кой има преносим осцилоскоп (от варна)? ще "ловя"
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
кой има преносим осцилоскоп (от варна)? ще "ловя"
ужасно ме дразни колата ми. един повдигач трака, откакто поправях повдигачите (не ми се смейте само) и ме вбесява.
тази вечер пак го търсих и умувах, но кой е не разбрах.
реших да взема един осцилоскоп, да си сваля сигнал от шайбата на коляновия вал и с микрофон да слушам тракането.
очаквам да мога да проследя по двата сигнала кой клапан трака, или дори да синхронизирам по шайбата на кв и направо да излезе кой е проклетият повдигач.
ако не намеря осцилоскоп, ще опъна кабел до колата и ще сложа компютъра и ще запиша звука от тракането и синхронизиращ звук от кол. вал - може да ми капна капка с електрожен, и ако опра там нещо, и то ще трака за да ми даде опорна точка и после да мога да измисля фазовото отместване. обаче ще ми трябва асистент - щото този ескорт с компютър, микрофон и т.н. зор ще ми даде ако съм сам.
тази вечер пак го търсих и умувах, но кой е не разбрах.
реших да взема един осцилоскоп, да си сваля сигнал от шайбата на коляновия вал и с микрофон да слушам тракането.
очаквам да мога да проследя по двата сигнала кой клапан трака, или дори да синхронизирам по шайбата на кв и направо да излезе кой е проклетият повдигач.
ако не намеря осцилоскоп, ще опъна кабел до колата и ще сложа компютъра и ще запиша звука от тракането и синхронизиращ звук от кол. вал - може да ми капна капка с електрожен, и ако опра там нещо, и то ще трака за да ми даде опорна точка и после да мога да измисля фазовото отместване. обаче ще ми трябва асистент - щото този ескорт с компютър, микрофон и т.н. зор ще ми даде ако съм сам.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
не бе, не е толкова страшно и сложно - даже е просто. отдавна се използва за ремонт на машини - промишлени механизми, кораби, коли, трактори. има си наука за това и във варна има и такива места, за вибрационна диагностика и звуков анализ. това е нещо като стробоскопа при центровката - записваш си положението на коляновия вал примерно и после мериш след колко време са другите шумове - примерно ако е повдигачът на първия цилиндър, неговият шум трябва да е около гмт за всмукателен и на съответния ъгъл за изпускателен и т.н.J6B написа:евала батка, звучиш като син на Бил Гейц
Мисля че ако вземеш един микрофон и запишеш звука от тракането на всеки пооделно и после ги сравниш като нива ще е по лесно ....
или ако анализираш редуктор с два три вала, мерят честотата на шумовете на лагерите - ако лагер има 5 съчми и е пукнат, оборотитех5 ще е честота на шум около този лагер.
през деня съм на работа, но ще отида да питам във фирмите за ремонт с такава апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
how to...
днес пак съм бесен. естествено, заради повдигачът Х.
преди малко си купих още един нов повдигач фиби билщайн за 10 лев (с 45% намаление). изглежда много добре - конструкцията е като на оригиналните, които работят добре, фино изработен и т.н. и от свестен магазин.
сложих го, ама на - май и той започна да трака. станаха два тракащи, с предният нов вероятно.
за целите на компютърния анализ записах с мп3 плеъра си тракането. добре стана
. записах и един файл с опорен сигнал - една отверка, завряна през гърловината за наливане на масло и опираща се до кобилицата на изпускателния клапан на цилиндър 4. записа се и нейното тракане. сега потривам ръце с налудничав
поглед и бързам да пусна неро уейв едитор или друго подобно.
само да го набарам повдигача миу с повдигач....! приготвил съм му една кобилижа с наварена повърхност към клапана,. да видя какви луфтове ще ми прави гадината, като му обера мястото с милиметър два. освен това ще му изкормя и сглобяващата пластинка отгоре, и ще го извадя и .... мисля че най ще се изкефя да го сложа пред товарен влак на релсата, в цепката между двете... а ако са новите фиби-та, после ще занеса в магазина останките и ще искам да ми ги платят
))))
преди малко си купих още един нов повдигач фиби билщайн за 10 лев (с 45% намаление). изглежда много добре - конструкцията е като на оригиналните, които работят добре, фино изработен и т.н. и от свестен магазин.
сложих го, ама на - май и той започна да трака. станаха два тракащи, с предният нов вероятно.
за целите на компютърния анализ записах с мп3 плеъра си тракането. добре стана




само да го набарам повдигача миу с повдигач....! приготвил съм му една кобилижа с наварена повърхност към клапана,. да видя какви луфтове ще ми прави гадината, като му обера мястото с милиметър два. освен това ще му изкормя и сглобяващата пластинка отгоре, и ще го извадя и .... мисля че най ще се изкефя да го сложа пред товарен влак на релсата, в цепката между двете... а ако са новите фиби-та, после ще занеса в магазина останките и ще искам да ми ги платят

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
тракане хиравлични повдигачи - ето защо




как открих проблема?
махнах капакът на главата. за да не тече масло върху ангренажния ремък, мтнах един парцал там, така, че да пази.
много пъти опитах да намеря кой е клапанът на слух - опирах метална пръчка на повдигачът, така, че да трака и се опитвах да чуя кога това съвпада с тракането на повдигач. другото, което използвах е отверка, опряна отстрани на кобилицата на мястото с най-малко движение и завряна в ухото ми.
по последния начин открих, че 3-4 кобилици са по-шумни.
усъмних се в смукателния на втори цилиндър.
махнах двете кобилици. с два разглобени повдигача запуших маслените отвори в леглата - загрепих ги извадени на половина, така, че с ддоната си половина да запушат пътя на маслото - за да осигуря мазане на мотора и да не пръска на метър-два




използвах нов повдигач феби билщайн, за 14 лева. конструкцията му е същата като старите, има само .2 мм разлика в диаметъра на буталцето.
смених заподозрения... запалих и изпаднах в еуфория

в настъпилата тишина взе да се чува че трака слабо и изпускателният на 4 цил. - смених и него и спечелих тази битка от войната на повдигачите.
забелязах следните явления при тракащите повдигачи:
-има засилено износване - заобляне отдолу и подбиване с наклеп по периферията, пак там (логично е - има удари);
-има отлюспване на метал около отворчето отгорв на повдигача - пак от ударите.
при добре загрял двигател от зоната на контакта между повд и кобилицата излизат повече пръски масло, сравнено с другите.
пробите правих без капак на клапаните, на окоо 900 оборота (там се чуваха повдигачите).
капакът го свалях 15 - 20 пъти - 10-15 през деня и 5-10 през нощта, за около 10+ часа общо
луда работа, ама голям кеф сега

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта