Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от opex » 03 мар 2009, 18:58

ЕДИТ: Копирам съдържанието на другата тема тук, понеже тук по-се вижда и повече се дискутира, и ще е по-лесно вместо да се пише и на двете места. Моля някой модератор ако иска да изтрие другата тема. (отново извинявам се за което).

Това е как да си направим сами кодо-четец за Ескорт Фиеста и останалите с EEC IV комп. с диагностична букса с 3 или 5 пина :) с това няма нужда от компютър, специални кабели и софтуер :)

Като за начало трябва да се погледнат
този линк: http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
и
този .pdf: http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPD ... 080ins.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Устроиството което трябва за целта е в .pdf файла. Не е нужно да се купува - адски елементарно е да си го направите и сами :)
Трябват ви 2 проводника, 1 свето-диод (+съпротивление за него) и едно ключе. Вместо диод може да се използва и обикновенна крушка, но аз предпочетох свето-диода понеже дава по-отчетливо сигналите понеже няма забавянето на нормалната крушка да светне и да изгасне колкото и малко да е то.
Аз взех светодиод от компютър (като този, който показва активността на харддиска (червения) или който показва, че просто компютъра е включен (зеления)) и му сложих едно съпротивление 500 ома.
Може да ползвате този сайт за да си изчислите съпротивлението според диода: http://led.linear1.org/1led.wiz" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

2-та кабела които аз ползвах са многожилни 2х0,75 или 2х1,00 мм2 като дължината им е толкова, колкото е от акумулатора до шофьорското място на единия кабел и от буксата за диагностика пак до шофьорското място на втория кабел.
Единия кабел трябва да свързва пин 17 на буксата с + на акумулатора през светодиода. (+ на диода трябва да е към + на акумулатора)!!
Другия кабел трябва да свързва пин 48 на буксата с - на акумулатора. По принцип го дават да се допре на хубава маса, но понеже минава през ключе и каква по-добра маса от - на акумулатора може директно да се върже на -.
Внимавайте с тези връзки, проверявайте си по два пъти за да не стане фал ако се пусне ток към компа!!!

От тук натам следва теста и четенето на грешки при различните режими, а как - трябва да се прочете внимателно упътванията в линковете в началото.

И за да не се пропусне при четенето - за да не изтриете преждевременно паметта на грешките винаги изключвайте от контакт и тогава махайте масата (изключване на ключето).

Вземете лист и химикал и правете по няколко пъти тестовете (дори и 20 пъти), понеже в началото трудно се разбира кога е паузата между кодовете, кога е отделителен сигнал и колко цифрен е кода.

Дано несъм пропуснал нещо. Успех и весело спестяване :)
Последна промяна от opex на 13 мар 2009, 00:04, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

GalinBelos
потребител
потребител
Мнения: 161
Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от GalinBelos » 04 мар 2009, 09:02

Искам да питам само - има ли схема на такова устройство но да чете грешките само и да ги изписва като числа и да не се налага да броиш импулси.
Последна промяна от GalinBelos на 05 мар 2009, 08:55, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от opex » 04 мар 2009, 16:44

Има да и се опитвам в момента да изровя нужния софтуер и кабел, но е трудно когато всеки си трае и не помага дори с едно име на програма или линк за кабел. Иначе много разбират и знаят. :wink:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
cruise
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi '95-LPG X4082
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
Местоположение: Димитровград->Хасково
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от cruise » 04 мар 2009, 17:02

Uniscan-Visa
http://autodiag.hit.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Има списък с кой коли работи има ги и нашите фордчета
Неодобство иска два COM-а(RS 232)
Работи под DOS
Не е тестван от мен. Бях се зарибил и аз и схеми някъде имаше по руски сайтове
Ford tri.jpg
Има и USB вариант питах в тема и ми беше отговорено че не ства за нашите фордчета (мисля само USB Варианта).
Темата ми http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 35&t=26549" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

ПС: Съжалявам после разбрах че става въпрос без да се ползва компютър :oops: Чел съм някъде че е възможно да изписва грешката на дисплей, с някави броячи, тригери
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Изображение
FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от dimotaxi » 06 мар 2009, 07:51

Тази сфера ми е пълна мъгла,това което прочетох го сравнявам с китайска азбука... :-/: ...и няма с какво да ви помогна,но ще следя темата с интерес ,защото и аз искам такова устройство да си го монтирам на таблото и да знам как тупти сърцето на моята баба.....! *00143*

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от dimotaxi » 08 мар 2009, 08:38

На никой ли не му се занимава с тази толкова полезна и интересна тема??? :-/: :-/: :-/:
Извинявам се ,но ми стана много интересно и имам голямо желание за такова у-тво в колата.......



Айде бирите са от мен,имам също и домашно вино.... *00110* *00110*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от opex » 09 мар 2009, 03:16

dimo аз съм описал в другата тема, за която съм сложил линк, как се прави това "устроиство", както и всичко останало, което е нужно. :)
Въпрос на естетика е всичко останало и дали ще си го направиш с вградено ключе и диод на таблото някъде като на аларма или ще е с кабели, които да опънеш и свържеш когато усетиш, че може да има проблем.

Скоро ще намеря и решение как да го връзвам към компютър, но все пак ще трябва да си купя тоя кабел за 100лв. http://autodiag.hit.bg/Uniscan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Имам свободен компютър, намерих и програмата.
При средно 20-на лева за закачане и 5лв. за всяка грешка в някой сервиз тея 100 за 3-4 пъти ще ги избия. Пък има и повече удобства.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от dimotaxi » 09 мар 2009, 11:58

А да те питам,от София ли си?? :-/:
За устройството разбрах как да го направя,но за самата процедура на четене на грешките(даваш на контакт,кога го включваш?,как броиш точно? и т.н.....)е това трябва с "пластелин" да ми го обясниш!!,ако си навит де....? :-/:

P.S.Ще ти бъда безкрайно благодарен,ако имаш възможност и на "лични"да ми го обясниш(когато си свободен....?) >:D<:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от opex » 13 мар 2009, 00:39

Всичко е обяснено в този файл:
http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPD ... 080ins.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Всичко от "OPERATION AND USE" страницата на долу се чете.

истината е, че и аз тепърва се опитвам да му свикна да ги чета като хората.
Има някои тъпи моменти, че примерно като даде код 1, което е само едно присветване на диода (крушката) трябва да се натисне газта до край и да се пусне.
Да, обаче бях чел някъде, че колега от този форум мисля го е правил 100 пъти и все нещо ставало като примерно му давало грешка, че газта била пък натисната прекалено рано :)
Затова е добре да се знае, че има и грешки, които могат да се пренебрегнат.
Или пък примерно за код 010, който дори там си пишат, че сигурно няма да го видим - ми то как изобщо да го видим, като няма сигнал за 0, 0 си е изгаснал (не-светещ) диод/крушка.. :)
Също така мисля, че за всеки двигател си дава отделни грешки, в смисъл примерно ако двигателя е с МАР сензор, а не с MAF, компютъра няма да ти даде грешка за показание на MAF. Не би трябвало.
Но така или иначе по-надолу са дадени всички възможни грешки.

Аз така и не разбрах в крайна сметка разликата между дву- и три- цифрените кодове, по-точно каква им е връзката с 3 и 5 пиновите конектори.. Някой ако може да даде жокер :P
Аз като го чета го разбирам така, че тези, които са с 3 пиновия им дава само 2-цифрен код, а на тези с 5-пиновия - 3-цифрен. :o Въпреки, че и при 3 и при 5 пиновите конектори кабелите са си все три и са едни и същи - K L и маса.

Затова не се наемам да обяснявам още докато не съм сигурен за себе си как е. Най-точно ще стане ако го засека едновременно със закачен компютър, но до тогава ще мине още известно време.


Като изключим сигналите, че примерно теста започва, колко цилиндъра е отчело и т.н. грешките ги показва така:
за двуцифрен код (грешка) примерно 47 диода първо мига 4 пъти и после 7 пъти, като интервала между 4-те и 7-те е около 2 сек. немога да определя просто колко е, но се забелязва
(примерно * * * * _ * * * * * * * ).
следващия код, който примерно е 36 диода пак така птрво мига 3 пъти и после 6 пъти (като горното)
(примерно * * * _ * * * * * * )
и т.н. за всички кодове.
->Между всеки отделен код има около 3-5 секунди. Принципно го дават да е 5, но при мен съм сигурен, че е по-малко. Предполагам и при всички може да варира. И тук е точно тегавия момент - да може да се отдели единия код от следващия, защото в крайна сметка това са само едни мигания на диода, а особено като е сам човек (като мен )хем да брои, хем да си записва, хем други работи да прави си става малко размазано :lol:
И като сложиш вече и момента на объркване в началото още като незнаеш дали подава код или сигнализира старт на теста става чудно :P
Но не се притеснявай само с пробване ще стане и така най-вярно ще си го отработиш. Дори специалист някъде четох, че го е правил много пъти преди да му хване цаката :)

Само имай предвид пак - за да не изтриеш преждевременно грешките не изключвай устроиството докато работи двигателя или си на контакт. Но това и също видовете тестове ги пише във файла по-горе.. всичко :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от licho » 13 мар 2009, 09:47

opex написа:Всичко е обяснено в този файл:
http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPD ... 080ins.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://faq.ford77.ru/engine/jet/d_hi.htm
тук има доста информация за самодиагностика
но това с броенето на мигането на светодиода е гадно. мисля че ставаше само със светодиод без ключ.
има метод и с волтметър.
и нали знаете че кодовете за грешки малко се различават. има няколко списъка с грешки на eecIV.
смисъла на четене на грешки е да се насочи ремонтиращия към проблема.
например ако ти даде не ти работи термостата, причината може да е от другаде и да дава такава грешка
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от opex » 13 мар 2009, 13:32

за да се стартира теста или прекрати или да се изчистят грешките трябва да се даде мост между 48 и 40/60 на буксата така или иначе и ключето в случая е просто за улеснение, когато примерно някой си е пуснал по-дълги кабели за да може да седне удобно на шофьорското място и да си записва или да подава газ/върти волана(ако е с хидравлика) и т.н. :)
метода с волт-метъра е на същия принцип, но трябва да е аналогов, и се отчита мърдането на стрелката, което е по-неточния вариант отколкото с крушка или светодиод.
точно за това, че на различните автомобили (като модел на колата и окомплектовка на двигателя) дава различни грешки дадох примеа с MAP и MAF сензора :)

иначе линка е доста полезен, още повече, че и не всички разбират английски и стига хората да не се объркат от многото информация. важно е да се синтезира за съответната кола.:)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от baro » 14 мар 2009, 10:28

Колега аз си направих такова устройство,върши работа в първия момент се мъчих да гледам двуцифрени кодове ,обаче се оказа че моите са трицифрени .Може да има разлика в компа на колата и годината на производство ,малко трудно се извличат но с помошник е по лесно поне да записва кодовете.Така че ако някой се чуди още дали да го направи ,да го прави доста добро е устройството и работи .Поздрави .

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от opex » 17 мар 2009, 21:53

ето нагледно как изглежда примерно цялата работа :)

1 част: http://www.youtube.com/watch?v=ivxDYSmGjHc" onclick="window.open(this.href);return false;
2 част: http://www.youtube.com/watch?v=uXvykxU_r3g" onclick="window.open(this.href);return false;
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от pav4o » 18 мар 2009, 18:19

Колеги, не ми е ясно само, ако например има две грешки в компа, по какъв начин ще направи интервала между кодовете.Въпроса ми може да е малко тъп, но искам да разбера :oops:
А ако се направи със зумерче, като за забравени светлини, няма ли да стане защото с диода се четат много трудно :? вместо светлинен да подава звуков сигнал :)

Поздрави :)
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от opex » 18 мар 2009, 20:35

ами то е едно и също колега.. В смисъл - еднакво объркан ще си в началото кое 'бипкане' или 'мигане' е код, къде почва и къде свършва. Веднъж като го схванеш след това няма да ти пука :)
Не, че се опитвам да насаждам мнение, но импулсите (ако може да се нарекат така) са достатъчно кратки и близо един до друг, че да се слеят лесно и точно заради това, че светодиода има най-малкото време за реакция да светне и най-бързото време за изгасване се смята за най-точен. Отделно, че зумера освен по-ниската точност консумира и повече ток от светодиода и не се знае дали ще сработи.
Ако отделиш 10-на минути да погледнеш 2-те клипчета в горния ми пост ще ти се изясни как се брои, какъв е интервала и т.н. БТУ там също използват светодиод.
По-точен измервателен уред... мога да се сетя само за нещо от сорта на сеизмографа. Хем ще пази и логове :mrgreen:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от baro » 18 мар 2009, 22:21

Съгласен съм с колегата Орех с диодчето е по-добре ,ако имаш и кой да ти пише както е на клипчетата нямаш проблем.Просто ще повториш няколко пъти и ще го схванеш . А между кодовете има около 4 сек. а между числата от кода около 2 сек. а миганията на самото число стават доста бързо. Единствено не мога все още да направя диагностика на запален двигател понеже там трябва да се върти волана да се натиска спирачка , кога се дава газ до дупка не ми е много ясно кое след кое се прави но ще го налучкам . :D

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от pav4o » 19 мар 2009, 12:15

Благодаря Ви колеги _friends_ , започнах да го схващам >:D<:
На ескорта се четат, а на фиестата дали ще могат, защото е по-стара 90г., а има същата букса за диагностика, като на ескорта :roll: Кодовете същите ли ще са :?:

Поздрави :)

П.С Много интересна и полезна тема се заформи, искам да благодаря на автора и компитентната алдитория, която помага, с каквото може _friends_
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от opex » 19 мар 2009, 19:54

10х за въпроса дали като е по-стара от 90г. ... Никъде във файловете и линковете по-горе не пише кога и при кои са 2 или 3 цифрени, а би трябвало щом дават таблиците със всички видове.

От '91-ва насам Форд минават от 2- на 3- цифрен код поради увеличаването на видовете грешки, които може да регистрира компютъра.
Така пише почти в началото на последния пост в тази доста съдържателна тема: http://www.fullsizebronco.com/forum/sho ... hp?t=44736" onclick="window.open(this.href);return false;

иначе за Фиестата ти зависи с кой двигател е (предполагам) понеже в Аутодата и Толеранс за единия тип 1.4 двигател има информация за свързване към такова устроиство, а за другия няма. Ако е F6E има шанс, ако е друг.. явно не. Все пак щом имаш такава букса (и не я бъркаш с букса за нещо друго :) ) нищо не пречи да пробваш.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1325
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от vargala81 » 31 яну 2010, 18:49

Току-що си направих диагностика на колата.За целта исползвах волт метър от лада и достатъчно кабел за да стигне от акумолатора до шофьорското място.Свръзването го направих по този начин
1209.jpg
  • дадох клуча в полужение на контакт и след като загасна диьода на часовника стрелката на волт метъра леко потрепна.
след около 5сек стрелката помръдна 1път и направи пауза около 8-10ск което според мен е код 10-и предупреждава ,че диагностиката започва.
  • след това стрелката се отклони 2пъти като между тях имаше пауза около 5сек. (код 11-няма грешки) този код го повтори още 1път като паузата между тях беше 8-10сек.
след това направи още 8-10сек пауза ,стрелката помръдна 2пъти пауза 10сек(код-20-разделител на кодовете)и пак повтори кода.
  • след 10сек.пауза стрелката помръдна 1пъти ,пауза 8-10сек (код-10)
кода го повтаря още веднъж и после нищо неправи докато не запалиш двигатела.След като запалих отново ми показа (код 11-няма грешки)повтори го още веднъж.Накрая стрелката помръдна 5пъти ,пауза 8-10сек(код-50 )кода го повтори още веднъж и пак показа (код-10)тук трябваше май да подкарам колата ,но нямаше как да броя и да карам :D: и изклучих запалването .Теста го направих още веднъж и ми показа същите кодове.Този код 50 не съм сигорен какво означава ,моля някой да помогне (50. European ECM fitted)нещо Европейско оборудване ,но това (ЕСМ )какво означава?
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
fiesta_rs
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 фев 2008, 18:47
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16v...Fiesta 1.6 RS TURBO
Местоположение: Съединение обл.Пловдив
Status: Извън линия

Re: Да си прочетем сами грешките на компютъра ->

Мнение от fiesta_rs » 16 фев 2010, 18:00

vargala81 написа:Току-що си направих диагностика на колата.За целта исползвах волт метър от лада и достатъчно кабел за да стигне от акумолатора до шофьорското място.Свръзването го направих по този начин
1209.jpg
  • дадох клуча в полужение на контакт и след като загасна диьода на часовника стрелката на волт метъра леко потрепна.
след около 5сек стрелката помръдна 1път и направи пауза около 8-10ск което според мен е код 10-и предупреждава ,че диагностиката започва.
  • след това стрелката се отклони 2пъти като между тях имаше пауза около 5сек. (код 11-няма грешки) този код го повтори още 1път като паузата между тях беше 8-10сек.
след това направи още 8-10сек пауза ,стрелката помръдна 2пъти пауза 10сек(код-20-разделител на кодовете)и пак повтори кода.
  • след 10сек.пауза стрелката помръдна 1пъти ,пауза 8-10сек (код-10)
кода го повтаря още веднъж и после нищо неправи докато не запалиш двигатела.След като запалих отново ми показа (код 11-няма грешки)повтори го още веднъж.Накрая стрелката помръдна 5пъти ,пауза 8-10сек(код-50 )кода го повтори още веднъж и пак показа (код-10)тук трябваше май да подкарам колата ,но нямаше как да броя и да карам :D: и изклучих запалването .Теста го направих още веднъж и ми показа същите кодове.Този код 50 не съм сигорен какво означава ,моля някой да помогне (50. European ECM fitted)нещо Европейско оборудване ,но това (ЕСМ )какво означава?
колега това ти е компа(ECM)engine control module,а fitted означава че е годен или добър както искаш :D

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта