Ремонт на механизма на чистачките.Смяна на шарнира-Focus MK1

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ремонт на механизма на чистачките.Смяна на шарнира-Focus MK1

Мнение от Nebhotep » 19 сеп 2014, 09:55

Когато се сблъскате с износване (а това рано или късно ще се случи) на шарнира от механизма изпълнете следните стъпки:


Принципно се продава оригинален ремонтен коплект, но ако не Ви се дават излишни пари, това ръководство е за вас.


За ремонта ще се ви нужни около 3 часа свободно време.


Сваляне на механизма и проблеми:

Ако втулките на механизма са се заклинили, ето няколко съвета как да ги премахнем.

Първият проблем, скойто се сблъскваме е свалянето на рамената на чистачките. Без уред за изваждане ще изгубите много време. Закупуваме си уред от жигула за сваляне на шарнирите или друг подходящ уред.
Първоначално отвиваме болтовоте на рамената с ключ 13. След това надяваме уреда за изваждане на остта и завивайки болта на уреда, разпресоваме водачите от остта. Всичко става много бързо и леко.

Изображение

Следващият проблем е свалянато на решетката на въздухосборника. Щипките колкото и внимателно да работим са чупят от старост, затова слагаме видии и забравяме за проблема.
След това отвиваме трете крепежни болта на механизма на чистачките. Сваляме защитния кожух от моторчето и откачаме буксата за подгрев на стъклато, ако имаме такъв и акуратно изваждаме целия механизъм.

Изображение

След това, за да свалим много силно заклинилата се ос ни е нужно друго устройство за изваждане. В никакъв случай не пробвайте с чук, ще прецакате резбата, а ефекта ще бъде нулев. Като начало сваляме ограничителният пръстен, аз го счупих защото го свалях с отвертка от единия край. Инструмент за свалянето му за съжаление няма.
След това взимаме устройството за изваждане. Използвах ето такъв 105 мм. с две рамена за изваждане на лагери.

Изображение

или такъв:

Изображение

Схема с размерите на устройството, ако ще си го правим сами:

Изображение
Изображение

За да не отскача устройството от остта, надяваме на нея гайка (използвах гайка от закрепването на седалките- тя е малко по широка и просто се надява на остта), за да са получи нещо като отвор. За да не се наруши резбата на остта, в отвора трябва да се подложи кръгла гумена подложка. Зацепваме рамената на устройството за карпуса на механизма на чистачките, опираме болта в отвора и разпрасоваме остта от корпуса на механизма. Окисите не могат да спрат нашия устрем. :))
При мен остта (проблемът беше само от страната на пасажера) беше толкова заклинила, че успях да я завъртя само с дълъг ключ. Смазката изобщо я нямаше или такава никога не е била поставяна.

Изображение

Важно: не губете уплътнителят(изглежда като тънко гумено пръстенче) точно под ограничителния пръстен!

След това почистваме остта добре със ситна шкурка и обилно мажем с литиева грес.
Купих нов ограничителен пръстен с диаметър 11 мм. от магазин за авточасти.


Ремонт на механизма:

1. Така изглежда сваления механизъм;
2. Ето го и проблемът;
3. Разпробиваме шарнира;
4. Поставяме подходящ по дължина винт с шайба, като предварително смазваме вътрешността на леглото с нигрол и затягаме оставяйки неголям луфт за болта;

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

5 и 6. След поставяне

Изображение
Изображение

Ако сме сръчни може да си изготвим сами ремонтен комплект:

Изображение
Изображение

1- при счупване на тягата и шарнира идваща от редуктора към рамото на шофьорската чистачка
2- при счупване на тягата и шарнира към рамото на пасажерската чистачка

Обобщение:

Време за цялата опареция около 3 часа.

Нужни неща:

- 2 устройства за изваждане (без тях, особено без второто, направо може да не започваме работа);
- ключ 10 за сваляне на механизма на чистачките и 13 за сваляне на рамената;
- нов ограничителен пръстен;
- ситна шкурка;
- гайка и кръгла гумена подложка;
- литиева грес.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта