Смяна на накладки предни на Мондео
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
При мен барабана не се държи с допълнителна гайка, а от болтовете на джантата. На TDI не знам как е, но невиждам причина да е различно
Свалянето на самия барабан е силова задача. Решава се с по тежък чук, като се чука равномарно по самия барабан, но не прекалено силно.
Освен чука ще ти трябва още един човек, за да можеш да закачиш жилата на ръчната - това е много зор за сам човек. Най-лесно е единия дърпа ръчната отвътре, а ти държиш жилото (в края) с клещи. Помощника като отпусне ръчната (ти продължаваш да държиш здраво жилото) пружината, която е на края се прибира и позволява ухото на накладката да влезе дето трябва.
Всичко останало съм споменал по-напред в темата и е описано в ръководството от сайта.
Ако имаш такива пластинки пробвай с някоя здрава права отверка да ги изтеглиш.... между другото и в microcat не видях да има гайка

Свалянето на самия барабан е силова задача. Решава се с по тежък чук, като се чука равномарно по самия барабан, но не прекалено силно.
Освен чука ще ти трябва още един човек, за да можеш да закачиш жилата на ръчната - това е много зор за сам човек. Най-лесно е единия дърпа ръчната отвътре, а ти държиш жилото (в края) с клещи. Помощника като отпусне ръчната (ти продължаваш да държиш здраво жилото) пружината, която е на края се прибира и позволява ухото на накладката да влезе дето трябва.
Всичко останало съм споменал по-напред в темата и е описано в ръководството от сайта.
Ако имаш такива пластинки пробвай с някоя здрава права отверка да ги изтеглиш.... между другото и в microcat не видях да има гайка

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тая голямата гайка държи лагер-главината.
А малките шайбички мисля, че няма да ти пречат.
Проверих в mikrocat за тая гайка да не би при теб да е различно, но не е. Задните колелета при мен и при теб са еднакви. С други думи тая гайка не би трябвало да ти пречи да свалиш барабана.
А тия малките шайбички, дето казваш на болтовете на джантата май някой ти ги е сложил допълнително - може да са ти по-дълги болтовете!?
Сетих се още нещо - мойте барабани са 228 mm. Ако твоите са 203 е възможно да има разлика, но честно казано силно се съмнявам. Още повече в тоя микрокат няма друг вариант, т.е. схемите са еднакви при всички положения.
А малките шайбички мисля, че няма да ти пречат.
Проверих в mikrocat за тая гайка да не би при теб да е различно, но не е. Задните колелета при мен и при теб са еднакви. С други думи тая гайка не би трябвало да ти пречи да свалиш барабана.
А тия малките шайбички, дето казваш на болтовете на джантата май някой ти ги е сложил допълнително - може да са ти по-дълги болтовете!?
Сетих се още нещо - мойте барабани са 228 mm. Ако твоите са 203 е възможно да има разлика, но честно казано силно се съмнявам. Още повече в тоя микрокат няма друг вариант, т.е. схемите са еднакви при всички положения.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Лекооооооооооооооо
Барабана се сваля, като се отвие централната гайка. Барабана играе ролята на външните черупки на лагера и съответно заедно с барабана се махат и лагерите. На гайката няма никакви пластини, а самата гайка е направена от много, ~10, тънки гайки, захванати с една пластина. Това е с цел да не се развие сама гайката.
тази гайка се развива като нормална гайка, но с малко повече усилия.
Не се махат или кривят никакви пластинки
След развиване на гайката, барабана се изважда навън, като се внимава да не изпадне външния лагер. Вътрешния не може да изпадне, защото има семеринг, който го държи.
След това сменяте накладките, забърсвате грестта по външния лагер и вътрешността - ако ви се занимава, забърсвате на място и задния лагер, като внимавате да не прецаката семеринга. После смазвате добре и по обратния ред.
При сглобяването, гайката се натяга до откат.
Тва е!
PS - това се отнася за фиеста, ескорт и мондео! Не гарантирам, че при всички модификации е така - проверете, преди да счупите нещо и не взимайте веднага чука!

Барабана се сваля, като се отвие централната гайка. Барабана играе ролята на външните черупки на лагера и съответно заедно с барабана се махат и лагерите. На гайката няма никакви пластини, а самата гайка е направена от много, ~10, тънки гайки, захванати с една пластина. Това е с цел да не се развие сама гайката.


След развиване на гайката, барабана се изважда навън, като се внимава да не изпадне външния лагер. Вътрешния не може да изпадне, защото има семеринг, който го държи.
След това сменяте накладките, забърсвате грестта по външния лагер и вътрешността - ако ви се занимава, забърсвате на място и задния лагер, като внимавате да не прецаката семеринга. После смазвате добре и по обратния ред.

Тва е!
PS - това се отнася за фиеста, ескорт и мондео! Не гарантирам, че при всички модификации е така - проверете, преди да счупите нещо и не взимайте веднага чука!

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия

П.П. Което на мен ми звучи много странно, защото това знячи, че тя държи и лагерите и барабана, а за размера й ми си вижда много натоварване... но пък инжинерите са го смятали, преценявали...
П.П.П. Към модератора - после писа и това към ако прецениш ги трии.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не е от ръководство - от личен опит е.
Сменял съм мойте /мондео МКІ/ на баща ми /ескорт МКVІІ/, помагал съм на приятел с фиеста 1994г.
Прочетох, може да се свалят и само барабаните, без да се отвива тази гайка /според Хайнеса/
http://store1.data.bg/tco/ford/Haynes%2 ... 923-09.PDF
Моля за извинение!
Явно аз, а и моя приятел с фиестата, сме сменяли накладки по грешен начин.

Сменял съм мойте /мондео МКІ/ на баща ми /ескорт МКVІІ/, помагал съм на приятел с фиеста 1994г.


Моля за извинение!
Явно аз, а и моя приятел с фиестата, сме сменяли накладки по грешен начин.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 9 госта