Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1422
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от fordmaniac » 22 дек 2019, 13:39

Всичко написано от мен се базира на опит от години ремонти на автомобили.
Ще почна от зад напред.
Машините са създадени, за да се ползват, а не да се съсипват. Ако умишлено си я съсипваш и повреждаш, няма какво да се каже.
Преди да пишеш, намери закона и го прочети, щото аз съм го чел когато станаха задължителни светлините само за зимния период. При непознаване на закона се броят за интерпретации. Един жокер : намери кола с заводски истински фарове от последните години, на която и свети нещо по габарити и прочие.
Пазенето на крушки и фарове на законодателя му е ..., ама на лобито на вносителите на крушки и акумулатори им е важно.
Карах в Испания 1800 километра без да светят всички коли като коледни елхички и няма разлика в това дали се виждат ( пък имали по-малко катастрофи ?! ).
Никой автомобил не е разчетен да свети постоянно и от там са проблемите на инсталациите. Особено лятото с жегата се добавя и температурата на лампата.
По точка 1. като прочетеш закона, може да разбереш разликата между дневни светлини и светлините на колата за движение по тъмно.

Малко лична статистика откакто са задължителни светлините. Два автомобила с запалена инсталация : Поло с 18 кабела от контактен ключ и ключ светлини стопени до общо медно блокче; Фокус 1 с над 60 метра подменени кабели, разделителни диоди и релета ( прави го електричар ).
Копчета за светлини поне 10, инсталации във фаровете с буксата над 20, стопени фасунги задни на габарит-стоп на Фокус 1 и 2 ... Дали не ме послушаха после да им сложа модули?!
Изгорелите крушки всеки сам може да брои.

Единственият вариант по мой опит за опазване на крушки, инсталации и помътняване на рефлектори и пластмасовите капаци ( не мога да ги нарека стъкла за фар ) с най-малка намеса по кабелите е с модул на 35% на дългите. Ако колата има завиващи адаптивни фарове веднага трябва да се сложи, щото заминават моторчетата за въртене на очичките.
А ако колата е със сензор под огледалото за включване на светлините по тъмно и позиция А на копчето, става супер: през деня е на дневни, а на смрачаване си включва сама всичко останало, пълен автомат.
Поздрави.

spokomen
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 28 мар 2019, 14:41
Модел на автомобила: Ford C-Max Durateck 2.0
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от spokomen » 08 яну 2021, 12:21

fordmaniac написа:
22 дек 2019, 13:39
............
Единственият вариант по мой опит за опазване на крушки, инсталации и помътняване на рефлектори и пластмасовите капаци ( не мога да ги нарека стъкла за фар ) с най-малка намеса по кабелите е с модул на 35% на дългите. Ако колата има завиващи адаптивни фарове веднага трябва да се сложи, щото заминават моторчетата за въртене на очичките.
А ако колата е със сензор под огледалото за включване на светлините по тъмно и позиция А на копчето, става супер: през деня е на дневни, а на смрачаване си включва сама всичко останало, пълен автомат.
Поздрави.
Здравейте на всички. ЧНГ на патерица. Да сте здрави и късметлии. Мислех да пиша на "маниака" на лични, но тъй като във форума ( по мое мнение) се пише малко, а и въпроса ми може да е полезен на лаици като мен, реших да питам тук.
Колата е C-MAX , съпротивителната жица е налична, но таблото с бушоните и релетата не е опроводено. Заинтересувах се от идеята за 35% светене на дългите светлини. Това според мен наистина икономисва крушки, а и най важното избягва досадното включване на фаровете всеки път. Колата има положение AUTO. Като се монтира модула (DRL с 35%)за дългите - те светват автоматично след като се запали колата. Ако превключвателя се остави постоянно на AUTO, след като се стъмни - се палят късите. Какво става обаче с дългите? Те гасят ли се? Ако превключвателя е в друго положение - например габарити - пак какво става с дългите? Извинете ме за лаишките въпроси, моля.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 503
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от deathstorm » 08 яну 2021, 16:24

Да, когато колата автоматично си включи фаровете (навън е станало достатъчно тъмно), модула "разбира" това и се изключва (съответно изключва и дългите, които са били на 35%). Най-просто обяснено: когато габаритите работят - модула не работи. Общо взето оставяш си ключа за светлините на AUTO и забравяш за форове.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1422
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от fordmaniac » 14 яну 2021, 20:27

Модула се изключва при святкане на габаритите и от там нататък си работи в оригинал.
С AUTO и датчик на предното стъкло става разкош, примерно влизаш в тунел, включват се AUTO нощните светлини ( къси и габарити ) , модула се изключва, излизаш от тунела, нощните са изключват и продължаваш на модул на 35% . Пълен автомат!
Поздрави.

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от zz_stefanov » 24 ное 2021, 18:48

И аз да се запиша с LED DRL.
При мен няма заготовка за дневни светлини в модула в купето. Благодаря на колегата който даде съвета за вземането на сигнал от предпазител 32 в коша на двигателя viewtopic.php?p=379766#p379766 . Понеже този предпазител е след F9 и релето Р14 подаващи захранване към електриките по двигателя, реших да не вземам директно от там захранване, а да снема през по слаб предпазител само сигнал за задействане на реле.
Колата е с режим AUTO на светлините. Схемата съм я реализирал с две превключващи релета, като съм свързал последователно нормално отворения контакт на едното с нормално затворения на второто. Релето с нормално отворения контакт се управлява от F32 с което се включват светлините при подаване на контакт. Релето с нормално затворения контакт се управлява от извод на късите светлини с което се изключват светлините при включени фарове.
Бях го направил да следи габаритите, но се оказа, че при режим AUTO след загасяне на фаровете, габаритите се гасят с около десетина секунди закъснение през което време отпред нито фаровете, нито DRL светят.
Схемата се захранва през предпазител от една от свободните шпилки с 12V в кутията с предпазителите при двигателя.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта