Поведение на ламбда сонда бензин/газ
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Показанията на втората трябва да се колебаят около границата между бедна и богата смес, т.е. няма излишно гориво или остатъчен кислород, всичко се е катализирало до CO2+H2O: 450±50 mV.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Точно така е - при мен съм забелязал примерно на магистралата със 120 км/ч с включен круиз втората сонда си стои на 0.6 волта права линия. Почне ли да превключва втората сонда би трябвало да започне да дава грешки за катализатора. Имай предвид, че ако тази графика е на празен ход катализатора може да не работи оптимално, ако можеш направи графика в движение или на 3000 оброта да речем. Аз в началото не разбрах (не допрочетох) че проблема ти е във втoрата сонда. А като я четеш с Делфито същите ли са записаните грешки ? Ако грешките са реални обяснението е, че сигналния проводник на ламбда сондата се "дърпа" към бордовото захранване, което може да идваот +12-те волта на нагревателя на сондата. Това може да става по цялата дължина на снопа, и може да става примерно само като преминаваш през неравност или в завой, а може да става и в самата сонда ако е дефектирала.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Очевидно, не си разгледал приложените изображения - при работа на газ втората сонда превключва горе-долу по идентичен начин с първата от 0.25 до 0.75 V, което веднага отговаря на въпроса дали има окъсяване на сигнала към 12 волта. НЕ, няма! Освен това - катализаторът очевидно не си върши работата. Просто логиката на компютъра следи за стойността и ако тя не превключва и се задържи по-дълго от предварително заложен интервал от време над линията бедна/богата смес при "правилно" работеща първа сонда, програмата отчита нередност и извежда съобщение за грешка. Това съобщение е заложено да се индикира с код Р0136 + Р0138 : неизправност във веригата на сензора и високо напрежение (ама то е просто по-високо от границата, не че е 12 волта). От там насетне, четене по форуми и сайтове и тотално забутване в глуха линия от неправилни интерпретации и частни случаи.deathstorm написа: ↑24 юни 2020, 19:35... Ако грешките са реални обяснението е, че сигналния проводник на ламбда сондата се "дърпа" към бордовото захранване, което може да идваот +12-те волта на нагревателя на сондата...
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
А не би ли било логично да запише тази грешка P0420, ако проблема е в катализатора, а не тези които ги записва на колегата?
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Как си с английския?deathstorm написа: ↑25 юни 2020, 00:07А не би ли било логично да запише тази грешка P0420, ако проблема е в катализатора, а не тези които ги записва на колегата?
Има превключване, но скоростта му и амплитудата на сигнала не се харесват от компютъра, затова набива грешка за ниска ефективност на каталитичния конвертор. Звучи различно от сигнал с висока стойност, който не минава под линията за бедна/богата смес....then the PCM detected that the switch rate of the rear HO2S-12 reached 70% of the front HO2S-11 switch rate.
Р0420 ще запише при премахната керамика, примерно.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Грешката р0420 беше премахната с дистанционна втулка с малък катализатор в нея.
Преди слагането на втулката гледахме с делфи и грешки, свързани с ламбдите нямаше
Преди слагането на втулката гледахме с делфи и грешки, свързани с ламбдите нямаше
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
- Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Колега Ради., кажи какви са компонентите на ГИ монтиран на колата ти- компютър, инжектори, редуктор. Тук се заформи тема на високо техническо ниво, а да не се окаже накрая, че трябва някой който разбира да направи една качествена настройка на системата, монтирана на колата ти. Поздрави.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
С делфи няма как повече да я прочета. Ще опитам с форскан ако се свърже с адаптера, за да тествам в движение.deathstorm написа: ↑24 юни 2020, 19:35Имай предвид, че ако тази графика е на празен ход катализатора може да не работи оптимално, ако можеш направи графика в движение или на 3000 оброта да речем. Аз в началото не разбрах (не допрочетох) че проблема ти е във втoрата сонда. А като я четеш с Делфито същите ли са записаните грешки ?
Иначе газаджийте няма как да помогнат защото не е от тях проблема. Като срежа шлауха на ламбдата може ли после да го сменя с термосвиваем защото ако го залепя с тиксо една ли ще държи?
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
- Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Значи питаме защо показанията на втората ламбда сонда са такива, а тя изобщо не е там, където трябва. А катализатор има ли този автомобил?
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ
Разбутах кабелите на ламбдата където ги подпира една ламаринка и минах 250 км на газ без да светне чека. Ето графика с torque, но за съжаление, не показва втората сонда. Струва ли ви се, че работи нормално защото има разлика от първия пост в темата? 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 210 госта