/ч.
Ако има мераклии - да дойдат на срещата в София, но да ми драснат едно ЛС предварително, че VCM-а не го нося в задния си джоб
PS: Днес направих и един клип набързо, за да се придобие представа за какво говоря: http://www.youtube.com/watch?v=z2HCYOf_v-E" onclick="window.open(this.href);return false;
Пък и тука се вижда колко е спъната с ромпетролската нафта - хич не върви с нея

Даваш на контакт и почва да дрънка за колана - около 6 бавни дрънвания, след което остава само червеният символ с човечето с колана. Следващото беше и изключването на пищялката за над 5 км/ч.
Ако има мераклии - да дойдат на срещата в София, но да ми драснат едно ЛС предварително, че VCM-а не го нося в задния си джоб

PS: Днес направих и един клип набързо, за да се придобие представа за какво говоря: http://www.youtube.com/watch?v=z2HCYOf_v-E" onclick="window.open(this.href);return false;
Пък и тука се вижда колко е спъната с ромпетролската нафта - хич не върви с нея

-
- потребител
- Мнения: 91
- Регистриран: 28 фев 2008, 21:33
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Спиране на пищялките за колани на Мондео Мк3 и Мк4
Колеги фокусите 2000г. имат ли я тази екстра с писукането, че не ми пищи а искам да ми напомня?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта