График и правила за състезания за 11-ти Национален Събор

...за всичко свързано с "Клуб Форд България" и неговите потребители
Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2505
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

График и правила за състезания за 11-ти Национален Събор

Мнение от Любо » 15 юли 2013, 11:34

График и правила за състезания за 11-ти Национален Събор на КФБ (31.08.2013)

9:00-12:00Италианско преследване.

12:00 - 13:00 - Обедна почивка – автомобилите се подреждат - оглеждане, одумване, чудене и избор на кола на събора. Картинг за желаещите.

13:00 – 14:30
Майсторско шофиране
• скоростна отсечка
• змейка
• успоредно паркиране
• обратен завой
• паркиране на заден ход.

14:45 – 15:45 - Еко драг (Бутане на автомобил)
(екип от 3-ма човека бута автомобил в разстояние на 20m). Състезават се по два екипа едновременно

16:00 – 16:30Награждаване

16:45 – 17:45Форд колона - обиколка на Плевен.

__________________________________________________________________________________________________________

1. График и правила за Италианското преследване
9:00-12:00 – Италианско преследване - Състезанието се провежда по двойки с класиране на четирите най-добри времена за полуфинал и след пряка елиминация по схема, финал.

9:00-9:30 – Техническа конференция - запознаване с правилата на състезанието, попълване на декларации и преглед на колите.
9:30-10:20 – Тренировки – всеки участник има право на 5 тренировъчни обиколки
10:30 – Квалификации – всеки участник прави 1 загряваща обиколка. Обиколки 2, 3 и 4 са състезателни и се замерват. Обиколка 5 е свободна. От трите замерени обиколки се гледа най-доброто време.
11:20 – 12:00 – Първите 4 от клас, с най-добро време, остават на трасето. Състезанието продължава на принципа на директните елиминации - 1ви срещу 3ти, 2ри срещу 4ти правят по 3 състезателни обиколки до елиминиране.
Ако едната кола застигне другата, то застигащият няма право да изпреварва автомобила пред него до края на обиколките и се обявява за победител.
Закъснели участници за Техническа конференция не се допускат до състезанието.

2. Технически параметри на трасето
• Обща дължина на трасето – 1920 метра /1 обиколка – 640 метра/ ,
• Брой обиколки – 3 пълни обиколки (2, 3 и 4)
• Капацитет на трасето – два състезателни автомобила
• Категории на автомобилите – клас А, С – до 1600 куб.см и клас В, D – над 1600 куб.см.
• Посока на движение – обратна на часовниковата стрелка
• Начин на стартиране – национален или зелен флаг
• Начин на измерване на времето – електронен хронометър

3. Технически параметри на автомобилите
(Критерии за оценка на автомобилите)
• Подменен двигател
• Наличие на сликови гуми
• Наличие на частично или изцяло тръбна конструкция.
• Липса на интериор или част от него/Седалки, табло и т.н.т./
• Липса на детайли от купето/врати, брони, таван и др./
• Хидравлична ръчна спирачка.
• Липса на право за движение по РПМ.
При наличие на един от гореспоменатите детайли автомобилът автоматично се приема за модифициран.

4. Условия за участие
До участие се допускат автомобили, които отговарят на изискванията на настоящия правилник:
• - клас A - до 1 600 куб. см /немодифицирани/
• - клас В- над 1 600 куб. см /немодифицирани/
• - клас С- до 1600 куб.см /модифицирани/
• - клас D- над 1600 куб.см /модифицирани/
До пистата се допускат само автомобили с марка Форд.
С един автомобил могат да се състезават няколко пилота.
По време на състезанието водачът е сам в автомобила.
За участниците в клас А и В не се допуска използването на състезателни гуми – сликове.
За участниците в клас С и D няма ограничения в изполването на гуми.

5. Водачи – условия и задължения
До участие в състезанието се допускат водачи, които:
• имат навършени 18 години
• имат действащо свидетелство за управление на автомобил
• имат попълнена декларация за отговорност
• задължително са присъствали на техническата конференция
Основни задължения на водачите:
• да не напускат очертанието на трасето
• да вземат необходимите и възможни мерки, за да не допускат произшествия
• да не допускат изпреварване на автомобили
• да спрат обиколката и освободя трасето при подаване на червен флаг

Движението по трасето на водача /по време на тренировките и състезанието/ без каска и колан е ЗАБРАНЕНО и се наказва с изключване от състезанието.

6. Застраховки
Задължителна гражданска отговорност на състезателния автомобил. Желателна е застраховка на автомобила и състезателя, специално за състезанието.

7. Организация и провеждане на състезанието
Това е тип състезание, при което от две различни точки на пистата тръгват едновременно в една и съща посока два автомобила. Те не се преследват един друг, а гонят времето, за което ще приключат обиколката си. По-бързият елиминира по-бавния.
Стартът и финалът за единия представляват едно и също място на пистата, а стартът и финалът за другия участник в двойката е друга точка от пистата. Двете коли не се засичат никъде.
Всяка двойка автомобили съобразно жребия си в своя клас, се явява на старта в две различни точки:
• Старт I А, В, С, D – нечетни
• Старт II А, В, С, D – четни

8. Сигнализация и измерване на времето
Сигнализацията по време на състезанието се извършва с флагове от разположени по трасето маршали.
- национален или зелен – старт - сигнализацията на старта се дава с национален флаг, при подаден сигнал от КФБ Staff за чисто трасе / 5,4,3,2,1, СТАРТ.../
- кариран – край на сесията, тренировката или състезанието - показва се при пресичане на старт-финалната линия и състезателят е длъжен да напусне трасето незабавно към паркинга.
- жълт – показвам се при опасност – напр. изпреварването забранено, намали скоростта

Измерването на времето се извършва с електронни хронометри от двама КФБ Staff на старт-финалната линия за всеки състезател индивидуално.
По време на състезанието се води протокол за реализираните времена от състезателите и класирането им. След приключване на състезанието се съставя протокол за окончателно класиране, който се изнася на удобно място.Всеки участник може да получи протокол след края на състезанието.

9. Наказания и санкции
ФАЛ-СТАРТ е налице, когато водачът премине стартовата линия преди вдигане на флага. Водачът – нарушител се наказва с 5 наказателни секунди или се дисквалифицира по преценка на КФБ Staff. Като при наказване с време, състезанието няма да бъде спряно, а нарушителят ще бъде уведомен при първата си обиколка с флаг бяло – черен диагонално разделен, за своето наказание.

10. Класиране
Класирането се извършва на база измереното време с точност до 1 секунда за пълни три обиколки, направени по време на квалификациите.
Класиралите се до 4-то място включително, се явяват на полуфинал и формират двойки както следва:
1-ви срещу 3-ти, по време от квалификациите
2-ри срещу 4-ти, по време от квалификациите

За финала се класират двамата състезатели с по-доброто време от двете полуфинални гонки.
Стартът, от който ще стартира съответният пилот в полуфиналите и на финала се определя чрез жребий.
Полуфиналът и финалът се провеждат на принципа на директните елиминации. Победител е пилотът елиминирал своят противник на финала, като загубилият състезател от финала се класира на 2-ро място.Трето и четвърто място се определят на база по-добро време в полуфиналните серии, а класирането след 4-то място се прави на база постигнато време в квалификациите.

11. Заключителни разпоредби
Организаторът (Клуб Форд България) си запазва правото при възникване на непредвидени обстоятелства да отложи или отмени състезанието изцяло или отчасти.
Всички състезатели, които вземат участие в състезанието се счита, че познават настоящия правилник и се задължават стриктно да го спазват.
Организаторът не поема никаква отговорност към състезателите или трети лица за щетите и загубите, причинени пряко или непряко от водачите или техните автомобили. Тази отговорност се носи от непосредствените им причинители.

При случаи на непредвидени в настоящият правилник информация може да се получи от КФБ Staff.

Заключена

Върни се в “Предложения, похвали и оплаквания”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта