Ръжда и борбата с нея
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ръжда и борбата с нея
Здравейте. Темата ще е за ръждата и това как и с какви продукти се борим с нея. Тъй като смятам, че вече имам доста опит е редно да напиша няколко варианта за премахване на ръждата.
Едно уточнение преди да започна - за нуждите на темата ще използвам думите ръжда /съвсем начален стадии/ и изгнило /когато вече имаме люспи и падащ метал/.
Най-важно е да хванем ръждата в начален стадии - леки точици, кафеникав цвят и т.н. Личното ми мнение е, че когато положението стигне до изгниване трябва да се потърси много добър специалист, а не да се правят експерименти с електрожен, телодаващо или оксижен.
Как процедирам аз:
1. Премахва се повърхностната ръжда. За целта според случая може да се използва: телена четка, но на бормашина или шкурка. За много тежки случаи - флекс, но за не го препоръчвам. Целта е да се махне ръждата до метал или здрава основа.
2. Намазва се с преобразувател за ръжда. Тук има само един продукт, който върши работа и той е на Wurth. Цената за 1л. е 70лв. а за 100мл. - 14лв. Пробвал съм с какво ли не и не бях доволен. Хубавото на този преобразувател, е че може и да не се боядисва след това. При мен вече 2г. намазаният ми шенкел не е мръднал.
3. Ако ръждата и шлайфането е причинила някакви повреди е хубаво да се заличат с кит. Лично аз съм слагал кит и преди и след преобразувателя, но разлика не открих. Използвам продукта на Body, но има и други с много добро качество, но на висока цена. Китът се шлайфа да необходимата форма, като е желателно да се полагат няколко по-тънки слоя.
4. Грундиране. Желателно е да се прави само с качетвени грундове. Спрея на Body не става.Аз лично не винаги грундирам, особено, ако е върху вюрта.
5. Междинно покритие. Задължително е на места където има възможност да удрят камъчета. Ако е по капаци, врати, тавани и т.н. се пропуска. Аз използвам Body 910 - сивото. Има много други продукти, които са много по-качествени, но там цената за 1 кг. е 20лв. и нагоре. Главният дефект на Бодито е, че след време може да спука.
6. Финално покритие. Зависи от това дали ще е в цвета на колата или например отдолу на пода. Ако в цвета на колата най-добре е да се използва маркова боя в спрей /марковата е над 20лв. спрея/ + поне 3 ръце лак отгоре. Ако сте боядисвате отдолу препоръчвам автобоя на мегахим или оргахим. Върши чудесна работа и е много здрава. Да не говорим, че една кутия е 10лв.
Лека-полека ще допълвам темата в последствие. Надявам се да съм помогнал на някого.
Едно уточнение преди да започна - за нуждите на темата ще използвам думите ръжда /съвсем начален стадии/ и изгнило /когато вече имаме люспи и падащ метал/.
Най-важно е да хванем ръждата в начален стадии - леки точици, кафеникав цвят и т.н. Личното ми мнение е, че когато положението стигне до изгниване трябва да се потърси много добър специалист, а не да се правят експерименти с електрожен, телодаващо или оксижен.
Как процедирам аз:
1. Премахва се повърхностната ръжда. За целта според случая може да се използва: телена четка, но на бормашина или шкурка. За много тежки случаи - флекс, но за не го препоръчвам. Целта е да се махне ръждата до метал или здрава основа.
2. Намазва се с преобразувател за ръжда. Тук има само един продукт, който върши работа и той е на Wurth. Цената за 1л. е 70лв. а за 100мл. - 14лв. Пробвал съм с какво ли не и не бях доволен. Хубавото на този преобразувател, е че може и да не се боядисва след това. При мен вече 2г. намазаният ми шенкел не е мръднал.
3. Ако ръждата и шлайфането е причинила някакви повреди е хубаво да се заличат с кит. Лично аз съм слагал кит и преди и след преобразувателя, но разлика не открих. Използвам продукта на Body, но има и други с много добро качество, но на висока цена. Китът се шлайфа да необходимата форма, като е желателно да се полагат няколко по-тънки слоя.
4. Грундиране. Желателно е да се прави само с качетвени грундове. Спрея на Body не става.Аз лично не винаги грундирам, особено, ако е върху вюрта.
5. Междинно покритие. Задължително е на места където има възможност да удрят камъчета. Ако е по капаци, врати, тавани и т.н. се пропуска. Аз използвам Body 910 - сивото. Има много други продукти, които са много по-качествени, но там цената за 1 кг. е 20лв. и нагоре. Главният дефект на Бодито е, че след време може да спука.
6. Финално покритие. Зависи от това дали ще е в цвета на колата или например отдолу на пода. Ако в цвета на колата най-добре е да се използва маркова боя в спрей /марковата е над 20лв. спрея/ + поне 3 ръце лак отгоре. Ако сте боядисвате отдолу препоръчвам автобоя на мегахим или оргахим. Върши чудесна работа и е много здрава. Да не говорим, че една кутия е 10лв.
Лека-полека ще допълвам темата в последствие. Надявам се да съм помогнал на някого.
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 07 юни 2006, 01:23
- Модел на автомобила: Focus 1.6 zetec SE 74kW 01г-LPG
- Местоположение: софия
- Status: Извън линия
Re: Ръжда и борбата с нея
Относно лака колега,нанася се на две ръце иначе има вероятност да матира!Има лакове които се нанасят на две и половина ръце?Обяснявам-Първата ръка е основа за следващите ,демек се ръси без да се налива.След това се полагат другите две ръце.На всяка една кутия лак пише как се работи с дадения продукт за колко време втвърдява как се разрежда и т.н.
Ако се изисква дълбочина на лака,след лакиране и изсъхване повърхността се търка водно с шкурка 2000 и след почистване подсушаване и обезмасляване се нанасят още две ръце лак!
Лично аз не ползвам спрейове по простата причина,че са непокривни и нетрайни,но не изключвам вероятността да задържат три ръце без да стече или матира лака!
Най масовите лакове които се ползват са Novol и BODY .Двукомпонентни (лак и втвърдител),Съотношението им е 2:1+10% (лак : втвърдител + акрилен разтворител)
Боди мисля че имаше anti scratch технология(лака седи мек дори и изсъхнал и когато го напече слънцето,драскотината се заличава)
С лака на Новол се работи лесно(трудно стича и разлива добре)въпреки ,че не дава голяма дълбочина на детайла!
Wurth-преобразувателя на ръжда е може би най добрия продукт на нашия пазар.Има една тънкост при него-да не се бърка с четката с която се маже в шишето повторно.В противен случай ефективноста му намалява затова винаги отсипвайте в капачка или подходящ съд за целта!
Надявам се да съм бил полезен
Ако се изисква дълбочина на лака,след лакиране и изсъхване повърхността се търка водно с шкурка 2000 и след почистване подсушаване и обезмасляване се нанасят още две ръце лак!
Лично аз не ползвам спрейове по простата причина,че са непокривни и нетрайни,но не изключвам вероятността да задържат три ръце без да стече или матира лака!
Най масовите лакове които се ползват са Novol и BODY .Двукомпонентни (лак и втвърдител),Съотношението им е 2:1+10% (лак : втвърдител + акрилен разтворител)
Боди мисля че имаше anti scratch технология(лака седи мек дори и изсъхнал и когато го напече слънцето,драскотината се заличава)
С лака на Новол се работи лесно(трудно стича и разлива добре)въпреки ,че не дава голяма дълбочина на детайла!
Wurth-преобразувателя на ръжда е може би най добрия продукт на нашия пазар.Има една тънкост при него-да не се бърка с четката с която се маже в шишето повторно.В противен случай ефективноста му намалява затова винаги отсипвайте в капачка или подходящ съд за целта!
Надявам се да съм бил полезен

Недялко Делчев-София Car FORDrifT
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference
DraG
DownhilL
Drive FORD,feel the Difference
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ръжда и борбата с нея
Хубава тема и хубави съвети, до сега не я бях засичал.
Както казва един мой познат майстор авто-тенекиджия и бояджия "горд" собственик на ... Опел разбира се. " Ръжда и жена тръгнат ли нямат спиране ! "
Както казва един мой познат майстор авто-тенекиджия и бояджия "горд" собственик на ... Опел разбира се. " Ръжда и жена тръгнат ли нямат спиране ! "
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 20 фев 2009, 14:56
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 16V i Ford Escort 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ръжда и борбата с нея
Здравейте колеги,
Още един глас за ръждопреобразовател Вюрт.
Ползвах го на ръждясалите парапети по балкона с идея след това да боядисам.
Но поради мързел, не се случи боядисването... но парапета вече 2,5 години няма ръжди.
На Ескорта му приложих следната поредица при козметика по веждите отзад :
1.Шлайфане до чист метал.
2.Почистване със спирт(етилов 96%, без вода!)
3.Мазане с Вюрт ръждопреобразовател.
4.Студено поцинковане /ZINGA / - нанася се двукратно със стандартен постолет за боя - лично аз го нанесох с електрически, куча марка...
* може да се ползва и цинковият спрей на Вюрт, води се светъл цинк - като цвят пасва идеално на сребърните металици на Мондео!
5.Финно шлайфане с около 2000 шкурка
6.Почистване с влажна марля , последващо продухване със пистолет с въздух
7.Боя - акрилна
Резултат - операцията е извършена преди 2 години ръжда няма, дразни ме леката разлика в "перфектно" тонираната боя, но това е друга тема
Обобщение :
хубавите неща стават бавно, струват скъпо и си трябва търпение...
Още един глас за ръждопреобразовател Вюрт.
Ползвах го на ръждясалите парапети по балкона с идея след това да боядисам.
Но поради мързел, не се случи боядисването... но парапета вече 2,5 години няма ръжди.
На Ескорта му приложих следната поредица при козметика по веждите отзад :
1.Шлайфане до чист метал.
2.Почистване със спирт(етилов 96%, без вода!)
3.Мазане с Вюрт ръждопреобразовател.
4.Студено поцинковане /ZINGA / - нанася се двукратно със стандартен постолет за боя - лично аз го нанесох с електрически, куча марка...
* може да се ползва и цинковият спрей на Вюрт, води се светъл цинк - като цвят пасва идеално на сребърните металици на Мондео!
5.Финно шлайфане с около 2000 шкурка
6.Почистване с влажна марля , последващо продухване със пистолет с въздух
7.Боя - акрилна
Резултат - операцията е извършена преди 2 години ръжда няма, дразни ме леката разлика в "перфектно" тонираната боя, но това е друга тема
Обобщение :
хубавите неща стават бавно, струват скъпо и си трябва търпение...
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ръжда и борбата с нея
това ли е марката на ръждо-преобразувателя(за да не стават грешки)
http://www.wuerth.bg/%D0%97%D0%B0-%D0%B ... D1%81.html
http://www.wuerth.bg/%D0%97%D0%B0-%D0%B ... D1%81.html
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта