Грес за карета - съчми или ролки, молибден или полиурея

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Грес за карета - съчми или ролки, молибден или полиурея

Мнение от diesel1.6 » 23 авг 2014, 11:55

Греста за каретата е два несъвместими вида! Калциева с молибден или грес с полиурея. Ето какво е полиурея греста http://www.axelch.com/wordpress/wp-cont ... per-14.pdf

Загледах се в гъстотата на греста във вътрешните карета на колата (мондео).
След преглед на писаното из интеренет и обмисляне на железата изкочиха две интересни неща.

1.Гъстотата на греста.
2.По-важният, и пренебрегван е вида грес и състава й. Това е според конструкцията на карето - с големи съчми или с ролки с ролкови лагери. Двата вида, срещани по нашите коли са именовани Рзепа и трипод. Обяснения от уикипедия http://en.wikipedia.org/wiki/Constant-v ... ppa_joints и http://en.wikipedia.org/wiki/Constant-v ... pod_joints . На английски са Rzeppa CV joint и tripod CV joint (CV = constant velocity, каре с постоянна ъглова скорост). На руски се нарича със звучното ШРУС.

Какво мога да напиша:
1. Гъстотата се вижда се, че е NGLI 1, което означава рядка, а следващото е вече да е полутечна. В магазина обикновено се продава NGLI 2. Някои от специално предлаганите греси за карета са NGLI 1 1/2. Странно означение "едно и половина", но както и да е.
Доколко е важна гъстотата, или в случая течливостта - ако греста не се разнася из обема на маншона при огъването на "хармониката" за мазане на часстите се разчита на протичането и. Външните карета се тръскат повече и машншонът се гъне много при завой и мазането е по-добро.

2. Състав на греста - с молибден или без.
Изходната точка е че в механизми в които има триене при търкаляне не се допуска употребата на грес с твърди частици в нея. Дали нашите карета влизат в това правило или не, или са такива, но спадат към изключенията поради други съображения - не мога да кажа засега. Ако се намерят оригиналните спецификации на форд и други марки ще стане ясно като се види дали се ползва само молибденова грес или дават и друга. Другата изглежда е полиуреа грес, така е определена в технически документи за коли и греси.
Според руска страница молибденът не се ползва http://autokomplekt.com/tech/57-shrus.html
Всъщност в тази страница е написано всичко по тази тема - и за гъстотата, и за състава.

"Шарнир типа AAR "Tripod" (рис. 3 и 4) отличается низкими потерями на трение вследствие замены скольжения качением. Внутри роликов устанавливаются игольчатые подшипники. Игольчатый подшипник качения.
Именно по этой причине производители ШРУС типа "Трипод" предписывают полимочевинные смазки без содержания твердых смазочных веществ, таких как дисульфид молибдена и графит, или их смеси. Смазки с MoS2 или графитом в ШРУС данного типа НЕ ПРИМЕНЯЮТСЯ!....
...Как видно из таблицы, в ШРУС типа "Трипод" смазки с дисульфидом молибдена или графитом НЕ ПРИМЕНЯЮТСЯ!
В ШРУС всех типов применяются как правило смазки NLGI-класса 1/2 (1,5), в некоторых случаях могут применяться смазки NLGI-класса 2.

В ассортименте смазочных материалов компании HUSK-ITT Corp. присутствуют 2 типа смазок специально разработанных для применения в ШРУС различных типов: SLIPKOTE PREMIUM MOLY CV JOINT GREASE с MoS2 (полимочевинная смазка с дисульфидом молибдена) для ШРУС типов Rzeppa, Double offset (DOJ) и Dise cross groove (VL) и SLIPKOTE POLYUREA CV JOINT GREASE (полимочевинная смазка без дисульфида молибдена) для ШРУС типов Tripod fixed centre и Tripod end motion. Кроме того, SLIPKOTE POLYUREA CV JOINT GREASE может использоваться как смазка для ШРУС на 6-ти шариковых подшипниках скольжения и как многоцелевая смазка для применения в автотранспортных средствах.

"Servicing the Constant Velocity (CV) joints is a maintenance task that should be performed at least every 50,000 miles or so. Why? Because the grease in the CV joints will harden and lose its lubricating properties over time. This will lead to premature failure of the joint. A properly maintained joint will easily outlast most street-driven vehicles”.
Замену смазки необходимо производить, по меньшей мере, каждые 50 000 миль (~ 80 500 км) или около того. При использовании полностью синтетической смазки, например SLIPKOTE POLYUREA CV JOINT GREASE вы можете увеличить смазочный интервал, но не до бесконечности.
Данная смазка применяется в конструкции ШРУС типа "Трипод". Для ШРУС на 6-шариковых подшипниках может применяться как данная полимочевинная смазка так и смазки с дисульфидом молибдена, например SLIPKOTE PREMIUM MOLY CV JOINT GREASE.
Смазку в ШРУС нужно полностью заменять, а не добавлять в сработавшуюся смазку новую!
Если этого не делать, то это быстро ведет примерно к таким печальным результатам (моя забележка - пълната замяна би трябвало да е заради забраната за смесване на двата различни вида)"

Моторкрафт грес за карета е XG-5 FORD wsd-m1c230-a по някое време заменено от SQ-M1C9004-A . Не съм видял теническуте данни на тези двете, трябва да се намерят в интернет.

Ето пример за двата вида грес - със и без молибден. За полиуреа греста изрично се казва, че става за търкалящи лагери http://www.speclubes.com/PRODUCTS/cvjg/ ... intGreases

Темата трябва да се продължи, но ще е по-късно.
Последна промяна от diesel1.6 на 23 авг 2014, 12:27, променено общо 3 пъти.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Грес за карета - съчми или ролки, молибден или полиурея

Мнение от diesel1.6 » 23 авг 2014, 12:05

Съставът на греста се намери - форд имат и двата вида грес. Значи трябва да се внимава кое къде се слага.
Оригиналната XG-5 e полиурея, и НЕ трябва да се смесва с литиева грес със или без молибден
Motorcraft Constant Velocity Joint Grease, High Temp (mineral oil/ polyurea thickener), Part No.: XG-5; Specification No. WSS-M1C258-A1; FIR No.: 158358 – аналог SLIPKOTE POLYUREA CV JOINT GREASE, High Temp (mineral oil/ polyurea thickener);

Ето и тази с молибден - нарекли са я "грес за обща употреба в автомобила"
Motorcraft Premium Long-Life Grease (mineral oil/ lithium soap grease – general chassis grease - polyethylene and molybdenum disulfide additives - NLGI #2), Part No.: XG-1-C, XG-1-T, XG-1-K; Specification No. ESA-M1C75-B; FIR No.: 046977, 046977, 046977 – заменитель HUSKEY TUFF STUFF Advanced Industrial Strength GREASE (mineral oil/ non-soap grease – polymer and special E.P. additives - NLGI #2) или HUSKEY MULTI-PURPOSE 382 MOLY GREASE (mineral oil/ lithium soap grease – polymer and molybdenum disulfide additives - NLGI #2);

Aко се потърси в гугъл cv joint grease polyurea из препоръките на производители на грес или оборудване, лесно се виждат предупреждения като това:
Many racing teams and prep shops insist on using only genuine GKN CV Joint Grease in their CV joints. This Motorsport-Grade grease was developed specifically for racing by one of the world's leading manufacturers of CV joints. 350 gram (12 oz) tube. Includes nozzle.
Not for use in Tripod joints. We offer a different GKN Tripod Joint Grease (Part No. 1476-051), which is specifically for use in needle-bearing tripod joints.

Между другото, ето списък с още форд мазила (шрифтът е намален за да не се размива темата - копирай и увеличи някъде за да прочетеш
Заменители и аналоги смазок Motorcraft и Ford
* Motorcraft Multi-Purpose Grease (mineral oil/ lithium soap grease – polyethylene additive - NLGI #2), Part No.: XL-5, XG-4 (FAD); Specification No. ESB-M1C93-B; FIR No.: 164527, 139377 – заменитель HUSKEY COOLPLEX Multi-Purpose Polymer GREASE (mineral oil/ non-soap grease – polymer additive - NLGI #2);
* Ford/ Motorcraft PTFE Lubricant (mineral oil/ lithium soap grease – zinc oxide filler - PTFE additive - NLGI #1), Part No.: D2AZ-19590-A and XG-8; Specification No. ESB-M1C111-B; FIR No.: 001860, 001860 – заменитель HUSKEY TF-1000 Semi-Synthetic PTFE GREASE (semi-synthetic oil/ non-soap grease – PTFE additive - NLGI #1);
* Motorcraft Premium Long-Life Grease (mineral oil/ lithium soap grease – general chassis grease - polyethylene and molybdenum disulfide additives - NLGI #2), Part No.: XG-1-C, XG-1-T, XG-1-K; Specification No. ESA-M1C75-B; FIR No.: 046977, 046977, 046977 – заменитель HUSKEY TUFF STUFF Advanced Industrial Strength GREASE (mineral oil/ non-soap grease – polymer and special E.P. additives - NLGI #2) или HUSKEY MULTI-PURPOSE 382 MOLY GREASE (mineral oil/ lithium soap grease – polymer and molybdenum disulfide additives - NLGI #2);
* Ford/ Motorcraft High Temperature 4x4 Front Axle and Wheel Bearing Grease (Lithium complex grease - NLGI #2), Part No.: E8TZ-19590-A (DOES II), XG-11 (FAD); Specification No. ESA-M1C198-A; FIR No.: 023824, 023824 - заменитель SLIPKOTE HIGH TEMPERATURE WHEEL BEARING GREASE (Calcium Sulfonate grease - NLGI #2);
* Motorcraft Constant Velocity Joint Grease, High Temp (mineral oil/ polyurea thickener), Part No.: XG-5; Specification No. WSS-M1C258-A1; FIR No.: 158358 – аналог SLIPKOTE POLYUREA CV JOINT GREASE, High Temp (mineral oil/ polyurea thickener);
* Ford Electrical Grease, Part No.: F8AZ-19G208-AA; Specification No. WSB-M1C239-A; FIR No.: 123929 – аналог SLIPKOTE 220-R DIELECTRIC SILICONE COMPOUND или SLIPKOTE 220-R Silicone DBC Grease;
* Motorcraft Penetrating and Lock Lubricant, Part No.: XL-1; Specification No. N/A; FIR No.: 168705 – аналог HUSKEY CHAIN AND CABLE LUBE;
* Motorcraft High Temperature Nickel Anti-Seize Lubricant, Part No.: XL-2; Specification No. ESE-M12A4-A; FIR No.: 029083 – аналог HUSKEY 684 NICKEL ANTI-SEIZE COMPOUND;
* Motorcraft Silicone Heat Transfer Compound, Part No.: XG-6; Specification No. ESF-M99G123-A; FIR No.: 020289 – аналог SLIPKOTE 119 HEAT SINK COMPOUND;
* Ford Silicone Lubricant, Part No.: F7AZ-19G208-BA; Specification No. ESR-M13P4-A; FIR No.: 002637 – заменитель HUSKEY HVS-100 SILICONE GREASE или аналог SLIPKOTE 786 SILICONE GREASE;
* Motorcraft Silicone Spray Lubricant, Part No.: XL-6; Specification No. ESR-M13P4-A; FIR No.: 165207 – заменитель HUSKEY HVS-100 SILICONE GREASE или аналог SLIPKOTE 786 SILICONE GREASE.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта