Какъв е този чарк на сондата, а?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Какъв е този чарк на сондата, а?

Мнение от valerko1 » 11 авг 2006, 17:22

Колеги, спасявайте положението. Понеже съм много бос в темата за АГУ предварително се извинявам. Та проблема ми е следния: а аз като повечета хора реших да сложа газова. Подари ми един приятел изпарител и аз на копчето реших да слагам балтон. Купих си бутилка 45 литра заедно със сонда /човека от който ги взех направо си ги свали от колата/.....обаче се оказа, че на сондата трябва да има една джаджа, май реле ли бобина ли се казва, която не знам каква роля играе /то имаше ама той си го взе тоя чарк, сигурно ще му трябва за друга АГУ/. Та това ми е проблема....не мога да го намеря това нещо. Ако някой знае нещо по въпроса къде има подобно нещо и ЦЕНА най вече ориентировъчна ще съм много благодарен. Едно такова плоско полукръгло /като отрязан от едната страна кръг/, черно, май две жици излизаха от него с диаметър около 6-7-8 см. Не знам на някой стана ли му ясно. Освен това искам да я сменя тази бутилка за по-малка, че тая ми е много голяма и ако някой се навие на смяна да не остане с впечатлението, че искам да го прецакам. Просто искам да съм коректен и максимално точен. Бутилката и сондата са италиански ICOM. Захващането на сондата към бутилката е с 4 болта, а не е с 6, каквито аз съм виждал /не че съм виждал чак толкова много/. В един магазин ми казаха че е много добра тази сонда и била обезопасена по изискванията на Евросъюза, но просто в България явно не е много разпространена и затова не мога да намеря части за нея и струвала около 70-80 евро. Дано някой да може да има на идея за какво говоря и да даде някой магазин за АГУ-части. Благодаря за вниманиято.

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 11 авг 2006, 17:27

На самата сонда ли седеше (над стрелката) ако е така това е за нивото на газта в бутилката и ти показва на ключа.Продава се отделно от сондата и май не беше евтино 8)
Карай бавно, Стигни жив и здарав

The_Machine
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 30 юли 2006, 21:23
Модел на автомобила: ВАЗ 21011
Местоположение: София/Слатина
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The_Machine » 11 авг 2006, 19:09

Може и да е електромагнитен клапан - холандският тип уредби го имат и точно те са с 4-те болта на сондата :)
Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София, Горубляне

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 11 авг 2006, 21:48

Tuz написа:На самата сонда ли седеше (над стрелката) ако е така това е за нивото на газта в бутилката и ти показва на ключа.Продава се отделно от сондата и май не беше евтино 8)
На сондата беше. Това за нивото със стрелката си е друго, това си е отделно от нивомера. Показва на ключа вътре в купето колко газ има ли?:shock: Защото в магазина доколкото разбрах е нещо от рода като дадеш на контакт колата включва притока на газ и респ.изключва газта като изгасиш колата. Но може грешно да съм разбрал.

Може и да е електромагнитен клапан - холандският тип уредби го имат и точно те са с 4-те болта на сондата
Каква роля играе тоя клапан и какви пари струва. Иначе бутилката и сондата са италиански, но може и холандските да са такива, не знам... А дали са съвместими двата вида /холандска и италианска сонда с 4 болта/

The_Machine
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 30 юли 2006, 21:23
Модел на автомобила: ВАЗ 21011
Местоположение: София/Слатина
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The_Machine » 12 авг 2006, 23:26

Италианска имам впредвид италиански стандарт , иначе се прави къде ли не - с 6 болта е и сондата не е особено голяма , холандските са с едни големи правоъгълни кутии на самата бутилка , като има нивомер , кранове за спиране на газта механично , един електрически клапан , който при италианските го няма , а газта се спира само от газовия клапан в коша. Този клапан на бутилката може да се "изкоруби" - тоест сърцевината му да се извади и да няма нужда от бобинка или кабели назад към багажника , а притока на газта да се остави да се спира само то клапана отпред преди изпарителя.
Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София, Горубляне

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 13 авг 2006, 21:46

The_Machine написа:Италианска имам впредвид италиански стандарт , иначе се прави къде ли не - с 6 болта е и сондата не е особено голяма , холандските са с едни големи правоъгълни кутии на самата бутилка , като има нивомер , кранове за спиране на газта механично , един електрически клапан , който при италианските го няма , а газта се спира само от газовия клапан в коша. Този клапан на бутилката може да се "изкоруби" - тоест сърцевината му да се извади и да няма нужда от бобинка или кабели назад към багажника , а притока на газта да се остави да се спира само то клапана отпред преди изпарителя.
Действително сондата не е много голяма, нивомера е горе-долу като дамски часовник, има си и кранче за спиране на газта и е с 4 болта. Икаш да кажеш, че и без тази джаджа ще мога да я ползам ли? Аз искам да разбера каква роля играе това чудо.

The_Machine
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 30 юли 2006, 21:23
Модел на автомобила: ВАЗ 21011
Местоположение: София/Слатина
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The_Machine » 13 авг 2006, 23:27

Да спира притока на газта напред по тръбичката при връщане на контакта.
Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София, Горубляне

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 14 авг 2006, 00:10

The_Machine написа:Да спира притока на газта напред по тръбичката при връщане на контакта.
Благодаря много за отговора. Този чарк намира ли се и какви пари може да струва и може ли да се полза без това нещо. И как се казва - бобина ли?

The_Machine
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 30 юли 2006, 21:23
Модел на автомобила: ВАЗ 21011
Местоположение: София/Слатина
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The_Machine » 14 авг 2006, 19:54

Мисля ,че ти трябва бобината , но всеки производител я прави с различни размери , та почти няма взаимозаменяемост - търси Иком... може да се ползва без него , но трябва да се извади сърцевината на клапана , която се движи от въпросната бобинка.
Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София, Горубляне

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 15 авг 2006, 08:33

Много благодаря за отзивчивостта. Ще я търся по магазините.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 15 авг 2006, 09:50

...освен, че спира газта при изключване на контактния ключ...я спира и при катастрофа, че да няма БУМ!!!

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 15 авг 2006, 10:37

kEFi написа:...освен, че спира газта при изключване на контактния ключ...я спира и при катастрофа, че да няма БУМ!!!
Егати умната джажда. Знае кога ще катастрофирам.... :D

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 15 авг 2006, 11:50

Не! Незнае. Но пък фордовете имат клапан, който спира подаването на гориво към двигателя, както и изтичането на такова от резервоара. Та при задействането му спира тока, а като спре тока - затваря ти и въпросния клапан, за който питаш....

Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от valerko1 » 15 авг 2006, 11:53

kEFi написа:Не! Незнае. Но пък фордовете имат клапан, който спира подаването на гориво към двигателя, както и изтичането на такова от резервоара. Та при задействането му спира тока, а като спре тока - затваря ти и въпросния клапан, за който питаш....
Шегувам се. Благодаря.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта