Обезшумено задно гърне

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 30 дек 2013, 23:59

Да точно обшивката виброраше но е разпънах с едно желязо от край до край на гърнето и се оправи. Искам да премахна един лек звънтящ звук който е от крайната камера. То с ръка като чукнеш по гърнето където е тази камера и си звънка. Ще поекспериментирам още мъничко и ще видя на кой вариянт ще се спра в крайна сметка. Вече сумати гърнета направих и направо мога да отворя магазин за гърнета. На нормални( заводски) генерации работят много добре но на тая голяма тръба дето е сложих нестават. Даже и заводското гърне неможа да се справи със звука.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от essex » 01 яну 2014, 19:12

Колеги от 2-3 седмици ми дрънка нещо в катализатора :mrgreen:
Изведнъж започна да дрънка и до 2000 оборота след тях спира, явно защото след това е по голямо налягането.
Някой до сега да е имал такъв случай и да има идея. Прегледах темата както и други, разбрах че може би най-удачния вариант е доста телчета за миене на съдове и малко минерална вата. Разбрах също че ако го изтърбуша не е добре, права търба не мисля да слагам. На външен вид е в добро състояние.
Утре мисля да го отворя и да видя за какво иде реч. Искам малко съвет относно това по какво да съдя дали е здрав и действа, и естествено ако не е добре да го махам.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 01 яну 2014, 20:02

От опит го казвам минералната вата, каменна вата стапя се там. Телчетата за миене няма да я спасят. Слага се стъкломат продава се и служи за направа на лодки. Изпитал съм го не се стапя вече трета година държи на моята кола. Е Сега го свалих но все още е здрав. Вижда се. Пводава се метална вата в бриколажа или май практикер беше. Но ако сложиш стъкломат не ти е нужна.

Да в практикер е.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от essex » 01 яну 2014, 21:05

Благодаря колега, разрових се и намерих в този сайт http://www.bkkbg.com/
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 01 яну 2014, 21:41

Да точно това е. Една надупкана тръба с отвори около 2-3мм не трябва да са по големи. Вкарваш я вътре и отстрани празния обем го тъпчиш със стъкломат и си готов. Няма да е зле в началото около 10см след мястото от където започват дупките на тръбата да свиеш тръбата. По този начин става едно задържане на газовете и това помага на мотора. Не го спъва не се притеснявай. С една дума ако перфорираната тръба е дълга 30 см. се прави на 10см. От където започват и за отзад остават останалите 20см. Аз го правя с арматурно желязо около 10-12мм. дебело. Слагам тръбата на пресата и желязото под нея тъка, че желязото да е по дължина на тръбата. Правя три свивания тъка.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от dreadx » 02 яну 2014, 23:07

peigera написа:Искам да премахна един лек звънтящ звук който е от крайната камера. То с ръка като чукнеш по гърнето където е тази камера и си звънка.
Дали не е някакъв механичен проблем? Едва ли е от резонанси и съотношения в обема на камерите - след като звъни и при почукване с ръка.
Сега остава да му играеш 2-3 дупки отстрани, да подпираш различните части с нещо през дупките и да гледаш дали пак ще звъни.
Също не разбрах дали в оригиналното гърне е права ламарината, или има щамповани разни сгъвки, които да я държат права? Дебелината на ламарината също може да има значение (доколкото да не е прекалено тънка).
А защо не опиташ да изкопираш 1:1 оригиналния Remus? Може да е трудно огъването на широк лист ламарина във формата на елипса, но мисля, че само двете камери трябва да са елипсовидни - дали не може да преправиш някое от вече направените гърнета?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 02 яну 2014, 23:31

Не вариянта за механичен проблем за мен отпада понеже всички елементи са заварени за корпуса с възможно най много стабилизиране за да не могат да вибрират повечето заварки са направо шевове вътре от край до край а там където не съм можел да шия заварките са страшно близо една до друга. Едва ли има повече от 1см от заварка до заварка. На оригиналния Ремус стените са от права ламарина. Но формата му е яйцевидна и самата фогма не позволява на корпуса да резонира въпреки, че е само една ламарина не е двойно облицован. А моя вариянт е просто правоъгълник със заоблени ъгли и реално погледнато има голяма площ права ламарина която резонираше. Оговорих се с авера тези дни да дойде да отворим Ремуса и да го изкопирам максимално точно. Да видим какво ще се получи. Въпреки, че това гърне което изработих последното с помоща на колегата OgiDogi е доста добър вариант от към звук. Изработката беше просто пробна и няма да е за постоянно. И сега си мисля утре дали да не си направя гърне по неговата схема отново но да е двойно облицовано с тънка вата между двата слоя на корпусната ламарина. Аз сум сигурен, че тогава това метално звънене ще се махне. А звука ще отихне още повече заради двойния корпус и вече и по дебелата ламарина от която ще го изработя. Мисля само дали няма да се влоши звука ако намаля малко допълнителната камера която служи за дефазиране на ниската честота. Ако е направя на половина с цел да намаля и разстоянието на обема който е без вата.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от OgiDogi » 03 яну 2014, 06:52

peigera написа:Не вариянта за механичен проблем за мен отпада понеже всички елементи са заварени за корпуса с възможно най много стабилизиране за да не могат да вибрират повечето заварки са направо шевове вътре от край до край а там където не съм можел да шия заварките са страшно близо една до друга. Едва ли има повече от 1см от заварка до заварка. На оригиналния Ремус стените са от права ламарина. Но формата му е яйцевидна и самата фогма не позволява на корпуса да резонира въпреки, че е само една ламарина не е двойно облицован. А моя вариянт е просто правоъгълник със заоблени ъгли и реално погледнато има голяма площ права ламарина която резонираше. Оговорих се с авера тези дни да дойде да отворим Ремуса и да го изкопирам максимално точно. Да видим какво ще се получи. Въпреки, че това гърне което изработих последното с помоща на колегата OgiDogi е доста добър вариант от към звук. Изработката беше просто пробна и няма да е за постоянно. И сега си мисля утре дали да не си направя гърне по неговата схема отново но да е двойно облицовано с тънка вата между двата слоя на корпусната ламарина. Аз сум сигурен, че тогава това метално звънене ще се махне. А звука ще отихне още повече заради двойния корпус и вече и по дебелата ламарина от която ще го изработя. Мисля само дали няма да се влоши звука ако намаля малко допълнителната камера която служи за дефазиране на ниската честота. Ако е направя на половина с цел да намаля и разстоянието на обема който е без вата.
Сега прегледах всички снимки от изпълнението на проекта. Отворът на паразитната камера не е срещу влизащите през средната тръба газове, както те бях посъветвал, а срещу изходящата. Така, газовете блъскат точно в средата на преградата и ти създават дрънченето, а то се насочва от паразитната камера право навън.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 03 яну 2014, 09:45

OgiDogi написа- Раздели получената нова по-голяма камера на 2 равни части по 7 cm с преграда, в която има само един отвор в средата, точно срещу влизащите в камерата газове.

Аз пак какво съм чел, какво съм разбрал...... :(
Ето снимка на Ремуса как е направен http://peigera.snimka.bg/?profile,uploa ... =1;#paging

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от essex » 03 яну 2014, 19:00

Колеги днес свалих катализатора и видях че питата си е цяла но се движи в катализатора :mrgreen: което води до дрънкане.
Премахнах я без да отварям катализатора. Направи ми впечатление че хем стана по тиха , хем започна по лесно да ускорява и то видимо :twisted:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от dreadx » 03 яну 2014, 19:00

Може би е това. Но ми се искаше да видя повече подробности по изработката на Remus-a.
Изображение

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 04 яну 2014, 01:03

Да точно това е но както се вижда това си е оригиналния Ремус. Току що запразних с изработката на копието на ремуса. Направих доста снимки и ще ги кача. Остана само да облицовам корпуса с втора ламарина за по голямо обезшумяване. Ремуса е само с една ламарина ама си е Ремус а моето си е гаражно производство и няма как да е същото като звук. Затова се застраховах с втора обшивка на корпуса.
Ето и снимките. http://peigera.snimka.bg/automobiles/iz ... 3.32323064
След пълното завършване ще пиша и звука как е. Ама честно казано ми писна всеки ден да правя гърнета и каквото такова. Тази вечер до 12;30 посред нощ съм заварял то луда работа.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от dreadx » 04 яну 2014, 02:20

Впечатлен съм от положения труд и старание и ти благодаря, че ги споделяш с нас.
Това, което също ми беше интересно е да се пробва - как ще звучи копието на Remus-a без втората обшивка, и чак след това да я добавиш.
(Или ако си правил вече подобен експеримент, кажи приблизително как влияе обшивката на звука.)

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 04 яну 2014, 09:26

Не, не съм го пробвал. Но имайко в предвид, че първото оригинално гърне което е след катализатора завода производител го е облицовал в три пласта ламарина с някакво киче между тях, значи трябва да има ефект. Вече не ми се развива ватата от корпуса защото стана добре и ако я сваля вече ще се поразнищи.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от bateto_toshko » 04 яну 2014, 10:29

peigera написа:Да точно това е но както се вижда това си е оригиналния Ремус. Току що запразних с изработката на копието на ремуса. Направих доста снимки и ще ги кача. Остана само да облицовам корпуса с втора ламарина за по голямо обезшумяване. Ремуса е само с една ламарина ама си е Ремус а моето си е гаражно производство и няма как да е същото като звук. Затова се застраховах с втора обшивка на корпуса.
Ето и снимките. Дано да съм успял с линка този път. http://peigera.snimka.bg/automobiles/iz ... 3.32323064
След пълното завършване ще пиша и звука как е. Ама честно казано ми писна всеки ден да правя гърнета и каквото такова. Тази вечер до 12;30 посред нощ съм заварял то луда работа.
Пази ги тия дето си ги правил и не стават ,че на мен задното ми горния слой вече взе да се отлюспва , предполагам до лятото вече ще е за смяна.Може да те отърва от някое от тях ако пасне на моето пежо 206 , 1,6 бензин 89 коня.Имам и един авер с ауди А4 на газ , мисля , че той по скоро ще има нужда от тия гърнета :lol: .Зависи и колко пари ще им търсиш де :)
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от HACKO » 04 яну 2014, 15:12

peigera написа:.... Ама честно казано ми писна всеки ден да правя гърнета и каквото такова. Тази вечер до 12;30 посред нощ съм заварял то луда работа.
Ама много си задобрял =D>: , на крачка си от серийно производство.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от baro » 04 яну 2014, 16:04

Адмирации за изработката,какво ползваш за вата,извинявам се ако някъде си писал и не съм видял.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от dreadx » 04 яну 2014, 18:01

Кажи де, работи ли вече тихо? И колко гърнета направи общо?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от peigera » 04 яну 2014, 18:07

За вата ползвам стъкломат. Същия който се използва за направата на лодки. Аз лично предпочитам тъкания. По лесно се работи с него. Само стъкломата успява да се справи с високите температури с години напред. Освен това заводската вата също е стъкломат. Само както се вижда на снимките на входната тръба сложих метална вата първо и след това отново стъкломат. Това го направих с цел удължаване на живота понеже температурата я отнася най вече входната тръба.Пробвах с почти всякаква от не горимите вати. То каменна ли не беше то минерална ли не беше но изкарваха на моята кола около 4-6 месеца и след това започваха да дрънчат гърнетата защото ватата я нямаше вече вътре- изгаря. Гърнето ми е напълно завършено вече със втората обшивка. Звука е добър не е шумно не все пак има кусур. Има лека басчица която се чува отново но вече не пречи. Иначе е тихо ако баса беше само с една идея по надолу щеше да е уникално. Това го отдавам на по дебелата изходна тръба която използвах но просто нямах друга. При оригиналния Ремус те е 40мм външен диаметър което значи, че вътрешно е 37мм. Аз нямах такава и използвах 47мм. външно 44 вътрешно и както и очаквах баса се показа с една идея. Щер кача и последните снимки от изработката да се види и крайният резултат все пак. НАДЯВАМ СЕ ТЕМАТА ДА Е ПОЛЕЗНА И ЗА ДРУГИ. И се надявам всичкия този труд, време, материали и консумативи ако все пак успея да ги спестя на някой. Не си купих гърне понеже щеше да има искам тихо гърне. Да господине ето едно и ако тъка не си харесам няколко в крайна сметка ще ми кажат една цена за пробите която аз предпочетох да е дам за ламарина и да се понауча малко
Качвам снимките при останалите.
http://peigera.snimka.bg/automobiles/iz ... 3.32326758



Общо 5 гърнета направих.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Обезшумено задно гърне

Мнение от dreadx » 05 яну 2014, 00:42

Интересно е също да се пробва дали ще има някаква положителна промяна, ако по-дебелата тръба, която си сложил на цялата генерация, в частта си преди гърнето е по-тънка. Мисля, че има отношение и резонансът на тръбите - да не усилва звук, който гърнето не е предвидено да унищожава. Например може в началото генерацията да е с дебела тръба, а след първото гърне пак да си е тънка. В началото газовете са с много по-висока температура, съответно по-голям обем. На изхода вече са доста изстинали, затова не би трябвало да са проблем и по-тънките тръби. (ама това може да го пробваш някой друг път и на друга кола.)
peigera написа:..която аз предпочетох да е дам за ламарина и да се понауча малко.. Общо 5 гърнета направих.
Абсолютно е оправдано, а и за другите ще е полезна тази информация. Гледах из нет-а - не са много хората, които са се хванали да правят подобни експерименти и да споделят резултата. А и другите 4 гърнета няма да отидат зян, все пак си работят съвсем прилично.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта