Модул за автоматично вкл. на фаровете - дневни светлини

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 14 ное 2006, 17:42

Mondeo18TDI96 написа:как досега никой не се замисли колко силно ще светят фаровете когато се вкл. последователно !?
ето ти едно екселче как ще се отрази на мощността на лампата като сложим резистор

http://store3.data.bg/xwarior/1/" onclick="window.open(this.href);return false;

:P
Be happy

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ivocsim » 14 ное 2006, 20:02

Тази далавера си монтирах и върши добра работа. Само, че ще има и доработка защото като цъкнеш дълги и не действат. Явно мултиключа вкл още нещо, ама е ще го разуча.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 15 ное 2006, 10:11

ivocsim написа:Тази далавера си монтирах и върши добра работа. Само, че ще има и доработка защото като цъкнеш дълги и не действат. Явно мултиключа вкл още нещо, ама е ще го разуча.
как е "силата" на фаровте тогава?
:?
Be happy

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 15 ное 2006, 10:22

форд мк2 написа:
Mondeo18TDI96 написа:как досега никой не се замисли колко силно ще светят фаровете когато се вкл. последователно !?
ето ти едно екселче как ще се отрази на мощността на лампата като сложим резистор

http://store3.data.bg/xwarior/1/" onclick="window.open(this.href);return false;

:P
xls-чето съдържа малка но МНОГО същественна грешка - съпротивлението на лампата не е константно (както си го тупнал 2.4ом) а зависи от тока през лампата (нагряването на жичката, то и светлината зависи от това!) ... а при посл. свързване на две 12V крушки ще светят колкото габаритите (нещо като фас на цигара посред бял ден) !

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ivocsim » 15 ное 2006, 10:26

Не се променя. Не мисля, че с резистори е добра идея освен ако не си пробвал( Форд МК2). Сега ровя да намеря схема в която има фабрично такава екстра.
Последна промяна от ivocsim на 15 ное 2006, 15:52, променено общо 1 път.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 15 ное 2006, 13:38

Ако някой има желание да направи така, че да не си забравя светлините на мондеото (МК1) - най-добре е да вкл. последователно едно реле (норм. отворено) на кабела показан с червено на картинката

това е съединителя на ключа (сваля се кората под волана - 3 винта) натиска се чопчето (от горната му страна (поне при мен)) и се издръпва (без да се сваля ключа)

ако кабела е прекъснат не светят габаритите (но светят фаровете според положението на ключа)

така че можете да монтирате схемата на брок (ако искате закъснение!) да прекъсва/вкл. този кабел, а ключа да го оставяте на къси светлини !

ако тоя кабел е прекъснат след изкл. на контакния ключ - ще гасне всичко а зумера (за забр. светл.) няма да свири !
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 16 ное 2006, 13:47

имам едно момче което слага платка за фаровете 20лв струва.... работи на принципа като запалиш колата си и напрежението се повишава и се вклюват фаровете,ако падне напрежението значи колата е угасена и фаровете се самоизключват....
Току-що получих този е-майл и отивам да проверя за какво става дума и ще докладвам за резултата.Явно не само нас вълнува този въпрос...... :lol:
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 19 ное 2006, 19:17

Това съм го написал и в темата в ел. инсталация и оборудване..........


вече има частична яснота по вапроса с дневните фарове..... Намерих си едното от двете фабрични релета - синьото. То си е обикновено реле от малките, но е с нормално затворен контакт. Релето иначе си е обикновено. Вътре има само реле и един резистор вързан в паралел на намотката на релето.( кафявите релета на таблото са същите но с нормално отворен контакт)
А сега за ефекта при поставянето му...............
Ами всичко е супер ...
Светят само фаровете ( без габаритите ) и при отваряне на врата не се включва сигнала за забравени фарове. При включване на габарити или фарове от копчето дневните фарове гаснат и свети само това което сме пуснали. При изключване на фарове или габарити се включват отново само дневните. ДОТУК ВСИЧКО Е СУПЕР И ТО САМО С ЕДНОТО МАЛКО СИНЬО РЕЛЕ НОМЕР 20.
Сега идва проблема Фаровете светват веднага с подаването на контакт................. явно другото зелено реле номер 18 е за това но след всички измервания които направих замоменте не се сещам какво точно трябва да има в него и на кои крака да се върже "нещото вътре"????????????
явно трябва да има реле за време за да изчака паленето - около 30 секунди например след подаване на контакт, но засега немога да се сетя как да го вържа за да постигна оригиналната конструкторска идея............

но всеки може да пробва с едно реле с нормално затворен контакт на своята кола на място номер 20 и ще тръгне.........

в краен случай ще прекъсна с таймер контакта на номер 20 и ще стане, но няма да е както са го мислили конструкторите????

Дайте фабрична схема на свързване за да се види за какво ползват второто реле и каква е връзката между двете релета...

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Схемата на фаровете

Мнение от synthez 3D » 20 ное 2006, 19:12

Това е цялата схема,която имам от руския превод на Haienes.Като сравних моите цветове на кабелите,се оказа,че не са съвсем същите,но като цяло е вярна.Надявам се,че ще свърши работа също и на "ivocsim".
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krava_i_pile » 21 ное 2006, 09:53

в датата има обява от някакъв пич - устройство и монтаж 25 лева....уж за всякакви коли
Изображение
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 23 ное 2006, 22:58

в сайта МК-33 има също подобно нещо за 20 кинта, но незнам дали и монтажа е в тази сума. Не и отговориха точно на въпроса...

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 24 ное 2006, 21:38

ами аз вече си ги ползвам със здраве........
намерих какво е и второто от двете релета....
значи има две релета за дневни светлини, които се поставят на куплунгите на таблото. Първото е от по-малкия тип с нормално затворен контакт - то светка фаровете( води се синьо 20 ). Второто е от тези който приличат на куб с 5 извода ( зеленото 18 ). На него има нормално затворен контакт в средате ( 87а) и нормално отворен ( 87). 30 е подвижния контакт, а 85 и 86 са захранване на релето. С една дума обикновено реле от мототехниките - ма моето пише Русия..... Като се монтират на таблото ефекта е следния - при подаване на контакт фаровете и габаритите светват. При включване на габарити от лостчето фаровете гаснат и остават семо габарити...... каквото с подаде от лостчето... При изключване на светлините от лостчето светват отново дневните........ това е фабричната схема. Проверих и в МП. няма времезабавяне.

При мен заради подгряването при дизела си монтирах още 2 релета за да прекъсна с реле за време нормално отворените контакти и на двете основни релета за 30 секунди - време достатъчно да подгрея и запаля преди да светнат дневните.

Няма никакво намаляване на волтажи и тем подобни........ Пак повтарям ТОВА Е ФАБРИЧНАТА СХЕМА НА КОЛАТА........ПРОВЕРЕНО.

Ако някой се интересува от още нещо по поста ми.......... на разположение съм....

lwes
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 25 ное 2006, 11:38
Модел на автомобила: москвич
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Мнение от lwes » 28 дек 2006, 08:33

Колеги, не знам защо се тровите да измисляте нови схеми и др. Аз си монтирах един ключ за LPG (втоматичен) и сега фаровете ми светват на около 1500 оборота след запалване и гаснат при изгасване на двигатела.

venll
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 яну 2007, 08:48
Модел на автомобила: escort 91
Status: Извън линия

Мнение от venll » 08 яну 2007, 22:51

Реализирах схема на Brock като смених двата кондензатора съответно с 470 мф С1 и 330 мф С2 и вкючих късите светлини. Схемата сработи, но при натискане на сипрачки или вкючване на мигачи ДРЛ светлините се изключват и след зададеното време от резистора светват отново. И така до следващото натискане на спирачките. Дайте инфо какво да се смени за да се избегнат проблемите! Предварително Ви благодаря

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 09 яну 2007, 08:43

Намери си стабилно напрежение .Това явно играе и не задържа добре релето.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 09 яну 2007, 10:55

Сложи стабилизатор 7808 след ключовия транзистор така че да захранва само чипа.Сложи два кондензатора преди и след него . При натискане на спирачките или включване на други консуматори се появяват пикове във захранването към които таймера (555) е чувствителен и се превключва.
Форд е колата на шампионите!!!

venll
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 яну 2007, 08:48
Модел на автомобила: escort 91
Status: Извън линия

Мнение от venll » 10 яну 2007, 17:19

Напрежението съм го взел от бушона за подгряване на задното стъкло. Няма нищо общо със сприачките или мигачи. Използвах и стабилизатор 7809, но го включих на входа на схемата защото след транзистора не искаше изобщо при натоварване на релето да сработи, резултата е че при подаване на мигачи или спирачки релето пак се изключва!

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ivocsim » 10 яну 2007, 23:15

Колеги, Вие с Ескортите решението е просто. Това което предлага JINXY е 100% оригинално. Не пренебрегвам и другите предложения, но аз го изпълних това предложение и е наистина така(JINXY).

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 11 яну 2007, 02:03

Venll, пробвай да сложиш стабилизатора на место пътечката(срежи я)която съединява + на с2 и катода на диода .По лесно щеше да мога да го начертая но нямам скенер да го кача .Таймера работи в широк диапазон на захранването (5-15V).7809 е за 9 волта така че ако го вържеш правилно трябва да работи без проблем.Не забравяй да сложиш по един кондензатор 50м/16в на изхода на стабилизатора и 100м/25в на входа му . Успех!
Форд е колата на шампионите!!!

venll
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 яну 2007, 08:48
Модел на автомобила: escort 91
Status: Извън линия

Мнение от venll » 11 яну 2007, 10:45

borko 30 свалям ти шапка и благодаря!!! Първия път бях поставил 7809 след кондензатора и може би затова не работеше. Сега при първите тестове на акумулатор, който не е на колата, работи като включвам 2+1 халогенни крушки по 55 вата без проблеми. Тези дни ще пробвам да го монтирам на колата и дано да няма проблеми. Все пак крушките на стоповете и мигачите са 2х21 вата. Още веднъж ти благодаря!!! *00134*

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта