Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
angel angelov
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 07 юни 2009, 17:00
Модел на автомобила: ford escort
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от angel angelov » 14 юни 2009, 14:35

много благодаря на valerko 1 за темата иза обясненията за ремонта на стъпковото моторче.от две години си карам ескорта и имам прблем с моторчето и оборотите.ще направя почистването,както е обяснено и мисля че ще се оправи проблема.отскоро съм член на клуб форд-благодаря на всички за полезната информация

Потребителски аватар
dre55ed
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 20 окт 2008, 22:04
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,6 16v 1995 90 h.p. Nissan Primera P11 GT 1997 150hp
Местоположение: Ямбол/Бургас/Несебър
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от dre55ed » 10 сеп 2009, 20:05

някой има ли снимки кое къде е на 1,6 16 v zetec мотора който монтират на фиеста и ескорт, за да го почистя , моите ту са на 1200 ,ту са на 900 ту на 500 и много ме дразни, понякога , рядко но все пак гасне като не е загряла колата.

Имам вд 40 но не знам къде се намира и как да го изкарам...

снимки бива ми били полезни.

благодаря _friends_
колата ми служи, не аз на нея
Изображение
Изображение
Изображение

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от by_cec » 11 сеп 2009, 09:31

Ето ти една картинка:
http://rapidshare.com/files/278442824/f ... _.pdf.html

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от pepy1 » 11 сеп 2009, 23:26

dre55ed написа:някой има ли снимки кое къде е на 1,6 16 v zetec мотора който монтират на фиеста и ескорт, за да го почистя , моите ту са на 1200 ,ту са на 900 ту на 500 и много ме дразни, понякога , рядко но все пак гасне като не е загряла колата.

Имам вд 40 но не знам къде се намира и как да го изкарам...

снимки бива ми били полезни.

благодаря _friends_
във форума има снимки -търси по автор -zi
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от red » 23 ное 2009, 15:58

by_cec написа:Ето ти една картинка:
http://rapidshare.com/files/278442824/f ... _.pdf.html

Ето това ти излиза не снимките

"This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times.

This limit is reached.

To download this file, the uploader either needs to transfer this file into his/her Collector's Account, or upload the file again. The file can later be moved to a Collector's Account. The uploader just needs to click the delete link of the file to get further information."

Потребителски аватар
dre55ed
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 20 окт 2008, 22:04
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,6 16v 1995 90 h.p. Nissan Primera P11 GT 1997 150hp
Местоположение: Ямбол/Бургас/Несебър
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от dre55ed » 07 дек 2009, 19:35

Както и да е :) аз го намерих къде е, просто нямам време да го чистя, когато колата не е загряла работата е още по-зле.Ще му дойде времето _friends_
колата ми служи, не аз на нея
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
beauti
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 28 авг 2008, 12:58
Модел на автомобила: FORD FIESTA C 1.3/95 год.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от beauti » 13 яну 2010, 17:42

При мен се появи отскоро същият проблем.Трудно палене-500об.после си е оправят до 1100/1200 докато е студена.При загряване леко се заиграват +-20об. и заглъхват до 500 при рязко отпускане на педала/понякога си гасне и придърпва на ниски обороти/.Днес даже си застояха малко на 1500,което ми намирисва на това моторче.Смених свещи,кабели,масло,горивен филтър и въздушен,натегнат ремък на динамото и сменен термостат....Но проблема,че незнам де е това моторче-снимките дадени тук не работят.....
Това не е кола,това е FORD

Потребителски аватар
zak81
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 27 яну 2009, 22:55
Модел на автомобила: ford fiesta 95г,1.3mi,XR2,44kw,60k.
Местоположение: Слънчева Варна
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от zak81 » 14 яну 2010, 03:14

beauti написа:При мен се появи отскоро същият проблем.Трудно палене-500об.после си е оправят до 1100/1200 докато е студена.При загряване леко се заиграват +-20об. и заглъхват до 500 при рязко отпускане на педала/понякога си гасне и придърпва на ниски обороти/.Днес даже си застояха малко на 1500,което ми намирисва на това моторче.Смених свещи,кабели,масло,горивен филтър и въздушен,натегнат ремък на динамото и сменен термостат....Но проблема,че незнам де е това моторче-снимките дадени тук не работят.....
Колега това моторче се намира под въздушния фитър.
zak

Потребителски аватар
zak81
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 27 яну 2009, 22:55
Модел на автомобила: ford fiesta 95г,1.3mi,XR2,44kw,60k.
Местоположение: Слънчева Варна
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от zak81 » 17 май 2010, 08:12

Колеги,това с промяната на оборотите може и да се получава от напукан шланг(маркуче)за излишното гориво и засмуква въздух,а също и намаля разхода на горивото след смяната *00940* *00130* *00143*
zak

derek1
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 02 юни 2010, 19:42
Модел на автомобила: ford fiesta
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от derek1 » 27 фев 2011, 14:43

valerko1 написа:След пускане на няколко теми за проблеми с оборотите, изчетох бая нещо от колегите тука във форума реших да опиша цялостно моя проблем и отстраняването му.
........

може ли да качиш снимките другаде благодаря предваритевно

brut
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 16 яну 2012, 21:18
Модел на автомобила: ford focus 2.0 16v 130кс avtomat 4f27e 2004g.
Местоположение: северозапад
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от brut » 28 яну 2015, 14:54

derek1 написа:
valerko1 написа:След пускане на няколко теми за проблеми с оборотите, изчетох бая нещо от колегите тука във форума реших да опиша цялостно моя проблем и отстраняването му.
......
може ли да качиш снимките другаде благодаря предваритевно
Много добре обяснено, А ЗНАЕ ЛИ НЯКОЙ КАКВО УПРАВЛЯВА РАБОТАТА НА МОТОРЧЕТО ЗА ПХ

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от madboy » 28 яну 2015, 15:27

ECU-то?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от Любо » 28 яну 2015, 15:59

Точно така ECU-то.
Влияние оказва температурния датчик, т.нар. ECT sensor.
Но това е вярно при бензинов двигател.
При дизелов предполагам също е вярно, но дали сигнала идващ от компа е с основна съставяща сигнала от ECT-то или се подава просто повече нафта при студен двигател не знам.

brut
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 16 яну 2012, 21:18
Модел на автомобила: ford focus 2.0 16v 130кс avtomat 4f27e 2004g.
Местоположение: северозапад
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от brut » 28 яну 2015, 16:42

Любо написа:Точно така ECU-то.
Влияние оказва температурния датчик, т.нар. ECT sensor.
Но това е вярно при бензинов двигател.
При дизелов предполагам също е вярно, но дали сигнала идващ от компа е с основна съставяща сигнала от ECT-то или се подава просто повече нафта при студен двигател не знам.

Извинявам се, подвел съм ви с профила си.
форда е бензин 1.4 моно ,купих го наскоро. Проблема беше в оборотите,много високи и бавно спадат. Смених потенциометъра на дросела с друг, моя беше прекъснал. Сега като запаля студен задържа 10-15сек. около 1500об. и моторчето се прибира почти докрай и колата угасва. Топъл е малко по-добре, успява по некой път да задържи тихи обороти.
Това моторче за мен си е един вид автоматичен смукач, и незнам какво го управлява.
Ако е температурно къде са намират датчиците и евентуално некакви стойности.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от madboy » 28 яну 2015, 17:15

Не разбрах- почистил ли си я тая работа, за да търсиш другаде причина?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

brut
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 16 яну 2012, 21:18
Модел на автомобила: ford focus 2.0 16v 130кс avtomat 4f27e 2004g.
Местоположение: северозапад
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от brut » 28 яну 2015, 17:24

Разглобих го и пробвах с12в. работи без прекъсване напред и назад, друго какво да му гледам.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от HACKO » 28 яну 2015, 18:18

brut написа:.....
Това моторче за мен си е един вид автоматичен смукач, и незнам какво го управлява.
Ако е температурно къде са намират датчиците и евентуално некакви стойности.
Не е смукач, движи дроселовата клапа и така поддържа оборотите на 800+-50, управлявя се от ECU . Температурните датчици са два, един на въздуха монтиран във дифузьора на карбуратора (вижда се като се свали въздушния и погледнеш покрай дюзата от задния край) а другия на температурата на охладителната течност, намира се на всмукателния колектор под карбуратора. Изтегли и си инсталирай Autodata (от Замунда например), там има стойностите на датчиците при различни температури.
Като смени TPS, изключи ли акумулатора за да се ресетне компютъра?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

brut
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 16 яну 2012, 21:18
Модел на автомобила: ford focus 2.0 16v 130кс avtomat 4f27e 2004g.
Местоположение: северозапад
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от brut » 28 яну 2015, 21:22

Еееее те това е истински отговор. Благодаря.
Предполагам ,че ще се окаже водния датчик. Ще търся друг да им сравня стойностите.
Никой ли незнае какво трябва да показва на определени температури?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от HACKO » 28 яну 2015, 21:30

brut написа:....
Никой ли незнае какво трябва да показва на определени температури?
Поздрав от форума _friends_
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=10047
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да си ремонтираме моторчето за празния ход.

Мнение от madboy » 28 яну 2015, 21:40

brut написа:Разглобих го и пробвах с12в. работи без прекъсване напред и назад, друго какво да му гледам.
Ако е нещо подобно на Фиестата, то в тези отвори, където минава въздуха, са отлага нагар, който пречи на прецизното подаване на въздух. С 12 волта, само проверяваш дали бобинката работи. Но вътре самото бутало като е цялото в нагар, не работи нормално.
Image
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта