Ремонт на маслена помпа на Ендура-Е 1,3

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Rusin Atanasov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 20 яну 2013, 21:19
Модел на автомобила: Ford Fiesta fokus Mk4 1996
1.3I 37kW Endura-e
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Ремонт на маслена помпа на Ендура-Е 1,3

Мнение от Rusin Atanasov » 18 окт 2013, 22:18

Привет, маслената помпа на Фиестата не качваше масло при отворен капак на кобилиците и реших че най-лесно е да разглобя и да видя дали тя не е виновника. Лошото е че и датчика не даваше правилно инфо и лампичката в таблото примигваше. Вдигнах предницата на колата на стойки /канал нямам/ и се заех да демонтирам маслената помпа. Тя се закрепва с 3 болта зад блока като едният от тях крепи и част от една лапа/конзола/на нея е висящият лагер на дясната полуоска. Свалям първо конзола на 3 болта /един от тях е с гайка и е към маслената помпа какато споменах/ с ключ №13:

Изображение

На нея има две шпилки виждат се в горният край на снимката и на тях е монтиран висящият лагер.
След това отвивам болта закрепващ конзолата и маслената помпа. На снимката се вижда в ограденото и на върха си има шестограм за развиване. При имен беше заоблен явно помпата е сменяняна или пък е правено нещо по нея/изглеждаше оригинална/, ако е така с малък секач се развърта без мого блъскане.

Изображение

Така отделих маслената помпа, тя е с матална гарнитура. Бръкнах в отворите от към двигателя с пръст и ми се видя доста чернилка от вътре при положение че маслото е сменяно преди 10 месеца, но пък колата не е достигнала километрите за смяна. Разбирам че е нормално да е черно, но пък имаше нещо като каша. За това се навих и да свалям картера,обаче без успех: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=65315
При свалена помпа опитах на ръка да видя дали хвърля масло каквото е останало в нея и нищо не стана, освен че имаше около 5мм лефт по посока на оста. Това ме наведе над мисълта че там може да се крие проблема. Зъбното колело на помпата е закрепено с мака ос, която се избива лесно. Изваждам я, и на нея е водещото зъбно колело, а около него е водимото над тях има капаче с О-пръстен

Изображение Изображение

и едно клапанче

Изображение

и нещо като пружинка

Изображение

Общо взето там нямаше стряскащо износване, забните колела се зацепваха видимо добре. Самото клапанче четох че с времето му омеква пружинката и отваря при по-малко налягане и за това може помпата да не качва масло. То можело да се оправи с подлагане на малка шайба и така да се натене пружинката, обаче за момента луфта ме притесняваше повече. Изчистих корпуса на помпата с обезмаслител и финна телена четка и после промих вътре с бензин. Продухах всички отвори и наливах бензин до като се уверя че няма запушване по магистралите вътре. При монтажа на зъбните колела има белези, по който се зацепват:

Изображение

Ето помпата готова за монтаж:

Изображение

На снимката се вижда една пробка с шестограмен отвор, не знам за какаво е, но може там да се поставя манометър за проверка на налягането на помпата. Опитах на ръка да видя луфта и всичко си беше стегнато и се вертеше мазно и безпроблемно. Не знам защо стана така :?: налях масло и завъртях на ръка и маслото се изхвърляше от помпата за мое очудване и радост. Монтирах помпата и вече имаше приток на масло в двигателя видим в капака над кобилиците. Сега остана да се смени и датчика ама до като се наканя да напиша темета сигурно вече е направено. За мен остана въпроса как само с едно разглобяване и сглобяване изчезна луфта на помпата и тя заработи, уж за сега е наред.
Лека, вечер!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Ремонт на маслена помпа на Ендура-Е 1,3

Мнение от OgiDogi » 19 окт 2013, 07:27

Rusin Atanasov написа:... За мен остана въпроса как само с едно разглобяване и сглобяване изчезна луфта на помпата и тя заработи, уж за сега е наред.
Лека, вечер!
При тази конструкция, единствената възможност е превъртане на оста в колелцето с лопатки - от там и липсата на масло при въртене. При ваденето си чукал по оста и явно си я набил достатъчно, но не се знае до кога.
Вземи пак да отвориш помпата и да набиеш оста надеждно.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
Rusin Atanasov
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 20 яну 2013, 21:19
Модел на автомобила: Ford Fiesta fokus Mk4 1996
1.3I 37kW Endura-e
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Re: Ремонт на маслена помпа на Ендура-Е 1,3

Мнение от Rusin Atanasov » 19 окт 2013, 10:54

Мерси за отговора, това не се бях сетил. Има логика. Когато набивах зъбното колело придаващо движение на помпата онова с оста на него, доста го биех с чука до като влезе достатъчно. А от долу на водещото колело няма никаква "контра" и ако то е превъртяло :evil: Тамо освен набиване друго не става, в краен случай заварка и шлайфане.
Добре де, ако е превъртяло и е толкова голям луфта би трабвало като го движа на ръка цялата ос да може да излезе. Или пък, ако знаех зя този проблем да отворя първо капачето с трите болта /то е на най-лесно място/ както си е на двигателя и да пробвам за луфт.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ремонт на маслена помпа на Ендура-Е 1,3

Мнение от S_C » 19 окт 2013, 11:12

Замисли се за допълнителен датчик за налягане на маслото. Съмнителни са нещата с тая помпа.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта