Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 26 окт 2011, 13:19

Във връзка с вероятното въвеждане на шофиране с постоянно включени фарове, взех да се замислям как да активирам DRL функцията на моя дядо форд. Принципно екстрата за моя модел е налична за скандинавските страни, като изпълнението е с две релета, които естествено липсват. Преди време НАСКО беше писал, че на неговия форд има окабеляване и че трябва да се закупят реленцата, иначе при замостването им работата не е изцяло издържана и фаровете не работят коректно. Заех се да проучвам нещата и след много четене във форуми и проверка в Микрокат разконспирирах номерата на съответните релета, които чисто нови струват към 100 лева и не е целесъобразно закупуването им. Значи релетата са R18 зелено с номер 83BG13A025CA, тип B , с пет крачета и R20 с номер 86AG7K057AA синьо, тип А, с четири крачета.
Днес проверих дали имам окабеляването на бушонното табло и изненада, :D: всичко е окабелено и чака само поставянето на релетата. Реле R18 е фабрично замостено и при премахване на мостчето габаритите и подсветката на таблото престават да светят, явно това реле играе роля при игнорирането на габаритите при карането на дневни фарове.
Толкова зесега от мен, като закупя релетата от e-bay ще пиша какво става, дали работят фаровете на намалена мощност и дали се включват със закъснение след стартиране на двигателя!
Последна промяна от Nebhotep на 04 фев 2012, 23:04, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 13 дек 2011, 13:31

Проектът за съжаление е в застой, пристигна ми и второто реле но фаровете не се активират. Преди малко пробвах и съм малко разочарован, защото беше голямо издирване на тези релета из дебрите на ebay. Възможно е някое от тях да не е в ред, но това не мога да твърдя, докато не ги проверя. По празниците с един познат електричар ще нищим ел.схемите на DRL и ще проверим релетата. Иначе в гнездата на бушонното табло има окабеляване на всички пинове на релетата и нямам идея защо не става. Пробвах и само на контакт и при запален двигател, нищо!
Прикачам схема, ако някой може да ми я разтълкува:

Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 13 дек 2011, 15:55, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Didibao » 13 дек 2011, 15:03

Колега схемата липсва!
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 13 дек 2011, 15:56

Слагам линк към схемата, че нещо не става...
http://www.4shared.com/photo/jUaqWklD/D ... scort.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

K80 (с пет крачета) и К5 (4 крачета) са съответно релетата, които трябва да се поставят според Микрокат. Съмнявам се в N282 Multifunction switch в (13) parking lights, защото това е опция за Мондео. Дали пък в скандинавските страни на слагат някакви по специални лостчета с функцията parking lights на ескротите произведени за там?

paco-67
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от paco-67 » 15 дек 2011, 03:59

колега,на моя форд сложих синьото реле от морга,а другото е обикновено с 5 крачета от магазина-5 лв.като дадеш на контакт,фаровете светват.не намирам разлика в силата на светлината

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 15 дек 2011, 08:53

И аз съм сложил оригиналните две релета на инсталацията, но без успех. Моля те кажи ми колко амперово е релето с петте крачета, защото моето е 40/35 A. Би трябвало и при мен да става, имам си окабеляване на всички пинове! От къде си купи релето?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 01 яну 2012, 21:10

За съжаление нещо нещата се закучиха. Релетата работят коректно, но не съм сигурен в зеленото реле с пет крачета каква информация подава на синьото и на кое краче става това. Като се затопли вече ще мерим директно на гнездата на релетата и тогава ще се разбере. До тогава, ако някой има идеи да казва...!

paco-67
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от paco-67 » 04 яну 2012, 15:02

колега,релето е 20/30А,има и номер-незнам дали ще е от полза-0 332 209 150.купих го от обикн.магазин за части и аксесоари.черно е,с 5 крачета-5 лв.и е за габаритите на гнездо R18 се слага.А на R20 е малкото синьо реле с 4 крачета.то е за фаровете.успех,дано да сам ти помогнал

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от KOss » 03 мар 2012, 15:30

Синьото реленце е стандартно и го има при всички бензинови Ескорти, Фиести и Мондеота от тези години. Другото е по-специално защото е реле за време, функцията му е да забави малко пускането на фаровете за да се избегне старт с включени фарове. При мен също всичко заработи моментално, но само със синьото реле защото нямам другото и вмомента фаровете тръгват веднага при контакт (да отбележа че тръгват все пак както трябва, САМО фаровете. Уредите, задните габарити и осветлението на рег. номер не светят!). Сега остава да си измисля реле за време с 5 крачета за да не тръгват веднага и всичко е 6! :wink:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 03 мар 2012, 19:41

Интересно при мен само със синьото реле не тръгва нищо! Независимо, че имам пинове на гнездата на релетата явно нямам окабеляването вътре в бушонното табло или някъде връзката не е направена!

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от KOss » 04 мар 2012, 02:14

Nebhotep написа:Интересно при мен само със синьото реле не тръгва нищо! Независимо, че имам пинове на гнездата на релетата явно нямам окабеляването вътре в бушонното табло или някъде връзката не е направена!
Пиновете на гнездата са стандратни за всички фордови бушонни табла. Проблема е там, че в буксите под самото табло не се пускат винаги кабелите до тези пинове. Не е само до мостове, изпитах го. DRL при мен тръгнаха само с релето, но например халогените (фабрично съм без халогени) не тръгнаха. Имам букса за бутон за халогени, имам кабели до халогените отпред с букси, имам ток на бушона, но ми липсва 12V от бутона до релето. Някъде е прекъснато, но така и не проучих по-дълбоко къде точно и сега ще пусна ръчно кабел от бутона до релето който да затвори и да пусне 12V на релето за да светнат халогените. За DRL обаче нямам идея къде се губи нишката. А ти като сложи синьото реле остави ли моста на мястото на зеленото или го махна?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 04 мар 2012, 08:13

Пробвах и с и без моста, нищо не става. Всички възможни комбинации опитах и не и не. Това, което ми казваш малко ме обезкуражава, но явно ще се мерят пин по пин нещата за да видим какво ще стане, малко да се затопли времето и я почвам. Сигурен ли си че зеленото реле играе роля само за забавяне на фаровете? А това което казваш за таблото и габаритите, трябва да е така, те не светят когато работи DRL. Ако имаш желание можем да се видим и да пробваш с моето зелено реле да видим дали ще заработи със забавяне... Поздрави!

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от KOss » 04 мар 2012, 11:41

Nebhotep написа:Пробвах и с и без моста, нищо не става. Всички възможни комбинации опитах и не и не. Това, което ми казваш малко ме обезкуражава, но явно ще се мерят пин по пин нещата за да видим какво ще стане, малко да се затопли времето и я почвам. Сигурен ли си че зеленото реле играе роля само за забавяне на фаровете? А това което казваш за таблото и габаритите, трябва да е така, те не светят когато работи DRL. Ако имаш желание можем да се видим и да пробваш с моето зелено реле да видим дали ще заработи със забавяне... Поздрави!
Ясно. Значи някъде имаш прекъснат +. Сега като се разрових повече, започнах да се съмнявам че зеленото реле играе роля за забавяне на фаровете. :roll: По кода на това реле разучих че и то не е толкова сложно реле и че се среща при всички фордове от 1980 година общо взето. Например в този линк http://www.escortevolution.co.uk/forums ... pic=117251" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; има таблица с релетата и бушоните. Тук само номерацията е различна и синьото се води K5, а зеленото К80, като пояснение към К80 е дадено Р24 на което пише че там има мост при коли с ляв волан с изключение на Швеция и Норвегия. Другото интересно, което го пише и на твоята схема е че и двете релета си се водят DAYTIME RUNNING LIGHTS, но на зеленото не пише DELAY, а пише PARKING LIGHTS, тоест габарити. Все пак там има мост точно за габаритите, така че това реле си е свързано с тях, а не със синьото което си е отделно и си е точно DRL. Малко се отнесох с писането. :roll: Днес или утре чакам да ми дадат разни зелени и черни петкраки релета да пробвам, ако има резултат ще пиша, ако не можем да се разберем нещо за да пробваме с твоето реле. Поздрави!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 04 мар 2012, 12:28

Това което казваш съм го проучил и схеми и всичко, но не тръгва, докато не отворя таблото и да прегледам връзките само гадая за момента. По- горе в темата един колега е писал какво реле си е взел, вземи си като неговото тъй като се съмнявам да стане с други оригинални релета с 5 крачета. Едно че не отговарят като ампераж, второ може и да си прав за забавящата функция и то тя ще работи само с конкретното реле. Поздрави!

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от KOss » 04 мар 2012, 13:10

Сетих се още нещо което можеш да изпробваш. Ако колата ти има климатик, щом е бензинова горе на R17 трябва да имаш едно синьо реленце. Сложи го на R20 и виж дали ще светнат. :wink:

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от KOss » 04 мар 2012, 17:13

Взех черно реле с пет крачета което отговаря 100% на зеленото фордово. Релето е Hella и е същото, проверих го по диаграмите. След като махнах мостчето и сложих това реле единственото което стана е... Като дам контакт и си тръгват нормалните къси светлини, заедно с таблото и задните светлини. Това вече ме навежда на мисълта че има още нещо което не е както трябва и което се разминава със скандинавския вариант. Не знам дали е мост някъде, дали е до окабеляване или различно реле което е за подаване на контакт. :roll:

Потребителски аватар
KOss
потребител
потребител
Мнения: 402
Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от KOss » 04 мар 2012, 18:08

Прекалено много се задълбочих в тези DRL, но мисля че разбрах каква е идеята на двете релета. Когато врътката на светлините е в изкл. положение всичко си е изключено и като дадеш на контакт. След като запалиш колата пускаш габаритите и тук идва зеленото реле, то прекъсва подсветката на таблото и задните светлини, а другото реленце включва късите. При изгасена кола обаче, като си на габарит си имаш нормални габарити. Това е цялата функция, не е с реле за време и т.н.

Niki-Bs
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 20 юни 2009, 00:43
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLS 89, Escort 95 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Niki-Bs » 11 мар 2012, 02:18

Здравейте,
Реших да споделя и моя опит с конкретните релета. Почваме от там, че колата е Ескорт 1,6 Zetec 95 година, с климатик. Миналата година имах проблеми с ел. инсталацията и свалих за пореден път таблото с бушоните, този път го разтворих (разрязах свързващите пинове и после ги запоих) и внимателно запоих всички спойки, които ми се сториха съмнителни. Проблемите с инсталацията се оправиха, но се появиха две странни неща - фаровете се светваха на къси светлини при контакт, дори и да не е запален автомобила(в това състояние не светеше осветлението на таблото и задните габаритни светлини), като при превключване на светлините от лостчето за светлините преминаваха вярно в габарити, къси и дълги. Поиграх си известно време, но ми писна и ги оставих така. След няколко дни установих, че не ми работи компресора на климатика, като единствената повреда бе, че просото нямаше захранване. Реших че захранването на климатика, се е прехвърлило на фаровете, но тъй като беше октомври месец си оставих оправянето за пролетта. Получих значи DLR съвсем на време. Днес се оказа следното. Отново извадих таблото с предпазителите и се оказа, че погрешно съм поставил синьото реле на позиция R20, която е очертана със синьо. Правилното място на синьото реле е била R17, която на моята кутия с предпазители е очертана с кафяво, но има синя точка по средата. След преместването му климатика работи нормално и късите светлини не светят при контакт, което означава, че за моят автомобил, добавянето на 1 реле ще реши проблема с DLR. Недостатъка на това решение, е че късите светлини светват с контакт, и по този начин не помагат на акумулатора през зимата, фаровете светят с пълната си мощност, което пречи на бързото зареждане на акумулатора. Добрата новина - имам цяло лято да измисля схема за закъсняване на светването на късите светлини, и светването им с понижена мощност.
Благодаря на всички писали по темата - с Ваша помощ и малко творчество реших един от проблемите доста по-бързо - всичко което направих е просто проверка!!! Бях се подготвил да си правя нова инсталация за климатика.
Причина при част от автомобилите да не се получава DLR само с добавяне на реле е разликата в таблата с бушоните, и липса на съответните кабели в инсталацията на автомобила.

Потребителски аватар
tonyfireman
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от tonyfireman » 27 юли 2012, 21:27

Има ли развитие, че темата скоро ще стане много актуална с приемането на закона.
Някой по-запознат със схемите ако може да обобщи какви релета и къде (на кои номера места) трябва да се забучат и да се пробва. Че от многото мнения се обърках :)
Някой успя ли да го постигне - да запали само късите и то със забавяне? Как? И всичко друго работи ли си по колата?
Черната перла

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Активиране на DRL (дневни фарове) на Форд Ескорт след 96 г.

Мнение от Nebhotep » 27 юли 2012, 22:23

Значи релетата са R18 зелено с номер 93BG13A025CA, тип B , с пет крачета и R20 с номер 86AG7K057AA синьо, тип А, с четири крачета.
За съжаление най -вероятно нямаш окабеляването на пиновете на релетата или самата връзка на платката между тях. Аз имам окабеляването в гнездата на релетата, но нямам връзките на самата платка. Ако има развитие ще пиша...!

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта