Шеста скорост

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Шеста скорост

Мнение от peigera » 16 фев 2014, 16:44

Здравейте приятели.
Както знаят някой от вас преди време махнах оригиналната си скоростна кутия на РС2000 която при 100км/ч. държеше 3000об/м. на пета скорост и я замених със скоростна кутия от 1,8ТД Ескорт която отново на 100км/ч. вече държеше 2300об./м. Сега обаче ми се наложи да разглобя скоростната си кутия понеже е счупих ,,от нормално каране,, разбира се. Та идеята ми е да променя зъбните колела на първичния и вторичния вал на пета скорост тъка, че при скорост от 100км. оборотите да са 2000. Един вид да стане шеста скорост. Дупката която ще се получи м/у четвърта и пета не ме притеснява, понеже мотора има сила а и като цяло го правя с цел икономия на гориво при дълги извънградски пътувания. Може ли някой да ми помогне с изчисляването на зъбчатките? Сегашните които на 100км държат 2300об. са на пета предавка на първичния вал 43зъба а на вторичния вал 33. На четвърта предавка на първичния вал са 36 а на вторичния са 37. Разликата м/у двете предавки е 700об. Мисълта ми е с колко трябва да увелича зъбите на първичния и с колко да намаля вторичния?

http://peigera.snimka.bg/tuning/skorost ... a-1.804475

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от OgiDogi » 16 фев 2014, 22:49

48:32 дава най-близко до желаните обороти като цели числа за брой зъби. Вече колко зъби ще позволят на колелата да се съберат между валовете без луфтове или натягане, няма как да се сметне без допълнителна информация за дълбочина на зъба и диаметър на колелата.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от peigera » 16 фев 2014, 23:23

А това съотношение на зъбите горе долу какви обороти ще държи при 100км. Защото на няколко коли гледам на 100 на шеста са към 1700-1800об. Едното е ауди А3 110к.с. и казват, че бивало горе долу имала сила. Та се чудя 2000 или 1800.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от OgiDogi » 17 фев 2014, 07:56

peigera написа:А това съотношение на зъбите горе долу какви обороти ще държи при 100км. Защото на няколко коли гледам на 100 на шеста са към 1700-1800об. Едното е ауди А3 110к.с. и казват, че бивало горе долу имала сила. Та се чудя 2000 или 1800.
Смятах съотношенията на зъбите при 2300/2000 оборота. За 1800-1900 ще отидат към 50:30, сега нямам време да смятам с точност.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от peigera » 17 фев 2014, 08:17

МНОГО БЛАГОДАРЯ :)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от dreadx » 17 фев 2014, 20:08

Може би същите диаметри и брой зъби, като 3-та скорост на Ескорт RS2000 mk5 - там съотношението би трябвало да е 1.5 (само че на обратно)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от dreadx » 09 мар 2014, 21:56

Мисля, че ще е много интересен резултатът от този експеримент - никой ли няма идея как ще може да се направи?

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от dreadx » 19 сеп 2014, 21:13

peigera написа:Вчера си направих скоростна кутия която исках пета скорост да е дълга. .. Вече при 3000об/м. колата се движи със 140км/ч. А с оригиналната си беше на 100км при тези обороти. И като тръгна на път просто колата си крещеше ,,дай ми шеста стига ме мъчи,, сега е тиха и много приятна за каране вече.
Много се радвам, че най-накрая е станало! Това с нуждата от по-дълга 5-та скорост е проблем при много коли.
Когато намериш време да пишеш, дай повече подробности - за всички ще е интересно. Зъбните предавки по поръчка ли ти ги направиха?

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от peigera » 20 сеп 2014, 09:11

Не, така и не можах да се доверя на никой, че ще успее да ми я изработи качествено. Използвах следните материали: корпуса/кожуха / използвах от оригиналната си кутия на РС защото семерингите бяха здрави и не течаха. Първичния и вторичния вал сложих от Ескорт 1,8ТД 97г. Разбира се и по малкия диференциал на 1,8ТД Ескорт. Извадих двете зъбчатки от първичния и вторичния вал и сложих същите от Мондео 1,8Тд мк1. Дифа го оставих от Ескорта, защото е по дълъг и от Мондеовия. И при тази комбинация се получава 140/3000. Като резултат съм много доволен, колата е наистина много по спокойна в сравнение от преди (100км.ч/3000об.). Разбира се не се стряска както преди но пък и не гори както преди. Мощност има пре доволно за да се кара с удоволствие. Сега смятам да сложа и един размер и цол гуми и джанти от 195/50/15 на 195/55/16 по големи за да стане 150/3000. Не ме питайте само как се избива зъбчатката на пета от първичния вал. Много зор видях и се наби обратно с натиск на пресата 7тона. Ако някой има идея коя зъбчатка е още по дълга и става на осите на първичния и вторичния вал съм готов да я сложа. Диференциала не искам да го сменям с по дълъг защото другите ми скорости ще станат страшно дълги. Сега са 2-100км/ч. а 4-200км/ч. от това по дълго вече не искам. Освен пета да стане на 160/3000.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от diesel1.6 » 20 сеп 2014, 13:22

Ти послено направи ли 2000 оборота за 100 км/ч или горните обяснения са за предния вариант? На ескорта ми 1,3 е нещо такова - на четвърта 2000/100. Разходът беше 8/100, падна на 7/100 при други еднакви условия. Пета няма, четвърта е скоростта за каране.
Искам и на мондеото (1,8 тд) да направя така - около 2000/100. Все отлагам... доста време се борих с помпа, дюзи и други особености на поддръжаката на кола в местните условия.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от fordmaniac » 21 сеп 2014, 12:55

Комбинация между двете кутии е варианта, който си направил.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 1%82%D0%B8
Поздрави

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от peigera » 22 сеп 2014, 10:35

Мерси обаче за момента ще изчакам. Нещо разхода ми подскочи и незнам дали сатана заради кутията. Или заради това, че наближава зима и пак са променили съотношението на пропан спрямо бутан. Ще покарам още малко и ще се уверя по точно, защото за момента не съм е засякъл както трябва /карам служебната кола/ а само два пъти на празна бутилка и слагам 10лв. и двата пъти ми даде съвсем различен разход. Лошото е , че пета не е вече толкова силна както преди, загуби още мощност.

Да почти стана 2000/100 в смисъл такъв на 100 съм на около 2100-2200об. Като това са данни от показателите на таблото.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от diesel1.6 » 22 сеп 2014, 16:19

Ако си нстройвал газовата уредба по старата кутия, сега може да имаш изненади. Може ти прегрява горивната камера, да са ти топли свещите, ... иска си настройка отново.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от peigera » 22 сеп 2014, 16:33

Не е пипана газовата. Но и няма да дам да ми я пипат, защото в Бургас няма компетентни по този въпрос. А до Варна нямам път за сега.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от diesel1.6 » 22 сеп 2014, 16:53

Разбира се, иска се разбиране какво става. И следене на работата на двигателя за да се изпипа. Подозирам бедна смес в номинален режим - типична причина за несъразмерно повишаване на разхода при нарастване на ползвания въртящ момент.

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от baro » 22 сеп 2014, 17:58

На едно Ауди 100 2.6 се получи това. След смяна на 5-степенната кутия с 6-степенна от дизел.Тотално спря да върви и почна да гори и човека си върна старата кутия. Според мен едни 2500 оборота на 100 са добре,ако искате по-малко обороти и разход горивото е друго. И мене малко са ми множко оборотите 3000 на 100 ,ама и няма къде да бързам. Карал съм с дизелова кутия ,ами и с 2 литра мотор като подам от 2000 оборота с 80 на 5 няма никой, докато не направи едни 2500-2800 оборота. Сега излизам извънградско и рядко изкарвам 5-та, тя си върви и с 40. Но все пак бих сложил дизеловата 5 ,все пак даваше малка икономия при спокойно каране.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от OgiDogi » 22 сеп 2014, 18:56

peigera написа:... Нещо разхода ми подскочи и незнам дали сатана заради кутията...
Май на тези обороти не му стигат Nm на двигателя и ти несъзнателно почваш да настъпваш педала, за да върви колата с исканата скорост.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от peigera » 22 сеп 2014, 23:45

OgiDogi написа:
peigera написа:... Нещо разхода ми подскочи и незнам дали сатана заради кутията...
Май на тези обороти не му стигат Nm на двигателя и ти несъзнателно почваш да настъпваш педала, за да върви колата с исканата скорост.

Мислил съм си го това и когато карам го имам в предвид. Ще покарам още и ще споделя. По принцип не са му малко Nm (190) но знам ли. А и след най много месец ще имам пътуване към София и ще си покаже. Преди с дизеловата кутия с 4 човека и багаж от Бургас с 26л газ(пълна бутилка) и поддържане на 115-120км/ч. ми свършваше точно до тунела газта. Сега ще е пак толкова тежка колата и ще карам пак с тази скорост за да видя. А може и да сложа и по големите джанти до тогава.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от dreadx » 23 сеп 2014, 01:31

Май още не са сменяли съотношението пропан/бутан. Ходих сега до Бургас, ама нещо ме издразни, че не държи 130 по баир и си викам я да отвия кранчето на газта четвърт-и-малко оборот - оха, добре! Обаче от Петрол-а на Пловдив (122-тия км.) не ми стигна уж пълна бутилка 24 литра до Бургас. (друг е въпросът колко е била пълна, така и не разбрах къде са им манометрите на техните колонки - но да кажем че са сериозни и не лъжат.)
-- Разбира се няма за какво да се ядосвам - всеки добър газаджия сигурно е похабил поне по цистерна газ, докато се научи. Но и аз взех да се чудя да не са сменили съотношението пропан-бутан и разни такива работи. На връщане обаче си върнах кранчето както си го бях настроил преди - "икономично". Лошото е, че като влезе в баир колата със 140 и излиза със 110. (при лек наклон нагоре си държеше скоростта де). Но разходът си дойде нормален, какъвто ми беше през цялото лято.
Очаквам по магистрала разходът ти да падне. Но по-скоро да не би да има значение, че ако не караш по магистрала, а междуградско със 100км./ч., то няма да си на 3000 об., а с 2000 въртящият момент на бензиновите двигатели е зле. (Но е рано да се каже само от две пълнения по 10 лв.)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шеста скорост

Мнение от diesel1.6 » 23 сеп 2014, 08:59

Естествено че ако досега е бил нужен 40% от въртящия момент за каране с определена скорост, вече ще трябва точно толкова повече, колкото се е променила кутията. Ще стане 45%. Въртящият момент е повече, но при по-ниски обороти. При което мощността остава същата като преди. Ако всичко си е наред няма нужда от повече даване на газ. Печелим от по-малкото механични загуби в двигателя и по пълнително-изпускателната система.
Лошо настроена газова уредба, центровка или неподходящи свещи. Съвсем нормално е да са нужни свещи с по-ниско топлинно число. Виж усреднената ми сметка, с която започнах.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта