Темпомат на Мондео Мк3 TDCI

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Темпомат на Мондео Мк3 TDCI

Мнение от hotblooded » 22 дек 2012, 20:43

Tъй като моята кола нямаше тази екстра реших аз да си я добавя, сдобих се с волана и превключвателите (ключетата) на педалите за темпомат.
Мислех си че ще падне голямо преправяне на снопа но се оказа че разплитане на снопове няма да има, дефакто при мен липсва само "зеленото" ключе (датчика за натисната спирачка), но буксата за него си е там.
вижда се омотана в изолирбанд до червеното ключе, което е на съединителя, и като го гледам е идентично за коли с със и без темпомат - дефакто в него има две ключета - "нормално отворено" и "нормално затворено" - при ненатиснат педал - нормално затвореното държи веригата на темпомата включена -двата зелени кабела, а когато педал е натиснат докрай - дава сигнал на ECM че съединителя е натиснат, когато този сигнал се прекъсне - ECM се "приготвя" за тръгване - кабелчетата са по тънки и са с черно с жълта ивица.
Така, сега видях че руския он-лайн микро кат работи, реших да видя колко ще излязат като цена чарковете в Мото-Пфое - бутоните на волана са 180 лв, еърбега с капачката (с изрезите за бутоните) - още 170 лв.... Аз купих целия волан за 80 лв с доставката (+ неоценимата помощ на колега от форума).
Ключетата на педалите..... ключето на съединителя макар и външно да са еднакви се оказа че има разлика за "със" и "без" темпомат - това за със темпомат се води "шалтер съединител" и в МП струва 25 лв. ключето за прекъсване на темпомата при натискане на спирачката в МП казват че няма такъв номер, но в PYE излиза че е 9,90 лири. 10 лири и малко дава че е шалтера на съединителя - тоест вървят почти 1/1 с МП. Ключетата със доставка от Англия излязоха почи 70 лв комплект и 3те. - тоест можете да си ги купите и от МП. Или да ходите по моргите и да си извадите... Това за спирачката може и да не го купувате, спокойно може да се замести с едно "нормално затворено" реленце от 1 лв. което ще се включва паралелно със стоп сигнала....
Така, разлики в детайлите:
кабеляк на волана със темпомат:
Изображение
и без:
Изображение
Шалтер на съединителя:
Изображение
нацапния със зелено е с два извода по-малко и в МП се води просто "бутон". Шалтера нов струва 24 лв в МП, още толкова ще струва и датчика за настисната спирачка - да не се бърка със датчика за стоп сигнала - той струва 48 лв в МП ( ??? )Пиша тези цени защото аз купих датчиците (които са просто едни ел.ключета) за 20 паунда от Англия, и дадох още 20 лв за доставка до БГ - няма сми, купете си нови. Или си извадете от някоя морга. Ваденето ще бъде описано по-долу.
Волана го взех за 25 лири от еbay, трудно се намира негръмнал по моргите. Можете да вземете и само бутончетата, и да си изрежете капачката на еърбега. Бутончета се намират също за 20 паунда. Във МП са 165 лв. Еърбега е към 180.
Да се върнем към монтажа. Ще ви трябват торкс Т30, кръстата отверка, плоска отверка - голяма и малка.
1. Откачаме едната клема (коя да е) на акумулатора, завъртаме волана на 90*, в горната част пред таблото в задната част на волана ще се появи отвора за единия болт които държи ммодула с еърбегаи клаксона. най добре ще е Т30 да е Г-образен. със голямото рамо лашнете, после сменете рамото и доразвийте болта. След леко напъване тръгва лесно.
2. Завъртаме волана на 180*, поватряме с другия болт като леко придържаме с ръка еърбега, вече нищо не го държи, а е тежък, за белята кабелчетата са тънки. След като развием и втория болт, връщаме волана в нормално положение, без да пускаме еърбега.
3. Леко отваряме горния край на еърбега и виждаме това:
Изображение
С помощта на малката плоска отверка, може и шило, или "пипало" на мултицет освобождаваме средната букса. Не се вижда добре, но буксите са 3 - средната черна и двете сиви са отделни. След това отваряме еъбега до положение емблемата да сочи към пода, държим го с една ръка отдолу, а с другата откопчаваме буксичките на самия еърбег. Откопчават се лесно, особено ако брачната ви халка не е 1 цол (като моята)... Вече може да отделим безопасно еърбега:
Изображение
4. Ако ще сменяте волана ще ви трябва гаечен ключ или гедория 26-27мм. Аз имах до 24 и си останах със моя волан (спиците му са "засрани" и ще го сменя по нататък)
По побратният ред събираме кабеляците завиваме болтчетата и... имаме горублянски темпомат:
Изображение

Може да включим акумулатора. След това като дадете контакт - стрелките ще се разходят до края на скалите, таблото ще е като коледна елха, изчакайте 5 сек всичко ще се нормализира.

За да достигнете ключетата на педалите ще се наложи да извадите вратичката към вътрешното табло с бушони - като я отворите, просто дръпнете нагоре, след това ще се наложи да свалите и кората под волана. държи се на 5 болтчета,
Изображение

развиват се със средно голяма "кръстата" (или Филипс) отверка. и една "щипка" в горния десен ъгъл. След като развиете болтчетата, щипката се "елеминира" като дръпнете горния десен ъгъл на кората право към вас. Ако металната щипка не излезе - издвадете я с ръка и я нанижете на пластмасовия щифт.
като погледнем се вижда следната картинка:
Изображение

1 е червеният датчик - на съединителя. Тук ще ви е необходима голямата плоска отверка, за разлика от другите два датчика неговата букса се вади трудно - за това пъхнете отверката между буксата и скобичката и напънете докато скочбичката изскочи. Извадете буксата. Завъртете датчика на 30* обратно на посоката на часовниковата стрелка и той ще остане в ръцете ви. Сложете новия датчик, но не бързайте да слагате буксата.
2. В зеленото кръгче е буксата за "зеления" датчик. Той се слага на педала на спирачките. мястото му е онзи отвор посочен със стрелката. Сега ще трябва да откопчеете буксата на датчика за "стоп-сигнал", натиснете леко скобичката и и дръпнете към вас. кабелния сноп трябва да е свободен.
3 Сега монтирайте "зеления" датчик. Закачете му буксата. Закачете буксата на червения датчик, ще е трудно, но ако не достига кабел цепнете изолирбанда и освободете буксата на "зеления" датчик. Накрая закачете и "стоп-сигнала"
Ситуацията отдолу вече ще е :
Изображение
Като контирате датчиците - застанете на колене до прага на колата (постелете си нещо), ако е мокро - извадете една гумена стелка от пред задната седалка. Бъркайте между малката кора (тази дето е като велур)и металното профилче, на пръв поглед изглежда трудно, но мястото отгоре ще ви служи да влиза светлина. Иначе е голямо кьорене.
Като монтирате кората - първо щракнете щипката после навивайте болтовете. Монтирайте капака на бушонното табло..... Похвалете се във форума че сте монтирали темпомата!
Последна промяна от hotblooded на 23 дек 2012, 11:27, променено общо 3 пъти.
Изображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Темпомат на Мондео Мк3 TDCI

Мнение от DigiPro » 22 дек 2012, 20:54

Браво за труда и подробното описание! Единствено може да понамалиш снимките, че форума ги изрязва и не се виждат целите (дори при резолюция 1920 по хоризонтала)

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Темпомат на Мондео Мк3 TDCI

Мнение от synthez 3D » 22 дек 2012, 21:08

Колега,много добре си го описал.Обаче след като се монтира всичко не трябва ли да се включи софтуерно опцията темпомат?При Фокус и C-MAX монтажът е почти същият,но накрая трябва и да се активира,за да работи.
Изображение

hotblooded
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
Местоположение: Бургас (София - от време на време)
Status: Извън линия

Re: Темпомат на Мондео Мк3 TDCI

Мнение от hotblooded » 22 дек 2012, 23:16

Tака е - без софтуерна намеса не става. Ще се ходи до Мото Пфое. Но да видим кога, и къде....
Изображение

gromoff
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 18 авг 2012, 15:50
Модел на автомобила: Mondeo mk3
Status: Извън линия

Re: Темпомат на Мондео Мк3 TDCI

Мнение от gromoff » 10 май 2014, 21:13

Тая работа хубава, ама тръгна ли проклетото нещо, че някъде бях чел, че липсват кабели?

DanielKyosev
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 04 яну 2020, 17:58
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Темпомат на Мондео Мк3 TDCI

Мнение от DanielKyosev » 02 яну 2022, 18:41

Здравейте,колеги след всичко изчетено и преровено по нашите и чуждите форуми след обстоен преглед на инсталацията имам всички налични кабели по всичките букси със изключение на буксата за ключето на спирачката тоест за зеленото ключе при мен са 2 букси една на съединителя и една на спирачката втората за спирачката я няма от новите ключове които купих излизат 6 бр жици при мен има 4бр някой може ли да ми каже другите 2 къде трябва да се вържат
Благодаря ви предварително

DanielKyosev
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 04 яну 2020, 17:58
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Темпомат на Мондео Мк3 TDCI

Мнение от DanielKyosev » 19 фев 2022, 12:14

Здравейте,колеги някой има ли представа двата кабела които излизат от червеният бутон на съединителя зеленият и зелено-жълтият към кои пинове се връзват на буксата на компютъра?
Или някой ако има възможност да даде схема на самата букса?

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта