Подготовка и управление на автомобила при зимни условия

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 21 дек 2005, 21:03

Извинявам се за късното писане.
aaleks написа:
kEFI написа:Доколкото си спомням от физиката, при ниски температури се свива обема, съответно налягането. В тази връзка има резон през зимата гумите да са напомпани повече В СРАВНЕНИЕ с помпането през топлите месеци.
Т.е. пак ги помпиш до едно и също налягане само, че влиза различно количество въздух.

Та с "две" думи, лятото гумите са ти на 2.1, идва зима и те спадат на 1.9 поради ниските температури - да нормално е. И вземаме компресора и ги правим пак на 2.1 - нали така. Е нали това ти писах по-горе или лятото караш с 2.0 а зимата "напомпани повече" на 2.2 *00147* !
*00106*
Небойте се роби Спартак е с вас!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

управление на плъзгаво

Мнение от diesel1.6 » 13 фев 2006, 10:57

Аз пък се научих да правя 360 с колата :))))
Тази сутрин за първи път успях, на паркинга на работа... хихи, как зяпат сега следите :))))
Това е супер полезна подготовка на водача, аз се спасих веднъж от занасяне с 80 на сух асвалт... иначе щеше да се попревърти през таван и врати :)) ако нямах опит и бях пипнал примерно спирачката тогава

Потребителски аватар
ultrawolf
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 17 авг 2006, 22:10
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4Mi 91/11 като дам газ и от ауспуха огън излиза :)
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ultrawolf » 24 авг 2006, 10:16

1. Гуми (по-високи и по-тесни)
2. Антифриз (НИКАКВИ КОНЦЕНТРАТИ ЗА РАЗРЕЖДАНЕ!!! СМЕНЯХ ПОМПА И РАДИАТОР МИНАЛАТА ЗИМА ЦЯЛО ЩАСТИЕ Е , ЧЕ И БЛОКА НЕ СЕ ПУКНА)
3. Верги в багажника не са излишни също (комбинацията от киша и под нея лед е крайно неприятна )
4. Акомулатор (миналата зима станах "шампион" в квартала по бягане на 100м при зимни условия с акомулатор) :)

БЕЗАВАРИЙНО КАРАНЕ ЗИМАТА

Потребителски аватар
murselin
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 16 окт 2006, 22:21
Модел на автомобила: Форд Мондео Джия /98/ 2.0I 130k.s.
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от murselin » 23 окт 2006, 14:56

бе най доброто и за колата и за шофиора е да поработи на място дока паднат оборотите и доде малко топло :)
добрите момчета отиват в рая ! лошите където си поискат :)

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 08 дек 2006, 02:06

Зимните гуми се помпят по-много за да се намали контактното петно с пътя при което се повишава специфичния натиск респ.сцеплението. Човек защо слага ски - за да се пързаля по снега а да не потъва в него. Тук се цели обратното. А лятното вдигане на налягането при високи скорости е с друга логика.

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

относно бързото потегляне зимата

Мнение от naftova pechka » 17 авг 2007, 13:01

чувал съм че още отдавна е приета новата теза че зимата колата се пали и не се чака дълго, но се кара кротко с по-ниски обороти.......няма значение на коя предавка си /дори може би е хубаво да си на по-висока/ въпроса е да не са високи оборотите....но предвид, че като тръгнеш не си сам на пътя се поставя въпроса можеш ли да караш например 5-10 минути без да форсираш двигателя??? особено в града. както каза един приятел засега имам летен дизел, още не съм посрещал зима с тази кола.....но пежото на баща ми /404 Д/ го карах така......паля, в началото му давам съвсем малко газ, след което го оставям да си работи 2-3-5 минути /една цигара време/ако се заслушате /дизела е достатъчно шумен/ ще усетите промяна в звука - по-меко започва да работи, след това тръгваш и поне 5-10 минути се стараеш да не се изсилваш.
сега забелязвам че това е тема от зимата на 2006 :oops: .....е.....вярно че сега е август и ще кажете че съм подранил, но няма да усетим кога въпроса ще е пак актуален

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 17 авг 2007, 13:23

Това е много относително. Аз пък твърдя, че колата не трябва да се кара и в ниски обороти, бензиновата примерно под 1800. Най-добре е колата дори и студена да се кара от 2000 до към 2500 оборота, където е приблизително най-икономичния режим на работа. Логиката е там, че триенето на частите е най-гладко. Нали се сещате, че ниските обороти са също мн. голям тормоз за колата.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 09 окт 2007, 14:57

:lol: Я малко ъп на темата.
Колеги, ще идат ли трайно студени дни и време ли е да слагаме зимните гуми?!
Мнения?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 09 окт 2007, 18:29

аз зимните гуми съм ги сложил целогодишно :lol: така че съм готов за студовете :P

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 09 окт 2007, 22:01

cenzor написа: и време ли е да слагаме зимните гуми?!
Мнения?
Аз съм с некви M+S с летен грайфер.
За сега държат прилично и на мокро.
Мисля, че мога да покарам с тях до късна есен :)
Имам си и зимни де :wink:

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Мнение от fiestazetec » 10 окт 2007, 10:56

Аз сложих новите гуми отзад само...отпред са М+S, препоръчителни за зимата. Антифриза е за -20, тук при нас няма сняг, но температурите падат до -5 през зимата.

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 10 окт 2007, 22:29

Чтох за M+S (Mud+Snow), че това не са изобщо зимни гуми, такива гуми слагат на новите SUV-ове, абе нещо като всесезонни, истинската зимна гума има само снежинка.
Изображение

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 11 окт 2007, 12:00

pantata написа:Чтох за M+S (Mud+Snow), че това не са изобщо зимни гуми, такива гуми слагат на новите SUV-ове, абе нещо като всесезонни, истинската зимна гума има само снежинка.
и де чете тази дивотия?! я се позагледай по маркировките на зимни гуми ;)

edit: @mrdds: ОК :), ама шъ проверя ;)
aaaхам, а що на Debica Frigo например - явно зимна гума ;) има маркировка M+S?
Последна промяна от carrot на 11 окт 2007, 13:04, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 11 окт 2007, 12:15

carrot написа:
pantata написа:Чтох за M+S (Mud+Snow), че това не са изобщо зимни гуми, такива гуми слагат на новите SUV-ове, абе нещо като всесезонни, истинската зимна гума има само снежинка.
и де чете тази дивотия?! я се позагледай по маркировките на зимни гуми ;)
Пантата е прав до някъде.
M+S са пороизвеждат за кал,сняг и киша,които са по-голямата част от настилката през зимата.
На чист сняг караш когато настилката е абсолютно бяла(тоест само сняг)в този случай си за гуми с означение *,за всички други зимни пътни условия са гумите M+S.И тъй като 99% от пътищата през зимата са с кал,сняг и киша затова M+S се приемат за зимни гуми.
Гумата за сняг има по различен състав и тя се означава с *.
И тук може да се направи разлика с гуми за сняг и зимни гуми.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 11 окт 2007, 21:18

оцапахте на Брок хубавата стара тема :cry:
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 11 окт 2007, 21:18

Колеги, проверете си фаровете и ги регулирайте ако има нужда! Масово фаровете на колите светят високо. Супер гадно е това, както да го гледаш насреща, така и в огледалото! :evil:

Поне фордовете да сме изрядни!
Изображение

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 11 окт 2007, 22:50

да, това е добра идея. във всеки сервиз ли могат да ми ги регулират или кажете някой :roll:

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 20 окт 2007, 20:51

cenzor написа::lol: Я малко ъп на темата.
Колеги, ще идат ли трайно студени дни и време ли е да слагаме зимните гуми?!
Мнения?
:lol: Айде, аз днес ги сложих зимните. Сега остава да намажа всички гумени уплътнения по колата със силиконова смазка или вазелин , за да не залепват и засега съм готов. 8)
Пожелавам на колегите , които още не са ги сменили , да успеят да го направят бързо и без няколкочасови опашки. :roll:
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
sanndo
потребител
потребител
Мнения: 552
Регистриран: 08 фев 2007, 07:53
Модел на автомобила: Mondeo MK3 facelift ghia (FULL X3+leather seats) + 206 CC + signum + ESCORT.96.COMBI.115.HP + RC CLK + Pocked Bike + many other :)
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от sanndo » 07 ное 2007, 08:45

Някой да има преки впечетления от тези гуми за сняг? Препоръчаха ми ги и за есента и за сняг и съм от 2 месеца с тях. Малко е офф, ама да си питам :)
Изображение

Потребителски аватар
libra
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от libra » 07 ное 2007, 23:27

sanndo написа:Някой да има преки впечетления от тези гуми за сняг? Препоръчаха ми ги и за есента и за сняг и съм от 2 месеца с тях. Малко е офф, ама да си питам :)
Тези се водят всесезонни и за сняг не вършат работа. Виждал съм как една Лада я бутаха няколко души за да я изкарат от мястото, на което беше паркирана... Верно, че тя е със задно, но по онова време имах една такава, и с гуми Траял нямаше спиране....
На Дебика шарката с "листенцето" е много добра на сняг, карал съм две коли с такива и на път към ски пистите е като джип :wink:
Тази година заложих на Фулда, та ще видим резултата.....

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта