Поставяне на волан с круиз контрол от Мондео 4 на Фокус 2!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Поставяне на волан с круиз контрол от Мондео 4 на Фокус 2!
Поставяне на волан с круиз контрол от Мондео МК 4 на Фокус МК 2!
За да поставим волана е нужна преработка на електронните елементи и буксите.
Преработка на копчетата на круиз контрола
1. Десен блок с копчета
1.1. Сменяме съпротивление 145 Ом на 180 Ом
1.2. Премахваме съпротивленията 340 Ом и 210 Ом, и поставяме вместо 210 Ом – 300 Ом
Трябва да получим това след първите две стъпки:
Прекъсваме пътечката на място 1 и правим джъмпери на места 2 и 3 показани на снимката по долу
Трябва да се получи така:
2. Ляв блок с копчета
2.1. Премахваме съпротивленията указани със стрелки и запояваме съпротивления 120, 510 Ом и 1кОм. Поставяме джъмпер (прокарваме обща маса) на място 4 и джъмпер (мост) на цифра 5
Трябва да изглежда така:
2.2. Поставяме джъмпер (мост) на 1, прекъсваме пътечка 2 и прокарваме кабел 3, който отива към десния блок с бутони на крайния десен контакт.
Трябва да стане така:
3. Преработка на копчетата на джойстика за управление на музиката
(ако копчето VOICE не ни е нужно, трябва само да се направи мост на масата и друго не пипаме)
3.1. Премахваме затварящото съпротивление от 4 кОм.
3.2. Прекъсваме пътечката (за да освободим минуса на копчетата) 1, поставяме джъмпер (правим обща маса) 2, правим джъмпер- 3 към освободеното второ краче чрез съпротивление 1 кОм
Трябва да изглежда така:
3.3. На десния блок за управление правим джъмпер към маса 1, поставяме затварящо съпротивление на 3 кОм – 2
Трябва да изглежда така:
4. Поставяме преработените блокове във волана
Контактите при поглед от наша страна, от ляво на дясно:
|+ Подсветка | + Музика | + Круиз | + Свирка | Минус |
5. Преработваме буксите под волана
Интересува ни буксата от дясно на снимката:
Първите два контакта не ги пипаме (те са за въздушната възглавница). На третия контакт свързваме +12 от блока за светлините
Взимаме го от тук (това е буксата на превключвателя за светлините):
Отрязваме кафявият кабел примерно на 5 см. от буксата. Изолираме края отиващ в снопа, а към края отиващ в буксата запояваме бяло- черния кабел от конектора на джойстика за управление на музиката. Изолираме добре мястото на връзката. Останалият конектор за управление на музиката също го изолираме и привързваме към снопа от кабели.
Трябва да стане така:
| Airbag| Airbag | + Подсветка | + Музика | + Круиз | + Свирка | Минус | Празно | Празно |
6. Смяна на самия волан
Преди смяна на волана е задължително да изключите плюсовата клема от акумулатора!!!
За да свалим волана е необходимо:
- Сваляме горния капак от кормилната колона (две щипки от двата края на волана)
- Сваляме въздушната възглавница: от задната страна на волана има три отвърстия (две от двата края и едно в долната част), в които трябва да освободим с плоска отвертка, скобите държащи възглавницата. За по- лесно освобождаване завъртаме волана на 90 градуса и използваме огледалце, за да виждаме скобите.
- Откачаме възглавницата от буксите на волана - 3 броя.
- Отвиваме централния болт с глава 24, с удължител минимум 115мм
Конекторът на въздушната възглавница на Фокус се различава от конектора на Мондеото. Решаваме проблема, като внимателно отрязваме сърповидните закопчалки на буксата.
След операцията вече нормално можем да съединим буксите, даже се закопчават идеално.
Поставяме волана от Мондео в обратна последователност!
След поставяне на волана е необходима софтуерна активация на круиз контрола. Той се активира в три модула ICM, GEM, PCM.
За активацията в ICM и GEM се използва адаптер ELM327, а за PCM е необходим адаптер ADS
По материали от: http://rdb74.wordpress.com/about-2/
За да поставим волана е нужна преработка на електронните елементи и буксите.
Преработка на копчетата на круиз контрола
1. Десен блок с копчета
1.1. Сменяме съпротивление 145 Ом на 180 Ом
1.2. Премахваме съпротивленията 340 Ом и 210 Ом, и поставяме вместо 210 Ом – 300 Ом
Трябва да получим това след първите две стъпки:
Прекъсваме пътечката на място 1 и правим джъмпери на места 2 и 3 показани на снимката по долу
Трябва да се получи така:
2. Ляв блок с копчета
2.1. Премахваме съпротивленията указани със стрелки и запояваме съпротивления 120, 510 Ом и 1кОм. Поставяме джъмпер (прокарваме обща маса) на място 4 и джъмпер (мост) на цифра 5
Трябва да изглежда така:
2.2. Поставяме джъмпер (мост) на 1, прекъсваме пътечка 2 и прокарваме кабел 3, който отива към десния блок с бутони на крайния десен контакт.
Трябва да стане така:
3. Преработка на копчетата на джойстика за управление на музиката
(ако копчето VOICE не ни е нужно, трябва само да се направи мост на масата и друго не пипаме)
3.1. Премахваме затварящото съпротивление от 4 кОм.
3.2. Прекъсваме пътечката (за да освободим минуса на копчетата) 1, поставяме джъмпер (правим обща маса) 2, правим джъмпер- 3 към освободеното второ краче чрез съпротивление 1 кОм
Трябва да изглежда така:
3.3. На десния блок за управление правим джъмпер към маса 1, поставяме затварящо съпротивление на 3 кОм – 2
Трябва да изглежда така:
4. Поставяме преработените блокове във волана
Контактите при поглед от наша страна, от ляво на дясно:
|+ Подсветка | + Музика | + Круиз | + Свирка | Минус |
5. Преработваме буксите под волана
Интересува ни буксата от дясно на снимката:
Първите два контакта не ги пипаме (те са за въздушната възглавница). На третия контакт свързваме +12 от блока за светлините
Взимаме го от тук (това е буксата на превключвателя за светлините):
Отрязваме кафявият кабел примерно на 5 см. от буксата. Изолираме края отиващ в снопа, а към края отиващ в буксата запояваме бяло- черния кабел от конектора на джойстика за управление на музиката. Изолираме добре мястото на връзката. Останалият конектор за управление на музиката също го изолираме и привързваме към снопа от кабели.
Трябва да стане така:
| Airbag| Airbag | + Подсветка | + Музика | + Круиз | + Свирка | Минус | Празно | Празно |
6. Смяна на самия волан
Преди смяна на волана е задължително да изключите плюсовата клема от акумулатора!!!
За да свалим волана е необходимо:
- Сваляме горния капак от кормилната колона (две щипки от двата края на волана)
- Сваляме въздушната възглавница: от задната страна на волана има три отвърстия (две от двата края и едно в долната част), в които трябва да освободим с плоска отвертка, скобите държащи възглавницата. За по- лесно освобождаване завъртаме волана на 90 градуса и използваме огледалце, за да виждаме скобите.
- Откачаме възглавницата от буксите на волана - 3 броя.
- Отвиваме централния болт с глава 24, с удължител минимум 115мм
Конекторът на въздушната възглавница на Фокус се различава от конектора на Мондеото. Решаваме проблема, като внимателно отрязваме сърповидните закопчалки на буксата.
След операцията вече нормално можем да съединим буксите, даже се закопчават идеално.
Поставяме волана от Мондео в обратна последователност!
След поставяне на волана е необходима софтуерна активация на круиз контрола. Той се активира в три модула ICM, GEM, PCM.
За активацията в ICM и GEM се използва адаптер ELM327, а за PCM е необходим адаптер ADS
По материали от: http://rdb74.wordpress.com/about-2/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта