Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 25 юни 2016, 21:14

Здравейте,
От една година имам Ford Focus 2000г.
Всички знаем как изглеждат фаровете им:
IMG_20160425_081757.jpg
IMG_20160521_191813.jpg
Ксенона много ми харесва, но моето лично мнение е, че трябва да се слага само и единствено на лупи.
Ето защо превърнах моите фарове в това:
IMG_20160522_140409.jpg
IMG_20160522_140418.jpg
IMG_20160522_161921.jpg
rsz_img_20160610_195925.jpg
Сега ще ви покажа как го направих :)
Купих си лупите от ebay.co.uk: http://www.ebay.com/itm/261598102796 - от UK трябва да се внимава какво се купува. В случая трябваше да си искам лупи за кола с ляв волан (LHD). Това се прави, защото пластината, която отсича светлината има висока и ниска част и високата част трябва да е от дясно при коли с ляв волан.
В тези лупи се слагат крушки H1, а отсичащата пластина е закачена за електромагнит, който се активира, когато се пуснат дългите - това имитира би-ксенон, пластината пада, съответно няма отсичане и отприщва цялата светлина на крушката. Но при нормална H4 крушка, каквито са на този Фокус, при пускане на дългите се гасят късите. Поради тази причина ни трябва реле и за огромно щастие има готови такива, които са plyg-and-play с всички необходими букси. Моето го взех отново от e-bay, но дефектира и си взех абсолютно същото от тук.
Ксенона също го взех от тук.
Взех и два допълнителни фара от olx.bg втора ръка (възможно най-евтините), защото процедурата не е никак кратка, а колата може да потрябва през това време.
Реших, че трябва да боядисам външните рефлектори черни, защото щеше да има отражение от лупата в тях, а и изглежда доста по-яко :) Купих си спрей черен мат за около 5-6лв, който съхне за 2 часа.
След като се отворят фаровете ще трябва и да се затворят после... :) затова купих и черен силикон за стъкло, който държи от -40 до +150 градуса. Има такива в големите вериги. Аз взех Церезит CS23.
Тъй като моята фурна е доста малка нямаше как да побера фар вътре, а трябва нагряване, защото фабричния силикон е доста як и трябва да омекне, за да се отвори фара. Аз използвах голям кашон и духалка за около 15-20 мин. (ще има снимки по-долу ;) ).
Повечето снимки са на десния фар, но за някои неща забравих да снимам и затова има и на левия.

Ще започнем с това как се свалят фаровете от колата (в случай, че някой не знае).
1. Отваряме капака.

2. Махаме предпазната пластмаса над решетката (отвъртаме пластмасовите винтове 1, повдигаме малко въздуховода за входящия въздух към двигателя 2 и изваждаме предпазната пластмаса):
IMG_20160522_120348.jpg
3. Махаме предната решетка (отвъртаме болтове 1 с ключ 10, отвъртаме винта 2 и махаме пластината под него, повдигаме внимателно захватите 3 и дърпаме на позиция 4 с леко повдигане на горе, защото под пластината под винт 2 решетката е захваната като кука):
IMG_20160522_120617.jpg
4. От горе отвъртаме двата болта 1 (ключ 10) на фаровете:
IMG_20160522_120912.jpg
5. От долу отвъртаме болт 1 (ключ 10) на фара:
IMG_20160522_120940.jpg
След което фаровете излизат лесно.

Следва продължение в следващото мнение поради ограничение в броя на прикачените файлове...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от up1level на 26 юни 2016, 01:13, променено общо 5 пъти.

up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 25 юни 2016, 21:33

Следва преобразяването.
След като фаровете са свалени е добре да ги почистим, защото са си бая отвратителни от всякъде...
Махаме силикона (с ножове и прави отвертки), който е между "стъклото" и самия фар, преди нагряването:
IMG_20160514_194407.jpg
и след процедурата трябва да изглежда така:
IMG_20160514_195623.jpg
Нагряваме във въпросния кашон за около 15мин:
IMG_20160514_201213.jpg
IMG_20160514_201241.jpg
Изваждаме с ръкавици, защото си е топъл и започва внимателно напъване с прави отвертки.
Нагледно можете да видите как става тук:
https://www.youtube.com/watch?v=KR6CrzH6n_g
това клипче е от оригинала на този тип лупи RetrofitLab, но да се вземат тези лупи от техния сайт струва около 200лв и крайната сума ще излезе по-скъпо от афтър-маркет (тунинг) фарове, а за количеството труд просто не е оправдано...

Фара отворен:
IMG_20160514_211134.jpg
Махаме външния рефлектор:
IMG_20160514_222845.jpg
Подготовка за боядисване:
IMG_20160521_104215.jpg
Махнах рефлекторния слой с Меглио и памучен парцал - стана доста лесно. Направих го, защото този слой е "кекав" и боята няма да се захване за него и ще стане на люспи, което няма да е никак красиво...

Боядисваме:
IMG_20160515_151837.jpg
Почистваме остатъчния силикон по фара и "стъклото":
IMG_20160515_153938.jpg
IMG_20160515_173852.jpg
Продължение в следващото мнение...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от up1level на 25 юни 2016, 23:45, променено общо 2 пъти.

up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 25 юни 2016, 21:51

Махаме пластината, която стои пред нормалната крушка:
IMG_20160515_182154.jpg
IMG_20160515_182310.jpg
Подготвяме лупата:
IMG_20160515_182549.jpg
Слагаме я на мястото на обикновената крушка с пластината-преходник за H4:
IMG_20160515_182731.jpg
гайката на лупата я затегнах с клещи с остра човка, но не прекаляваме, защото не е хубаво нито за лупата, нито за рефлектора.
Ето изглед и от пред:
IMG_20160501_220004.jpg
Слагаме пластината, за която се захваща крушката (и една снимка с крушката):
IMG_20160515_183055.jpg
IMG_20160515_183236.jpg
През това време външният рефлектор е изсъхнал и пристъпваме към сглобяването.
Почистваме лупата и рефлектора, както и "стъклото" от вътре, защото ще има бая-доста отпечатъци от пръсти. Внимаваме много с рефлектора, за да не нараним покритието.
Слагаме обилно от силикона в канала на фара:
IMG_20160515_201441.jpg
Прилепяме "стъклото" внимателно и трябва да имаме нещо такова:
IMG_20160515_200205.jpg
IMG_20160522_100650.jpg
може да го затегнете с нещо докато съхне силикона. При мен не се наложи, защото самите захващащи пластмасови скоби придържаха добре.

Продължение в следващото мнение...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от up1level на 25 юни 2016, 23:49, променено общо 3 пъти.

up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 25 юни 2016, 22:24

Подготвяме окабеляването (това е за фара от към акомулатора - левия):
IMG_20160502_124404.jpg
Букса 1 е за управлението (сигнал към релето кога са пуснат къси/дълги - тока за балстите идва от самото реле, а не от фаровете) - тя трябва да влезе в буксата за обикновената крушка на левия фар (тази на десния остава свободна без да се ползва). Букса 2 (за електромагнита на пластината), която влиза в тази от лупата. От крушката на ксенона махаме стандартните кабели от мембраната 3, които трябва да захранят баластите по принцип и прекарваме кабелите от релето - беше трудно, трябваше да се поодреже малко от гумата на мембраната и да се понапъне буксата 2, а пластините от букса 1 се махат от пластмасата и се прекарват през дупката - след това се връщат на определените за тях места на пластмасата (внимаваме да не ги разбъркаме - аз си направих снимка преди това).
На десния фар ни трябва само едната дупка от мембраната за букса 2. Другата остава свободна и трябва да се запуши.
IMG_20160502_124510.jpg
Ето снимка кое, къде и как:
IMG_20160502_124527.jpg
Буксите 1 от релето влизат в баластите. Клеми 2 се замасяват за купето (където намерите), а клема 3 отива на плюса (+) на акомулатора.

Пробиваме дупка в задните капачета на фаровете с размера на диаметъра на мембраната. И изглед от зад след това:
IMG_20160522_114016.jpg
IMG_20160522_114020.jpg
IMG_20160522_114043.jpg
Пристъпваме към монтиране на колата.
Слагаме баластите:
IMG_20160522_122216.jpg
IMG_20160522_124354.jpg
Прокарваме дългия кабел на релето от левия към десния фар и гледаме да е сравнително прибран (не съм го снимал, но то е елементарно - свински опашки), вкарваме букси и клеми там където трябва да са и слагаме фаровете в обратния ред на този в първия пост и крайния резултат отново:
IMG_20160522_140409.jpg
IMG_20160522_161921.jpg
Продължение в следващото мнение...
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от up1level на 26 юни 2016, 00:52, променено общо 5 пъти.

up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 25 юни 2016, 23:00

Предупреждения:
Когато слагате лупите внимавайте за този ъгъл:
rsz_img_20160525_192025.jpg
гледайте да бъде колкото се може по-малък, защото след това настройката на фаровете може да бъде кошмар и в краен случай да се наложи да отваряте фара отново... Аз не го направих и десния ми фар в момента е на крайно дясно положение (извадих късмет, че все пак е центриран). Левия е добре и може да се наглася на където и както си поискам. :)

Когато лупата се слага издутината 1 на пластината-преходник трябва да се плъзне по канала 2 на лупата:
IMG_20160515_182549.jpg
тъй като лупите са китайски това не е много плътно. Не знам дали е бъг или екстра за донастройка на хоризонталното отсичане, но на мен ми отне много време докато направя отсичането успоредно между двата фара и пак не е много точно, но в мемента вече просто не ми се занимава.

Гледайте когато слагате релето да не подвадите буксата с кабелите от него, защото това също може да доведе до проблеми...

Продават се релета за всеки фар по отделно, но те не са хубави, защото като се изключват дългите ксенона примигва, което не е никак добре за него. Беше ми обяснено, че тези релета нямат кондензатор, който да компенсира превключването, а гореспоменатото има такъв и няма никакви грижи за сега.



Допълнителни снимки:
Ето как изглежда на тъмно и на габарите:
IMG_20160523_222028.jpg
взех си диодни.

И как свети на тъмно:
rsz_img_20160523_225228.jpg
Ето и как изглежда преминаването от къси към дълги:
https://www.youtube.com/watch?v=UYKkmQjG7ts

Като плюс получих 300% повече светлина и 40W по-малко консумирана мощност.
The End :)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

gogo124
потребител
потребител
Мнения: 148
Регистриран: 23 авг 2015, 14:11
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от gogo124 » 27 юни 2016, 22:58

Ааа колега много добре е станало!Какви пари ти излезе? И защо габаритите ти са таквиа сини? Иначе искам и аз да направя на моя така,но моя фар е от този който вътре е с мигач и всичко.... Има ли възможност?

Поздрави!
Ford Focus 1.8tdci 100hp 2003 anniversary model

up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 28 юни 2016, 00:17

Има възможност и още как ;)
При теб дори е още по-добре, защото дългите и късите са отделни и няма да има нужда да слагаш реле като мен.
Само връзваш кабелите от електромагнитите на лупите към тези за дългите, за да може като ти светнат нормалните дълги да отприщиш цялата светлина от лупите и ще направиш направо ден :)

Диодите на снимката изглеждат по-сини, от колкот са наистина.
Иначе са от възможно най-евтините за пробата. Ще си взема по-качествени в последствие.

Като пари излезе:
лупи (60лв) + ксенон (85лв) + силикон (7лв) + спрей (5лв) + реле (18лв) + резервни фарове (45лв) = 220лв

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7220
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от madboy » 28 юни 2016, 10:54

Поздравления за темата!
:twistednew:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

gogo124
потребител
потребител
Мнения: 148
Регистриран: 23 авг 2015, 14:11
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от gogo124 » 28 юни 2016, 11:16

А за моя фар трябва да взема общо 4 лупи или как?Смис едни за дъгите и едни за късите или ? Съжалявам малко съм невеж в Би-ксенона....

Поздрави!
Ford Focus 1.8tdci 100hp 2003 anniversary model

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7220
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от madboy » 28 юни 2016, 11:18

4 лупи, ако искаш да имаш ксенон и за дългите светлини.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 28 юни 2016, 11:18

madboy написа:Поздравления за темата!
:twistednew:
Благодаря! :)

up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 28 юни 2016, 11:24

gogo124 написа:А за моя фар трябва да взема общо 4 лупи или как?Смис едни за дъгите и едни за късите или ? Съжалявам малко съм невеж в Би-ксенона....

Поздрави!
Слагаш само на късите... Дългите и без това са само за неосветен междуградски път или да примигнеш на някой, за да му дадеш път.
Ксенона се прецаква по-бързо при палене и гасене (особено масовите) и ако искаш да имаш и на дългите ще трябва да се поизръсиш... дългите си ги остави както са си.

gogo124
потребител
потребител
Мнения: 148
Регистриран: 23 авг 2015, 14:11
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от gogo124 » 28 юни 2016, 11:50

Добрем ама като е само на късите като пусна дългите светлините няма л ида се мешат?

Поздрави!
Ford Focus 1.8tdci 100hp 2003 anniversary model

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7220
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от madboy » 28 юни 2016, 14:34

Не, фабрично късите се гасят, освен когато примигваш.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Forester
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от Forester » 28 юни 2016, 20:13

Според мен най-добре е фар с отделни крушки за късите и дългите, като ксенон се слага само на късите. Освен това се слага реле, така че късите да не гаснат, когато се включат дългите. Защото ако гаснат късите, когато си на дълги, после, като върнеш къси, на ксенона му трябва време, за да светне. Правилно ли е така? Много искам да сложа ксенон с лупи, но мисля да купя фарове от фейслифт и тях да преправям. И отделно модул за дневни светлини, който да включва дългите на 30%

Потребителски аватар
MapTo_D
потребител
потребител
Мнения: 1188
Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
Модел на автомобила: Ford Focus 2002; 1.8 TDCi 115+ hp
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от MapTo_D » 29 юни 2016, 13:20

При фейслифта късите не се изгасят при светване на дълги! И да, мешат се леко, но нищо фрапантно не е.
Същата манипулация я правих преди около година. Отне ми всичко на всичко около 2 часа, но не съм си играл да боядисвам рефлектори и т.нат. Сложих ксенон само на късите, дългите си останаха с халогенната крушка, но мисля, че съм ги пускал само 2-3 пъти за 1 година, просто няма нужда. При настроени добре фаровете се вижда идеално + че и моите лупи са от али-то за около 20тина $ двете.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1766
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от Didibao » 29 юни 2016, 14:10

Може да не ползвате никакви релета мести се само един кабел на ключа и късите няма да гаснат като се мине на дълги, другия вариант е с мост с диод между двете релета в кутията с прадпазители. Другото нещо е, че дори и оргиналните фарове с ксенон на фокус са биксенон в комбинация с отделна крушка за дългите.
Изображение

up1level
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 юли 2015, 22:44
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 petrol
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от up1level » 29 юни 2016, 17:02

Да, това с кабела на ключа и аз го четох вчера някъде...

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1766
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от Didibao » 29 юни 2016, 17:38

up1level написа:Да, това с кабела на ключа и аз го четох вчера някъде...
Това е разликата при фокус с едносекционни и двусекциоони фарове фабрично.
Изображение

Потребителски аватар
CappY
Потребител
Потребител
Мнения: 245
Регистриран: 05 май 2012, 13:43
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D
Местоположение: гр. Горна Оряховица
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus МК1 - трансформация на фаровете от H4 към лупи с ксенон

Мнение от CappY » 29 апр 2017, 08:39

up1level написа:
28 юни 2016, 00:17
При теб дори е още по-добре, защото дългите и късите са отделни и няма да има нужда да слагаш реле като мен.
Не е задължително с реле. Аз го правих същия номер и стана като просто свързах 2 ПИН-а при лоста за управление на къси/дълги, премигването и мигачите, както е писал един колега по-горе. :) Кабела е дълъг около 5см. Нямам снимки да ти покажа кои пинове но с няколко прости замервания стават нещата.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост