Поставяне на ел. подгревател на въздуха в салона- Mondeo 4

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Поставяне на ел. подгревател на въздуха в салона- Mondeo 4

Мнение от Nebhotep » 11 сеп 2014, 10:02

Поставяне на ел. подгревател на въздуха в салона (PTC Heater № 6G91-18K463-DA)- Mondeo 4, S-max, Galaxy при бензиновите модификации!

Даденият подгревател се слага фабрично на всички дизелови модификации на Мондео МК4, S-max, Galaxy и на Фокус МК3, ако не се поръчва предпусков подгревател.

Изображение

За монтажа са ни необходими:

1. Самият подгревател;
2. Около 2 метра проводник (сечение 10), за монтаж на захранващите проводници в блока с предпазителите под предния капак.
3. Съединителни клеми;
4. Предпазител 80 А;
5. Ключ № 10;
6. Комплект торксове;
5. Време поне 4 часа;
6. Силно желание. 8)

Обща схема на разположението на подгревателя:

Изображение

Процес на монтиране:

1. Сваляме капака на конзолата от страната на пътника. Захванат е с пластмасово копче и щипки от вътрешната страна. Дърпаме здраво без да се страхуваме.

Изображение

Изображение

2. Под капака виждаме масивна желязна конзола. Трябва да се свали, за да имаме достъп до отделението, където ще сложим подгревателя.

Изображение

3. На тази конзола в горната част е закрепена буксата (ако имате късмет) за управление на електрическия подгревател на въздуха.

Изображение

4. За сваляне на конзолата е нужно да отвъртим болтовете с ключ №10 обозначени с 2,3,6,7 на снимката; гайката със шпилка-1 също с ключ 10; шпилката с номер 4 и един торкс № 25 под номер 5.

Изображение

Изображение

5. След сваляне на конзолата, се вижда добре капака на кожуха, където стои подгревателя;

Изображение

сваляме я като развием двата торкса по края

6. След като свалим капака вътре на противоположната стена се виждат две кръгли вдлъбнатини, в които трябва да се напаснат съответните елементи (виж първата снимка) на подгревателя.

Според инструкциите на производителя за сваляне или монтаж на подгравателя е необходимо да се свали цялото табло. Но ние няма да правим тези гимнастики (rofl). Има възможност да се постави с малка хитрост, а именно.

- сваляме капака на подгревателния елемент;
- премахваме силовите проводници (гайка № 10- Запомнете я!!!)
- сваляме управляващото окабеляване

След тази операция подгревателя лесно се поставя на мястото си, като е важно пъпките да попаднат във вдлъбнатините.
След монтажа отново връщаме по местата си силовите проводници и окабеляването и поставяме обратно капака.

Трябва да изглежда така:

Изображение

Както се предполага по схемата, е видно как се закрепва окабеляването.

Изображение

7. Връщаме желязната конзола на мястото и. Най- долния ляв болт (под №6) го използвах за закрепване на минусовия кабел.


Плюсовият кабел се опъва през фабричното отверстие зад жабката в моторния отсек към блока с предпазителите. Там си свързва с 80 А предпазител на крайния ляв контакт от предпазителите под капачето. За прекарване на кабела в моторния отсек, за удобство трябва да свалим акумулатора и кожуха му.
Задължително трябва да изолираме клемите на силовия кабел, тъй като имаме постоянен плюс!

8. И накрая трябва да се активира софтуерно наличието на подгревател, за да го включва GEM модула!!!.

Допълнение:

За силовите кабели използвах меден многожилен проводник със сечение 10 квадрата.


Ето ги и клемите, с които се закача плюсовия проводник към предпазителя.

Изображение

Големите предпазители стоят под отделно капаче, което трябва да плъзнем нагоре:

Изображение

Държи се от два фиксатора:

Изображение


Ето го търсеният предпазител:

Изображение



[По материали от: http://rdb74.wordpress.com/about-2/

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта