Страница 1 от 1

Едновремено харчи газ и бензин?

Публикувано: 03 юни 2007, 12:45
от juliex
Здравейте колеги,
Преди време имах проблеми с разхода на газ и пуснах тази тема:http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=10185
Всичко си дойде на мястото, говорих с колег, които след смяна на въздушния филтър е имал същите проблеми, даже за малко не си е сменил изпарителя, както са го съветвали. После уредбата е синхронизирала с новия филтър и всичко е дошло в нормите.
При мен разхода ми падна до 7,8/100 градско(засичан на 140км с газ на Шел). Забелязах обаче, че на 300-400км ми харчи едно солидно количество бензин (15л). Бензина го ползвам само за палене на студено и първончално не се усъмних. Вчера ми се наложи да навъртя 120градско и 100 извънградско. След първите сипвам 9л газ, но забелязах, че стрелката на бензиномера е паднала с почти едно деление (имах 10л бензин, карам и паля само на газ). Вече след 80 извънградско стрелката падна под сектора с резервното гориво. Погледнах си прекъсвача-ръчен, без междинно положение -колата си работеше на газ. Заредих на най-близката бензиностанция, тази седмица ще засичам пак и ще ходя по сервизи. Въпроса ми е - някой имал ли е подобен проблем?

Публикувано: 03 юни 2007, 16:36
от valboy
Бензиновия клапан може да не затваря.
А газ харчи ли ти? :wink:

Публикувано: 03 юни 2007, 20:23
от Peter_CLX
valboy написа:Бензиновия клапан може да не затваря.
А газ харчи ли ти? :wink:
Ако правилно съм разбрал колата е моноинжекция, а ако е така, какъв е тоя бензинов клапан дето не затваря? При минаване на газ се спира дюзата на инжекцията, според мен. При което спира всякакъв достъп на бензин към цилиндрите.

Колегата не пише да има някакви проблеми с вървежа на колата, дори се радва на приличен разход на гориво. Ако имаше смесване на двата типа гориво, щеше да се усети влошаване на работата и разхода на мотора.

Но за да получи ясен отговор на въпроса, решението е: пълнене на резервоара с бензин до горе и след контролен пробег (най-добре в рамките на един ден градско каране, за да елиминираш разхода на бензин за палене и загряване сутрин) - проверка пак край бензиноколонката. Ако успееш да налееш още бензин, значи наистина има някакъв разход или утечка някъде.

Публикувано: 03 юни 2007, 22:03
от juliex
Но за да получи ясен отговор на въпроса, решението е: пълнене на резервоара с бензин до горе
Точно това направих днес (заредих до горе и газ и бензин), но колата не поиска да мине на газ. Не е проблема в самия прекъсвач, защото го изпробвах, проверих кабелите докъдето можах. Колата работи перфектно, но за 120км магистрално (110км/ч) и 10 градско без задръстване ми глътна 15л Шел V-Power. Утре направо си запазвам час в Еврогаз.

Публикувано: 04 юни 2007, 17:04
от Peter_CLX
juliex написа:
Но за да получи ясен отговор на въпроса, решението е: пълнене на резервоара с бензин до горе
Точно това направих днес (заредих до горе и газ и бензин), но колата не поиска да мине на газ. Не е проблема в самия прекъсвач, защото го изпробвах, проверих кабелите докъдето можах. Колата работи перфектно, но за 120км магистрално (110км/ч) и 10 градско без задръстване ми глътна 15л Шел V-Power. Утре направо си запазвам час в Еврогаз.
Не е изключено проблемът ти да е изцяло електрически - ключът за избор газ/бензин, според мен, управлява някакво реле, което спира инжекцията и отваря газовия клапан (в нормално положение на релето газовия клапан е затворен, а инжекцията си работи). Възможно е това реле изобщо да не сработва. Но ако си сигурен, че колата ти работи на газ или поне преди да напълниш резервоара с бензин за експеримента, е работила (отзад на ауспуха на какво мирише, на газ или на бензин?), значи че може наистина да е месила двете горива или Бог знае какво е ставало.

Аз също имах подобен проблем 1-2 пъти, но тогава се беше оказало, че ключът ми (пак ръчен с 2 позиции) се е разкачил и колата работеше само на бензин, независимо от положението на ключа.

Публикувано: 04 юни 2007, 17:11
от cenzor
Peter_CLX написа:
juliex написа:
Не е изключено проблемът ти да е изцяло електрически - ключът за избор газ/бензин, според мен, управлява някакво реле, което спира инжекцията и отваря газовия клапан (в нормално положение на релето газовия клапан е затворен, а инжекцията си работи). Възможно е това реле изобщо да не сработва. Но ако си сигурен, че колата ти работи на газ или поне преди да напълниш резервоара с бензин за експеримента, е работила (отзад на ауспуха на какво мирише, на газ или на бензин?), значи че може наистина да е месила двете горива или Бог знае какво е ставало.

Аз също имах подобен проблем 1-2 пъти, но тогава се беше оказало, че ключът ми (пак ръчен с 2 позиции) се е разкачил и колата работеше само на бензин, независимо от положението на ключа.
но за 120км магистрално (110км/ч) и 10 градско без задръстване ми глътна 15л Шел V-Power. Утре направо си запазвам час в Еврогаз.
Вярно, но пък 15 литра за 120км, от които почти всички извънградско... са 12.5 литра/100 , което е :shock:

Публикувано: 06 юни 2007, 19:47
от juliex
Точно това направих днес (заредих до горе и газ и бензин), но колата не поиска да мине на газ.
Този проблем е станал тъй като проверявах бушоните всеки поотделно, а газовата е свързана към този за радиото та явно съм разместил кабела. Пичовете ми го оправиха за 2 минути, споделих за наблюденията си за комбинирания разход, погладнаха колата и ме увериха, че си работи само на газ. Аз също си усещам по вървежа и по миризмата. Обяснявам си проблема, с това че въпросната връзка от време на време и преди не е давала добър контакт. Ще продължа да следя и да си засичам разхода. На бензин наистина е станал много...не смея да засичам колко, докато на газ последно 13/100 градско като само на място съм прекарал 2 часа.