Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък!

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък!

Мнение от Nebhotep » 19 сеп 2014, 10:28

Реставрация на обтяжната ролка на пистовия ремък за двигатели Zetec 1,6!

В един прекрасен момент започваме да чуваме най- различни плашещи звуци от обтяжната или паразитната ролка на пистовия ремък. Паразитната ролка се подменя и е сравнително евтина до 50 лв., но не така седи въпроса с обтяжната ролка. Самата ролка не се продава отделно, а в комплект с обтегача и това удоволствие придобива горчив привкус на цени от 200 лв. нагоре.
Ако все още не са настъпили непоправими вреди върху лагера може да се пробваме да го смажем с литиева грес, аз така успях да вдъхна нов живот на моя за около 30 000 км. Но ако вредите върху лагера са непоправими и не ни се дават 200 лв. не ни остава нищо друго, освен да се захванем с реставрация на самата ролка, което не е никак трудно.
Самата ролка е метална и са състои от две части, които за съжаление са нитовани фабрично, а за да достигнем до лагера трябва да разпробием нитовете. Лагерът се избива внимателно, за да не нарушим леглото му.

Това представлява ролката:
Изображение

Изображение


Купуваме си хубав лагер BCA, FAG, KOYO, NTN, SKF или TIMKEN за около 8-12 лева.
Обозначението на легера е: 6203 RS или 6203 2RS (с гумено уплътнение) 17mm x 40mm x 12mm
Не използвайте лагери 6203 ZZ или 6303 ZZ, те са легери са метални предпазители, но не са с уплътнения!!
Мръсотията бързо ще проникне вътре в лагера, а Вие ще се сдобиете набързо с шумна ролка.

Набавяме си три къси болтчета с гайки, които ще използваме за да съединим двете части на ролката. Болтчетата и гайките трябва да са с еднакви размери и тежина, за да не се разбалансира ролката!

Внимание: Болтчетата трябва да се достатъчно къси, за да не излизат извън външния ръб на ролката!

Сменяме лагера и съединяваме двете метални части на ролката.

Изображение

Фиксираме здраво с болтчетата и гайките и за да сме сигурни, че няма да се саморазвият при работата, капваме лепило за резби против развиване или правим фина заварка.

Когато приключим с фиксирането с фина шкурка за метал изчистваме абразивните налепи върху ролката, които са се натрупали от дългогодишната и работа.

Честито за по малко от 15 лева и малко личен принос имаме реставрирана обтяжна ролка за повече от 80 000 км.

* Ако главите на болтовете опират в металната фиксираща шайба на ролката си купуваме паразитна ролка. Само трябва да се разшири отвора на металната шайба, за да мине през нея по- широкия болт за захващане.

Автор: Nebhotep!

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта