Смяна на накладки предни на Мондео

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 16 ное 2006, 13:28

При мен барабана не се държи с допълнителна гайка, а от болтовете на джантата. На TDI не знам как е, но невиждам причина да е различно :shock:
Свалянето на самия барабан е силова задача. Решава се с по тежък чук, като се чука равномарно по самия барабан, но не прекалено силно.
Освен чука ще ти трябва още един човек, за да можеш да закачиш жилата на ръчната - това е много зор за сам човек. Най-лесно е единия дърпа ръчната отвътре, а ти държиш жилото (в края) с клещи. Помощника като отпусне ръчната (ти продължаваш да държиш здраво жилото) пружината, която е на края се прибира и позволява ухото на накладката да влезе дето трябва.
Всичко останало съм споменал по-напред в темата и е описано в ръководството от сайта.

Ако имаш такива пластинки пробвай с някоя здрава права отверка да ги изтеглиш.... между другото и в microcat не видях да има гайка :shock:

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 16 ное 2006, 13:33

Става въпрос за голямата гайка по средата,тя не държи ли барабана??Иначе гледам че на болтовете на има нещо като законтрящи шайбички
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 16 ное 2006, 14:04

Тая голямата гайка държи лагер-главината.
А малките шайбички мисля, че няма да ти пречат.

Проверих в mikrocat за тая гайка да не би при теб да е различно, но не е. Задните колелета при мен и при теб са еднакви. С други думи тая гайка не би трябвало да ти пречи да свалиш барабана.

А тия малките шайбички, дето казваш на болтовете на джантата май някой ти ги е сложил допълнително - може да са ти по-дълги болтовете!?

Сетих се още нещо - мойте барабани са 228 mm. Ако твоите са 203 е възможно да има разлика, но честно казано силно се съмнявам. Още повече в тоя микрокат няма друг вариант, т.е. схемите са еднакви при всички положения.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 16 ное 2006, 16:54

Лекооооооооооооооо

Барабана се сваля, като се отвие централната гайка. Барабана играе ролята на външните черупки на лагера и съответно заедно с барабана се махат и лагерите. На гайката няма никакви пластини, а самата гайка е направена от много, ~10, тънки гайки, захванати с една пластина. Това е с цел да не се развие сама гайката.
:idea: тази гайка се развива като нормална гайка, но с малко повече усилия.
:!: Не се махат или кривят никакви пластинки

След развиване на гайката, барабана се изважда навън, като се внимава да не изпадне външния лагер. Вътрешния не може да изпадне, защото има семеринг, който го държи.

След това сменяте накладките, забърсвате грестта по външния лагер и вътрешността - ако ви се занимава, забърсвате на място и задния лагер, като внимавате да не прецаката семеринга. После смазвате добре и по обратния ред.

:idea: При сглобяването, гайката се натяга до откат.

Тва е!

PS - това се отнася за фиеста, ескорт и мондео! Не гарантирам, че при всички модификации е така - проверете, преди да счупите нещо и не взимайте веднага чука!

:twisted:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 16 ное 2006, 17:03

:shock: досега съм сменял накладки на мойто Мондео и на един колега на Мондеото и при двете е както съм го описал... Но сигурно, има и варианта, който Brock е описал... прилича ми на извадка от някое ръководство - значи сигурно има и такива дето да им се сваля тая гайка, за да се махне барабана.

П.П. Което на мен ми звучи много странно, защото това знячи, че тя държи и лагерите и барабана, а за размера й ми си вижда много натоварване... но пък инжинерите са го смятали, преценявали...

П.П.П. Към модератора - после писа и това към ако прецениш ги трии.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 16 ное 2006, 17:15

Не е от ръководство - от личен опит е.
Сменял съм мойте /мондео МКІ/ на баща ми /ескорт МКVІІ/, помагал съм на приятел с фиеста 1994г.

*updated* Прочетох, може да се свалят и само барабаните, без да се отвива тази гайка /според Хайнеса/
:arrow: http://store1.data.bg/tco/ford/Haynes%2 ... 923-09.PDF

Моля за извинение!


Явно аз, а и моя приятел с фиестата, сме сменяли накладки по грешен начин. :oops:

:twisted:

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 9 госта