Нагревател за антифриз

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 26 ное 2016, 22:39

Добър вечер на всички,гледам има най-различни теми в различни форуми за подгряването на антифриза,та да си призная и аз като много хора обичам да карам само на газ,но чат пат като замръзне изпарителя и става весело...,та бях решил да сипвам и бензин докато не попаднах на различните теми за нагревателите и реших да си направя и аз пък каквото дойде,общо взето правя тази тема да дам идея ако има мераклий,моля не задавайте въпроси защо трябва да се прави,защо просто не се покарва малко на бензин и тн.,всеки да прави както желае,та първо мислех да взема готово устройство от мегапартс,там гледах има от доста модели,което представлява в повечето случай алуминиево тяло с 2-3 нагревателни свещи,които някой казват,че били по различни от дизеловите нагревателни,други казват,че са същите,трети,че не пречи дори да не са,та викам си ще пробвам да си го направя по ''custom'',ще приложа и снимки.1 взех колектор за парно ,след това отидох при бай Фильо стругара да ми направи преходници за свещите и маркучите който е 15 мм външен диаметър(толкова ми е вътрешния на маркучите),тук са навити преходниците за свещите и маркучите,а това са свещите ,просто отидох в магазина и купих,възможно най-евтините,като модел са някакви за опел,по тяхната резба стругара ми направи преходниците,,сложих им мост за + и на едната -(червения кабел от ляво),в последствие обаче под преходниците за свещите сложих силикон защото пускаха както и под гайката на подгревните свещи,тъй като и тя неможеше да оплътни и пускаше по малко,за свързването ползвах реле,мойто беше с 5 крачета,но и с 4 става,обаче явно 30А беше слабо и направо се стопи,та сложих 40А и за сега е добре,но ще го наблюдавам ако трябва по голямо,тъй като все пак са 4 свещи,и ето го монтирано ,тъй като сега в студа ще го пробвам,не съм му направил хубава стойка,въпреки,че и така седи,но все пак го вързах със свински опашки(надали ще изкарат много),пък да видиме,иначе като го оставих за 5 мин. да поработи водата почна направо да ври,пък самата джаджа неможеш да я пипнеш,но определено по бързо загря,но тези 4 свещи не повече от 3-5 мин.,в зависимост от времето,защото едната скоба беше пойзпуснала и викам айде държи ще я сменя тия дни,но като завря си пусна оттам и я смених веднага,но ще кажа сега като станат минусуви температурите какъв е резултата,ако има мераклий и незнаят с окабеляването как да стане ще помагам,накратко ще кажа,че взима постоянен ток от електромотора,обаче само след като е на контакт(или запалена),реленцето както споменах е 4 крачета,минава и през бушон за по сигурно и съм го направил да се пуска от копче,по натам ако ми се занимава може да го модифицирам както фабричните автомобили,да се стартира само да речем когато течност е под 10 градуса и да спира на 40-50 градуса.
20161125_101703.jpg
20161125_101710.jpg
20161125_101719.jpg
20161125_101733.jpg
20161125_101802.jpg
20161125_101901.jpg
20161125_101909.jpg
20161125_200906.jpg
20161125_102228.jpg
20161125_102228.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от tink000 на 26 ное 2016, 23:06, променено общо 2 пъти.

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 26 ное 2016, 22:56

А тук е монтирано на автомобила
20161126_135143.jpg
20161126_135146.jpg
20161126_135149.jpg
,като пари,може би на някой може да му излезне по евтино,на мен ми излезна - 17-18лв.колектора,28лв.,свещите(7 на свещ),4.50лв.ключа,6 лв.релето(в последствие сменено с друго което намерих в гаража) 25 лв.за стругара и 1.60лв. за 2 скоби вюрт.с кабелите ми помогна 1 стабилен жичкаджия,колата е форд ескорт МК 4.Ето и примери за фабрични нагреватели http://www.maggotdrowning.com/forum/upl ... heater.jpg http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/ ... dR/$_1.JPG https://www.megaparts.eu/uploads/produc ... 510689.JPG https://www.megaparts.eu/uploads/produc ... 946251.JPG
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от OgiDogi » 27 ное 2016, 19:24

Добра идея, и ако ще подгряваш само изпарителя, тези 4 свещи са му много и затова кипи антифризът. Онези от моргата, дето си ги гледал, са на изхода към парното, с идея да подгряват радиатора в купето (т.е. - цялото купе), преди двигателят да е стигнал работна температура.
Освен това, изпарителят ти не е свързан към охлаждането правилно, входът е винаги от долната страна, за да се обезвъздушава сам, и никога не се връзва последователно по маркучите, защото намалява дебита на охлаждането към другите елементи по трасето. Хората затова са измислили "тройници/тетки" или както искаш ги наречи - да се отклони само нужната за подгряването на изпарителя част от течността, другата да си върши работата.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от HACKO » 28 ное 2016, 01:03

Трябва да помислиш за термоизолация на устройството, това голямо бронзово тяло ще отдаде много топлина, която не искаш да загубиш. Аз също така изолирам и изпарителя, от него също се отдава много топлина, ефекта е осезаем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 28 ное 2016, 08:55

OgiDogi написа:Добра идея, и ако ще подгряваш само изпарителя, тези 4 свещи са му много и затова кипи антифризът. Онези от моргата, дето си ги гледал, са на изхода към парното, с идея да подгряват радиатора в купето (т.е. - цялото купе), преди двигателят да е стигнал работна температура.
Освен това, изпарителят ти не е свързан към охлаждането правилно, входът е винаги от долната страна, за да се обезвъздушава сам, и никога не се връзва последователно по маркучите, защото намалява дебита на охлаждането към другите елементи по трасето. Хората затова са измислили "тройници/тетки" или както искаш ги наречи - да се отклони само нужната за подгряването на изпарителя част от течността, другата да си върши работата.
Да и аз имах съмнение,че не е вързан правилно,в моя случай как трябва да е,аз си го представих да сложа тройник преди нагревателя за да ходи част от течноста към него и изпарителя,така ли е?

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 28 ное 2016, 08:59

HACKO написа:Трябва да помислиш за термоизолация на устройството, това голямо бронзово тяло ще отдаде много топлина, която не искаш да загубиш. Аз също така изолирам и изпарителя, от него също се отдава много топлина, ефекта е осезаем.
И аз мислих за изпарителя,но май си прав и нагревателя трябва,с какво ще ми предложиш да го направя?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от fordmaniac » 28 ное 2016, 09:09

Тъкмо щях да пиша, че този CVH Ескорт е с гршно вързан испарител, ама Оги ме е изпреварил :D
Тези версии руснаците ги ползват и при -20 , ефекта го има. Много дълги свещи си взел, така много вдигаш размера на корпуса на височина, а и много дълъг корпус. За това се правят на 30-40 градуса дефазация и близко една до друга. Така и външната повърхност става по-малка.
Поздрави

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 28 ное 2016, 09:45

fordmaniac написа:Тъкмо щях да пиша, че този CVH Ескорт е с гршно вързан испарител, ама Оги ме е изпреварил :D
Тези версии руснаците ги ползват и при -20 , ефекта го има. Много дълги свещи си взел, така много вдигаш размера на корпуса на височина, а и много дълъг корпус. За това се правят на 30-40 градуса дефазация и близко една до друга. Така и външната повърхност става по-малка.
Поздрави
Добре де,кажете как трябва да стане испарителя ;;):

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от OgiDogi » 28 ное 2016, 17:28

tink000 написа:Добре де,кажете как трябва да стане испарителя ;;):
Циркулацията става в посока: помпа - цилиндров блок - глава - радиатор на парното / термостат и голям радиатор - обратно към помпата.
Маркучът, на който си свързал отоплителя, излиза от главата - от него идва течност и той вкарва в изпарителя, но в горния му край. По-горе съм писал, къде трябва да влиза охладителната течност в изпарителя - от долната страна, за да може попадналият въздух да се избута по горния маркуч пак към помпата, докато успее да влезе и остане в разширителния съд. Не знам, другият ти маркуч накъде отива и как е вързан, но ми се струва, че трябва да направиш един преглед на системата, да смениш туй-онуй и в крайна сметка да свържеш изпарителя към маркучите на парното с тройници. Отоплителя можеш да сложиш на изхода от главата, преди тройника и да имаш бързо затопляне и на купето. Можеш да го сложиш и на разклонението към изпарителя и да топлиш само него.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от HACKO » 28 ное 2016, 18:52

Така както му е вързан изпарителя потока е глава, отоплител, изпарител, радиатор на парното, водна помпа. Не смятам, че е грешно парното става една идея по-слабо при работа на обороти, но пък изпарителя загрява по-бързо. Ескорта ми беше вързан по същия начин. Другия вариант е да сложиш тетки на мястото на снадките на макучите към парното, намират се точно под изпарителя,до жилото на километража.
Тъй като целта на устройството е най-вече да стопли изпарителя, си е монтирано точно на място, преди изпарителя. Може само да размениш входа и изхода на изпарителя, въпреки че и така ще си работи а при всеки начин на свързване ще трябва да се обезвъздуши ръчно.
На изпарителите при които и двата щуцера са отгоре какво се случва?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от fordmaniac » 28 ное 2016, 19:45

Насе, парното пада зверски като дебит, като се свърже последователно, а това е Ескорт и парнто му е на границата като възможности.
С тройници отделяш този нагревател и испарителя, защото е важно той да се стопли, а не парното, още повече че генератора е 55 А на CVH и ще загине акумулатора при дълго и често ползване на тия свещи.
Много рядко са отгоре щтуцерите, но иначе ако се вкарва водата отдолу на този вид действително е по-добре и се обезвъздушава сам.
Поздрави

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 28 ное 2016, 21:59

А така,сега съвсем се обърках,значи като евентуален проблем е,че парното бавно ''идва'' и не е прекалено силно,иначе добре да разменя само 2-та маркуча е най-лесното,ако сложа тройници слагам демек тук
1.jpg
,понеже не съм много наясно нарисувах 1 картинка как си го представям,че е в момента и как трябва да стане с тройниците,вие ще кажете дали е така,смешна е ама мисля,че ще ме разберете :D
2.jpg
,грам не съм наясно с последователно и паралелно свързване.Иначе,като често,смятам да го пускам за 2-3-5 мин.и на ден минавам по около средно 20 км(от 18 до 23) на 2-3 пъти,иначе найстина дърпат ток,като ги пусна и всичко де що прави светлина почва да свети по слабо,днес на около 2 градуса го пуснах за 2 мин.и определено системата загря по бързо,че дори и самата кола се движи по добре,още преди бях забелязал,че като позагрее се движи по-добре,тепърва ще видя как ще бъде на - градуси,та ако разменя маркучите казвате ще се обезвъздушава само,само кажете как да стане с тройниците и какво ще промени тази схема?
3.jpg
или по скоро така,нагревателя да загрява само испарителя.
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от OgiDogi » 28 ное 2016, 22:34

Cooling.jpg
Паралелно свързване.

Само си избери място за нагревателя - дали преди червения тройник или между него и изпарителя.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 29 ное 2016, 08:04

Ясно,благодаря,мисля да е втория вариянт,за да си грее испарителя,че с по-слабо парно се кара ама със замръзнал испарител...

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от fordmaniac » 29 ное 2016, 08:17

Ако не можеш да се оправиш, ела да помогна.
Поздрави

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 29 ное 2016, 14:02

fordmaniac написа:Ако не можеш да се оправиш, ела да помогна.
Поздрави
Ок,ще имам напредвид да ти пиша ако не съм сигурен в уменията си и ще се разберем. :):

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от OgiDogi » 29 ное 2016, 19:42

tink000 написа:Ясно,благодаря,мисля да е втория вариянт,за да си грее испарителя,че с по-слабо парно се кара ама със замръзнал испарител...
Е, при това свързване, ако имаш силно парно, няма как да ти замръзне изпарителя :D
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 30 ное 2016, 08:06

OgiDogi написа:
tink000 написа:Ясно,благодаря,мисля да е втория вариянт,за да си грее испарителя,че с по-слабо парно се кара ама със замръзнал испарител...
Е, при това свързване, ако имаш силно парно, няма как да ти замръзне изпарителя :D
А ок :D:

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 03 яну 2017, 14:45

Ха сега помагайте,размених маркучите,загрява бързо ама няма парно,отворих капачката и излезна въздух бая,идей за парното?

tink000
потребител
потребител
Мнения: 90
Регистриран: 02 яну 2015, 14:36
Модел на автомобила: Ford Escort
Status: Извън линия

Re: Нагревател за антифриз

Мнение от tink000 » 03 яну 2017, 20:04

Да добавя,оставих я да поработи на място около 20-30 мин.,с отворена капачка,после карах 10 км.,почаках да пусне перка 4-5 пъти,преди нагревателя маркуча си е много топъл,след него не чак толкова,а самия изпарител беше хладен,маркуча след него към парното пак така,след 10-те км,и изпарителя си беше топличък ама маркуча след него не съвсем и пак нямаше парно,единственото странно е,че след като като карах с 60-70 км на 5-та имаше съвсеем лек полък на топъл въздух,а като спра на светофар пак става хладен и също забелязах,в казанчето излизаха по малко мехурчета и след всяко пускане на перката нивото спадаше,след това се покачваше,но всеки път по малко,няма течове,което ме навежда на мисълта,че има грозно количество въдух в системата и полека се изкарва,но чакам по експертни мнения ;;):

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта