Обезшумено задно гърне

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 28 дек 2013, 17:37

Здравейте колеги. Накратко ще се опитам да обясня какво съм правил по колата и какво ме дразни от получения краен резултат.
Та смених си генерацията на колата от заводско 50-54 горе доло на 63,5. До тук добре НО естествено както и очаквах стана по шумна. Задното гърне от което бях много доволен вече не ставаше понеже беше доста шумно. Задното ми гърне беше от Пасат 5 1,8Т. На новата генерация въпросното гърне издаваше един МНОГО НЕПРИЯТЕН ЗА МЕН ЗВУК на метал. След което реших да си изработя аз гърне. Първия вариант се получи доста добре. Като казвам доста добре имам в предвид, че МНОГО ме дразни шумна кола аз обичам тишината. Но за жалост го бях направил прекалено дълго и трудно се събра и тропаше по купето. Изработих си ново. То пастна вече идеално защото коригирах предните си грешки но звука не ми допада. Издава един много басов звук при обороти 2400-4200. На много колеги любители на спортните гърнета ще им хареса много защото е доста плътен звука но на мен категорично не ми допада. Въпроса ми е следния. Може ли някой който се е занимавал с изработка на гърнета да ме просвети в тайната на изработката на тихо задно гърне, понеже Ескорт не му е силната страна тишината и ми идва в повече вече и бръмченето на гърнетата. Благодаря на отговорилите ми колеги предварително.



П.п Новата ми генерация започва от изпускателния ми колектор, имам две резонансни гърнета и едно крайно. Колата е от профила ми Ескорт RS2000. Имам снимки на гърнетата как съм ги направил. Ако някой се интересува мога да ги пусна да се видят.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от OgiDogi » 28 дек 2013, 18:00

peigera написа:Здравейте колеги. Накратко ще се опитам да обясня какво съм правил по колата и какво ме дразни от получения краен резултат.
Та смених си генерацията на колата от заводско 50-54 горе доло на 63,5. До тук добре НО естествено както и очаквах стана по шумна. Задното гърне от което бях много доволен вече не ставаше понеже беше доста шумно. Задното ми гърне беше от Пасат 5 1,8Т. На новата генерация въпросното гърне издаваше един МНОГО НЕПРИЯТЕН ЗА МЕН ЗВУК на метал. След което реших да си изработя аз гърне. Първия вариант се получи доста добре. Като казвам доста добре имам в предвид, че МНОГО ме дразни шумна кола аз обичам тишината. Но за жалост го бях направил прекалено дълго и трудно се събра и тропаше по купето. Изработих си ново. То пастна вече идеално защото коригирах предните си грешки но звука не ми допада. Издава един много басов звук при обороти 2400-4200. На много колеги любители на спортните гърнета ще им хареса много защото е доста плътен звука но на мен категорично не ми допада. Въпроса ми е следния. Може ли някой който се е занимавал с изработка на гърнета да ме просвети в тайната на изработката на тихо задно гърне, понеже Ескорт не му е силната страна тишината и ми идва в повече вече и бръмченето на гърнетата. Благодаря на отговорилите ми колеги предварително.



П.п Новата ми генерация започва от изпускателния ми колектор, имам две резонансни гърнета и едно крайно. Колата е от профила ми Ескорт RS2000. Имам снимки на гърнетата как съм ги направил. Ако някой се интересува мога да ги пусна да се видят.
Ако можеш, дай скица на гърнето с размерите. Очевидно, при определена скорост на газовете се получава резонанс между камерите и трябва да се променят съотношенията в обемите им на стойности, при които ще има възможно най-малко взаимодействие между резонансните честоти на всяка от камерите. Малко математика от по-високо ниво.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 28 дек 2013, 18:36

http://peigera.snimka.bg/experiment/zad ... 6.32278663
предното гърне което ми хареса беше дълго 60см. 5см. беше празната камера и 50см. беше заглушителната камера натъпкана с вата. А сегашното е 40см. дълго 6см. празна камера и 28см. заглушителна камера което пак е натъпкана с вата даже се постарах да я натъпча по добре.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от synthez 3D » 28 дек 2013, 19:16

За мен проблема е във ватата. Като са плътно обвити с вата перфорацията не върши работа и газовете си минават директно по тръбата без да се разширяват през перфорацията. Преди време съм си правил сам доста гърнета и знам, че за да станат както трябва, ватата трябва да е по стените на камерата, или доста рехава, а не върху тръбите, за да ги запушва. Много от афтърмаркет гърнетата са обвити по същият начин както си го направил ти и за това не работят както оригиналните. След време ватата се издухва и постепенно звукът става както трябва , но трябва да мине доста време.
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 28 дек 2013, 21:09

Размерите как са? Трябва ли да корегирам нещо или просто трябва да я намаля като количество ватата за да стане по рехава. В това което ми казваш за ватата има логика ще го пробвам. Нещо друго? Да намалям диаметрите на тръбите или да ги свивам в краищата?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от synthez 3D » 28 дек 2013, 22:55

Няма нужда да променяш размерите. От скицата не става много ясно коя част от тръбите е перфорирана, защото и това има значение, за да се получи един вид лабиринт за газовете и по този начин освен да се разширяват и да закъсняват. Нямаш ли някое старо оригинално гърне, за да гледаш от него и така да си спестиш преправянията? По принцип за да работи добре един шумозаглушител трябва така да се направи, че част от газовете след закъснение да се съберат с тези, които не са закъснели и така да се получи самоунищожаване на част от трептенията. Системата трябва да е настроена спрямо конкретния двигател, за да е максимално ефективна и за това е най-добре да се копира оригинално гърне. Иначе ще трябват доста експерименти за добър резултат. Все пак мисля, че при твоя случай може да се направят подобрения, но трябва да знам коя част от тръбите е перфорирана.
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 28 дек 2013, 23:24

Перфорацията е само в камерата където е ватата. В малките камери (6см.) тръбите не са надупкани. Ако и там бяха щеше да стане много шумно. Имам няколко гърнета които съм отварял. Едното е оригиналното на моята кола. Размериъе на заглушителя са еднакви разлика има само в малките камери. На оригиналното са по големи. Отварял съм и един оригинален Ремус който на същата кола със същата генерация е много тих и въобще не я спъва. До днес смятъх, че ремуса я спъва защото е изработено от входяща тръба фи50 паразитна тръба пак фи 50 и изпускателна тръба фи 40. Но днес ги пуснахме двете коли и установих, че те съм прав. Моето гърне е направено по схемата на Ремуса. Разликата пак е само в малките камери. При Ремуса едната камера е 10см. А другата е 8 см докато при мен и двете са по 6см. Разликата е и във ватата на ремуса наистина не е толкова плътна. И другата разлика е, че на ремуса тръбите са надупкани докато при мен са нарязани през 5мм. С флекса. 5мм. Матерял после има 3мм дебелина на ряза. Просто не ми се дупчеше трябваше да правя адски много дупки с дрелката.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от OgiDogi » 29 дек 2013, 00:02

peigera написа:Размерите как са? Трябва ли да корегирам нещо или просто трябва да я намаля като количество ватата за да стане по рехава. В това което ми казваш за ватата има логика ще го пробвам. Нещо друго? Да намалям диаметрите на тръбите или да ги свивам в краищата?
Набързо си опресних знанията по акустика и прегледах разни дизайни на гърнета.
Липсва ти точно паразитна гасителна камера за ниските честоти. Скъси средната част с 8 cm за сметка на увеличение на едната от крайните (тази откъм входящата тръба). Раздели получената нова по-голяма камера на 2 равни части по 7 cm с преграда, в която има само един отвор в средата, точно срещу влизащите в камерата газове (сечение на отвора 1/2 от това на входящата в камерата тръба - нещо около Ф=45). По този начин част от влизащите газове ще компресират за момент обема на паразитната камера, за сметка на налягането към изходната тръба. При спадане на налягането на влизащите газове, паразитната камера ще връща компресираното и така към изхода ще се получава едно по-равномерно движение на газовете с по-ниска амплитуда и двойно по-висока честота. Нещо като бас-рефлексните отвори на тонколоните, ама вместо да вкарва полувълните във фаза за усилване на амплитудата, ги дефазира и я понижава.
Отделно, различните с около 15% обеми на двете крайни камери ще премахнат почти всякакъв възможен резонанс, който би предизвикал бучене. Когато са еднакви, винаги има резонанс при определена честота, зависеща от дължината на тръбата между тях. Това си го забелязал на Remus-а.
Ако изпълнението наново те затруднява, пробвай само да разделиш на 2 съществуващата камера, но е възможно при определена скорост на газовете да се получи прекомпресиране поради по-малките обеми и да се чува като дрънчене.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 29 дек 2013, 01:15

Много благодаря за отговорите приятели. Затруднения при изработката на ново гърне нямам никакви. Ще се водя по размерите на Ремус и ще спазя съветите които ми дадохте. Също тъка ще увелича дължината на гърнето на 50см. с цел да имам повече място за камерите. И диаметрите на тръбите ще намаля. Няма да са вече 63,5. Ще са с по малки диаметри. Тази въпросната камера с отвор срещу входната тръба няма ли да затродни входящите газове. Няма ли да се получи обратно налягане и да ,,запуши,, един вид гърнето. Идеята ми все пак е и да не ми спъне колата. Изобщо може ли да се получи такъв ефект при положение, че отвора на тази камера ще е с по малък диаметър. В тази камера да слагам ли вата вътре или да си е празна? Какво мислите за свиване на диаметъра на края на входящата тръба на гърнето. Не нацяло. Да речем от фи 50 на фи 40. Цялата тръба да си е фи 50 само на края където ще е тази допълнителната камера там диаметъра да се свива. Също тъка мисля да го затворя с още един пласт ламарина като между двете ламарини да сложа тънка вата. Говоря за съмия корпус на гърнето да е двоен. Оригиналното гърне на моята кола е тъка. Ремуса не е обаче. Той си е само с един пласт ламарина.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от bateto_toshko » 29 дек 2013, 09:11

При мене средното ми гърне беше оригинално на Форд и беше с двупластово с тънка вата между пластовете.
Чак след 7 г. експолатация горния пласт взе да се отлюпва. Мисля , че е важно да има втори пласт ако искаш да изкара дълго време
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от OgiDogi » 29 дек 2013, 09:46

peigera написа:... Тази въпросната камера с отвор срещу входната тръба няма ли да затродни входящите газове. Няма ли да се получи обратно налягане и да ,,запуши,, един вид гърнето. Идеята ми все пак е и да не ми спъне колата. Изобщо може ли да се получи такъв ефект при положение, че отвора на тази камера ще е с по малък диаметър. В тази камера да слагам ли вата вътре или да си е празна?...
През паразитната камера не минава нищо, тя само участва като допълнителен обем, в който газовете влизат при повишаване на налягането и излизат при понижаването му.
За да премахна евентуални недоразумения, ако газовете постъпват от лявата тръба на скицата, местиш лявата преграда навътре и разширяваш лявата камера, която после разделяш на равни части. Дясната камера я запазваш. Газовете минават през входящата тръба от ляво, част от тях през дупките и ватата директно към изходната, останалите през дясната камера - средната тръба - лявата камера (с участието на паразитната) - изходната тръба. До колкото профилът на цялото гърне е един и същи по дължината, резонансните честоти (обемите) зависят само от съотношението на надлъжните размери на камерите. Еднакви или кратни размери = резонанси и усилване на определени честоти, затова избираш размери със съотношение безкрайна дроб, както се получава лесно с тези от скицата:
14 cm за лявата камера, която се разделя на 2 по 7 cm: 14/6, 7/6 - съотношения 2.33(3), 1.166(6)
20 cm за средната камера: 20/6, 20/14, 20/7 - съотношения 3.33(3), 1.42857...., 2.85714...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 29 дек 2013, 12:36

Започвам изработката на новото гърне и ще пусна снимки когато го направя.

Това гърне от скицата го сложих току що на един Ескорт 1,8 зетек. Получи се много добре. Тих е доста с един много лек басов нюанс предаващ много приятна плътност на звука отвън. В купето не се чува изобщо. С една дума силно го препоръчвам хем на по улегналите шофьори които не искат да им бръмчи колата, хем и на по младите заради приятния звук отвън. Пропуснах да кажа, че корпуса е от ламарина с дебелина 1,5мм.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от baro » 29 дек 2013, 15:07

Колега пусни някоя снимка на процеса на изработка ,ако не ти е проблем разбира се.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 29 дек 2013, 23:23

Направих гърнето но звука не е добре. Баса го няма но се получи едно препаткване все едно е спукано гърнето.



Има напредък по въпроса. Този неприятен лангъркащ звук се оказа от вибрация на ламарината която е на голямата камера тази която е с ватата. Лошото е че като го правих бях сам и нямаше как да подавам газ на колата сега с едни приятели бях и те го видяха докато аз подавах газ на колата.


Заварих разпънка и се оправи проблема. Все още има един паразитен звук но е поносим. На кола с по тънка генерация това гърне ще работи много добре. Не съм му се старал като на предното гърне. Това гърне беше просто пробно и го събрах на бързо. Ето и обещаните снимки.

http://www.snimka.bg/?profile,uploadinf ... =1;#paging

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от OgiDogi » 30 дек 2013, 07:28

peigera написа:Направих гърнето но звука не е добре. Баса го няма но се получи едно препаткване все едно е спукано гърнето.



Има напредък по въпроса. Този неприятен лангъркащ звук се оказа от вибрация на ламарината която е на голямата камера тази която е с ватата. Лошото е че като го правих бях сам и нямаше как да подавам газ на колата сега с едни приятели бях и те го видяха докато аз подавах газ на колата.


Заварих разпънка и се оправи проблема. Все още има един паразитен звук но е поносим. На кола с по тънка генерация това гърне ще работи много добре. Не съм му се старал като на предното гърне. Това гърне беше просто пробно и го събрах на бързо. Ето и обещаните снимки.

http://www.snimka.bg/?profile,uploadinf ... =1;#paging
Оправи линка, че си дал такъв от качването на снимките и сайтът иска логване.
Паразитният звук да не е свистене и да има нещо общо с нарезите по тръбите в средната камера, вместо кръгли отвори - процепи с флекса...
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 30 дек 2013, 13:21

Тъка карах колата около 50км. И имам по точни наблюдения вече. Тихо е и е поносимо. Паразитния звук идва от тази допълнителната камера която е с малката дупка. Тази дето дефазира ниската честота. Полочава се голям обем явно (14см) и се получава ефекта на изтърбушения катализатор. Едно метално звънене. Тези 14 см. са реално двете камери по 7см които са. Мисля, че ако се сложи вата в паразитната камера тази дефазиращата ще се махне това звънтене. Само че тогава незнам дали ще има достатъчен обем да компенсира ниската честота. Линка ще се помъча да го оправя по късно като седна на компа, че с този телефон сега едва ли ще се справя а малкия спи в стаята и не ми се влиза сега.

МНОГО БЛАГОДАРЯ ЗА ПОМОЩА ПРИЯТЕЛИ.


http://peigera.snimka.bg/experiment/zad ... 795506.all
май се справих и с телефона. Ако има нещо кажете ще се мъча да го оправя. Гърнето съм го събрал от останали матеряли в двота и дебелината на ламарината му е 1мм а не е 1,5както при предните ми. Може и затова да е защото е тънка ламарина. Идеята ми е да експериментирам докато се получи нещо каквото искам. Получи ли се ще го изработя вече по старателно за да ме издържи и по дълго време.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от HACKO » 30 дек 2013, 19:27

А сети ли се да завариш вътрешните прегради към обшивката?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 30 дек 2013, 19:30

Какво мислите за намаляване на камерата която дефазира ниската честота.или да я натъпча с вата?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 30 дек 2013, 19:36

О да заварени са. Даже се старах там където не можах да ги зашия да ги капя възможно най близко заварка до заварка. А след като затворих обгръщащата ламарина едната стръна неможе да се завари и затова надупках корпуса с це-о-то за да мога да ги прехвана и от тази страна. Естествено дупките са затворени. Шума се получава при деформацията на съмата ламарина понеже ватата е рехава вътре и не може да обира. Но този проблем е решен с разпънката.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от HACKO » 30 дек 2013, 21:50

Тогава, почваш да чукаш с острото на чука по стените на гърнето докато му промениш резонансната честота, смятам че вибрира обшивката. Ако правиш ново, виж някой дето прави улуци да ти направи напречни канали върху обшиващата ламарина с кордона. Така ще заздравиш тънката ламарина и няма да вибрира.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта