Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
schumi
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 12 авг 2006, 21:31
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от schumi » 20 авг 2012, 14:16

Здравейте колеги, става дума за форд фокус 2008 фейслифт джия изпълнение.След дълго търсене си намерих реле R15 за заводски дневни светлини и днес реших да го сложа понеже видях че имам зелен кабел с червена ивица в модула за бушони в купето. Оказа се че нямам клеми в гнездото предназначено за реле R15 . Въпроса ми е възможно ли е да сложа липсващите клеми ? Някой правил ли е тази операция ?
Приятен ден !

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1605
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от synthez 3D » 20 авг 2012, 15:02

Да,възможно е.Но първо,трябва да си намериш от някъде самите клеми.Разглобяването на GEM модула обаче не е много просто и не знам дали си струва.Провери също така дали имаш и клемите за предпазителите,защото е възможно и тях да ги няма.
Изображение

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 747
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от Major_Koenig » 20 авг 2012, 21:53

Колега тъй като имам абсолютно същият проблем като твоя говорих с един познат, който ми обясни следното: разглобяването на GEM модула е в определена последователност, която ако се обърка в общи линий ти заминава колата. Това което той ми препоръча е при това положение просто да се сложи един DRL модул. Не е невъзможно, но е изключително трудоемко и не то там рентабилно отваренто на GEM модула. Аз за момента все още се чудя на кой точно вариант да се спра с допълно сложен модул, но след всичко дето чух нямам намерение да оставям някъде да ми отворят GEM модула. Все пак всеки сам си преценява.
Изображение

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от expl0de » 21 авг 2012, 00:05

Колеги аз направих модификацията на моя Форд Фокус мк2. Ето и стъпките: Да добавя, че нямах кабела между 1и 26 гнездо в главната букса.
Изображение
Ето снимка, на нея този кабел,е отбелязан като Resistor Wire и предствлява кабел с резистор, който да намали светенето през деня на 80% вместо 100%. Може да бъде заменен и с обикновен кабел без резистор и светлините ще светят на 100%. Това е по-добър вариант при хора с незаводски ксенон като мен, но ако сте с такъв ксенон и имате кабела пробвайте само с бушони и релета.
Трябват ви 3 бушона за F45-10A F48-20A и F71-не знам колко. При мен нямаше нито един и ги сложих 3те. Като светна почнах да ги махам и в крайна сметка оставих само F48 и системата си работи. Релето кето трябва е "Реле за DLR" от снимката. Ако го нямате за проба може да се вземе "Реле за проба" от снимката. Без релето за проба колата не пали, така че тестването е само на контакт.
За тези на които им липсва и кабел:
Купих си 50см. многожилен кабел 4 квадрата, но мисля, че 2,5 е по-добър вариант, защото половината жила не можаха да влезнат в кабелните обувки и трябваше да бъдат отрязани в тези участъци. Преди да започнете откачета + на акумулатора. Необходими са 2 проя кабелни обувки размери "FDD 6,35mm" за пин 26 и "FDD 2,8mm" за пин 1.
Изображение
По желание като се свържат двата края на кабела с обувките може да се сложи термо шлаух за изолация.
Голямата зелена букса от снимката се изважда като черното капаче се стисне за щипките и се повдигне нагоре, в крайно отворено положение откача буксата. Пробвайте дали кабелните обувки влизат в гнездата на таблото и ако да остава да ги закачите на буксата. Това става като се вкарат отгоре. при вкарването гледайте да влезнат изцяло и да се видят от долния край на буксата. Изкарването може да е невъзможно след като са влезнали. Поставяте отново буксата, релето и бушоните, включвате акумулатора и трябва да светне.
Ако няма AUTO на ключа за фаровте при положение 0 светят само късите на контакт и запален двигател. Всички други положения на ключа си работят както преди.

ПП. Възможно ли е на този кабел от 1 към 26 да се сложи модул за забавяне с 1 минута, за да не ми светват фаровете всеки път като давам контакт, а чак след запалването? Някой от форума ако прави такива неща, или да знае къде се продават моля да ми каже.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1605
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от synthez 3D » 21 авг 2012, 07:37

Колега,много добре си описал как се поставя моста между 1 и 26 крак.А ето и една проста схемичка за закъснение,която ползвам на много места от доста време и работи перфектно.
Изображение
При зададените стойности на кондензатора и резистора,закъснението е около 7-8 секунди и смятам,че за фаровете е достатъчно,но ако искаш по-дълго забавяне,просто сложи кондензатор с по-голям капацитет.
Изображение

schumi
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 12 авг 2006, 21:31
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от schumi » 21 авг 2012, 09:25

Здравейте колеги, ето тук : http://ffclub.ru/topic/18057/jump_2720/#comments" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; е показано какво трябва да се направи за да сложат клеми за релето и бушоните .Само трябва да разбера от къде да взема въпросните клеми ,понеже колегата от руския форум си ги е правил сам :) .Относно разглобянето на GEM модула колегата пише че не е нищо сложно с нож и отвертка се разглобява.

Потребителски аватар
mrmef
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 12 май 2012, 21:40
Модел на автомобила: Focus MK2 Tourer 1.6L TDCi 109hp Durashift CVT '06
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от mrmef » 21 авг 2012, 13:33

expl0de написа:Колеги аз направих модификацията на моя Форд Фокус мк2
Безценен съвет колега >:D<: !!! Мисля, че при мен само кабела липсва и вече съм обнадежден, че ще го подкарам :D:

Какъв трябва да е резисторния кабел, за да дава 80% интезитет?

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от expl0de » 21 авг 2012, 15:32

За това не знам, номерът на оригинална жица е: finis 1684288
Днес си купих реле от Vikiwat Пловдив. Същата марка tyco като оригиналното, същите параметри, но с емблема на рено и познайте колко струва - 3 лева!

Потребителски аватар
mrmef
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 12 май 2012, 21:40
Модел на автомобила: Focus MK2 Tourer 1.6L TDCi 109hp Durashift CVT '06
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от mrmef » 21 авг 2012, 15:49

expl0de написа:За това не знам, номерът на оригинална жица е: finis 1684288
Днес си купих реле от Vikiwat Пловдив. Същата марка tyco като оригиналното, същите параметри, но с емблема на рено и познайте колко струва - 3 лева!
xaxa e това е съвпадение, точно поръчвам 2 от там :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12548
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от HACKO » 21 авг 2012, 22:32

synthez 3D написа:Колега,много добре си описал как се поставя моста между 1 и 26 крак.А ето и една проста схемичка за закъснение,която ползвам на много места от доста време и работи перфектно.
Изображение
При зададените стойности на кондензатора и резистора,закъснението е около 7-8 секунди и смятам,че за фаровете е достатъчно,но ако искаш по-дълго забавяне,просто сложи кондензатор с по-голям капацитет.
А какво е релето? 2Т3168 не идва ли слаб, има ли радиатор? Аз от опасения да не загрява се качих на 2Т7638, но тука в местния магазин ми го продават за 1.2лв. :( а гледам в интернет е под 50ст., инак при продължителен тест на 15.5V без радиатор изобщо не стопля.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1605
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от synthez 3D » 22 авг 2012, 08:32

Релето може да е всякакво на 12V.Консумацията е много малка и транзистора се справя без изобщо да грее.Разбира се може да бъде заменен със всякакъв друг NPN транзистор,но при употребата на масовите релета,които се продават по магазините,просто няма нужда.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12548
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от HACKO » 22 авг 2012, 23:19

Стандартното Зелено реле, от прословутата оргинална схема за Ескорт има консумация 300мА. 3168 няма никакъв шанс да го управлява, даже 6821, който е на 500мА, смятам че няма да се справи без радиатор.
Ама говорим за различни релета и различен ток, който комутират.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1605
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от synthez 3D » 23 авг 2012, 08:20

Аз говоря за релетата,които се продават в магазините за радиоелектроника,като това http://elimex.bg/product/22885/rele-jqc-3f-12v-7a.html а не за автомобилни релета.Наистина автомобилните релета имат доста по-голяма консумация на бобината,но няма нужда да се използват такива,защото комутацията се извършва в управляващите вериги и оригиналните релета,които включват фаровете си носят товара.Дори и даденото за пример е с прекалено голям ток на комутация от 7А.А транзистор 2Т3168,работещ в ключов режим дори и не усеща товара на бобинката му.Разбира се транзистора може да бъде заменен с всеки по-мощен,все пак това е само примерна схема на смешна цена :D
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12548
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от HACKO » 23 авг 2012, 10:29

Да да, разбрах те, мисълта ми беше насочена в друга посока. Когато писах даже си мислех за средномощния 6821 а не за маломощния 3168, иначе щях да си отговоря сам, какво е релето. _friends_
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
spalding_rs
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 27 окт 2009, 11:08
Модел на автомобила: Фокус, EcoBoost 1.0 - 125hp Titanium, комби - 2017
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от spalding_rs » 23 авг 2012, 16:07

Здравейте колеги. Темата наистина е страхотна. Нямам търпение да видя дали може да стане и при мен. По-късно ще пиша какъв е резултатът от проверката на GEM модула. :D
Изображение

Потребителски аватар
spalding_rs
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 27 окт 2009, 11:08
Модел на автомобила: Фокус, EcoBoost 1.0 - 125hp Titanium, комби - 2017
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от spalding_rs » 23 авг 2012, 20:21

Мога да се похваля, че имам букса за релето, но май си нямам кабел :( . Като си взема необходимите дрънкулки, ще пиша дали работи системата както е при вас, преди да правя мостче/ако въобще се налага/. Ето и една снимка:
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 42884e.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Но мисля, че не можах да видя кабелът, който ми трябва.

24.08.2012г.
Днес проверих релето и разбрах, че не е 54, а вече е 64 лв. Тия хора на какъв принцип вдигат цените - не се знае. Само сметнах на бързо, че за 3 години, цената на релето се е вдигнала със 700%. Това е лудост. За едно реле толкова пари. Няма да си взема оригинално. Ще се ходи във Викиват.

Поздрави, Делян. :D
Изображение

Потребителски аватар
sebbulba
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 24 май 2009, 18:22
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 TDCi 2002
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от sebbulba » 31 авг 2012, 22:49

Здравейте колеги. След много ровене по форумите, днес най-накрая успях да намеря време и смелост да си пусна дневните светлини на моя Фокус и реших да споделя как става със снимков материал, за да помогна на следващите след мен. Колата ми е Ford Focus 1,6 tdci 03.2007 г. Trend edition(ако не бъркам). По-долу съм описал кое как съм направил ... :

1. Проверявате дали имате окабеляване за дневни светлини, т. нар. DRL(Daytime Running Lights). Това става по следния начин:
1.1. Сваля се отсека с бушоните в купето(намира се под жабката):
- Развиват се (на ръка) двата прикрепващи винта 1 на отсека с бушоните в купето на автомобила,който се намира под жабката.

Изображение

- След това целия панел се придърпва напред и се повдига задния му край нагоре, за да се откачат страничните щифтове 2 на целия отсек от "шейната" и да е по-лесно за работа.Щифтовете са еднакви от двете страни.

Изображение

- След като е свален панела с бушоните лесно можете да проверите дали има заложено окабеляване за дневни светлини DRL, като погледнете в гнездо 45, гнездо 48 и гнездо 71 дали има пластинки, които да контактуват с бушоните, които трябва да се поставят и дали има такива в гнездото за релето. На снимката ясно се вижда къде има пластини и къде няма.

Изображение

- След тази проверка, трябва да се провери дали има заложен кабел за дневните свтлини. Въпросния кабел е зелено-червен(зелен с червена линия) и тръгва от пин 1 по снопа с другите кабели на зеления куплунг. В моя случай нямам такъв кабел.

Изображение
Изображение

- По-важното в случая е, че има пинчета на позиции 1 и 26 в гнездото на зеления куплунг.

Изображение

- Ето как изглежда куплунга от долната страна със съответващите гнезда за пин 1 и пин 26:

Изображение

- След тази проверка стана ясно, че може да се пуснат дневните светлини, остава да се снабдите с необходимите материали.

2. Трябва да си набавите следните материали :
- два броя предпазители (бушони) по 10 А - малки на цена 0,50 лв. бройката(на снимката е показан голям-само такава намерих)

Изображение

- един брой предпазител (бушон) 20 А - малък на цена 0,50 лв. бройката(на снимката е показан голям-само такава намерих)

Изображение

- един брой реле(същото като релето за звуковата сигнализация) 4 пина 12V 20A (25A) на цена 15,00 лв. бройката за заместител на оригиналното, което е с цена около 60,00 лв.. Лично аз отидох до магазина за части на Форд до пазара Димитър Петков, свалих си релето за клаксона и с него директно при магазинера.
- така изглежда оригиналното реле:

Изображение

- релето за клаксона се намира в отсека с бушони при двигателя:

Изображение

- кабел със сечение 2 квадратни милиметра - дълъг около 15 сантиметра - многожилен(аз съм сложил 2,5 квадратни милиметра едножилен, защото нямах друг, но за пробата става)

Изображение

- два броя кабелни обувки-женски(още не съм разбрал точно какви са на размер, защото около нас нямаха по магазините)

3. Работна част:
- Поставяте закупените от вас предпазители(бушони) и релето по вече изяснените места, а именно :

* на позиция 45 в отсека за бушони в купето, поставяте предпазител 10А - червен на цвят, на позиция 48 поставяте предпазител 20А - жълт на цвят и на позиция 71 поставяте предпазител 10А - червен на цвят. Поставяте и закупеното реле на неговата позиция както се вижда по-долу на снимката. Слагате предварително подготвеното "мостче" между пин 1 и пин 26 и се получава следното нещо:

Изображение

5. Добавям и електрическа схема за улеснение.

Изображение

4. И това е, вече имате дневни светлини на цена 16,50 лв., които се активират при стартиране на автомобила, без да се налага да включвате фаровете от копчето на автомобила и се деактивират при загасяване на двигателя. В този случай освен предни къси светлини не свети нищо друго по автомобила(нито габарити,нито таблото на автомобила нито нищо друго). При завъртане на ключа за фаровете, той си действа както обикновено, като дневните светлини не влияят по никакъв начин на работата му, тоест всичко по автомобила си работи както преди да сте имали дневни светлини.

Внимание, дневните светлини не освобождават водача от използването на светлини при сумрачно време и т.н., като това зависи изцяло от преценката на водача и от закона за движение по пътищата. Светлините е необходимо да се активират от ключа за фаровете на автомобила по обичайния начин за него.
Последна промяна от sebbulba на 22 сеп 2012, 22:24, променено общо 1 път.
Лапам мухите и си щракам с пръсти ...

Потребителски аватар
spalding_rs
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 27 окт 2009, 11:08
Модел на автомобила: Фокус, EcoBoost 1.0 - 125hp Titanium, комби - 2017
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от spalding_rs » 19 сеп 2012, 12:36

Здравейте колеги. Мога да се похваля, че и аз най-накрая имам дневни светлини. Срещу 3,76лв. - реле 3лв. , кабелни обувки 2 броя(6,3 и 2,5) 0,16 лв. и 1м кабел(по-малко не искаха да ми дадат, а аз използвах около 15см, но може и по-къс) 0,60лв. от Викиват Пловдив. Не съм сметнал бушоните, защото ги взех от комплект - 1бр. 20А (позиция 135) и 1бр. 10А.(позиция 113). Но мисля да си взема от МП, защото тези може да не са хубави. Процедурата ми отне не повече от 5 минути, и то монтажа на кабелните обувки. От откачането на акумулатора ми поиска код за сиди-то. Малко трябваше да помисля, за да разбера как се вкарва, но го усетих. _friends_

Ето линк към Викиват. http://vikiwat.com/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return fals
Релето е на "Tyco" е и е произведено в Португалия.
Ето и снимките:
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 80026q.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 80086z.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

nikolas3
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 18 сеп 2012, 09:47
Модел на автомобила: Ford S-Max
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от nikolas3 » 20 сеп 2012, 09:36

Здравейте,
нов съм във Вашия форум и то е поради новата ми кола S MAX. Виждам по темата,че не е като за моята колица,но бих искал да споделя и с Вас факта,че след като се чудех как да си спестя тегобите с милицията относно карането на дневни, един приятел ми каза да звънна в Мото Пфое. И срещу 26 лв ми активираха оня ден за 15 мин това "чудо". Пали късите и габарити,но осветление на таблото и възможност за халогени и т.н. -чак след ръчно превключване на къси. Надявам се да съм помогнал някому ,защото за тез монетки не мисля,че си заслужава да си играе човек. А за коли от други марки,каквито имам, цените за активиране или друго заводско изпълнение са умножени по 5 и отгоре и т.н. С релета хенд мейд и т.н. от 30 пари нагоре.
Друг е въпроса с кефа от човъркането и удоволствието от това да направиш нещо сам. :D
Ако модовете сметнат,че спамя в други марки-то да ме трият, но не ми се пуска друга тема./мисля,че е излишно/
Лосчето е малкото на лоса (Alces alces). Не включва мигачите, не му изпускат шлиците и НЕ СМЕНЯ СКОРОСТИ!
ЛосТче! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ЛебеДка! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛепЕнки! КаРбУратор!

expl0de
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 28 яну 2009, 13:47
Модел на автомобила: 2006 Focus 1.6i
Status: Извън линия

Re: Включване на дневни светлини DRL на Focus 2 и C-MAX

Мнение от expl0de » 21 сеп 2012, 16:43

При теб е софтуерно, 2 команди на компютъра и са ти взели 26 лева. При нас е хардуерно и само релето е 60 лева, а в мото пфое имат правилото колкото са частите толкова и труда.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта