Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
kiv6921
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от kiv6921 » 05 апр 2011, 20:45

Колега ремонта на тези две платки ги бях показал в тема от форума: Проблем с паленето на Форд Орион 1.4 моно, даже бях поместил и подробни снимани ключовите детайли (видях че снимките ми са свалени от форума), тъка че искам да ти кажа че можеше да видиш подробностите които съм описал за тази процедура още през 2008 год.Не е кой знае каква работа сложна.Дето му се вика фасул.Тогава като питах за съвет всички мълчахте като риби, а като ви поместих подробностите след това поне едно мерси не казахте...Поради тази причина вече не давам съвети , и както казах и преди колата си я правя сам, но тук в този форум явно не е за всеки, май само трябва да се приказват празни приказки и да се месят некомпетентни с тъпи въпроси и обяснения.Тъка , че майната му на форума...Напускам тая безмислица!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от opex » 14 апр 2011, 23:31

Ако мислиш, че светът се върти около теб и че твоят труд е от изключителна важност за оцеляването на човечеството много съжалявам.
Като гледам човека с поста пред теб не се е разревал така, като не са му отговорили специааално.
Явно е нужно да се отбележи, че по форумите никой не търчи по петите на всеки постер специално за да му благодари.
Защото юзърите са хиляди и с времето "благодарността" ти се изплаща, като четеш за всички останали проблеми възникнали по колата ти споделени тук. И като познавам статистическият шанс да си пропуснал да кажеш "благодаря" на един от всички тях просто не си представям изключително тежката душевна болка, която е трябвало той да понесе :?
Аз мога да поема огромната отговорност на плещите си да се извиня от името на всички "мълчаливи риби", които може би не са ти отговорили моментално поради моментна физическа и ментална заетост в дейности с по-висок приоритет вероятно?
Аз ще остана още малко да се навъртам в така майносаната безсмислица... ъъъ исках да кажа форум :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от essex » 15 апр 2011, 13:20

определено си много "сладкодумен" :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

tsvetantsonev
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 07 сеп 2011, 09:13
Модел на автомобила: Ford Orion 1.4 1991
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от tsvetantsonev » 17 сеп 2011, 12:25

Здравейте колеги :D хиляди благодарности на naskowu за полезната информация. Реших да напиша и моите проблеми с ел.инсталацията, може пък да са полезни на някой.
Така, започна се с резки движения на оборотомера. След това започна да пали трудно, докато съвсем спря. Потърсих един майстор наблизо, но след като се направи на интересен прочетох внимателно написаното тук във форума и запретнах ръкави. Разполагам само с един прост мултицет и почти никакъв опит в такива ремонти. Лошото при мен беше, че при замерване на ниското напрежение на бобината всичко изглеждаше нормално. Но го няма високото напрежение - т.е. искра. Започна се със съмнения в бобината, които отпаднаха след замервания на намотките. Минах през модула за запалването - и той подава импулси, изглежда нормален. Усъмних се, че има някакви моментни падове на напрежението, които не мога да хвана с мултицета - и впоследствие се оказах прав. Подадох захранване директно от акумулатора към бобината и да - колата запали. Започнах голямото търсене - извадих таблото, имаше силно окислени и замърсени писти. Зарадвах се, че съм открил проблема, но ... тц. Положението същото. Разгледах внимателно схемата и се насочих към зеленото реле, тъй като само то е директно свързано със захранването на бобината. Отворих го - всичко изглежда нормално. За всеки случай смених двата кондензатора - не става. Започнах с опитите - с подаване на ток директно от акумулатора към различни точки от таблото и съмненията ми отново се насочиха към зеленото реле. Тръгнах по магазините да търся ново - или нямаше, или ми предложиха оригинално на Форд за сумата от ... 105 лева. Реших, че не мога да дам толкова пари и започнах да разучавам схемата. След няколко опита установих, че единствената задача на това реле е да задейства релето за горивото, когато има напрежение към бобината. И защо е необходимо за тази цел реле за 105 лв, при това пълно с диоди, кондензатори и резистори, така и не ми стана ясно. Просто го извадих, и свързах входа на релето за гориво директно с ниското напрежение на бобината. В момента зеленото реле е в чекмеджето и карам колата така, и не виждам никакъв проблем. Не виждам и това да има някакво отношение към сигурността и безопасността, защото с тях компромиси не правя.
Това е. Изглежда лесно, но ми струва свободното време за около 2 седмици. Нещата допълнително се усложняваха от паяжината от кабели за газовото и алармата, "майсторски" изпълнени от уж професионалисти. Като се добави и палещото слънце навън и упражненията по йога, които се налагаше да правя, с навряна глава под волана... Не ме питайте :D

Peter_Gold
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 20 ное 2011, 19:55
Модел на автомобила: Escort 1.8TD
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от Peter_Gold » 30 ное 2011, 22:27

Здравейте колеги.
Баш ми е драго да си обменяме мисли тука ама ми е много интересен един такъв въпрос. Де е болта който свързва смахнатата маса на това табло към купето? Не ми се вярва че трябва наново да го разглобявам. Не е кой знае какво но търся логичен проблем и в страни от таблото виж писаното от мен тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... a&start=20. Определено проблема се повтори и тъй като съм на ти с поялника ме съмнява той да е пак в таблото с релета и предпазители.
PS Що се отнася до стартера, да чукнем на дърво, за сега след разпарчедисването на централното ел. табло не ми е правил номера.
Мерси за отделеното време

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от HACKO » 30 ное 2011, 23:38

Peter_Gold написа:..... Де е болта който свързва смахнатата маса на това табло към купето? Не ми се вярва че трябва наново да го разглобявам. .....
Няма болт, масата идва през куплунзите (всички кафяви кабели са маси), на болтове са само трите основни кабела +12V.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
diksilend
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 13 фев 2011, 15:03
Модел на автомобила: ford eskort 1.6 16v 95g
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от diksilend » 17 май 2012, 14:25

Някой да знае дали има разлика в таблата за бушони за пълна инжекция и моно инжекция. Сложих от моно и сега всичко работи с изключение на двигатела и бензиновата помпа.
За да не плащате глоби за нарушения, записани от камери по пътищата, се препоръчва да залепите на предното стъкло лепенка с надпис "Рhоtоshор".

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от essex » 17 май 2012, 16:48

Да не е предпазителя дето е долу в ляво, но ако е той само бензиновата помпа няма да работи !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
diksilend
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 13 фев 2011, 15:03
Модел на автомобила: ford eskort 1.6 16v 95g
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от diksilend » 18 май 2012, 18:21

не е от предпазителя май имат разлика.
За да не плащате глоби за нарушения, записани от камери по пътищата, се препоръчва да залепите на предното стъкло лепенка с надпис "Рhоtоshор".

Потребителски аватар
diksilend
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 13 фев 2011, 15:03
Модел на автомобила: ford eskort 1.6 16v 95g
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от diksilend » 24 май 2012, 12:46

http://alfa.kachi-snimka.info/images/arx1337852610w.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Някой можели да ми каже на снимката къде е вързан обортомера.
За да не плащате глоби за нарушения, записани от камери по пътищата, се препоръчва да залепите на предното стъкло лепенка с надпис "Рhоtоshор".

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от jack71 » 24 май 2012, 22:42

И аз да помоля някой да ми каже последователността на червените захранващи кабели вързани към ел. таблото на гърба му с болчета. Днес го разглобявах и май ги обърках. Единия е с по-голямо сечение - червен, другия по-малко сечение червен а третия червен и син.
Не ги белязах и сега много ме е яд. Колата е 91г. но таблото е абсолютно същото като по-късните. Благодаря предварително

Потребителски аватар
diksilend
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 13 фев 2011, 15:03
Модел на автомобила: ford eskort 1.6 16v 95g
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от diksilend » 25 май 2012, 00:36

jack71 написа:И аз да помоля някой да ми каже последователността на червените захранващи кабели вързани към ел. таблото на гърба му с болчета. Днес го разглобявах и май ги обърках. Единия е с по-голямо сечение - червен, другия по-малко сечение червен а третия червен и син.
Не ги белязах и сега много ме е яд. Колата е 91г. но таблото е абсолютно същото като по-късните. Благодаря предварително
От ляво на дясно червен с синьо, червен дебел и червен тънък.
За да не плащате глоби за нарушения, записани от камери по пътищата, се препоръчва да залепите на предното стъкло лепенка с надпис "Рhоtоshор".

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от jack71 » 25 май 2012, 12:38

Много благодаря, колега!

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от jack71 » 26 май 2012, 19:24

Не съм ги объркал. Така са направени със различни гайки и щифтове че не могат да се объркат. Мислих че съм ги объркал понеже след като сглобих табото светлините за заден ход продължават да светят като загася и заключа колата ако съм оставил на задна скорост. май някое реле ще да е дало фира. :-/: Иначе фаровете гасят нормално, вентилатора на парното спира, само светлините на заден остават.

vie
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 21 фев 2009, 22:47
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1995 г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от vie » 09 сеп 2012, 16:45

Здравейте! Искам да благодаря на колегата naskowu за подробното описание на ремонт на табло бушони за Форд Ескорт 1997 г. Имах проблем с вентилатора на купето. Не искаше да работи. Проверих всичко. Накрая свалих таблото, разглобих го и проблемът се оказа точно студена спойка, същото краче като при него. Ако не беше това ясно описание сигурно няаше да се реша на подобна стъпка и да ходя по майстори. Сега мога да се похаля с работещ вентилатор. Още веднъж БЛАГОДАРЯ! :D Успех!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от baro » 27 окт 2012, 20:01

Здравейте колеги в момента правя смяна на мотор на един Ескорт от 1.4 моно с 1.8 зетек и двете коли са 93 набор.На колата донор бензиновата помпа се пускаше с един кабел директно забит в гнездото на бушон ,и така таблото с бушони е свалено искам да го презапоя ,но ме спира това ,че като го отворих видях че платката е на два реда и се чудя дали да ги разделям да видя дали там не е проблема.Като цяло има някоя лоша спойка и една леко очернена писта на която външно при релетата беше пуснат мост с кабел.Предварително да си кажа че не съм мерил нищо по таблото какво идва и отива до помпата.

petarvan11
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 06 сеп 2009, 20:01
Модел на автомобила: Ескорт 1,8ТД Джиа
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от petarvan11 » 17 яну 2013, 23:31

Идва 12 волтан а бушон № 20 - той е здрав.
Но не работи вентилатора на парното - съответна не светва лампата, като се натисне превключватела за степените/лампата на превключвателя/.

Какво може да е?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от opex » 18 яну 2013, 00:14

Мери има ли напрежение и когато се пусне товар. Това е долното поведение на студената спойка - без товар има, с товар няма.
п.с. тези въпроси са малко отделни за темата и се разводнява.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от essex » 26 фев 2014, 23:31

opex написа:Мери има ли напрежение и когато се пусне товар. Това е долното поведение на студената спойка - без товар има, с товар няма.
п.с. тези въпроси са малко отделни за темата и се разводнява.
Opex понеже първо правя каквото ми е по силите ако не се справя започвам да чета из форума, днес го разбрах точно това без товар има 12 волта с товар няма,вчера премерих на номер 20 и има 12 волта но само кофато ключа е сложено.Разкачих предната част от таблото където са наредени копчетата за да премеря дали има 12 волта до ключа за парното и климатика, и има. Разглобих и самият ключ и всичко ми се видя наред, замерих по следния начин като видях че до средния кабел на букста е 12 волта от таблото, с мултицета на съпротивление, като плюса на мултито на на средния пин на ключа и минуса го слагам и на който друг пин даде съпротивление ,прещраквам на всичките 6 степени и съответно търся къде има съпротивление и се изредиха всичките. Премерих и плотката с термо съпротивления стига ток, 4-тия пин на плочката е закачан черен с червеникава лентичка цвят, който точно той отива плюс към вентилатора, но грешката ми беше че махам кабела и меря на пина че идва 12 волта, 3-4 пъти провах като отгоре на кабелната обувка, а тя е ъглова ръчкам със сондата на мултито и нищо, е викам си моторчето, зачистих и проверих за накрая масата на моторчето и нищо.
Днес разглобих всичко в двигателния отсек, е просто тоя форд как са го направили МА*АТАТА са си .... ремонто-непригодна гад е ! :evil:
Оказа се че моторчето е наред и си върти, но аз понеже не успях да демотирам цялата кутия , нито горния капак не можеше да се махне, взех един лист ножовка и го побългарих като го срязах на 2 части горния капка, точно там където е най-малка площа защото има капак за да си видиш тъпия радиатор на климатика, а може би и инженерите на форд са помислили да си го снимаш за кеф.
Сглобих всичко като местата на срязване ги оправих със силикон, стана доста добре, така запред,ако ми се развали вентилатора, само половината част на горния капак ще се демонтира.
След много мислене, реших да видя как така като няма буксата на кабела от вентилатора до плочката със скоростите и при меренето забелязах че 12 волта изчезват в момента в който докосна буксата на вентилатора до пина с 12 волта :evil: :evil: :evil: *00142* *death* *bishop* *butcher* *rip* *rocketwhore* което автоматично ме накрада да си кажа щом под товар изчезват 12 волта значи таблото с релетата и бушоните е проблем.
Вчера отделих 2 часа и днес още 4-5 и така като прибавиме и болките в краката.
Но аз още не съм свършил, като взех колата ту работеше, ту неработеше вентилатора , като сръчкам бушон 20 и заработва и спира по някое време, след като една сутрин, не заработи, свалих долната част при педалите за да имам място за работа, свалих таблото от щипката , наклоних го, свалих всички бушони и що да видя, единия контакт на бушон 20 беше разпоен , незнайно от какво, запоих го и се оправи.
Сега останах без идея коя и каква спойка може да е по таблото, някакви идеи колеги ? :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.

Мнение от essex » 28 фев 2014, 18:37

Ето и снимки от вчерашното ремонтиране http://pics.data.bg/albums/38571/%D1%80 ... D1%82-1997 само че накрая се изнервих и забравих да снимам, как съм запоил отрязаните крачета, инструментите който съм ползвал са отвертката, поялника и малките резачки, които ги закупих специално за това, защото на по-големите човката не влиза между крачетата за да реже. С вакум помпичката нищо не може да се свърши и за това реших да ги режа.Преди време бях запоил отпред защото от време на време работеше вентилатора, временно работеше без проблем докато изведнъж не престана. На гърба на това която съм запоявал всъщност е мост и точно там спойката е нямаше. Понеже прерових и таблото отпред, смених си 2-3 изгоряли крушки :mrgreen: едната на ключа за степените на вентилатора, другата на ключа за сваляне и дигане на фаровете и погледнах дали на часовника има светлинки, оказа се че и 2-те крушки са здрави, но там дето се завъртат и пластинките контактуват, на самата платка беше хванало слой който не позваляваше да контактуват.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта