кой има преносим осцилоскоп (от варна)? ще "ловя"

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

кой има преносим осцилоскоп (от варна)? ще "ловя"

Мнение от diesel1.6 » 15 ное 2006, 00:28

ужасно ме дразни колата ми. един повдигач трака, откакто поправях повдигачите (не ми се смейте само) и ме вбесява.
тази вечер пак го търсих и умувах, но кой е не разбрах.
реших да взема един осцилоскоп, да си сваля сигнал от шайбата на коляновия вал и с микрофон да слушам тракането.
очаквам да мога да проследя по двата сигнала кой клапан трака, или дори да синхронизирам по шайбата на кв и направо да излезе кой е проклетият повдигач.
ако не намеря осцилоскоп, ще опъна кабел до колата и ще сложа компютъра и ще запиша звука от тракането и синхронизиращ звук от кол. вал - може да ми капна капка с електрожен, и ако опра там нещо, и то ще трака за да ми даде опорна точка и после да мога да измисля фазовото отместване. обаче ще ми трябва асистент - щото този ескорт с компютър, микрофон и т.н. зор ще ми даде ако съм сам.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 15 ное 2006, 18:05

евала батка, звучиш като син на Бил Гейц
Мисля че ако вземеш един микрофон и запишеш звука от тракането на всеки пооделно и после ги сравниш като нива ще е по лесно ....

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 15 ное 2006, 20:05

J6B написа:евала батка, звучиш като син на Бил Гейц
Мисля че ако вземеш един микрофон и запишеш звука от тракането на всеки пооделно и после ги сравниш като нива ще е по лесно ....
не бе, не е толкова страшно и сложно - даже е просто. отдавна се използва за ремонт на машини - промишлени механизми, кораби, коли, трактори. има си наука за това и във варна има и такива места, за вибрационна диагностика и звуков анализ. това е нещо като стробоскопа при центровката - записваш си положението на коляновия вал примерно и после мериш след колко време са другите шумове - примерно ако е повдигачът на първия цилиндър, неговият шум трябва да е около гмт за всмукателен и на съответния ъгъл за изпускателен и т.н.
или ако анализираш редуктор с два три вала, мерят честотата на шумовете на лагерите - ако лагер има 5 съчми и е пукнат, оборотитех5 ще е честота на шум около този лагер.
през деня съм на работа, но ще отида да питам във фирмите за ремонт с такава апаратура.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 15 ное 2006, 22:42

съгласен съм напълно с теб но просто неочаквах да видя такива работи написани и затова малко ме изненада...
Пожелавам ти успех в начинанието и дано го откриеш кой е...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

how to...

Мнение от diesel1.6 » 18 ное 2006, 18:52

днес пак съм бесен. естествено, заради повдигачът Х.
преди малко си купих още един нов повдигач фиби билщайн за 10 лев (с 45% намаление). изглежда много добре - конструкцията е като на оригиналните, които работят добре, фино изработен и т.н. и от свестен магазин.
сложих го, ама на - май и той започна да трака. станаха два тракащи, с предният нов вероятно.

за целите на компютърния анализ записах с мп3 плеъра си тракането. добре стана :). записах и един файл с опорен сигнал - една отверка, завряна през гърловината за наливане на масло и опираща се до кобилицата на изпускателния клапан на цилиндър 4. записа се и нейното тракане. сега потривам ръце с налудничав :twisted: :twisted: :evil: поглед и бързам да пусна неро уейв едитор или друго подобно.
само да го набарам повдигача миу с повдигач....! приготвил съм му една кобилижа с наварена повърхност към клапана,. да видя какви луфтове ще ми прави гадината, като му обера мястото с милиметър два. освен това ще му изкормя и сглобяващата пластинка отгоре, и ще го извадя и .... мисля че най ще се изкефя да го сложа пред товарен влак на релсата, в цепката между двете... а ако са новите фиби-та, после ще занеса в магазина останките и ще искам да ми ги платят :)))))

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

тракане хиравлични повдигачи - ето защо

Мнение от diesel1.6 » 19 ное 2006, 16:52

:D :D :D аз съм много щастлив - оправих си повдигачите :)

как открих проблема?
махнах капакът на главата. за да не тече масло върху ангренажния ремък, мтнах един парцал там, така, че да пази.
много пъти опитах да намеря кой е клапанът на слух - опирах метална пръчка на повдигачът, така, че да трака и се опитвах да чуя кога това съвпада с тракането на повдигач. другото, което използвах е отверка, опряна отстрани на кобилицата на мястото с най-малко движение и завряна в ухото ми.
по последния начин открих, че 3-4 кобилици са по-шумни.
усъмних се в смукателния на втори цилиндър.
махнах двете кобилици. с два разглобени повдигача запуших маслените отвори в леглата - загрепих ги извадени на половина, така, че с ддоната си половина да запушат пътя на маслото - за да осигуря мазане на мотора и да не пръска на метър-два :). запалих така и беше тихо, с леко тракане. сложих кобилиците и повдигачите - пак трака. махнах на четвърти - не е толкова тихо....
:twisted: ;): :D:
използвах нов повдигач феби билщайн, за 14 лева. конструкцията му е същата като старите, има само .2 мм разлика в диаметъра на буталцето.
смених заподозрения... запалих и изпаднах в еуфория :).
в настъпилата тишина взе да се чува че трака слабо и изпускателният на 4 цил. - смених и него и спечелих тази битка от войната на повдигачите.

забелязах следните явления при тракащите повдигачи:
-има засилено износване - заобляне отдолу и подбиване с наклеп по периферията, пак там (логично е - има удари);
-има отлюспване на метал около отворчето отгорв на повдигача - пак от ударите.
при добре загрял двигател от зоната на контакта между повд и кобилицата излизат повече пръски масло, сравнено с другите.

пробите правих без капак на клапаните, на окоо 900 оборота (там се чуваха повдигачите).
капакът го свалях 15 - 20 пъти - 10-15 през деня и 5-10 през нощта, за около 10+ часа общо
луда работа, ама голям кеф сега :)

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта