Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
a_panov
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от a_panov » 07 яну 2014, 10:25

Здравейте

Имам дроселова клапа от KE-Jetronik ан Бош която няма истински TPS датчик а някакво подобие на ключе с три положения. Имам афтърмаркет компютър на колата Megasquirt и ми трябва помощ при приспособяването на истински TPS към тоя дросел.
1. Направил съм преходна планка която се захваща стабилно за дросела с 2 болта към текущите дупки на дросела.
2. направил съм 2 дупки през които с 2 болта се хваща TPS-а към планката, и централен отвор където да минава "оста" към дросела.
3. Направен е нещо като преходник от оста на дросела (тя е скрита вътре в дросела и не стърчи) към TPS-а. Та е тоя преходник не е доправен и май няма да стане!

Търся някой който се занимава, има инструменти да направи ( донаправи текущия) преходник от оста към TPS-а. Може метален може от пластмаса...

0888 207750 Алекс
гр.София
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от peigera » 07 яну 2014, 20:35

Намираш някой зъботехник. Те имат пластмаса която се казва супер понт или дуракрил или це плюс бе. Пластмасата е на прах. Разбърква се с един разтворител и става нещо средно между гъстотата на кисело мляко и пластелин. Ха направих сравнение ама дано ме разбереш. Те имат и една тъка наречена от тях течност водно стъкло. Мажиш ТПС а с водното стъкло и може да излееш пластмасата за да заеме нужната форма. Водното стъкло е отделителя който не позволява залепване едно към друго. Покажи какво ти трябва на зъботехника и той ще знае какво да направи. А с техните микро мотори с фрези, борчета ще изшлайфа и моделира каквото е необходимо.

Потребителски аватар
a_panov
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от a_panov » 07 яну 2014, 21:25

нямам познат зъботехник, ще търся!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от dreadx » 07 яну 2014, 22:57

Кажи все пак кое не се получава? Начинът по който ги свързваш предполага да вземеш мерки между въртящите се елементи да има съосие - например отворите за закрепване на TPS-a към планката може да се наложи да са продълговати, за да можеш да му уцелиш точното положение в средата.

Преходникът трябва да ляга точно на средата на оста на дросела, или пък плоският отвор в преходника (ако приемем, че е прорязан точно в средата), да е малко по-широк, за да може оста да се донамести - ама това ако ти си го правил този отвор, ако е фабричен се предполага да е центриран.
Може и да не е глух отвор, ами обикновен прорез, който пак да влиза на плоското.

Преходникът от какво е направен - от готов елемент, който е бил към TPS-а ли? - коя част на преходника доработваш - може би тази откъм дросела?

Дали ли е уместно да се изливат в TPS-а зъботехнически препарати с цел получаване на отливка,
или работата може да се свърши от някой стругар-мераклия?

Преходникът не ти харесва в частта си откъм дросела, или откъм TPS-а?
Малко са неясни снимките и не мога да видя какво точно представлява преходникът.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от opex » 08 яну 2014, 00:09

Здравей, най-надеждният начин е от алуминиева плочка с дебелина 1-2см да се изработи фланец, който да се захване към наличните дупки на наличния всмукателен колектор, а към фланеца да се захване фабричен дросел с TPS по избор, било то от зетек 2.0 или друг според изискванията на проекта.
Нагледен пример има тук: http://www.escortevolution.co.uk/forums ... 9919&st=60
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
a_panov
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от a_panov » 08 яну 2014, 07:53

opex написа:Здравей, най-надеждният начин е от алуминиева плочка с дебелина 1-2см да се изработи фланец, който да се захване към наличните дупки на наличния всмукателен колектор, а към фланеца да се захване фабричен дросел с TPS по избор, било то от зетек 2.0 или друг според изискванията на проекта.
Нагледен пример има тук: http://www.escortevolution.co.uk/forums ... 9919&st=60
Проблема не в присъединяването на дросела към всмукателните колектори или прикрепянето на въздушен филтър към него. Истинския проблем е че не мога да закача TPS датчик към оста на дроселовата клапа. Външно ги присъединявам, закрепям ги един за друг, ама вътрешно от оста няма никакво приспособление което са ходи в TPS датчика и да върти потенциометъра.

А да купувам нова дроселова клапа която си има вече ТПС не искам, щото няма кой да изработи планка, не знам как ще е присъединяването към педала на газта както е посочено в линка за RS2000. Двигателя ми е 6 цилиндров, 2.6 литра обем, казвам го само за информация.
Последна промяна от a_panov на 08 яну 2014, 08:12, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
a_panov
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от a_panov » 08 яну 2014, 08:07

dreadx написа:Кажи все пак кое не се получава? Начинът по който ги свързваш предполага да вземеш мерки между въртящите се елементи да има съосие - например отворите за закрепване на TPS-a към планката може да се наложи да са продълговати, за да можеш да му уцелиш точното положение в средата.

Преходникът трябва да ляга точно на средата на оста на дросела, или пък плоският отвор в преходника (ако приемем, че е прорязан точно в средата), да е малко по-широк, за да може оста да се донамести - ама това ако ти си го правил този отвор, ако е фабричен се предполага да е центриран.
Може и да не е глух отвор, ами обикновен прорез, който пак да влиза на плоското.

Преходникът от какво е направен - от готов елемент, който е бил към TPS-а ли? - коя част на преходника доработваш - може би тази откъм дросела?

Дали ли е уместно да се изливат в TPS-а зъботехнически препарати с цел получаване на отливка,
или работата може да се свърши от някой стругар-мераклия?

Преходникът не ти харесва в частта си откъм дросела, или откъм TPS-а?
Малко са неясни снимките и не мога да видя какво точно представлява преходникът.
В час по "Труд и Творчество" е правена преходната планкана с настолна бормашина с голямо биене на главата. Отворите приблизително си съвпадат, за съосие между оста на дросела и врътката на датчика не мога да гарантирам. Мога да гарантирам ако е рязано на лазер. Търсих лазер, търсих лазер, а намерих само Лазар! От един "лазер" ми казаха "даваш ни файла и го правим". А аз никога не съм работил с САD системи та да им дам файл за 5 дупки. И отидах при един познат ама той направи каквото можа, 5 дупки ама с разбита бормашина.

Преходника е парченце алуминий от пръчка на антена за телевизия, влиза в дросела, обхваща оста, обаче... Има едно обаче! Пръчките алуминия на телевизионните антени не са тръбички а лист ламарина огънат във формата на кръг и някъде се срещат двата ръба. След време тия краища ще се раздалечат и ще хлопа, а и не е направено както трябва. А от другата страна не може да се завре в датчика щото датчика има формата на буквата D.

Може и стругар мераклия а може и заботехник да го направи. Ще се опитам някакси да го реша тоя проблем...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от HACKO » 08 яну 2014, 14:31

Не ти трябва Лазер, а Бай Иван-фрезиста (името е произволно), не може в цяла София да няма фрезист. Носиш дросела и ТПСа, обясняваш му какво трябва да стане и не ти трябва кад, мад и разни модерни глупости.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от dreadx » 09 яну 2014, 22:32

Всичко може да се направи, само че става по-лесно при наличие на материална база - един гараж с боклуци за материал и разнообразни машини, които да улеснят обработката на материала. В противен случай се губи по много време и за най-елементарните детайли - дори за тези които, ако ги имаше някъде готови, биха стрували стотинки. Затова преди да се пристъпи към изработването на детайла трябва да се потърси някаква подходяща заготовка, за да ни спести поне част от работата.

Според мен може да се направи на универсален струг една пръчка - от едната страна с диаметъра на D-то, а от другата с диаметъра на оста на дросел-клапата. После (ще стане пак с помощта на струга и някой дисков режещ инструмент - дремел) да се изпили от едната страна плоското на D-то, а от другата страна да се направи прорез нацяло, в който да влиза оста на дросела. После за да не бяга от оста на дросела (не че има къде толкова да избяга), но за да се получи глух отвор, може по преценка /особено ако пръчката е от пластичен материал - пластмаса/, прорезът на преходника откъм дросела външно да се обвие с някаква тръбичка (пластинка, пружинка) - която да се закрепи към преходника по някакъв начин - занитване, набиване, запояване и т.н.

Много вероятно е да се окаже, че от последното няма да има нужда. Ако преходникът влезе в TPS-а и са спазени всички разстояния, няма как да се извади и да изпадне. После трябва да се прикрепи TPS-а и да се намери положението, в което да се центрира към оста на дросела. Само когато оста се върти леко и без запъване трябва да се фиксира TPS-а към конструкцията. Може да се наложи направените крепежни отвори в планката да се доразширят във вид на канал, за да можеш да го наместваш.

В случай че закрепването на планката с TPS-а не е строго перпендикулярно на оста на дросела, при въртенето ще се получава отместване и ще се опитва да затяга. Може да се наложи да се добавят някакви здравословни луфтове - например изрязаната част откъм дросела да е с леко трапецовиден профил, по-широк откъм вътрешната страна на изрязаното, за да позволява малко отклонение на външния край на преходника, извън центъра на оста на дросела.

Потребителски аватар
a_panov
потребител
потребител
Мнения: 135
Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от a_panov » 14 яну 2014, 15:34

Нищо не става!
Един зъботехник ми вика за това нещо докато ти го направя ще изкарам 200 лева от ченета.
Другия зъботехник ми каза - имам много работа...

Казаха ми че става датчик от БМВ, отивам в магазин на автоджамбаз и му показвам разпечатана картинка с TPS на БМВ и той ми вика:
- 90 лева, ще го купуваш ли?
- Не, искам да го видя как ще се закрепи на дросела. - нося си дросела.
- Не мога, хайде чао.. - и си ме изпрати извън магазина.

Та кой как се оправи, явно не мога да се оправя. И затова ви благодаря и извинявайте ако съм досадил.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Напасване, приспособяване на TPS към дросел - Помощ!

Мнение от dreadx » 14 яну 2014, 22:45

Отиди на стругар. Ако и той почне да се чуди и вайка като за 90 лв. му опиши как да го направи - както ти казах.
Иначе TPS-а е потенциометър. Сигурно може да закрепиш и потенциометър от някой ВЕФ, но едва ли ще са толкова качествени и издържливи..
Също може да подбереш подходяща пръчка и тръбичка и от тях да скалъпиш нещо, като ги свържеш със запояване.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта