Поставяне на ел. подгревател на въздуха в салона- Mondeo 4
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Поставяне на ел. подгревател на въздуха в салона- Mondeo 4
Поставяне на ел. подгревател на въздуха в салона (PTC Heater № 6G91-18K463-DA)- Mondeo 4, S-max, Galaxy при бензиновите модификации!
Даденият подгревател се слага фабрично на всички дизелови модификации на Мондео МК4, S-max, Galaxy и на Фокус МК3, ако не се поръчва предпусков подгревател.

За монтажа са ни необходими:
1. Самият подгревател;
2. Около 2 метра проводник (сечение 10), за монтаж на захранващите проводници в блока с предпазителите под предния капак.
3. Съединителни клеми;
4. Предпазител 80 А;
5. Ключ № 10;
6. Комплект торксове;
5. Време поне 4 часа;
6. Силно желание.
Обща схема на разположението на подгревателя:

Процес на монтиране:
1. Сваляме капака на конзолата от страната на пътника. Захванат е с пластмасово копче и щипки от вътрешната страна. Дърпаме здраво без да се страхуваме.


2. Под капака виждаме масивна желязна конзола. Трябва да се свали, за да имаме достъп до отделението, където ще сложим подгревателя.

3. На тази конзола в горната част е закрепена буксата (ако имате късмет) за управление на електрическия подгревател на въздуха.

4. За сваляне на конзолата е нужно да отвъртим болтовете с ключ №10 обозначени с 2,3,6,7 на снимката; гайката със шпилка-1 също с ключ 10; шпилката с номер 4 и един торкс № 25 под номер 5.


5. След сваляне на конзолата, се вижда добре капака на кожуха, където стои подгревателя;

сваляме я като развием двата торкса по края
6. След като свалим капака вътре на противоположната стена се виждат две кръгли вдлъбнатини, в които трябва да се напаснат съответните елементи (виж първата снимка) на подгревателя.
Според инструкциите на производителя за сваляне или монтаж на подгравателя е необходимо да се свали цялото табло. Но ние няма да правим тези гимнастики (rofl). Има възможност да се постави с малка хитрост, а именно.
- сваляме капака на подгревателния елемент;
- премахваме силовите проводници (гайка № 10- Запомнете я!!!)
- сваляме управляващото окабеляване
След тази операция подгревателя лесно се поставя на мястото си, като е важно пъпките да попаднат във вдлъбнатините.
След монтажа отново връщаме по местата си силовите проводници и окабеляването и поставяме обратно капака.
Трябва да изглежда така:

Както се предполага по схемата, е видно как се закрепва окабеляването.

7. Връщаме желязната конзола на мястото и. Най- долния ляв болт (под №6) го използвах за закрепване на минусовия кабел.
Плюсовият кабел се опъва през фабричното отверстие зад жабката в моторния отсек към блока с предпазителите. Там си свързва с 80 А предпазител на крайния ляв контакт от предпазителите под капачето. За прекарване на кабела в моторния отсек, за удобство трябва да свалим акумулатора и кожуха му.
Задължително трябва да изолираме клемите на силовия кабел, тъй като имаме постоянен плюс!
8. И накрая трябва да се активира софтуерно наличието на подгревател, за да го включва GEM модула!!!.
Допълнение:
За силовите кабели използвах меден многожилен проводник със сечение 10 квадрата.
Ето ги и клемите, с които се закача плюсовия проводник към предпазителя.

Големите предпазители стоят под отделно капаче, което трябва да плъзнем нагоре:

Държи се от два фиксатора:

Ето го търсеният предпазител:

[По материали от: http://rdb74.wordpress.com/about-2/
Даденият подгревател се слага фабрично на всички дизелови модификации на Мондео МК4, S-max, Galaxy и на Фокус МК3, ако не се поръчва предпусков подгревател.

За монтажа са ни необходими:
1. Самият подгревател;
2. Около 2 метра проводник (сечение 10), за монтаж на захранващите проводници в блока с предпазителите под предния капак.
3. Съединителни клеми;
4. Предпазител 80 А;
5. Ключ № 10;
6. Комплект торксове;
5. Време поне 4 часа;
6. Силно желание.

Обща схема на разположението на подгревателя:

Процес на монтиране:
1. Сваляме капака на конзолата от страната на пътника. Захванат е с пластмасово копче и щипки от вътрешната страна. Дърпаме здраво без да се страхуваме.


2. Под капака виждаме масивна желязна конзола. Трябва да се свали, за да имаме достъп до отделението, където ще сложим подгревателя.

3. На тази конзола в горната част е закрепена буксата (ако имате късмет) за управление на електрическия подгревател на въздуха.

4. За сваляне на конзолата е нужно да отвъртим болтовете с ключ №10 обозначени с 2,3,6,7 на снимката; гайката със шпилка-1 също с ключ 10; шпилката с номер 4 и един торкс № 25 под номер 5.


5. След сваляне на конзолата, се вижда добре капака на кожуха, където стои подгревателя;

сваляме я като развием двата торкса по края
6. След като свалим капака вътре на противоположната стена се виждат две кръгли вдлъбнатини, в които трябва да се напаснат съответните елементи (виж първата снимка) на подгревателя.
Според инструкциите на производителя за сваляне или монтаж на подгравателя е необходимо да се свали цялото табло. Но ние няма да правим тези гимнастики (rofl). Има възможност да се постави с малка хитрост, а именно.
- сваляме капака на подгревателния елемент;
- премахваме силовите проводници (гайка № 10- Запомнете я!!!)
- сваляме управляващото окабеляване
След тази операция подгревателя лесно се поставя на мястото си, като е важно пъпките да попаднат във вдлъбнатините.
След монтажа отново връщаме по местата си силовите проводници и окабеляването и поставяме обратно капака.
Трябва да изглежда така:

Както се предполага по схемата, е видно как се закрепва окабеляването.

7. Връщаме желязната конзола на мястото и. Най- долния ляв болт (под №6) го използвах за закрепване на минусовия кабел.
Плюсовият кабел се опъва през фабричното отверстие зад жабката в моторния отсек към блока с предпазителите. Там си свързва с 80 А предпазител на крайния ляв контакт от предпазителите под капачето. За прекарване на кабела в моторния отсек, за удобство трябва да свалим акумулатора и кожуха му.
Задължително трябва да изолираме клемите на силовия кабел, тъй като имаме постоянен плюс!
8. И накрая трябва да се активира софтуерно наличието на подгревател, за да го включва GEM модула!!!.
Допълнение:
За силовите кабели използвах меден многожилен проводник със сечение 10 квадрата.
Ето ги и клемите, с които се закача плюсовия проводник към предпазителя.

Големите предпазители стоят под отделно капаче, което трябва да плъзнем нагоре:

Държи се от два фиксатора:

Ето го търсеният предпазител:

[По материали от: http://rdb74.wordpress.com/about-2/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта