Нагревател за антифриз
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Нагревател за антифриз
Добър вечер на всички,гледам има най-различни теми в различни форуми за подгряването на антифриза,та да си призная и аз като много хора обичам да карам само на газ,но чат пат като замръзне изпарителя и става весело...,та бях решил да сипвам и бензин докато не попаднах на различните теми за нагревателите и реших да си направя и аз пък каквото дойде,общо взето правя тази тема да дам идея ако има мераклий,моля не задавайте въпроси защо трябва да се прави,защо просто не се покарва малко на бензин и тн.,всеки да прави както желае,та първо мислех да взема готово устройство от мегапартс,там гледах има от доста модели,което представлява в повечето случай алуминиево тяло с 2-3 нагревателни свещи,които някой казват,че били по различни от дизеловите нагревателни,други казват,че са същите,трети,че не пречи дори да не са,та викам си ще пробвам да си го направя по ''custom'',ще приложа и снимки.1 взех колектор за парно ,след това отидох при бай Фильо стругара да ми направи преходници за свещите и маркучите който е 15 мм външен диаметър(толкова ми е вътрешния на маркучите),тук са навити преходниците за свещите и маркучите,а това са свещите ,просто отидох в магазина и купих,възможно най-евтините,като модел са някакви за опел,по тяхната резба стругара ми направи преходниците,,сложих им мост за + и на едната -(червения кабел от ляво),в последствие обаче под преходниците за свещите сложих силикон защото пускаха както и под гайката на подгревните свещи,тъй като и тя неможеше да оплътни и пускаше по малко,за свързването ползвах реле,мойто беше с 5 крачета,но и с 4 става,обаче явно 30А беше слабо и направо се стопи,та сложих 40А и за сега е добре,но ще го наблюдавам ако трябва по голямо,тъй като все пак са 4 свещи,и ето го монтирано ,тъй като сега в студа ще го пробвам,не съм му направил хубава стойка,въпреки,че и така седи,но все пак го вързах със свински опашки(надали ще изкарат много),пък да видиме,иначе като го оставих за 5 мин. да поработи водата почна направо да ври,пък самата джаджа неможеш да я пипнеш,но определено по бързо загря,но тези 4 свещи не повече от 3-5 мин.,в зависимост от времето,защото едната скоба беше пойзпуснала и викам айде държи ще я сменя тия дни,но като завря си пусна оттам и я смених веднага,но ще кажа сега като станат минусуви температурите какъв е резултата,ако има мераклий и незнаят с окабеляването как да стане ще помагам,накратко ще кажа,че взима постоянен ток от електромотора,обаче само след като е на контакт(или запалена),реленцето както споменах е 4 крачета,минава и през бушон за по сигурно и съм го направил да се пуска от копче,по натам ако ми се занимава може да го модифицирам както фабричните автомобили,да се стартира само да речем когато течност е под 10 градуса и да спира на 40-50 градуса.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от tink000 на 26 ное 2016, 23:06, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
А тук е монтирано на автомобила http://www.maggotdrowning.com/forum/upl ... heater.jpg http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/ ... dR/$_1.JPG https://www.megaparts.eu/uploads/produc ... 510689.JPG https://www.megaparts.eu/uploads/produc ... 946251.JPG
,като пари,може би на някой може да му излезне по евтино,на мен ми излезна - 17-18лв.колектора,28лв.,свещите(7 на свещ),4.50лв.ключа,6 лв.релето(в последствие сменено с друго което намерих в гаража) 25 лв.за стругара и 1.60лв. за 2 скоби вюрт.с кабелите ми помогна 1 стабилен жичкаджия,колата е форд ескорт МК 4.Ето и примери за фабрични нагреватели Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Добра идея, и ако ще подгряваш само изпарителя, тези 4 свещи са му много и затова кипи антифризът. Онези от моргата, дето си ги гледал, са на изхода към парното, с идея да подгряват радиатора в купето (т.е. - цялото купе), преди двигателят да е стигнал работна температура.
Освен това, изпарителят ти не е свързан към охлаждането правилно, входът е винаги от долната страна, за да се обезвъздушава сам, и никога не се връзва последователно по маркучите, защото намалява дебита на охлаждането към другите елементи по трасето. Хората затова са измислили "тройници/тетки" или както искаш ги наречи - да се отклони само нужната за подгряването на изпарителя част от течността, другата да си върши работата.
Освен това, изпарителят ти не е свързан към охлаждането правилно, входът е винаги от долната страна, за да се обезвъздушава сам, и никога не се връзва последователно по маркучите, защото намалява дебита на охлаждането към другите елементи по трасето. Хората затова са измислили "тройници/тетки" или както искаш ги наречи - да се отклони само нужната за подгряването на изпарителя част от течността, другата да си върши работата.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Трябва да помислиш за термоизолация на устройството, това голямо бронзово тяло ще отдаде много топлина, която не искаш да загубиш. Аз също така изолирам и изпарителя, от него също се отдава много топлина, ефекта е осезаем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Да и аз имах съмнение,че не е вързан правилно,в моя случай как трябва да е,аз си го представих да сложа тройник преди нагревателя за да ходи част от течноста към него и изпарителя,така ли е?OgiDogi написа:Добра идея, и ако ще подгряваш само изпарителя, тези 4 свещи са му много и затова кипи антифризът. Онези от моргата, дето си ги гледал, са на изхода към парното, с идея да подгряват радиатора в купето (т.е. - цялото купе), преди двигателят да е стигнал работна температура.
Освен това, изпарителят ти не е свързан към охлаждането правилно, входът е винаги от долната страна, за да се обезвъздушава сам, и никога не се връзва последователно по маркучите, защото намалява дебита на охлаждането към другите елементи по трасето. Хората затова са измислили "тройници/тетки" или както искаш ги наречи - да се отклони само нужната за подгряването на изпарителя част от течността, другата да си върши работата.
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
И аз мислих за изпарителя,но май си прав и нагревателя трябва,с какво ще ми предложиш да го направя?HACKO написа:Трябва да помислиш за термоизолация на устройството, това голямо бронзово тяло ще отдаде много топлина, която не искаш да загубиш. Аз също така изолирам и изпарителя, от него също се отдава много топлина, ефекта е осезаем.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Тъкмо щях да пиша, че този CVH Ескорт е с гршно вързан испарител, ама Оги ме е изпреварил
Тези версии руснаците ги ползват и при -20 , ефекта го има. Много дълги свещи си взел, така много вдигаш размера на корпуса на височина, а и много дълъг корпус. За това се правят на 30-40 градуса дефазация и близко една до друга. Така и външната повърхност става по-малка.
Поздрави
Тези версии руснаците ги ползват и при -20 , ефекта го има. Много дълги свещи си взел, така много вдигаш размера на корпуса на височина, а и много дълъг корпус. За това се правят на 30-40 градуса дефазация и близко една до друга. Така и външната повърхност става по-малка.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Добре де,кажете как трябва да стане испарителяfordmaniac написа:Тъкмо щях да пиша, че този CVH Ескорт е с гршно вързан испарител, ама Оги ме е изпреварил
Тези версии руснаците ги ползват и при -20 , ефекта го има. Много дълги свещи си взел, така много вдигаш размера на корпуса на височина, а и много дълъг корпус. За това се правят на 30-40 градуса дефазация и близко една до друга. Така и външната повърхност става по-малка.
Поздрави
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Циркулацията става в посока: помпа - цилиндров блок - глава - радиатор на парното / термостат и голям радиатор - обратно към помпата.tink000 написа:Добре де,кажете как трябва да стане испарителя
Маркучът, на който си свързал отоплителя, излиза от главата - от него идва течност и той вкарва в изпарителя, но в горния му край. По-горе съм писал, къде трябва да влиза охладителната течност в изпарителя - от долната страна, за да може попадналият въздух да се избута по горния маркуч пак към помпата, докато успее да влезе и остане в разширителния съд. Не знам, другият ти маркуч накъде отива и как е вързан, но ми се струва, че трябва да направиш един преглед на системата, да смениш туй-онуй и в крайна сметка да свържеш изпарителя към маркучите на парното с тройници. Отоплителя можеш да сложиш на изхода от главата, преди тройника и да имаш бързо затопляне и на купето. Можеш да го сложиш и на разклонението към изпарителя и да топлиш само него.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Така както му е вързан изпарителя потока е глава, отоплител, изпарител, радиатор на парното, водна помпа. Не смятам, че е грешно парното става една идея по-слабо при работа на обороти, но пък изпарителя загрява по-бързо. Ескорта ми беше вързан по същия начин. Другия вариант е да сложиш тетки на мястото на снадките на макучите към парното, намират се точно под изпарителя,до жилото на километража.
Тъй като целта на устройството е най-вече да стопли изпарителя, си е монтирано точно на място, преди изпарителя. Може само да размениш входа и изхода на изпарителя, въпреки че и така ще си работи а при всеки начин на свързване ще трябва да се обезвъздуши ръчно.
На изпарителите при които и двата щуцера са отгоре какво се случва?
Тъй като целта на устройството е най-вече да стопли изпарителя, си е монтирано точно на място, преди изпарителя. Може само да размениш входа и изхода на изпарителя, въпреки че и така ще си работи а при всеки начин на свързване ще трябва да се обезвъздуши ръчно.
На изпарителите при които и двата щуцера са отгоре какво се случва?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Насе, парното пада зверски като дебит, като се свърже последователно, а това е Ескорт и парнто му е на границата като възможности.
С тройници отделяш този нагревател и испарителя, защото е важно той да се стопли, а не парното, още повече че генератора е 55 А на CVH и ще загине акумулатора при дълго и често ползване на тия свещи.
Много рядко са отгоре щтуцерите, но иначе ако се вкарва водата отдолу на този вид действително е по-добре и се обезвъздушава сам.
Поздрави
С тройници отделяш този нагревател и испарителя, защото е важно той да се стопли, а не парното, още повече че генератора е 55 А на CVH и ще загине акумулатора при дълго и често ползване на тия свещи.
Много рядко са отгоре щтуцерите, но иначе ако се вкарва водата отдолу на този вид действително е по-добре и се обезвъздушава сам.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
А така,сега съвсем се обърках,значи като евентуален проблем е,че парното бавно ''идва'' и не е прекалено силно,иначе добре да разменя само 2-та маркуча е най-лесното,ако сложа тройници слагам демек тук
,понеже не съм много наясно нарисувах 1 картинка как си го представям,че е в момента и как трябва да стане с тройниците,вие ще кажете дали е така,смешна е ама мисля,че ще ме разберете ,грам не съм наясно с последователно и паралелно свързване.Иначе,като често,смятам да го пускам за 2-3-5 мин.и на ден минавам по около средно 20 км(от 18 до 23) на 2-3 пъти,иначе найстина дърпат ток,като ги пусна и всичко де що прави светлина почва да свети по слабо,днес на около 2 градуса го пуснах за 2 мин.и определено системата загря по бързо,че дори и самата кола се движи по добре,още преди бях забелязал,че като позагрее се движи по-добре,тепърва ще видя как ще бъде на - градуси,та ако разменя маркучите казвате ще се обезвъздушава само,само кажете как да стане с тройниците и какво ще промени тази схема? или по скоро така,нагревателя да загрява само испарителя.Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Само си избери място за нагревателя - дали преди червения тройник или между него и изпарителя.
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Ясно,благодаря,мисля да е втория вариянт,за да си грее испарителя,че с по-слабо парно се кара ама със замръзнал испарител...
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1611
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Ако не можеш да се оправиш, ела да помогна.
Поздрави
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Ок,ще имам напредвид да ти пиша ако не съм сигурен в уменията си и ще се разберем.fordmaniac написа:Ако не можеш да се оправиш, ела да помогна.
Поздрави
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Е, при това свързване, ако имаш силно парно, няма как да ти замръзне изпарителяtink000 написа:Ясно,благодаря,мисля да е втория вариянт,за да си грее испарителя,че с по-слабо парно се кара ама със замръзнал испарител...
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
А окOgiDogi написа:Е, при това свързване, ако имаш силно парно, няма как да ти замръзне изпарителяtink000 написа:Ясно,благодаря,мисля да е втория вариянт,за да си грее испарителя,че с по-слабо парно се кара ама със замръзнал испарител...
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Ха сега помагайте,размених маркучите,загрява бързо ама няма парно,отворих капачката и излезна въздух бая,идей за парното?
-
- потребител
- Мнения: 90
- Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Status: Извън линия
Re: Нагревател за антифриз
Да добавя,оставих я да поработи на място около 20-30 мин.,с отворена капачка,после карах 10 км.,почаках да пусне перка 4-5 пъти,преди нагревателя маркуча си е много топъл,след него не чак толкова,а самия изпарител беше хладен,маркуча след него към парното пак така,след 10-те км,и изпарителя си беше топличък ама маркуча след него не съвсем и пак нямаше парно,единственото странно е,че след като като карах с 60-70 км на 5-та имаше съвсеем лек полък на топъл въздух,а като спра на светофар пак става хладен и също забелязах,в казанчето излизаха по малко мехурчета и след всяко пускане на перката нивото спадаше,след това се покачваше,но всеки път по малко,няма течове,което ме навежда на мисълта,че има грозно количество въдух в системата и полека се изкарва,но чакам по експертни мнения
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта