Изработка на защитна кора под двигателя за Мондео МК3

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Изработка на защитна кора под двигателя за Мондео МК3

Мнение от Nebhotep » 19 сеп 2014, 09:42

Изработка на защитна кора под двигателя за Мондео МК3, със собствени сили!

Съдейки по отзивите на много колеги, проблемът е всеобщ. Касае се за счупване на кората която е разположена между долната част на престилката на предната броня и картерната защита. Причина за това се явява крайно неудачното закрепване на предния край на кората към долната част на предната броня, а именно скобите, които при среща с бордюр или снежни преспи провокират първоначално отчупване на кората, с последващо пълно разрушение.
Нейното отсъствие оказва негативно влияние на чистотата на двигателния отсек и най- вече на долната част на радиатора. Високата цена ни провокира да се замислим за алтернативни варианти.
И така за изработването ще са нужни 10 савонарезни винта, ножица за метал дрелка, отвертка и поцинкована ламарина с дебелина 2 мм. с приблизителни размери 30х137 см. Най- добре да се използват два листа с размери 30 х 65 см, но между двата листа трябва да има малко припокриване, така че го предвидете в сметките!
Ако имате възможност да използвате остатъците от старата кора за шаблон на новата е най- добрия вариант!!

1. Премахваме остатъците от старата кора;
2. Слагаме остатъците от кората на ламарината и правим шаблон ако е възможно, за удобство при монтажа и изработката разделих кората напречно на две части. Задната част тази която е от страна на картерната защита и предната от страната на долната част на предната броня. Оставете запас от материала от страната на долната част на бронята, защото тя има закръглена форма и при монтажа кората трябва да лежи на престилката от страната на моторния отсек!!!;
3. Изрязваме с ножиците и пристъпваме към монтаж;
4. Монтаж:
- за удобство повдигаме от едната страна автомобила, като не забравяме за безопасността и поставяме подпора под автомобила!!!;
- Сваляме решетката и фаровете и се пъхаме под автомобила;
- Заднато закрепване (заедно със защитата на картера) оригинално има пет точки на закрепване, но намираме само три от тях. Най- малко в остатъците от оригиналната кора ще открием три отверствия за закрепване (на рисунката са обозначени с "х"). Липсващите капачки взимаме от остатъците при демонтажа на оригиналната кора, така че пазете "излишните части"!;
- Поставяме нашето изделие ( предната част лежи на повдигнатия ръб на предната броня). На място правим отмятане: две точки непосредствено на подкалниците и три точки на задната част. Пробиваме с дрелката дупките и закрепваме на указаните места с оригиналните винтове. Средният винт в задната част на първата полавина от кората се завива при поставяне на втората половина от изделието;
- След това поставяме предната част (затова свалих предните фарове). Ако работим сами ще ни е нужна пръчка- тя ще ни служи за импровизирана опора, за да можем да завием саморезите в предния край. За улесняване на процедурата, Ви съветвам прадварително да пробиете дупките. Закрепването направих през 15 сантиметра. Аналогично закрепваме и втората част на кората.

Резултата от работата ни е една чудесна кора, която ще се счупи само заедно с престилката, но това е друга история.

Ето рисунката с "х" е маркирано оригиналното закрепване, а с "хх" допълнителното закрепване:

Изображение

Успех!

По материали от: Mondeoclub.ru

Превод и редакция: Nebhotep

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 68 госта